Nayukiと36Krが2019 New-style Tea Beverage Consumption Whitepaperを発表

Nayuki

Nayukiと36Krが2019 New-style Tea Beverage Consumption Whitepaperを発表

AsiaNet 82605 (0116)

【深セン(中国)2020年1月21日PR Newswire=共同通信JBN】大手ティードリンク・ブランドのNayuki(奈雪の茶)と中国のニュースとデータのウェブサイト36Krは、共同で2019 New-style Tea Beverage Consumption Whitepaper(2019年新スタイル茶飲料消費白書)を発表した。同報告書は、ミルクやクリームチーズ、フルーツ、トッピングと合わせた入れたてのティーベースによって特徴付けられる新しいスタイルのティードリンクの飛躍的成長により、中国における茶市場の規模がコーヒー市場を200%上回ると予測している。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20200121/2697893-1

(Nayukiの製品)

▽若者の間で茶の消費が増加

フュージョンティーの出現は、2015年に中国の茶市場を「新しいスタイルのティードリンク」の時代へと転換させた。2016年以来、猛烈な速さで成長している多数の現代的なティーハウスが前途有望な飲料市場に参入し、若い客を引き付けるため、数々の独創的で健康的な茶関連飲料を発売している。

年長者よりも幅広いフレーバーや材料を消費するのは別として、新しいスタイルの茶の出現は若い世代の目新しいものの追求や新しい付き合い方と合致し、茶を飲むことは徐々に新しいライフスタイルへと発展している。

この白書によると、ブレンドティーと伝統的な茶を合わせた業界規模の茶市場は、2019年末までに4000億人民元(580億米ドル)を上回ると予想され、2000億人民元(290億ドル)に上ると推定されるコーヒー市場の2倍の規模となる。

▽Nayukiが顧客満足度でトップの座を獲得

報告書は、Nayukiが5点中4.54点で顧客満足度第1位にランクされ、その次にHeytea(喜茶)(4.4)とCoco(都可)(4.39)が続いていることを示している。Nayukiは競合たちから抜け出し、そのテイスティーなフレーバーで最高の「顧客囲い込み」を維持している。

Nayukiのデータは、2019年1月から11月までNayukiのSugar-Freeシリーズのコールドブリューおよびピュアーティーが増加し続けていることを示しており、中国の革新的なティーブランドが年長世代によって伝統的に消費される飲み物についての見識を変えていることを示唆している。

▽ポスト90年代の世代と女性が最もレギュラーな消費者

36Krの顧客人口統計に関するデータによると、中国の21歳から30歳までのポスト90年代の世代が新しいスタイルのティートレンドをリードし、女性は全年齢層において中心的な得意客となっており、購入の70%以上を占めている。

新しいスタイルのティードリンクの月間消費は2019年に新記録に達した。統計によると、愛飲者の83%は毎月5-14杯の入れたての茶を購入する傾向があり、顧客の72%は毎月のお茶代に200人民元(29ドル)を費やしている。

▽投資家に新たな可能性

中国では、入れたてのお茶のブームによってビジネスが繁盛し、消費者は健康的でファッショナブルであると認識されている飲料にはお金を惜しまないため、投資家はこの業界に注目している。

2015年12月から2019年2月まで、中国のティーブランドは投資家やベンチャーキャピタリストから何百万人民元にも及ぶ8つのファンドを呼び込んだ。60億人民元(8億7400万ドル)の価値があると評価されているNayukiは、2018年にTianTu CapitalからシリーズAプラスの資金調達で数億人民元を受け取り、同社は初の新しいスタイルのティーユニコーンになった。

▽Nayuki(奈雪)について

大手ティードリンク・ブランドのNayukiは、フルーツをベースとしたチーズティーやソフトユーロの焼き菓子によって、世界中の茶愛好家に新しい味のセンセーションをもたらすことに専念している。中国の主要なロケーションに1200から4000平方フィートに及ぶ約400店を配置して急速に成長するNayukiは、イノベーションによってお茶を飲むライフスタイルを次のレベルに押し上げている。

