◎新しいGlobal Video Platformの展開でTelefonicaと合意  マイクロソフト

マイクロソフト

◎新しいGlobal Video Platformの展開でTelefonicaと合意  マイクロソフト

AsiaNet 51374

共同JBN 1381 (2012.11.15)

【マドリード、レッドモンド(米ワシントン州)2012年11月15日PRN=共同JBN】Telefonica Digitalとマイクロソフト(Microsoft Corp.)は15日、Telefonicaの傘下サービス事業すべてのビデオ・エンターテインメント・サービス向けに新規のGlobal Video Platform(GVP)を構築する複数年数の戦略的合意を発表した。GVPはMicrosoft Mediaroomプラットフォームを含む主要なマイクロソフト技術に基づき、マネージド(IPTV)とノンマネージド(オバーザトップ)の両ネットワーク上でテレビサービスを世界的な規模で幅広い消費者デバイスに対して提供するのが特徴である。最初のGVP展開は、ブラジル、チリ、スペインで行われ、Telefonicaは数年かけて、他の多数の同社傘下サービス事業にGVPに基づくテレビサービスの展開を広げていく予定である。

 (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO

Telefonica Digitalデジタル・サービシズのディレクターであるビベク・デブ氏は「ビデオは急成長するマーケットであり、われわれはすでに欧州および中南米の顧客への有料テレビサービス提供においてリーダー的役割を果たしている。この新しいプラットフォームの導入によって、当社はこの市場で起きている深くて急速な変化に対応することができる。このプラットフォームは一体化された世界規模プラットフォームがもたらす容易さと便利さを提供する一方、地元事業向けのコンテンツにも柔軟に対応できる。最も重要なことは、われわれはこのプラットフォームを利用することによって、拡大を続けるさまざまなデバイスでビデオ・コンテンツにアクセスしたいという顧客の要望をかなえることができることである」と語った。

GVPとMediaroomの使用によって、Telefoicaは高性能で差別化され、豊富な機能があるテレビサービスを高速マネージド・ブロードバンド・ネットワークと「オーバーザトップ」ノンマネージド・ブロードバンド・ネットワークの両方を通じて消費者に提供できる。それによって、録画機能とマルチスクリーンなどをはじめとするさまざまな最新機能をテレビ受信契約者に提供し、Telefonicaはマルチデバイス機能を最大限利用することが可能となる。

マイクロソフトのオペレーターTV部門のコーポレート・バイスプレジデントであるトム・ギボンズ氏は「Telefonicaはマイクロソフトの緊密なパートナーであり、Microsoft Mediaroom プラットフォームに基づくGlobal Video Platformによって同社は事業を拡大し新しい視聴者を獲得できる。TelefonicaのGVPに焦点を合わせたこの新しい合意は、テレビおよびビデオ・エンターテインメント界におけるわれわれの提携関係を、家庭や屋外に至る幅広いスクリーンにまで広げることになり、世界中の数百万人の人々がこの恩恵を受けることになる。IPベースのブロードバンド・ネットワークとMicrosoft Mediaroomプラットフォームを通じて、Telefonicaの次世代テレビサービスは欧州および中南米市場の数百万の消費者を喜ばせ、楽しませることが可能となる」と語った。

これらのサービスは消費者が家庭の中や外出中でも、セットトップボックス、Xbox 360、タブレット、スマートフォンなどさまざまなデバイスを使って楽しむことができる。MediaroomプラットフォームはMicrosoft PlayReady、Internet Information Services Smooth Streaming、Microsoft Silverlightなど主要な技術を利用しているので、さまざまなネットワーク上でのテレビサービスやマルチスクリーン機種へのあらゆる配信が単一の共通技術インフラストラクチャーを通じて実現できる。これによって製品の市場投入、配信コスト、全体規模においてTelefonicaには大幅な効率が生じると期待されている。

Telefonicaは今月初め、ブラジルで同社の上質なインターネット・プロトコル・テレビ(IPTV)・サービスを開始した。10月にはチリで同様のサービスを開始している。ブラジルのVivo TV Fibra、チリのMovistar IPTVの両サービスは、新規のGVPプラットフォームとその機能を利用した最初のIPTV展開であり、ファイバー・ツー・ザ・ホーム顧客に対して素晴らしいユーザー体験をもたらしている。2011年11月、TelefonicaとマイクロソフトはGVPで実現した最初のサービスであるXbox 360でのMovistar Imagenioを開始した。このサービスは、Canal+ Liga Channelが放映するSpanish First Soccer League(Liga BBVA)を含むスポーツ専用の12チャンネルを受信契約者に提供している。

Microsoft Mediaroomプラットフォームはここ14カ月にわたり、その展開とサービスを拡大し続けており、米州、欧州・中東・アフリカ、アジア太平洋地域で1100万の一般家庭および2200万のセットトップボックスとなり、世界で最も多く展開を遂げたIPTVプラットフォームとしての地位をさらに固めた。(注)

