◎アメリカンアパレルが参加  ファッション・ウィーク 東京

アメリカンアパレル

◎アメリカンアパレルが参加  ファッション・ウィーク 東京

AsiaNet 50659

共同JBN 1183 (2012.9.18)

◎アメリカンアパレルが参加  ファッション・ウィーク 東京

【東京2012年9月14日PRN=共同JBN】ロサンゼルスの中心街に本社を置く垂直統合型衣料メーカー、アメリカンアパレル(American Apparel)は14日、メルセデスベンツ ファッション・ウィーク 東京(Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO 2013 S/S)への参加を発表した。

アメリカンアパレルの参加は、同ブランドの日本進出7周年を記念するものである。イベントはメルセデスベンツ ファッション・ウィーク 東京の公式会場、渋谷ヒカリエで行われる。

アメリカンアパレルの日本オペレーションマネジャー、キャサリン・ジョンソン氏は「われわれは今年、何か新しいことをしたかったし、東京は、特にファッションに関して、新しくクリエーティブなアイデアに開放的な都市だ。名高いメルセデスベンツ ファッション・ウィークで指定デザイナーなしにショーを行うブランド第一陣に選ばれて光栄に思っている」と話した。

日本進出7周年を控え、アメリカンアパレルのブランドが再興する。同社は現在、4店舗、人気のあるオンライン・モバイルストア、Amazon JPのイーコマース・プラットフォームを展開している。同社の売上高は2011年の50%増になっている。

ジョンソン氏は「日本は今、われわれにとって刺激的な市場であり、最近コラボレーションの成功実績がある。われわれはブランドを拡張するために、引き続き新しいことに挑戦する。ファッション・ウィークはそのための理想的な場だ」と述べた。

メルセデスベンツ ファッション・ウィーク 東京は10月15日(月)午後8時半に開催され、アメリカンアパレルのプレゼンテーションは午後10時に行われる。ショーのほかのスポンサーはMaybelline New York、TONI&GUYなど。アメリカンアパレルの記念パーティーはageHaがプロデュースする。ケータリングはArms BurgerとBen & Jerry's Ice Creamが担当する。

▽メルセデスベンツ ファッション・ウィーク 東京(Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO)について

日本ファッション・ウィーク推進機構(JFW)は日本の繊維・ファッション業界の競争力強化とともに、その成長促進を目指している。また、優れた日本繊維・ファッション製品のプロモーション、世界に向けた包括的情報の発信によって、国際的な繊維・ファッションベースとしての名声を高めようとしている。さらに、東京をアジアにおけるファッション事業の中心地に押し上げようと努めている。

▽アメリカンアパレルについて

アメリカンアパレル(American Apparel)は米カリフォルニア州ロサンゼルスの中心街を本拠に、ベーシックなアパレルのブランドファッションを製造、販売、小売している垂直統合型メーカーである。2012年6月30日の時点で約1万人の従業員がおり、米国、カナダ、メキシコ、ブラジル、英国、アイルランド、オーストリア、ベルギー、フランス、ドイツ、イタリア、オランダ、スペイン、スウェーデン、スイス、イスラエル、オーストラリア、日本、韓国、中国を含む世界20カ国に253店舗を展開している。アメリカンアパレルはまた、高品質のTシャツやカジュアルアイテムをほかの販売業者やスクリーンプリント業者に卸している。アメリカンアパレルは小売店、卸売業のほか、以下のオンラインストアも経営している。http://www.americanapparel.net.

ソース:American Apparel

▽問い合わせ先

Marsha Brady

+1-213-488-0226

American Apparel Presents at Mercedes-Benz Fashion Week in Tokyo

PR50659

TOKYO, Sept. 14, 2012/PRN=KYODO JBN/ --

    American Apparel, the vertically integrated clothing manufacturer based in

downtown Los Angeles, is announcing its participation in Mercedes-Benz Fashion

Week TOKYO 2013 S/S.

    American Apparel's participation celebrates the brand's seventh anniversary

in Japan. The event will take place at Shibuya Hikarie, the official venue of

Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO 2013 S/S.

    "We wanted to do something new this year and Tokyo is a city that is very

open-minded to new, creative ideas, particularly when it comes to fashion. We

are honored to be one of the first brands without an appointed designer to show

at a high-profile Mercedes-Benz Fashion Week like this," said Katherine

Johnson, American Apparel's Japan operations manager.

    On the eve of its seventh year of operations in Japan, the American Apparel

brand is resurgent. The company now has four stores, a popular online and

mobile store as well as an e-commerce platform with Amazon JP. Sales for the

company are up 50% over 2011.

    "Japan is an exciting market for us right now and we have a recent track

record of successful collaborations. We're continuing to try new things to

expand the brand and Fashion Week is the perfect place to do that," Johnson

said.

    Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO 2013 S/S takes place on Monday, October 15

and begins at 20:30 JST, with the company's presentation taking place at 22:00.

Other sponsors of the show include Maybelline New York and TONI&GUY. American

Apparel's anniversary party is produced by ageHa. Catering will be provided by

Arms Burger and Ben & Jerry's Ice Cream.

    About Mercedes-Benz Fashion Week TOKYO

    The Japan Fashion Week Organization (JFW Organization) aims to further the

strengthening of the competitive power of the Japanese textile and fashion

industry, and to encourage its growth. Moreover, we further increase Tokyo's

reputation as the world's textile and fashion base by promoting excellent

Japanese textile and fashion products, and by sending comprehensive information

around the world. Furthermore, we aim to enhance Tokyo as the center of fashion

business in Asia.

    About American Apparel

    American Apparel is a vertically integrated manufacturer, distributor, and

retailer of branded fashion basic apparel based in downtown Los Angeles,

California. As of June 30, 2012, American Apparel had approximately 10,000

employees and operated 253 retail stores in 20 countries, including the United

States, Canada, Mexico, Brazil, United Kingdom, Ireland, Austria, Belgium,

France, Germany, Italy, Netherlands, Spain, Sweden, Switzerland, Israel,

Australia, Japan, South Korea, and China. American Apparel also operates a

leading wholesale business that supplies high quality T-shirts and other casual

wear to distributors and screen printers. In addition to its retail stores and

wholesale operations, American Apparel operates an online retail e-commerce

website at http://www.americanapparel.net.

    SOURCE: American Apparel

    CONTACT: Marsha Brady, +1-213-488-0226

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