GreyOrange、Ranger(TM)シリーズ移動式ロボットと一体化した、GreyMatter(TM)ソフトウェア制御による次世代フルフィルメント オペレーティングシステムを発表
GreyOrange、Ranger(TM)シリーズ移動式ロボットと一体化した、GreyMatter(TM)ソフトウェア制御による次世代フルフィルメント オペレーティングシステムを発表
AsiaNet 81914
フルフィルメント オペレーティングシステムがオムニチャネル、店舗補充とeコマースのフルフィルメントを最適化し、物流センターの最新化を実現
アトランタ発, 2019年12月11日 /PRNewswire/ -- 人工知能と機械学習を活用して、フルフィルメントオペレーションを最適化するグローバルなソフトウェアと移動ロボティクスのプロバイダーであるGreyOrangeは本日、GrayMatterソフトウェアと同社の移動ロボットシリーズを一体化したフルフィルメント オペレーティングシステムの最新版を発表しました。
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GreyOrangeは、オーダーフルフィルメント(注文処理)のスループット、規模、精度と経済性を向上するために、特別に構築されたソフトウェアとロボットを一体化した唯一の企業です。同システムでは、オムニチャネルおよびeコマースのニーズを持つ企業のフルフィルメントを最適化し、各店舗のレイアウトに応じて補充注文を梱包することで店舗の効率を上げます。また、同社のRanger(TM)移動式ロボットシリーズを通して、データとアクションのオーケストレーションを拡張します。
RangerロボットはGreyMatterソフトウェアと連携して開発されており、機械学習を使用してリアルタイムの観測に基づいて意思決定と動作を調整します。さらにmaximum-life™エンジニアリングにより、すべてのRangerロボットが長寿命で、オーダーを処理するごとに学び続ける技術を備えています。ロボットとGreyMatterの中央システム間の通信にはその学習が組み込まれており、システム全体が学習し続けます。同社ロボットのラインナップは以下のとおりです。
・Ranger GTP(旧Butler):220から3,500ポンド(99.88から1,589キログラム)の在庫商品を、ピッキングと梱包の作業員まで運ぶG2P(Goods to Person)ロボット
・Ranger Mobile Sorter(旧Flexo):フリート単位で動作し、荷物の受け取りから発送まで効率的かつスムーズに移動し、特に物流量のピーク時に発生し得る仕分けのボトルネックを回避する移動仕分けロボット
・Ranger Picking(旧PickPal):G2P(Goods to Person)ロボットと連携して注文のピッキングを支援したり、有人/無人の倉庫で自律的に注文をピッキングするように設計されたピッキング・ロボット
GreyMatterインテリジェンスはRangerロボットに学習レイヤーとして組み込まれており、ロボットは注文パターンおよびフルフィルメント予測の変動に伴い、物流センター内部と外部の両方でリアルタイムで起きる変化に適応します。ロボットは相互、およびGreyMatterの中央システムと通信し、ディスパッチウィンドウでオーダーフルフィルメント コミットメント、実際のフルフィルメントスピード、利用可能なリソース、残り時間などリアルタイムの要因に基づき、オーダーフルフィルメント優先度と在庫動向パターンを、常時再計算します。
GreyOrangeのアカシュ・グプタ最高技術責任者(CTO)は次のように述べています。「GreyMatterを、GreyMatterハブや、互いに協調するように構築された目的別のロボットファミリーとシンクロしている点で、GreyOrangeは業界唯一の存在となっています。これは長年にわたるGreyOrangeの徹底した研究開発の積み重ねの結果です。単にソフトウェアとロボットが連動するのではなく、人工知能に基づくソフトウェアと移動ロボティックス双方の設計によるパフォーマンス上のメリットを我々は実感しており、それによってそれぞれが互いの学習と適応を向上させているのです。」
GreyMatterとRangerロボットシリーズに多数の適応学習、自己学習、協調的な意思決定、分析機能の強化を追加することによって、GreyOrangeは人々とプロセスやテクノロジーをよりインテリジェントに結び付け、スループット、スピード、規模、精度、効率のためフルフィルメントを最新化することができます。
GreyOrangeのサマイ・コリ最高経営責任者(CEO)は次のように述べています。「多くの企業は、週2、3回あるいは毎日、店舗に商品を補充せねばならず、即日または翌日配送の要望に応えようと努力しています。Amazonが顧客全体の期待を急激に上げたことで、新たな戦いが始まりましたが、ほかの企業は、それ以前に開発されたソフトウェアとハードウェアを使用して最新のフルフィルメントの要求に応えようとしているのです。同一のインテリジェンスを使用して開発されたソフトウェアとロボットが最新のフルフィルメント オペレーティングシステムに必要であるという考えは、GreyOrange固有のものであり、最新のフルフィルメント課題に対処するために特別に開発された唯一のソリューションとなっています。」
