◎バカルディが新ギフトパック ホリデーシーズン向け発売

Bacardi Limited

◎バカルディが新ギフトパック ホリデーシーズン向け発売

AsiaNet 51331

共同JBN1358(2012.11.13)

【ハミルトン(バミューダ)2012年11月12日PRN=共同JBN】世界最大の非上場スピリッツ企業、バカルディ(Bacardi Limited)は、150年の歴史を通じて完成された新ブランド表現と究極のパーティー構想によって、今年のホリデーシーズンを晴れやかなものにする。すべての始まりのスピリッツ、バカルディ(BACARDI)ラムは、ドン・ファクンド・バカルディ・マッソが今日知られるラムを製造して蒸留酒界を革新した1862年以来、祝祭の中心にあった。バカルディはその並外れた品質と混合性により、世界で最も受賞歴が多いスピリッツになっており、祝賀行事で異彩を放つに違いない。

本リリースに関するマルチメディア素材は以下を参照。

http://www.multivu.com/mnr/53413-bacardi-rum-150-anniversary-holiday-gift-party-tips-presents-pack-spirit

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121112/MM06906

「バカルディには、非公式な会合であろうと特別の日であろうと、忘れがたいパーティーの中心にあったという長い歴史がある。すべてのボトルに一族の名があり、われわれの本質的部分だ。精巧につくられた製品があらゆるイベントを際立たせるという事実を、われわれは誇りとしている」と創業者の子孫、バカルディのファクンド・L・バカルディ会長は述べ、「消費者が祝賀会を記憶に残すため一役買ってきた一族の歴史は大きな誇りだ。そのやり方は、われわれ一族がキューバの自宅で主催するパーティー、それぞれのゲストがいつも特別と感じるものと同じである」と語った。

会社のルーツはキューバのサンティアゴデクーバにある。一族、会社、アイコニックなラムブランドとしてのバカルディが世界中の偉大なパーティーにかかわってきた150年の歴史のスタート地点である。バカルディが最古のホリデー向け広告を出していた時代の1930年代から、印刷広告の流行をつくりだした1950年代のアバンギャルドなブランド広告まで、バカルディ・ラムはキューバにおける祝賀行事の文化的中心として人目を引く例になった。印象的なグラフィックデザインをあしらった昔ながらの季節キャンペーンは、会社が年末の祝祭期に消費者と深く結びつき、特異な役割を果たしていることを示している。高品質製品を楽しみながら記憶に残る経験を創出する伝統は今日も生きているが、バカルディの各種スピリッツ製品は理想的なギフトになっている。

ファミリー所有のバカルディのエド・シャーリー社長兼最高経営責任者(CEO)は「世界中の消費者が高級ギフト贈答をバカルディに依存するのは、われわれの遺産を識別して本物と評価しているためだ。彼らは経験から、最高のものを贈っていると分かっている。われわれの製品は当初から、消費者が受け取ってうれしく、贈って誇らしい印象的なギフトになってきた」と語った。

▽プレミアム・ホリデー・ギフトパック

バカルディにとって今シーズンは、創業150周年の年間祝賀行事と重なるため特別である。バカルディは何世代にもわたり、年末シーズンの興奮を捉えるギフトパックをデザインしてきた。消費者は長く続く印象を残す独特なプレゼンテーションを信頼している。

 *米国:すべての始まりのスピリッツ、バカルディが初期バカルディ・スペリオールのボトルデザインとラベルを復元した限定版ヘリテージパックを発売。誰もが楽しめる19.99ドルの価格で、レプリカボトルには150周年記念広告キャンペーンをあしらい、オンザロックにふさわしい特製ハンドブレンド・ラムが入っている。150周年記念期間中、テレビのスポット広告に注意。

 *カナダ:消費者はカスタムデザインのバカルディ150周年グラフィック(スズ製)缶を贈るか、収集することができる。それぞれが鮮やかな歴史的広告画像、すなわちアイコニックなバカルディのコウモリロゴ・コレクションで独自に飾られ、バカルディ・スペリオール・ラムのボトルを収納している。これは在庫限り、750ミリリットル購入についてくる。

