Gillette「男が泣いてもいいじゃないか」―新発表の#ManEnough(男らしさ)動画広告で、新たなステレオタイプに切り込み

Gillette India Ltd

AsiaNet 81758

Gillette「男が泣いてもいいじゃないか」―新発表の#ManEnough(男らしさ)動画広告で、新たなステレオタイプに切り込み

国際男性デーに合わせ、Gilletteが新しいキャンペーンを開始しました。このキャンペーンは根深いステレオタイプを覆し、男性が自分の弱さを受け入れること、そしてそれを表に表すことこそが真の強さなのだと発信するものです。

【ムンバイ、インド、2019年11月19日、PRNewswire】100年以上に渡り、Gilletteは男性達にかっこ良い自分を演出し、常に最高の自分を感じてもらうために商品を開発してきました。それに伴い、同ブランドは男性にまつわるステレオタイプに疑問を投げかけ続けてきましたが、その直近のものが#BarbershopGirls(女の子も床屋に行こう)キャンペーンです。その中で最新の#ShavingStereotypes(ステレオタイプを崩そう)キャンペーンでは、Gilletteは「なぜ男は泣かないのか」と問い、「男性が泣くのは弱味を見せることだ、感情を露わにしてはいけない、男が泣くなんて弱いことだ」というステレオタイプを覆そうとしています。

元シニアマネージャー故・マノイ・クマール・シンハ大佐の胸に響くストーリーを通じて、Gillette の第二弾#ShavingStereotypesキャンペーンは、「男が泣いてもいいじゃないか」というスローガンを提唱しています。男性が涙を見せ、弱さを見せることは#ManEnoughの象徴だ、と。男性に親しまれている代表的ブランドとして、Gilletteは世の男性たちの男らしさや強さについての考え方に一石を投じようとしています。

今回の映画では、実際の生活の中で父と息子が様々な困難に遭遇する中で、ステレオタイプに縛られた状態から、ステレオタイプを打ちこわし、涙や弱さを見せることは実は強くなければできないんだ、と受け入れるまでのストーリーを描いています。これは、男性としてベストの自分になるには勇気が必要だ、というGilletteのメッセージに基づくものです。

今回のキャンペーンはより大きな規模のキャンペーンの一部として実施されるものですが、その中でGilletteは「男性が最後に泣いたのはいつだろう?」という1つの質問を問いかけます。我々の社会では往々にして泣くことは弱さのしるしとして考えられている中で、男性に最後に泣いたのはいつかと質問することで、このステレオタイプを崩そうというのです。Gilletteは#ManEnoughのキャンペーン期間中に、Gilletteの Mach 3アチーバーズ・アカデミーを通じてこのメッセージを200万人以上の若い男性に届けるとしています。

今回のキャンペーンについて、グレイ・グループのチーフ・クリエイティブ・オフィサーであるサンディーパン・バッタチャリャー氏は、「広く男性に愛されているブランドGilletteは、男性の代弁者として将来の男性達を育て、彼らに希望を与えるような問題提起をする使命を持っています。#ManEnoughのキャンペーンでは、泣くことは弱いことだという考えを打ち破り、本当は弱さを見せるには勇気がいるのだと分かってもらいたいと考えています。」と述べています。

今回のキャンペーンについて、P&Gのグルーミング関連事業でインド亜大陸の部門リーダーを務めるカルティク・スリヴァサン氏は、「故マノイ・クマール元大佐とそのお父様は、自分達を縛るステレオタイプから脱却し、一致してよりたくましく成長することができるのだと我々に示してくれた真の英雄です。Gilletteとして、彼らの勇気に敬意を表し、彼らの物語に参加することができることを誇りに思います。Gilletteは前向きな変革を起こす企業であり続けるべく、実在する男性の勇気づけられるストーリーを伝え、文化を形作る一員となっていく所存です。我々のアクションは、将来成人男性となる男の子達に対して良い見本となるべきです。」と述べています。

Gilletteについて

これまで110年以上に渡って、Gilletteは剃りの正確性を高める技術と他の追随を許さない優れた商品を開発し、世界中で7億5000万人以上の男性に愛用されてきました。髭剃り、身だしなみ、スキンケアから制汗まで幅広い分野を対象に、Gilletteは剃刀、シェービングジェル(ジェル、フォームやクリームを含む)、スキンケア、アフターシェーブ、制汗剤、デオドラント、ボディーソープなど様々な商品を提供しています。Gilletteについてより詳細な情報や最新ニュースはこちらから http://www.gillette.com.