GreyMatterの拡張機能の多くは、エレベーターを使用して複数のフロアないしは中2階にある在庫ラックからの取り出し・格納を含め、移動式ロボットが物通センター内で大規模に作業できるデータパターン インテリジェンスと能力に重点が置かれています。これまでに開発された複雑なテクノロジーシステムで連動させる分散型のハードウェアおよびソフトウェアソリューションと異なり、GreyMatterとRangerロボットは、高速かつ大量で多様な製品の操作のために設計された、一体型のフルフィルメント オペレーティングシステムとなっています。
またGreyMatterは、在庫の場所、注文、出荷予定日、コストインパクト、収益予測、確保できる労働力や時間、ロボット群を常に考慮にいれながら、優先順位が高い大規模なオーダーフルフィルメントを予測的かつリアルタイムに強化します。さらに、このソフトウェアは一連のロボットが自動に、あるいは人と一緒に物通センター内を移動し、適切な在庫が適切なタイミングで適切な場所に配置され、スピードと物流のピーク時でも優先順位に基づいて下された決定を実行します。GreyOrangeはこの結果をハイイールドフルフィルメント(高収率フルフィルメント)と呼びます。注文を受けて発送されるまでのペイオフは、より先に対応可能であったかもしれないのにシステムによってフルフィルメント時間を遅く指定された注文のトレードオフよりも意義が大きいことを意味します。
GreyOrangeについて
GreyOrangeは、人工知能駆動型のソフトウェアと移動式ロボットを一緒に構築することで、オーダーフルフィルメントを最新化するグローバル企業であり、最大の収益を生み出すためにペイオフを最大化し、トレードオフを最小限に抑える倉庫業務を支援します。同社のalways-solving™ GreyMatterソフトウェア制御による次世代フルフィルメント オペレーティングシステムは、注文、契約、在庫、出荷時間および出荷のウィンドウに関する予測的かつリアルタイムのデータを考察し、人とロボットが共同作業して適切な時間に適切な注文を処理する方法をオーケストレートします。GreyOrangeは、組織が即時性を求められる時代にフルフィルメントを習得できるように支援することで、約束を果たし、収益を増大させ、倉庫作業員の実務経験を向上させます。GreyOrangeは米国、シンガポール、ドイツ、日本、インドで中核事業を展開しています。www.GreyOrange.com
この件に関するお問い合わせ先:
株式会社旭エージェンシー
担当:山本・小島・高木
TEL:03-5574-7890
E-mail: greyorange@asahi-ag.co.jp
(日本語リリース:クライアント提供)
GreyOrange Launches Next Era Fulfillment Operating System Driven by GreyMatter(TM) Software Integrated with Ranger(TM) Series Mobile Robots
PR81914
ATLANTA, Dec. 11, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Fulfillment Operating System optimizes fulfillment for omnichannel,
store replenishment and e-commerce to modernize distribution centers -
GreyOrange, a global software and mobile robotics provider that leverages
artificial intelligence and machine learning to optimize fulfillment operations,
today announced the latest release of its Fulfillment Operating System,
which integrates GreyMatter software with the company's series of mobile robots.
Experience the interactive Multichannel News Release here:
GreyOrange is the only company that integrates software and robots built together
specifically to improve order fulfillment throughput, scale, accuracy and economics.
This release embodies capabilities that optimize fulfillment for companies with
omnichannel and e-commerce needs and increases store efficiency by packing
replenishment orders according to individual store layouts and preferences.
It also expands the orchestration of data and actions across the Company's series
of Ranger(TM) mobile robots.
Ranger robots are developed in concert with GreyMatter software and use machine
learning to adjust decisions and behavior based on real-time observations.