 *米国:スコッチウイスキー愛好家は、デュワーズのブレンドウイスキーを紳士服メーカー、フリーマンズ・スポーティング・クラブ(Freemans Sporting Club、登録商標)がデザインした機能的バッグとともに楽しむことができる。スムーズかつクリーミーなブレンドでダブルバレル、オーク古樽で熟成されたデュワーズ18年のボトルには、特注携帯容器がついてくる。

 *英国:世界で一番おいしいウオツカ、グレイグースは、ボトル1本、クリスタル製フルートグラス2脚、完全な「グレイグース・ル・フィズ」をつくるレシピを入れたぜいたくなギフトボックスを用意している。グレイグース・ル・フィズは祝祭ホームパーティーにとって究極のカクテルである。

 *ブラジル:高級ウオツカの専門家が、グレイグースのオリジナルウオツカから選定した2つのグレイグース特別クリスマスパックを提供。マルティーニ用カクテルグラスか特徴的なミキサー2点付き。

 *フランス:マルティーニは、センセーショナルなマルティーニ・ロワイヤル・カクテルをつくるための限定版コレクターパックを提供。特徴的グラスで楽しむためにマルティーニ・ビアンコとマルティーニ・プロセッコを半々にミックス。ともに同梱されている。

 *ロシア、東欧:贈答者はカスタマイズ可能なマルティーニ・アスティのシーズンパックによって気持ちを表すことができる。それには照明が消えた時に明るくなる星と雪片と木、3種のデザイン飾られたボトルに書き込める特製マーカーが入っている。

 *中国、セレクトGlobal Travel Retail:デュワーズはデュワーズ・ホワイトラベル、デュワーズ12年、デュワーズ18年各ブレンド・スコッチウイスキーのボトル3本を納めたThe Master Blender's Sensorial Experience Limited Edition Nosing & Tasting Kitを提供する。ギフトを贈られた人はQRコードを通じ、専用サイト(http://www.dewars.com/taste)で徹底したウイスキー鑑定を案内される。デュワーズ・ホワイトラベルの特別ギフトボックスとグラスパックでもQRコード(www.dewars.com/white)から、楽しみ方とカクテルレシピを含むインタラクティブなテイスト体験ができる。

 *Global Travel Retail:ボンベイ・サファイア・ジンは、ブランドテーマ「Infused with Imagination」のイラストをあしらった画期的パッケージでその場を輝かせる。舞台で想像力をかき立てる“滝”の出現を照らし出す。

▽ホリデー・ホームパーティーのヒント

バカルディ会長は「人々はいつも、素晴らしいカクテル、ギフト、パーティー、バーの陰にある秘密は何かと私に尋ねる。答えは簡単だ。『経験に基づいて最善のものを差し出すことだけに集中』」と付け加え、さらに「バカルディからグレイグース、ボンベイ・サファイア、マルティーニ、デュワーズ、カサドレスなど、われわれの高級ブランドはそれをするだけだ。ゲストを喜ばせるために無限とも思われる可能性を与える。長年にわたって私は、パーティーを印象的なものにするコツをいくつか準備してきた」と語った。

今シーズン、最高のカクテルを出す役に立つために、究極のパーティーホスト兼バーテンダーのファクンド・バカルディ会長がとっておきのもてなし法を伝授する。

 *事前準備:ゲストが来た時すぐにサービスできるよう事前にカクテルを準備する。これにより、楽しみ、素晴らしい思い出をつくる時間がもっとできる。

 *新鮮な材料:最高の質と風味を確保するため、季節の材料を使う。

 *良質の氷を使用:カクテル専門家は、おいしい水でつくられた氷が大きな違いをもたらすことを知っている。完全にバランスがとれたカクテルのために、1インチ四方の角氷を使うこと。解けるのが遅く、飲料を長く保つ。

 *センスを捉える:高級スピリッツを楽しむことが体験のすべて。カクテルの外見、芳香、すべてを包み込むグラスについて配慮すること。レモンの香りやクランベリーなど飾りを少々加えるのは、ビジョンをまとめる優れた方法である。

 *高級スピリッツ:各種の高級スピリッツを用意しておく。ホームバーにはゲストすべての嗜好を満足させる備えがなければならない。とてもおいしいバカルディの各種ブランドは幅広い注文に応じることができる。ラム、ウオツカ、ジン、テキーラ、ウイスキー、コニャック、ベルモット、リキュール、そしてスパークリングワイン。