▽Telefonicaについて

Telefonica(http://www.telefonica.com)は時価総額および顧客数で世界最大の通信企業の一つである。Telefonicaは業界で傑出した地位を誇り、モバイル・固定・ブロードバンド事業を成長の重要要因として位置づけており、デジタル世界でリーディング・カンパニーになることを目指す戦略を重点的に展開してきた。

同社は25カ国に大きなプレゼンスと世界で約3億1400万のアクセスに上る顧客基盤を確立している。Telefonicaはスペイン、欧州、中南米に強力なプレゼンスを確立し、同社の成長戦略の重要な部分を占めている。

Telefonicaは完全な株式上場企業で、150万の直接株主がいる。同社の株式資本は現在、スペイン証券市場(マドリード、バルセロナ、ビルバオ、バレンシア)、ロンドン、ニューヨーク、リマ、ブエノスアイレスの市場で取引される普通株式45億5102万4586株で構成されている。

▽Telefonica Digitalについて

Telefonica Digital(http://www.telefonica.com/digitalhub)はTelefonicaの世界事業部門の一つである。そのミッションは、デジタル世界で機会をとらえることと、研究開発、ベンチャー資本、世界規模の提携、さらにクラウドコンピューティング、モバイル広告M2M、eヘルスなどのデジタルサービスを通じて、Telefonicaの新規成長をもたらすことである。Telefonica DigitalはまたTUと呼ばれる新しい包括ブランドの下でのオーバーザトップ・コミュニケーションならびにTelefonica Dynamic Insightsを通じたビッグデータでのイノベーションを推進している。

Telefonica Digitalは、これらの新しい製品とサービスをTelefonicaの3億1400万人の顧客と提供するとともに、新規市場にも参入している。Telefonica Digitalはロンドンに本社を置き、シリコンバレー、サンパウロ、スペイン、テルアビブに地域センターを構えている。Jajah、TokBox、Terra、Media Networks Latin America、48、giffgaffはすべて、Telefonica Digitalの傘下で運営されている。

ウェブサイトwww.telefonica.com/digitalhub でTelefonica Digitalのニュースアラートにサインアップしてコメンタリーを閲覧するか、Twitter @tefdigital(http://www.twitter.com/tefdigital)でフォローを。

▽Microsoft Mediaroomについて

受賞歴があるMicrosoft Mediaroom Internet Protocol Television(IPTV)とマルチメディア・ソフトウエア・プラットフォームは、世界で最も多く展開されているIPTVプラットフォームである。Mediaroomは、ブロードバンド・サービス・プロバイダーが世界の消費者に新しいコネクテッド・テレビとエンターテインメント体験を提供することを可能にすることによってテレビの将来を後押ししている。Mediaroomは消費者がコネクテッドなデジタルライフの一環としてテレビを楽しむ新しい方法を提案するとともに、ブロードバンド・サービス・プロバイダー、ハードウエア・メーカー、コンテンツ・クリエーター、アドバタイザー、アプリケーション・デベロッパーに新規のビジネス・チャンスを提供する。4大陸の世界大手サービス・プロバイダー40社以上がMediaroomプラットフォームを採用し、デジタル・テレビサービスを推進している。Mediaroomおよびテレビをはじめとする全メディアのベストを一カ所で提供できる機会に関する詳細は以下のウェブサイトを参照。

http://www.microsoft.com/mediaroom

▽マイクロソフト(Microsoft)について

マイクロソフト(Nasdaq:MSFT)は1975年に設立され、人や企業がその潜在力を最大限に生かすソフトウエア、サービス、ソリューションを提供する世界のトップ企業である。

(注)これは前回報告された800万の一般家庭および1600万のセットトップボックスから増加した数字である。

▽問い合わせ先

Rapid Response Team,

Waggener Edstrom Worldwide,

+1-503-443-7070,  

rrt@waggeneredstrom.com,

or

Microsoft Mediaroom,

+1-206-223-1606,

Mediaroom@edelman.com,

or

Telefonica Press Office,

+34 91 482 38 00,

prensa@telefonica.es

(編集者注)

マイクロソフト社からの情報、ニュース、概要についてはマイクロソフト・ニュース・センターhttp://www.microsoft.com/newsを参照。各種ウェブリンク、電話番号、肩書きなどは本リリース作成時のもので、その後変わった可能性もある。記者、アナリストがさらに詳しい情報を必要な場合はマイクロソフト・ラピッド・レスポンス・チームまたはウェブサイトhttp://www.microsoft.com/news/contactpr.mspxにあるその他適切な連絡先を参照。

ソース:Microsoft Corp.

Telefonica and Microsoft to Deploy New Global Video Platform

PR51374

MADRID and REDMOND, Wash., Nov. 15, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

       -- Telefonica's new global convergent video platform, based on the

    Microsoft Mediaroom product suite, will power its pay TV and OTT services

     across its Operating Businesses, with first deployments in Brazil, Chile

                                 and Spain.

