Jiuye SCMがWISE 2019の「King of Smart Logistics」を受賞

Jiuye SCM

Jiuye SCMがWISE 2019の「King of Smart Logistics」を受賞

AsiaNet 81949 (2418)

【北京2019年12月2日PR Newswire=共同通信JBN】

*ワンストップのグローバルコールドチェーンサービス「Shared Service Center」で

中国の大手フレッシュサプライチェーン・サービスプロバイダーであるJiuye Supply Chain Management(以下、「Jiuye SCM」または「同社」)は、2019年にナスダックに上場した中国の大手技術・ビジネスニュースポータルが11月26日から27日まで北京で開催したWISE 2019で「King of Smart Logistics」を受賞した。Jiuye SCMのチャン・ビン創業者兼最高経営責任者(CEO)は同会議でスピーチを行い、グローバルなワンサイトプラットフォームと「Shared Service Center(共同サービスセンター)」を構築、同社のフレッシュコールドチェーン管理ソリューションを一元化、効率化して、グローバルサプライヤーが中国全土の家庭や食卓に配送できるようにする計画を発表した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191129/2657006-1

(写真説明:36kr主催のWISE 2019でスピーチするJiuye SCMのチャン・ビン創業者兼CEO)

チャン氏は、中国のコールドチェーンサプライヤーは旧態然としてまとまりがないとの知見を披歴した。中国のコールドチェーンはかつて、個々のコールドチェーン企業が特定のエリアだけを受け持つ、従来型のサプライチェーン配送モデルに基づいて構築されていた。

しかし、新しい小売業の出現は、生鮮食品のサプライチェーンエコシステム全体に変化をもたらした、とチャン氏は語った。より多くの商品が世界中の原産地から最終小売業者と消費者に直接届けられるようになり、従来型のコールドチェーン物流システムのほとんどは不要になった。コールドチェーン配送と総合的付加価値サービスを提供する健全なITシステムを欠いていることが多いからである。

チャン氏は、「コールドチェーン崩壊」の問題は、企業がコールドチェーン配送の効果的な管理を採用しなかった場合にしばしば起きると語った。

Jiuye SCMは、グローバルサプライチェーンシステムの再編に乗り出した。チャン氏は「流通業者を通さずに最終消費者に直接商品を販売できる、用途の広いコールドサプライサービスを求める生鮮食品会社が、世界中でますます増えている。生鮮食品の安全で効率的な冷蔵輸送と貯蔵に対する需要は、消費者の健康志向でさらに大きくなっている」と語った。

同社は、スマート倉庫、スマート生鮮・コールドチェーン物流、オンラインマーケティングなどのサービスを提供するエコシステム「Shared Service Center」を広げてきた。海外から調達したものを中国全土の家庭や食卓に配送するグローバルサプライヤーをサポートするJiuyeは、サプライヤーの干渉を排除し新鮮で安全な配送を保証することで、グローバル調達を円滑化している。

より多くのオンラインマーケティングリソースをJiuye SCMの定評あるサプライチェーンサービスに統合するため、同社はオンラインとオフラインのチャネルを組み合わせたグローバルな生鮮食品サービスプラットフォーム「Freshcn」を立ち上げた。Freshcnは、通関、コールドチェーン配送、ローカライズされたオンラインマーケティングをカバーし、商品を宣伝してくれるオンラインインフルエンサーを呼び込む、ワンストップサービスソリューションを提供する。

最先端技術を備えたJiuye SCMのサービスで、同社はB2Bビジネス、B2Cビジネスの両方で第一の選択肢となっている。チャン氏は「企業には様々な役割があるが、プラットフォーム運営企業は、ルールをつくり、ツールを提供し、点と線を一致させる顔のようなものだ。そうした企業が、市場に情報を与え、市場プレーヤーに成長のスリルを体験させるリスクと責任を負っていくことになるだろう」と語った。

