F1(R)が3Dプリントアート使用の新フレグランスブランド立ち上げ

SA Designer Parfums Ltd

F1(R)が3Dプリントアート使用の新フレグランスブランド立ち上げ

AsiaNet 82068 (2480)

【ロンドン2019年12月9日PR Newswire=共同通信JBN】Designer ParfumsとF1(R)は10年来の最終戦、2019年アブダビグランプリ(FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX)という驚くべき背景を選んで、新フレグランスブランドを立ち上げた。FORMULA 1(R)(フォーミュラ1)の興奮、情熱、テクノロジー、ダイナミズムに触発された新ブランドは、来年発売される。

この大胆なプロジェクトはアート、テクノロジー、デザイン、そして限りない嗅覚の創造性の融合である。

FORMULA 1のマーケティングコミュニケーション・ディレクター、エリー・ノーマン氏は「Designer Parfumsと協力して新フレグランスコレクションを発表することをとても喜んでいる。独特のフレグランス、F1に触発された特注ボトルは、このスポーツの活力に満ちた特質を体現しており、来年初めにコレクション全体を発売する計画である」と語った。

卓越性、厳密な精度、先進テクノロジー、伝説のFormula 1(R)につき動かされた彼らは、フレグランスを通じてFormula 1(R)の刺激的な物語を告げるというユニークな旅を開始した。

Designer Parfumsのディレシュ・メータ会長兼最高経営責任者(CEO)は「われわれは特異なフレグランスブランド構築のため、このスポーツの遺産と原理を活用する。香水界に対する極めて正当な手法とFormula 1コアバリューの融合である。3Dプリントを利用した初のフレグランスブランドは大きな成果であり、将来はこれをさらに推し進めるつもりである。その時は消費者にカスタマイズデザインを生み出す力を提供する」と語った。

Formula 1(R)の高度なエンジニアリング、オーガニックライン、フォルムの原理で、先見の明あるデザイナー、ロス・ラブグローブ氏は豊かなレファレンスを得て、コレクションの先陣を切る3Dプリントアート3作品をデザインした。3Dプリントは、F1精神を見習い体現する唯一の明白な道とみられた。

ファンは特注フレグランスを初体験し、2020年に真にユニークなコレクションを目撃するとき、予期しないものを覚悟してほしい。

ロス・ラブグローブ氏のデザインは以下の通り。

*AGILE EMBRACE(機敏な抱擁):

フローが生み出すフォルム原理に基づき、ラインがデザインの中心である内核を抱合。車体がドライバーを解剖学的精度で囲み保護するやり方に似た感覚的保護機能(3Dプリント)

*FLUID SYMMETRY(流体の対称):

車の空気力学デザインの変化するオーガニックラインに由来するこの概念は、先端素材と調和して自然力の物理学が21世紀の技術的なバイオ美学の新しい形をつくり出せる証拠(3Dプリントのブラストチタン)

*COMPACT SUSPENSION(圧縮サスペンション):

スペースフレームは、3Dプリント形状の内部フラスコをつる強力なレイヤーの外骨格であり、先進的かつ革新的な構造工学を参考にしている(3Dプリント)

これら初の限定版3Dプリントによって、われわれはプロジェクトのときめきを発見する。Haute Parfumerie(オート・パフューマリー)世界の5つの精妙なフレグランスのコレクションである。

F1 Haute Perfumeryコレクションを創作するにあたって、Designer Parfumsは世界で最も先進的な香水業者と協力して、F1カーのように精巧に作られ慎重に設計された斬新なフレグランスコレクションをつくり出した。各マスターパフューマー(調香師)は刺激的、精力的、ダイナミックなF1の世界からインスピレーションを得て、次世代原料を不朽のフレグランス構造と合わせて、レースそのもののようにスリル満点の一連の香料をつくり出した。

I ― シルバーメタリック質のピンクペッパーとエレミがある梨の葉の新鮮な緑のベルガモットとレモン。ミネラルアンブロキサンのそよ風が組織を駆け抜け、アキガラウッドの革新的で大胆な特徴にあおられた無重量ボディーを生み出す。メタリックのひねりを利かせたクラシックウッドの現代的解釈

