Califia Farmsが多様な国際的投資家グループから2億2500万ドルの資金調達を完了

Califia Farms

2020/1/16 11:52

Califia Farmsが多様な国際的投資家グループから2億2500万ドルの資金調達を完了

AsiaNet 82528(0081)

【ロサンゼルス2020年1月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*資金調達は植物由来食品・飲料の大手企業であるCalifia Farmsに、急速な拡大の持続と1兆ドル以上の乳製品とレディトゥドリンク・コーヒー市場の常識を覆すための長期資本とグローバルな支援を提供

天然物にいち早く着目したグレッグ・ステルテンホフ氏によって設立された独立系の植物由来食品・飲料の大手企業Califia Farms(R)(カリフィア・ファームズ)は、自然食業界最大の民間資本調達の1つとなるカタール投資庁(QIA)主導の2億2500万ドルのシリーズD資金調達の完了を発表した。資金調達の他の投資家には、シンガポールに本社を置く投資会社Temasek(テマセク)、カナダに拠点を置くClaridge、香港に拠点を置くGreen Monday Ventures、コーヒーや消費者製品に大きな関心を持つ中南米拠点の一族が含まれている。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1076916/Califia_Funding_Annoucement_Image.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/806617/Califia_Farms_Logo_Logo.jpg

新たな投資家グループはCalifia Farmsの少数株主となり、QIA、Temasek、Claridgeの代表者が創業者グレッグ・ステルテンホフ氏や従来からの投資家Sun Pacific、Stripes、AmbrosiaとともにCalifiaの取締役会に加わる。

消費者がより健康的でおいしい乳製品の代替品を求めるようになり、植物由来飲料の需要は世界中で爆発的に増加している。今回の資金調達ラウンドは、Califia Farmsがオート麦プラットフォームの成功を足掛かりとして他の製品ラインを立ち上げるのに役立つ。調達資金によりCalifiaは、生産能力増強、本格的な研究・開発、米国へのより深い浸透、継続的なグローバル展開へのさらなる投資も可能になる。

カリフォルニアの州名の由来である神話上の女王カリフィアに着想を得たCalifia Farmsは2010年に創業、米国と限定的な国際市場で最も急成長している大手自然食品・飲料企業の1つになった。Califiaは「植物ができること」を発見して共有し、人々が健康状態を変え、低炭素の「フードプリント」を採用する手助けをすることを使命としている(注1)。

Califiaは成長と使命の遂行を継続するに当たって、より幅広いグローバルな投資家ベースとの協力を期待している。Califiaのグレッグ・ステルテンホフ創業者兼最高経営責任者(CEO)は「1兆ドルを超える世界の乳製品とレディトゥドリンク・コーヒー業界は、固定観念が次々に覆される時期を迎えており、世界中の個人が、地球と動物の双方により望ましい最小限の加工と栄養豊富な食品の摂取を通じて、自らの健康とウェルネスを変えようとしている。未来の種をまく手助けをするのがCalifiaの役目だ」と語った。

ステルテンホフ氏は「当社のような立場の企業にとって迅速な市場投入は極めて重要で、新たなパートナーが、植物由来分野で大手独立系ブランドになるというビジョンを共有してくれるのは非常にうれしい。各パートナーは、当社の成長を次の段階に向けて加速させてくれる重要なリソースとグローバルな専門知識をもたらしてくれる」と付言した。

Califia Farmsの資金調達では、Barclaysが専属財務顧問と唯一の募集代理人を、Akin Gumpが法律顧問を務めた。

▽問い合わせ先

Press@califiafarms.com

*InstagramとTwitter:@CalifiaFarms 、#PlantTheFuture www.califiafarms.com

▽Califia Farmsについて(カリフォルニアのように「カリフィア」と発音)

カリフォルニアの州名と同じ神話上の女王カリフィアに着想を得たCalifia Farms(カリフィア・ファームズ)はロサンゼルスに本社を置き、2010年に創業、米国で最も急成長している自然飲料企業の1つになった。ユニークな曲線ボトルに巧みにパッケージされた市場で最もおいしい植物由来飲料メーカーとして知られるCalifiaは現在、ナチュラル、スペシャリティ・チャンネルで植物性ミルク、乳成分不使用クリーム、レディトゥドリンク・コーヒーの大手冷蔵ブランドである。Califiaのプレミアムな植物性ミルク飲料は、牛乳を消費するより温室効果ガスの排出が60-80%少ないおいしい「植物由来」の選択を人々が簡単にできるようにする(注2)。Califiaはごく最近、オートミルク、乳成分不使用プロバイオティクスヨーグルト飲料、ナイトロコールドブリュー・コーヒーの画期的な製品ラインを立ち上げた。Califiaは、創造性と革新性を応用して、あなたと世界の両方のためになる植物由来の食品と飲料を製造することにより、食品を本来の栄養目的に戻すという使命を担っている。

(注1)Poore, J. & Nemecek, T. (2018). Reducing food's environmental impacts through producers and consumers. Science. (https://science.sciencemag.org/content/360/6392/987.full?ijkey=ffyeW1F0oSl6k&keytype=ref&siteid=sci

(注2)Geyer, R. and Kendall, A. (2018) Cradle to Gate Life Cycle Assessment of

Califia Almondmilk. Universities of California at Davis and Santa Barbara.