Additionally, maximum-life engineering ensures every Ranger robot delivers
'last and learn' value. Communication among the robots and the GreyMatter
central system incorporates that learning so the entire system continues to get
smarter. The robots are:
-- Ranger GTP (formerly Butler) - Goods-to-person mobile robots that
transport inventory from 220 to 3,500 pounds to workers for picking
and packing;
-- Ranger Mobile Sorter (formerly Flexo) - Mobile sortation robots that
operate in fleets to efficiently and fluidly move parcels from
receiving through dispatch to avoid sortation bottlenecks that can
occur with rigid systems, especially during periods of peak volumes;
-- Ranger Picking (formerly PickPal) - a picking robot designed to work
in tandem with goods-to-person robots to either can assist humans with
picking orders or can pick orders autonomously in manned or unmanned
warehouses.
GreyMatter intelligence is incorporated as a learning layer in the Ranger robots so
that as they operate they can adapt to what is happening within the distribution
center and externally as order patterns and fulfillment expectations fluctuate.
The robots communicate with each other and with the GreyMatter central system
so it can continuously recalculate order fulfillment priorities and inventory movement
patterns based on real-time factors such as order fulfillment commitments, actual
fulfillment speeds, available resources and time remaining in dispatch windows.
"Synthesizing GreyMatter with a family of individually purposed robots that are built to be
collaborative with each other and with the GreyMatter hub makes GreyOrange unique in
the industry; it represents the culmination of many years of intensive research and
development by the Company," said Akash Gupta, Chief Technology Officer for GreyOrange.
"We've seen the performance benefits of designing artificial intelligence-driven software
and mobile robotics together, so that each enhances the learning and adaptation of the other,
rather than alternative approaches that simply interface software and robots," he added.
By adding numerous adaptive-learning, self-learning, collaborative decision-making
and analytics enhancements to GreyMatter and the Ranger robot series,
GreyOrange can more intelligently connect people, processes and technology
to modernize fulfillment for throughput speed, scale, accuracy and yield.
""Many companies are struggling to keep up with expectations for same-day and
next-day delivery along with store replenishment runs that are required two to
three times per week or even daily," said Samay Kohli, Chief Executive Officer
for GreyOrange. "They are trying to meet modern fulfillment demands using
software and hardware built for a time before Amazon changed the game for
everyone by accelerating collective expectations. The idea that software and
robots built together using the same intelligence is required in a modern
Fulfillment Operating System is unique to GreyOrange, and represents the only
solution built specifically to address modern fulfillment challenges," he added.
Many of the enhancements in GreyMatter are centered on data pattern intelligence
and the ability of mobile robots to operate at scale across a distribution center,
including retrieving and placing inventory racks on multiple floors or mezzanines
using elevator access. Together, GreyMatter and Ranger robots comprise a Fulfillment
Operating System designed for fast-paced, high-volume, high-product-variety operations,
unlike disparate hardware and software solutions built for an earlier time and interfaced
together in a complex technology system.
GreyMatter further enhances prioritized order fulfillment at scale, both predictively and
in real time, by continuously considering inventory positions, orders, promise dates, cost
impacts, revenue implications, labor available, time available and fleets of robots available.
The software then orchestrates how the Company's robots navigate across a distribution center,
working autonomously or alongside people, to ensure the right inventory is at the right place
at the right time to fulfill the decisions made in priority order, even during times of peak pace
and volume. GreyOrange terms the outcome High-Yield Fulfillment, meaning the payoffs
from orders filled and dispatched are greater than the tradeoffs from orders that could have
been fulfilled earlier but were assigned a later fulfillment time by the system.
About GreyOrange
GreyOrange is a global company that modernizes order fulfillment through
Artificial Intelligence-driven software and mobile robots built together so
they cooperate in deciding on and executing warehouse activities that maximize
payoffs and minimize tradeoffs to create the highest yield. The company's next
era Fulfillment Operating System driven by always-solving GreyMatter software
considers predictive and real-time data regarding orders, promises, inventory,
shipping windows, and resources to orchestrate how workers and robots work as
a team to fulfill the right orders at the right time. GreyOrange experts help
organizations master fulfillment in the Age of Immediacy so they keep promises,
capture more revenue, and improve the work experience for warehouse employees.
GreyOrange has core operations in the United States, Singapore, Germany, Japan and India.
www.GreyOrange.com
Contact: GreyOrange@asahi-ag.co.jp, 03-5574-7890
SOURCE GreyOrange
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