II ― さわやかなシトラス系とピンクペッパーの活力のシームレスな結合が車とトラックの象徴的関係を表し、矛盾する塩味の調和、深い黒パチョリとレザーに突進する。燃えるラバーと塩味アスファルトの雨のまねできない調和でレザーに新しいひねり

III ― マダガスカルシナモンとカラブリアベルガモットの燃えるようなブレンドが競う空気力学的な構成。2つの強力な素材が連携して働き、メタルペッパーとトンカ豆の温かく精力的なコントラストを生む。独特の塩味の調和が革新的でダイナミックな要素をもたらし、クラシックスタイルを刷新、琥珀の上品な近代化がスパイスとダークウッドで強まる

IV ― 無頓着で自信あふれるフレグランスが大胆なスパイスのカクテルを擁し、ブラックペッパーの熱がビャクシンの冷たさを溶かし、勇敢なコントラスト感を生み出す。中心ではスイセンの酔わせる深みがオリスのソフトなミネラル質で和らげられ、シームレスに豊かな男性的ベースに移行して、滑らかなレザーと金トンカラクトンが融合する。フゼア調の大胆な再解釈。

V ― シャンパンアコードの周りに構築されたスリリングな芳香族は、表彰台のトップスポットが照らす気泡のプリズムスプレーを表す。きらめくシトラスノートの発泡はティムットペッパーの電撃を受けて活性化、明るく新鮮なゼラニウムにつながり、上品なスミレの葉で明るくされ、サンダルウッドとアンブロセナイドの豊かな木質ファセットと好対照をなす。活気あるエネルギッシュなアロマの中に、お祝いのスリルが捉えられる

最高価格1万ドルの限定版アート作品、取り換え可能な5種のフレグランスコレクションは2019年11月29日から12月1日まで、FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIXで展示された。詳細および関心登録はdesignerparfums.com を参照。

そして、これは始まりにすぎない!

2020年4月から、このフレグランスは世界各地のリテーラーに届き始める。今回はデザイナーのロス・ラブグローブ氏が最新のデジタルライト合成3Dプリントテクノロジーを活用し、フレグランスボトルを収納する複雑かつ驚くべきテクノポリマー樹脂ベースの外骨格を創出した。

一部小売店でRRP(推奨小売価格) 250ドルで販売。

詳細はdesignerparfums.com を参照。

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ソース:SA Designer Parfums Ltd

Inspired by Advanced Technology - Powered by Haute Parfumerie, F1(R) Launches Their Exciting New Fragrance Brand Using 3D Printed Art

PR82068

LONDON, Dec. 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Designer Parfums and F1(R) have chosen the stunning backdrop of the last race

of the decade, the FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2019,

to introduce the new fragrance brand - inspired by the excitement, passion, technology

and dynamism of Formula 1(R) - which will go on sale next year.

This daring project is a fusion of art, technology, design and limitless olfactive creativity.

Ellie Norman, Director of Marketing & Communications, Formula 1 said: "We are extremely

excited to be working with Designer Parfums to unveil our new fragrance collection.

The unique fragrances and bespoke F1 inspired bottles embody the dynamic qualities of

the sport, and are planning to launch the full collection early next year."

Driven by excellence, exacting precision and advanced technology, legendary to

Formula 1(R), they have started out on a unique journey to tell the evocative

story of Formula 1(R) through fragrance.

"We are leveraging the sport's heritage and principles to build a unique

fragrance brand that merges a highly legitimate approach to the perfume world

with the core values of Formula 1.  Being the first fragrance brand to utilize

3D printing is a huge achievement, and we look forward to pushing this even

further in future years when we will offer consumers the ability to create

their own customized designs," said Dilesh Mehta, Designer Parfums Chairman & CEO.