 *特別製カクテル:パーティーのムードやホストの個性に合わせ、独自のものを提供する。シナモンをヒントにココナツフレーバーを加えるには、伝統的なプエルトリコの休日酒、バカルデイ・コキートを試せばいい。

 *料理との組み合わせ:独特の香りを引き出すために、カクテルを料理で補完する。

 *責任ある態度で楽しもう:ゲストが楽しい時間を長く過ごせるよう常に水、ソフトドリンク、料理を提供する。タクシーや代行運転の利用を奨励する。

とてもおいしいホリデーレシピについては、以下のサイトを参照。

 www.bacardi.com

 www.greygoose.com

 www.dewars.com

 www.martini.com

 www.bombaysapphire.com

バカルディと150-year heritage of starting great partiesに関する詳しい情報は以下参照。

www.BacardiLimited.com/150

▽バカルディ(Bacardi Limited)について

バカルディは世界最大手の非上場スピリッツメーカーであり、国際的に知られたスピリッツとワインを製造、販売している。バカルディのポートフォリオは、200以上のブランドとラベルで構成されている。その中には世界で最も好まれ多数の受賞歴を持つバカルディ・ラム、スーパープレミアム・ウオツカの世界リーダー、グレイグース・ウオツカ、世界で最も受賞歴があり、米国で最も売れ筋のブレンド・スコッチウイスキー、デュワーズ、世界でトップ評価を受け急速に伸びている最高級ジンのボンベイ・サファイア、ベルモットの世界リーダーであるベルモットと世界で好まれているイタリアのスパークリングワイン、マルティーニ、メキシコ最高級の100%ブルーアガヴェのテキーラとして米国で最も売れているカサドレス(CAZADORES)、世界で急速に伸びているウオツカのエリストフ(ERISTOFF)、その他有力で伸び盛りのブランドが含まれている。

バカルディは150年前の1862年2月4日キューバのサンティアゴデクーバで設立され、過去7世代にわたり家族が所有している。バカルディは現在、6000人近くを雇用し、4大陸の16市場にある27施設でブランドを製造し、世界150カ国以上で販売している。バカルディはBacardi International Limitedを含むバカルディ企業グループ。www.BacardiLimited.com

責任ある態度で楽しもう。

(C)2012 BACARDI

BACARDI, THE BAT DEVICE その他バカルディ・グループ関連の商標はBACARDI & COMPANY LIMITED もしくは他のBACARDI LIMITED子会社の商標である。

ソース:Bacardi Limited

▽問い合わせ先

Patricia M. Neal or Amy Federman

+1-441-294-1110,

afederman@bacardi.com

マルチメディア素材は専用サイト(www.BacardiMediaCentre.com)参照。

Bacardi Toasts To A Festive Season With New Global Gift Packs Designed To Enjoy The Best Of The Holidays

PR51331

HAMILTON, Bermuda, Nov. 12, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

         -- Facundo Bacardi shares his favorite entertaining tips to

                      make you the ultimate host

Bacardi Limited, the largest privately-held spirits company, lights up this

year's holiday season with new brand expressions and ultimate party ideas

perfected through its 150-year history. BACARDI rum, the spirit that started it

all, has been at the center of festivities since 1862 when Don Facundo Bacardi

Masso revolutionized the spirits world by creating rum as we know it today. The

exceptional quality and mixability of BACARDI make it the world's most awarded

spirit and a sure standout at your celebrations.

To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/53413-bacardi-rum-150-anniversary-holiday-gift-party-tips-presents-pack-spirit

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121112/MM06906 )

"Bacardi has a long history of being at the center of unforgettable parties,

whether informal get-togethers or special occasions. With our family name on

every bottle, it's intrinsically part of who we are. We take pride in the fact

our finely-crafted products distinguish any event," said Facundo L. Bacardi,

Chairman of Bacardi Limited and great-great grandson of the Bacardi founder. "I

am very proud of my family's history of helping our consumers create and

celebrate events that become truly memorable in the same way our family hosted

parties in our home in Cuba where every guest always felt special."