ソース:Califia Farms

Califia Farms Completes Landmark $225 Million Financing with Diverse Group of Global Investors

PR82528

LOS ANGELES, Jan. 15, 2020 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Funding Provides Califia Farms, a leading plant-based food and beverage company,

with long-term capital and global support for continued rapid expansion, and disruption

of the $1 trillion+ dairy and ready-to-drink coffee markets

Califia Farms(R), a leading independently owned plant-based food and beverage

company founded by natural product visionary Greg Steltenpohl, announces it has

completed one of the largest private capital raisings within the natural foods sector,

through a $225 million Series D financing led by the Qatar Investment Authority (QIA).

Other investors in the financing include Singapore headquartered investment company

Temasek, Canada based Claridge, Hong Kong based Green Monday Ventures, and

a Latin America based family with significant interests in coffee and consumer products.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/1076916/Califia_Funding_Annoucement_Image.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/806617/Califia_Farms_Logo_Logo.jpg

The new investor group will take a minority stake in Califia Farms, with representatives

from QIA, Temasek, and Claridge joining the Board of Califia, alongside founder

Greg Steltenpohl and existing investors Sun Pacific, Stripes and Ambrosia.

Demand for plant-based beverages is exploding worldwide as consumers seek healthier,

great-tasting dairy alternatives. This latest funding round will help Califia Farms build on

the success of its oat platform and launch other lines. Proceeds will also allow Califia to

further invest in increased production capacity, substantial R&D, deeper U.S. penetration,

and continued global expansion.

Inspired by the legendary Queen Califia, namesake of the state of California,

Califia Farms was founded in 2010 and has become one of the fastest-growing

natural food and beverage companies of scale in the U.S. and select international

markets. Califia is on a mission to discover and share 'what plants can do' to help

people transform their health and adopt a lower carbon 'foodprint'(1).

Califia is looking forward to working with a more global investor base, as the

company continues to grow and fulfill its mission. "The more than $1 trillion

global dairy and ready-to-drink coffee industry is ripe for continued disruption,

with individuals all over the world seeking to transform their health & wellness

through the adoption of minimally processed and nutrient rich foods that are better

for both the planet and the animals," said Greg Steltenpohl, Califia's Founder and CEO.

"Califia's role is to help plant the future."

"Speed to market is critical for companies at our stage and we are thrilled

that our new partners share our vision to be the leading independent brand in

the plant-based sector. Each of our partners brings significant resources and

global expertise to accelerate our next stage of our growth," he added.

Barclays acted as exclusive financial advisor and sole placement agent to

Califia Farms on the capital raise, and Akin Gump served as legal counsel.

    Contact: Press@califiafarms.com    *   Instagram and Twitter: @CalifiaFarms

                       #PlantTheFuture www.califiafarms.com

About Califia Farms (pronounced "Cal-ih-FEE-ah" like California)

Inspired by Queen Califia, the mythical namesake of the state of California,

Los Angeles-based Califia Farms was founded in 2010 and has become one of

the fastest-growing natural beverage companies in the U.S. Renowned for offering

the best-tasting plant-based beverages on the market artfully packaged in unique

curvy bottles, Califia is now a leading refrigerated Plant Milk, Dairy Free Creamer

and Ready-to-Drink Coffee brand in the Natural and Specialty channels.

Califia's premium plant milk beverages make it easy for people to make delicious

'plant powered' choices that produce 60-80 percent fewer greenhouse gases than

consuming cow's milk(2). Most recently Califia launched a breakthrough line of

Oat Milks, Dairy Free Probiotic Yogurt drinks and Nitro Cold Brew coffees.

Califia is on a mission to return food to its original nourishing purpose by applying

creativity and innovation to make plant-based food and beverages that are both

good for you and good-for-the-world.

1 Poore, J. & Nemecek, T. (2018). Reducing food's environmental impacts through

producers and consumers. Science.(https://science.sciencemag.org/content/360/6392/987.full?ijkey=ffyeW1F0oSl6k&keytype=ref&siteid=sci )

2 Geyer, R. and Kendall, A. (2018) Cradle to Gate Life Cycle Assessment of

Califia Almondmilk. Universities of California at Davis and Santa Barbara.

SOURCE: Califia Farms

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中