キャンペーンページはこちら: https://youtu.be/6pKHqWxgMAg

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写真- https://mma.prnewswire.com/media/1031802/Lt_Sinha_SM_Retd.jpg

(日本語リリース:クライアント提供)

Gillette Says, it is Okay for Men to Cry, Shaving yet Another Stereotype Through New #ManEnough Film

PR81758

MUMBAI, India, Nov. 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On International Men's Day, Gillette tries to break an enduring stereotype

through its new campaign, telling men that it takes real strength to embrace

their vulnerability and show it

For over a hundred years, Gillette has aimed to make men look, feel & be their

best. In this journey, the brand has continually challenged stereotypes about

men, most recently with #BarbershopGirls campaign. In its latest campaign on

#ShavingStereotypes, Gillette asks the question – Why don't men show their

tears? The brand challenges the enduring stereotype on why men are taught to

not show their vulnerability, not to show their emotions, not to cry because it

makes them weak.

Photo- https://mma.prnewswire.com/media/1031799/Acheivers_Academy.jpg

Through a heartfelt story of Lt Col Manoj Kumar Sinha, SM (Retd), Gillette with

its second edition of #ShavingStereotypes, says that it is ok for Men to cry.

Men expressing their vulnerability through tears is being #ManEnough. As a

leading male brand, Gillette aims to pave the way for men to re-think their

notions of masculinity and strength.

Told through the real-life tribulations of a father & son, it traces their

journey from being beholden to this stereotype to breaking it and accepting

that showing their tears and vulnerability makes them stronger. Their story

echoes what Gillette seeks to advocate - That it takes courage to be the best a

man can be.

As a part of the broader campaign, Gillette asks one simple question- 'When was

the last time men cried?'. In a society where crying is often perceived as a

sign of weakness, encouraging men to talk about the last time they cried

attempts to shatter this stereotype. With #ManEnough, Gillette also pledges to

take this message to more than 2 million young men across the country through

the Gillette Mach 3 Achiever's Academy.

Commenting on the campaign, Sandipan Bhattacharyya, Chief Creative Officer,

Grey Group said, "Gillette, as a leading male brand and advocate for men,

believes in igniting conversations that raise and inspire the future generation

of men. With #ManEnough, we want men breaking free of notions that crying makes

them weaker, and that it takes courage to show your vulnerability."

Speaking on the campaign, Karthik Srivatsan, Country Category Leader, Grooming

Indian Sub-Continent at P&G, said, "Lt. Col. Manoj Kumar (Retd.) and his father

are true heroes who've shown us that when we get past stereotypes that

constrain us, we can emerge stronger together. Gillette salutes their spirit

and is proud to have had the opportunity to be part of their journey. We are

committed to Gillette being a Force for Good and want to continue to bring real

life positive stories of men, and play a role in influencing culture. Our

actions need to set the right standards for the boys of today to be men of

tomorrow."

About Gillette

For over 110 years, Gillette has delivered precision technology and unrivalled

product performance – improving the lives of over 750 million men around the

world. From shaving and body grooming, to skin care and sweat protection,

Gillette offers a wide variety of products including razors, shave gel (gels,

foams and creams), skin care, after shaves, antiperspirants, deodorants and

body wash. For more information and the latest news on Gillette, visit

[http://www.gillette.com.]

Link to the campaign: https://youtu.be/6pKHqWxgMAg

Photo- https://mma.prnewswire.com/media/1031801/Fill_Still_.jpg

Photo- https://mma.prnewswire.com/media/1031802/Lt_Sinha_SM_Retd.jpg

SOURCE: Gillette India Ltd

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