チャン氏は、Jiuye SCMの価値は同社のグローバルコールドチェーン物流ネットワークだけでなく、同社がサプライヤーとサプライチェーン・サービスプロバイダーの双方に利益をもたらすセンターをつくったことにもあると付け加えた。

▽Jiuye SCMについて

2014年創業のJiuye Supply Chain Managementは、最先端の技術を統合して増大する消費者の需要に応える、中国の大手ワンストップ・コールドチェーン・フレッシュサービスプラットフォームである。Jiuyeのクラウドプラットフォームは、サプライチェーンの全関係者をリアルタイムでつなぎ、流通と協業の様子が見て分かるようにしている。http://www.jiuyescm.com

ソース:Jiuye SCM

Jiuye SCM Awarded 'King of Smart Logistics' at WISE 2019 with "Shared Service Center" One-stop Global Cold Chain Service

PR81949

BEIJING, Dec. 2, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Jiuye Supply Chain Management ("Jiuye SCM" or "the Company"), China's leading

fresh supply chain service provider, has been awarded "King of Smart Logistics"

at WISE 2019, held from Nov. 26 to 27 in Beijing by a leading Chinese technology

and business news portal listed on Nasdaq in 2019. Zhang Bing, Jiuye SCM's founder

and CEO, delivered a speech at the conference, announcing the company's plan to build

a global one-site platform and Shared Service Center, to centralize and streamline its fresh

cold chain management solution for global suppliers to deliver to homes and tables across China.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20191129/2657006-1

(photo caption: Zhang Bing, Jiuye SCM’s founder and CEO, delivered a speech at

WISE 2019 hosted by 36kr)

Zhang shared his insights into the traditional and fragmented nature of cold chain suppliers

in China. In the past, China's cold chain was built upon on a conventional supply chain delivery

model ­-- with individual cold chain companies serving only certain areas.

However, the emergence of new retail has driven changes throughout the fresh

produce supply chain ecosystem, Zhang said. More products are directly delivered

to end retailers and consumers from places of origin across the world, making most

traditional cold chain logistics systems redundant. As they often lack sound IT systems

to power cold chain shipping and integrated value-added services.

Often, Zhang said, the issue of "broken cold chains" appears when companies

fail to adopt effective management of their cold chain shipping.

Jiuye SCM has stepped in to re-shape global supply chain systems. "We've seen

more and more fresh produce companies from around the world seeking a versatile

cold supply service to avoid distributors and sell products directly to end consumers,"

said Zhang. "The demand for a safe and efficient cold transport and storage of fresh

produce is further propelled by health-conscious consumers."

The Company has rolled out a "Shared Service Center", an ecosystem driven by

services including smart warehousing, smart fresh and cold chain logistics, and

online marketing. Sourcing from overseas and supporting global suppliers to

deliver to homes and tables across China, Jiuye facilitates global purchasing

by eliminating supplier friction and ensure fresh and safe delivery.

To integrate more online marketing resources into Jiuye SCM's established

supply chain services, the Company has set up Freshcn -- a global fresh food

services platform that combines online and offline channels. Freshcn provides

a one-stop service solution that covers customs clearance, cold chain shipping,

and localized online marketing that brings in online influencers to promote merchandise.

Powered by cutting-edge technology, Jiuye SCM's services have made the Company

the first choice for its both B2B or B2C businesses. "In various business roles,

a company that operates platforms is like a face that makes rules, provides tools and

matches points and lines," said Zhang. "Such a company is likely to bear the risk and

responsibility of educating the market and having market players experience the thrill of growth."

Zhang added that the value of Jiuye SCM does not just lie on its global cold chain

logistics network but also its creation of a center that benefits both suppliers and

supply chain service providers.

About Jiuye SCM

Jiuye Supply Chain Management, founded in 2014, is a leading one-stop

cold-chain fresh service platform in China that integrates cutting-edge

technology to meet growing consumer demand. Jiuye's Cloud Platform enables all

parties in the supply chain to connect in real-time, making visual mobilization

and collaboration possible. http://www.jiuyescm.com.

Source: Jiuye SCM

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