The Company's Cuban roots stem from Santiago de Cuba where Bacardi-the family,

Company and iconic rum brand-started its 150-year association with great

parties from around the world. From the 1930s, the era Bacardi houses its

oldest holiday ad, to the avant-garde brand ads of the 1950s that set the trend

for print advertising are striking examples of BACARDI rum as a cultural

mainstay of the island's celebratory events. Vintage seasonal campaigns, with

dramatic graphic design, illustrate the Company's profound connection with

consumers and distinctive role at holiday festivities. The tradition of

creating memorable experiences, while enjoying quality products is alive today,

which makes the Bacardi family of spirits ideal gifts.

"Consumers around the world rely on Bacardi for premium gift giving because

they identify with our heritage and value our authenticity. They know from

experience they're giving the best," said Ed Shirley, President and CEO of

family-owned Bacardi Limited. "Since the very beginning, our products have made

memorable gifts that consumers are happy to receive and proud to give."

Premium Holiday Gift Packs

This season is particularly special for Bacardi as it coincides with the

yearlong celebration of its 150th anniversary. For generations, Bacardi has

designed gift packs that capture the excitement of the season. Consumers trust

distinguished presentations to leave lasting impressions.

    -- U.S.: BACARDI, the spirit that started it all, releases a

       limited-edition heritage pack recreating one of the earliest BACARDI

       Superior bottle designs and labels. Priced for all to enjoy at $19.99,

       the replica bottle is featured in the 150th anniversary advertising

       campaign and contains a specialty, hand-blended rum smooth enough to

       drink on the rocks. Be on the lookout for the TV spot as the 150th

       celebration continues.

    -- Canada: Consumers can gift or collect custom designed BACARDI 150th

       anniversary graphic tins. Each, uniquely decorated with a selection of

       vibrant historical advertising imagery or iconic BACARDI bat logos,

       holds a bottle of BACARDI Superior rum. Tin is gift with purchase of

       BACARDI 750-ml, while supplies last.

    -- U.S.: Scotch whisky lovers can enjoy DEWAR'S Blended Scotch whisky along

       with a functional bag, designed by menswear fashion house Freemans

       Sporting Club(R), with a custom flask to accompany a bottle of DEWAR'S 18

       Years Old-a smooth and creamy blend, double barrel aged and matured in

       vintage oak casks.

    -- U.K.: GREY GOOSE, the world's best tasting vodka, offers a luxurious

       gift box which includes a bottle of GREY GOOSE, two crystal flute

       glasses and the recipe for making the perfect GREY GOOSE Le Fizz, the

       ultimate cocktail for a festive celebration at home.

    -- Brazil: Premium vodka connoisseurs will have two GREY GOOSE Special

       Christmas Packs to choose from featuring GREY GOOSE Original vodka with

       two martini cocktail glasses or two signature mixers.

    -- France: MARTINI offers a limited-edition collector's pack to create the

       sensational MARTINI Royale cocktail. Mix 50/50 parts MARTINI Bianco with

       MARTINI Prosecco to enjoy in a signature glass-two of which are

       included.

    -- Russia and Eastern Europe: Gift givers can express themselves with a

       customizable MARTINI Asti seasonal package which includes a specialty

       marker to write on the bottle-decorated with three designs of stars,

       snowflakes and trees that illuminate when the lights go out.

    -- China and select Global Travel Retail: DEWAR'S offers The Master

       Blender's Sensorial Experience Limited Edition Nosing & Tasting Kit,

       featuring three bottles of DEWAR'S White Label, DEWAR'S 12 Years Old and

       DEWAR'S 18 Years Old Blended Scotch whiskies. Gift recipients are guided

       through a QR code for an in-depth whisky appreciation tasting at

       http://www.dewars.com/taste. A special DEWAR'S White Label gift box and

       glass pack also features a QR code at www.dewars.com/white to offer an

       interactive taste experience, including ways to enjoy and cocktail

       recipes.

    -- Global Travel Retail: BOMBAY SAPPHIRE gin lights up with ground-breaking

       packaging that features an illustration from the brand's "Infused with

       Imagination" theme. Illuminates in stages to create a 'cascade' effect

       inspiring one's imagination.