The advanced engineering of Formula 1(R), organic lines and principles of form,

provides a richness of references for visionary designer Ross Lovegrove who designed

the three 3D printed works of art to mark the launch of the collection. 3D printing was

considered to be the obvious and only route to emulate and embody the spirit of F1.

Fans should be prepared to expect the unexpected as they get to experience the

bespoke fragrances for the first time and witness what's to come from the truly

unique collection in 2020.

Ross's designs include:

AGILE EMBRACE

Based upon principles of form created from flow, the lines embrace the inner

core that contains the heart of the design. Acting as a sensual protection similar

to how the cars structure surrounds and protects the driver with anatomic precision.

3D printed

FLUID SYMMETRY

Derived from the evolving organic lines of the cars aerodynamic design,

this conception is proof that the physics of natural forces in unison with advanced

materials can produce a new form of technological bio aesthetic for the 21st Century.

3D Printed Blasted Titanium

COMPACT SUSPENSION

A space frame as an exoskeleton with layers that suspend the inner flask inside a 3D printed

geometry that is strong, and references the engineering of advanced innovative structures.

3D printed

Suspended in these first-ever limited edition 3D prints we discover the beating heart of

the project - a collection of five exquisite fragrances from the world of Haute Parfumerie.

In creating the F1 Haute Perfumery collection, Designer Parfums have worked with

the most advanced perfume houses in the world to create an audacious collection

of fragrances that are as well-crafted and carefully engineered as an F1 car.

Master Perfumers have taken their inspiration from the exciting, energetic and

dynamic world of F1 - fusing next generation raw materials with timeless fragrance

structures to create a range of scents that are as thrilling as the race itself.

I - Bracing bergamot and lemon crystallise with freshness against a verdant

back drop of nashi leaves with the silvery, metallic quality of pink pepper and

elemi.  A breezy wave of mineral ambroxan races through the composition,

creating a weightless body emboldened by the innovative, daring character of

akigalawood. A modern take on classic woods, given a metallic twist.

II - A seamless cohesion of refreshing citrus and the vibrancy of pink pepper

represents the symbiotic relationship between the car and the track, racing towards

a contradictory salty accord and deep, black patchouli and leather, a novel twist on leather,

with inimitable accords of burning rubber and rain on salty asphalt.

III - An aerodynamic composition that races with a fiery blend of Madagascan cinnamon

and Calabrian bergamot - two intense materials working in tandem to power a warm and

energetic contrast of metal pepper and tonka bean. A unique salty accord brings an innovative,

dynamic element that makes a classic style entirely new. An elegant modernisation of amber,

made intense through spices and dark woods.

IV - A cavalier and confident fragrance that boasts a daring cocktail of spice,

where the heat of black pepper melds with the coolness of juniper, creating a

courageous sense of contrast. In the heart, the intoxicating depth of narcissus

is tempered by the soft, mineral quality of orris, seamlessly transitioning to a rich,

masculine base featuring a fusion of sleek leather and golden Tonkalactone.

An audacious re-interpretation of Fougere.

V - A thrilling aromatic built around a champagne accord that represents the prismatic

spray of bubbles gleaming from the top spot on the podium. The sparkling, effervescent

opening of citrus notes are energised by the electric zing of timut pepper, leading to

luminous and fresh geranium, lightened by the elegance of violet leaf and contrasted

by the rich, woody facets of sandalwood and ambrocenide. The thrill of celebration

captured within a vibrant and energetic aromatic.

Priced up to $10,000, the limited edition works of art, with the collection of five

interchangeable fragrances have been showcased at the FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS

ABU DHABI GRAND PRIX 2019 from 29th November - 1st December 2019.

For further details or to register interest please visit designerparfums.com

AND THAT'S JUST THE BEGINNING!

From April 2020, the fragrances will start reaching retailers globally.

This time designer Ross Lovegrove utilises the latest digital light synthesis 3D

printing technology, creating an intricate and stunning technopolymeric resin

based exoskeleton to house the fragrance bottle. $250 RRP available at select retail.

More information designerparfums.com

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Source: SA Designer Parfums Ltd

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