ハイセンスがCES 2020でSelf-Rising Laser TVをリリース

ハイセンス(Hisense)

ハイセンスがCES 2020でSelf-Rising Laser TVをリリース

AsiaNet 82407(0034)

【ラスベガス2020年1月7日PR Newswire=共同通信JBN】ハイセンス(Hisense)は毎年、CESにレーザーテレビの「進化版」をもたらしてきた。ハイセンスは2020年1月6日、3種のレーザーテレビ新製品-75インチのTriChroma Laser TV、Sonic Screen Laser TV、Self-Rising Screen Laser TV-を正式にリリースした。ハイセンスグループ(Hisense Group)のバイスプレジデントであるリン・ラン博士は、グループが年間4000万台のテレビ販売目標に挑戦し、世界第2位を目指すと発表した。

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(写真説明:ハイセンスがCES 2020でSelf-Rising Laser TVをリリース)

ハイセンス・レーザーディスプレー(Hisense Laser Display)の主任科学者リュウ・シャンロン博士は、カラー、オーディオ、形態の3テーマで最新のハイセンス・レーザーテレビ技術を共有している。ハイセンスは、これらのイノベーションがさらに消費者ニーズに適合し、テレビが将来発展する方向をリードし続けると信じている。

リュウ博士によると、テレビの形態に関し、ハイセンスはSelf-Rising Screen Laser TVのプロトタイプを導入した。ハイセンスは住居環境のテレビの在り方の点で、家族向けテレビの在るべき姿は住居全体に統合され、必要な時だけ出現するものと考えている。Self-Rising Laser TVはロールスクリーンの収納が可能で、ピーク光学性能も維持される。

75インチと100インチのTriChroma Laser TVの発売は、カラー技術の飛躍的進歩である。TriChroma技術は、レーザーテレビのカラーディスプレーが自然界に存在するカラー全体をしのぐことも可能にし、驚くことに人の目が認識するカラーの90%にも達している。Laser TVは将来のテレビカラーの最高基準であるBT2020基準に適合する唯一のディスプレー製品である。展示会では、ドルビー(Dolby)がTriChroma Laser TVで初のドルビービジョン(Dolby Vision)の技術デモを行う。

ハイセンスはオーディオイノベーションに関して、スクリーンサウンドが音と画像の統合を真に実現し、セルラーバイオニック・スクリーン用のサウンド生成技術の先駆けになるという意見を持っている。この技術はサウンドポジショニングを明確にし、サウンドをさらに広げ、機能を精密に向上させる。

リン・ラン博士は講演の中で「ハイセンスは、将来はレーザーディスプレーが主役になると固く信じている」と述べ、2015年にこの地で最初のレーザーテレビを紹介して以来、ハイセンスはサイズを75インチから150インチに拡大させる進歩を見せたと言及した。画質は単色光源技術からフルカラーに高められている。博士はまた、東芝ブランドテレビのライフロングライセンスによって、年間4000万台のテレビ販売目標を設定し、世界第2位を目指すと指摘した。

優れた大画面視力保護と色彩表現力によって、ハイセンス・レーザーテレビは市場から高く評価されている。2019年のCMMデータによると、中国カラーテレビ市場のレーザーテレビ売り上げ総台数は107%伸び、近年では最速成長の製品部門になっている。ハイセンス・レーザーテレビは北米でも消費者の人気が高く、引き続き大画面市場をつかんでいる。

ソース:Hisense

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(ハイセンスがCES 2020でSelf-Rising Laser TVをリリース)

Hisense Released Self-Rising Laser TV at CES 2020

PR82407

LAS VEGAS, Jan. 7, 2020/PRNewswire=KYODO JBN/--

Every year at CES, Hisense has brought an "evolutionary version" of laser TV.

On 6th January, 2020, Hisense officially released three new Laser TV products

--the 75-inch Trichrome Laser TV, the Sonic Screen Laser TV and the Self-Rising

Screen Laser TV. Dr. Lin Lan, Vice President of Hisense Group, announced that

Hisense Group is to challenge an annual target of 40 million TV sales units,

aiming at top two globally.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20200107/2683789-1

Hisense Released Self-Rising Laser TV at CES 2020

Dr. Liu Xianrong, the chief scientist of Hisense Laser Display, has shared the latest

Hisense Laser TV technology in three themes, color, audio and form. Hisense believed

that these innovations will further match consumer needs, and continue to lead in

the direction of TV's future development.

According to him, in terms of TV form, Hisense introduced a prototype of the

Self-Rising Screen Laser TV. Consider how a TV exists in the home environment.

Hisense believes that the ideal form of television for the family is integrated into

the entire home, and only appears when needed. The Self-Rising Laser TV provides

a rolling screen that is able to roll and also maintaining peak optical performance.

The launching of 75-inch and 100-inch TriChroma Laser TV is a breakthrough of color

technology. The TriChroma technology enables the color display of laser TV to surpass

all colors existing in nature. It can reach an incredible 90% of the colors recognizable

by the human eye. Laser TV is the only display product that meets the BT2020 standard,

the top standard for future TV color. At the exhibition, Dolby will perform the first technology

demonstration of Dolby Vision on the TriChroma Laser TV.

As to the audio innovation, Hisense holds the opinion that screen-sound truly

realizes the integration of sound and picture and pioneers the technology of

sound generation for cellular bionic screens. This technology makes the positioning

of the sound clearer and enables the sound to spread farther and perform better in detail.

"Hisense firmly believes that laser display will dominate in the future," Dr. Lin Lan mentioned

in his speech that since the first laser TV was released here in 2015, Hisense has progressed

by growing the size from 75" to 150". The picture quality increased from monochromatic light

source technology to full-color. He also pointed out that with a life-long license of Toshiba

brands on TVs, Hisense set an annual goal of 40 million TV sales per year, aiming at number

two position globally.

With excellent big screen eyesight protection and color expressiveness, Hisense

Laser TV has been fully recognized by the market. According to data from CMM,

in 2019, the overall unit sales of laser TVs in China's color TV market increased

by 107%, which is the fastest growing product category in recent years.

In the North American market, Hisense Laser TVs are also popular with consumers

and continue to seize the large screen market.

SOURCE: Hisense

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