Home Holiday Entertaining Tips

"People always ask me what the secret is behind great cocktails, gifts, parties

and bars. It's really simple: focus on the experience and only serve the best,"

added Mr. Bacardi. "Our premium brands-from BACARDI, to GREY GOOSE, BOMBAY

SAPPHIRE, MARTINI, DEWAR'S, CAZADORES and more-do just that. They give you

endless possibilities to 'wow' your guests. Over the years, I've stood by a few

go-to tips that make any party memorable."

As the ultimate party host and bartender, Facundo Bacardi shares his favorite

holiday entertaining advice to help you serve the best cocktails this season:

    -- Plan Ahead: Prepare cocktails in advance so they are easy to serve when

       your guests arrive. This leaves more time to enjoy and make great

       memories.

    -- Fresh Ingredients: Use seasonal ingredients to ensure the best quality

       and flavors.

    -- Use Good Ice: Cocktail insiders know ice made with great tasting water

       makes a big difference. For perfectly balanced cocktails, use one-inch

       cubes because they melt more slowly, keeping the drink intense for

       longer.

    -- Captivate the Senses: Enjoying premium spirits is all about the

       experience. Think about how your cocktail looks, its aroma, and the

       glass which holds it all together. A little garnish, like a lemon zest

       or cranberry, is a great way to tie your vision together.

    -- Quality Spirits: Have a variety of premium spirits available. Home bars

       should be stocked to satisfy the palates of all guests. The Bacardi

       family of great-tasting brands covers a wide range of bar calls- rum,

       vodka, gin, tequila, whisky, cognac, vermouth, liqueurs and sparkling

       wines.

    -- Signature Cocktail: Match the mood of the party or the hosts'

       personality with a unique offering. For a coconut flavor with a hint of

       cinnamon, try the BACARDI Coquito, a traditional Puerto Rican holiday

       drink.

    -- Food Pairings: Complement food with cocktails to bring out the unique

       flavors.

    -- Enjoy Responsibly: Always offer water, soft drinks and food to guests to

       prolong the good times. Encourage people to take a cab or use a

       designated driver.

For great-tasting holiday recipes visit www.bacardi.com, www.greygoose.com,

www.dewars.com, www.martini.com, or www.bombaysapphire.com. And, to learn more

about Bacardi and its 150-year heritage of starting great parties, visit

www.BacardiLimited.com/150.

About Bacardi Limited

Bacardi Limited, the largest privately-held spirits company in the world,

produces and markets internationally-recognized spirits and wines. The Bacardi

brand portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI(R)

rum, the world's best-selling and most-awarded rum, as well as the world's

most-awarded spirit; GREY GOOSE(R) vodka, the world's leading super-premium

vodka; DEWAR'S(R) Blended Scotch whisky, the world's most awarded Scotch and

the number-one selling premium blended Scotch whisky in the United States;

BOMBAY SAPPHIRE(R) gin, the top-valued and fastest-growing premium gin in the

world; MARTINI(R) vermouth and sparkling wines, the world's leading vermouth

and the world's favorite Italian sparkling wines; CAZADORES(R) 100% blue agave

tequila, the number-one premium tequila in Mexico and a top-selling premium

tequila in the United States; ERISTOFF(R) vodka, one of the fastest-growing

vodka brands in the world; and other leading and emerging brands.

Founded 150 years ago in Santiago de Cuba on February 4, 1862, and family-owned

for the past seven generations, Bacardi now employs nearly 6,000 people,

manufactures its brands at 27 facilities in 16 markets on four continents, and

sells in more than 150 countries. Bacardi Limited refers to the Bacardi group

of companies, including Bacardi International Limited. www.BacardiLimited.com

ENJOY RESPONSIBLY

(c)2012 BACARDI

BACARDI, THE BAT DEVICE & OTHER TRADEMARKS RELATED TO PRODUCTS MENTIONED ARE

TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF OTHER SUBSIDIARIES OF BACARDI

LIMITED

SOURCE:  Bacardi Limited

CONTACT: Patricia M. Neal or Amy Federman, +1-441-294-1110,

afederman@bacardi.com; Multimedia assets via www.BacardiMediaCentre.com

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