▽36Krについて

36Krは中国の大手技術メディアおよびスタートアップ起業支援サービスプロバイダーである。世界の技術産業の最新トレンドや中国で最も有望なスタートアップの展開を報じることに焦点を当てている。

ソース:Nayuki

画像添付リンク:

http://asianetnews.net/view-attachment?attach-id=356143

Nayuki and 36Kr Release 2019 New-style Tea Beverage Consumption Whitepaper

PR82605

SHENZHEN, China, Jan. 21, 2020 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Nayuki, the leading tea-drink brand, and 36Kr, a Chinese news and data website,

jointly released 2019 New-style Tea Beverage Consumption Whitepaper. With the

exponential growth of the new-style  tea drink, characterized by the freshly

made tea-base fused with milk, cream cheese, fruit and toppings, the report

expects the size of the tea market in China to exceed the coffee market by 200%.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20200121/2697893-1

(Nayuki products)

Tea Consumption Grows Among Young

The emergence of fusion tea has veered the Chinese tea market into an age of

"new-style tea-drinks" in 2015. Growing at breakneck speed since 2016, numerous

modern teahouses have made inroads into the rising beverage market, launching

an array of creative and healthy tea-related beverages to attract young customers.

Apart from consuming a wider variety of flavors and ingredients than their elders,

the advent of new-style tea coincides with a younger generation's pursuit of novelties

and new ways to socialize, with tea-drinking gradually evolving into a new lifestyle.

According to the whitepaper, the tea market, with the combined industry-scale

of blended and traditional teas, was projected to exceed RMB 400 billion ($58 billion)

by the end of 2019, twice as big as the coffee market, which is estimated to reach

RMB 200 billion ($29 billion).

Nayuki Earns Top Spots for Customer Satisfaction

The report illustrates that Nayuki ranked first for customer satisfaction with

4.54 out of 5, followed by Heytea (4.4) and Coco (4.39). Nayuki stood out from

a pack of competitors to have the highest "customer retention" for its tasty formulas.

The data from Nayuki shows that from January to November 2019, that cold brew

and pure tea from Nayuki's Sugar-Free series continued to increase, suggesting

that innovative tea brands across China are changing perceptions about a drink

traditionally consumed by the older generations.

The post-90s generation and females are the most regular consumers

According to the date on customer demographics from 36Kr, the post-90s

generation in China aged 21 to 30 lead the new-style tea trend, with females

being core patrons across all age groups, accounting for over 70% of the purchases.

The monthly consumption of new-style tea drink reached a new high in 2019.

Statistics show that 83% of drinkers tend to buy 5-14 cups of freshly brewed tea

every month, and 72% of customers spent RMB 200 ($29) on their monthly tea fix.

New potential for investors

Investors are eyeing the industry as businesses are thriving with the booming

popularity of freshly brewed tea in China and consumers dig deeper into their

pockets for the beverages perceived as healthy and fashionable.

From December 2015 to February 2019, Chinese tea brands attracted eight funds

involving millions of RMB from investors and venture capitalists. Valued at RMB

6 billion ($874 million), Nayuki received several hundred million RMB in Series

A plus funding from TianTu Capital in 2018, making it the first new-style tea unicorn.

About Nayuki

Nayuki, the leading tea-drink brand, with its fruit-based cheese teas and

soft-euro baked goods, is dedicated to bringing new taste sensations to the tea

aficionados around the world. Growing rapidly with nearly 400 stores ranging

from 1,200 up to 4,000 square feet in prime locations across China, Nayuki has

elevated the tea-drinking lifestyle to the next level with its innovations.

About 36Kr

36Kr is a leading technology media and startup incubation service provider in China.

It focuses on reporting the latest trends of the global technology industry and

developments of China's most promising startups.

SOURCE  Nayuki

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