    Telefonica Digital and Microsoft Corp. today announced a multiyear

strategic agreement to create a new Global Video Platform (GVP) for all video

entertainment services across Telefonica's Operating Businesses. Based on key

Microsoft technologies including the Microsoft Mediaroom platform, the GVP is

unique in delivering TV services over both managed (IPTV) and nonmanaged ("over

the top") networks, at global scale, to a range of consumer devices. The first

GVP deployments are taking place in Brazil, Chile and Spain, and Telefonica

anticipates extending the deployment of TV services based on the GVP to a

number of its other Operating Businesses over the next few years.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO )

    "Video is a fast-growing market, and we already play a leading role in

delivering Pay TV services to customers in Europe and Latin America. This new

platform allows us to reflect the deep and rapid changes happening in this

market. It offers the ease and convenience of a global, convergent platform

while maintaining flexibility over content for our local businesses. Most

important, it allows us to meet customer demands for access to video content on

an ever- expanding range of devices," said Vivek Dev, director of Digital

Services, Telefonica Digital.

    The GVP, and its use of Mediaroom, will enable Telefonica to deliver to

consumers high-performance, differentiated and feature-rich TV services over

both its managed high-speed broadband networks as well as "over-the-top"

nonmanaged broadband networks. It provides a range of advanced features to TV

subscribers, including time-shifting and multiscreen among others, enabling

Telefonica to take advantage of its multidevice capabilities.

    "Telefonica is a close partner to Microsoft, and the Global Video Platform,

based on the Microsoft Mediaroom platform, will enable them to grow their

business and reach new audiences," said Tom Gibbons, corporate vice president,

Operator TV Business, Microsoft. "This new agreement focused on Telefonica's

GVP further extends our alliance in the world of TV and video entertainment to

a range of screens throughout the home and on the go, and the benefits will be

enjoyed by many millions of people globally. Through its use of IP-based

broadband networks and the Microsoft Mediaroom platform, Telefonica's

next-generation TV services are poised to delight and entertain millions of

consumers across their markets in Europe and Latin America."

    These services can be enjoyed by consumers on a range of devices inside and

outside the home, including set-top boxes, Xbox 360, tablets and smartphones.

Because the Mediaroom platform includes key technologies such as Microsoft

PlayReady, Internet Information Services Smooth Streaming and Microsoft

Silverlight, the delivery of TV services across these various networks and to

multiple screen types can all be done via one common technology infrastructure.

This is expected to result in significant efficiencies for Telefonica in time

to market, cost of delivery and overall scale.

    Earlier this month, Telefonica launched its premium Internet Protocol

television (IPTV) service in Brazil, which follows a similar launch in Chile in

October. Both services, Vivo TV Fibra in Brazil and Movistar IPTV in Chile, are

the first IPTV deployments that take advantage of the new GVP platform and its

capabilities, offering an exceptional user experience for their Fiber to the

Home customers. In November 2011, Telefonica and Microsoft launched the first

service enabled by the GVP: Movistar Imagenio on Xbox 360. It provides

subscribers with 12 linear channels focused on sports, including the Spanish

First Soccer League (Liga BBVA) under Canal+ Liga Channel.

    During the past 14 months, the Microsoft Mediaroom platform has continued

to scale its deployments and services, surpassing 11 million consumer

households and 22 million set-top boxes across the Americas, EMEA and APAC,

further securing its position as the world's most deployed IPTV platform.*

    About Telefonica

    Telefonica [http://www.telefonica.com ] one of the largest

telecommunications companies in the world in terms of market capitalisation and

number of customers. From this outstanding position in the industry, and with

its mobile, fixed and broadband businesses as the key drivers of its growth,

Telefonica has focused its strategy on becoming a leading company in the

digital world.  

    The company has a significant presence in 25 countries and a customer base

that amounts close to 314 million accesses around the world. Telefonica has a

strong presence in Spain, Europe and Latin America, where the company focuses

an important part of its growth strategy.

    Telefonica is a 100% listed company, with more than 1.5 million direct

shareholders. Its share capital currently comprises 4.551.024.586 ordinary

shares traded on the Spanish Stock Market (Madrid, Barcelona, Bilbao and

Valencia) and on those in London, New York, Lima, and Buenos Aires.

    About Telefonica Digital

    Telefonica Digital [http://www.telefonica.com/digitalhub ] is a global

business division of Telefonica. Its mission is to seize the opportunities

within the digital world and deliver new growth for Telefonica through research

& development, venture capital, global partnerships and digital services such

as cloud computing, mobile advertising, M2M and eHealth. It is also driving

innovation in over the top communications under a new umbrella brand called TU

and in Big Data through Telefonica Dynamic Insights.

    Telefonica Digital will deliver these new products and services to

Telefonica's 314 million customers as well as entering new markets. It is

headquartered in London with regional centres in Silicon Valley, Sao Paulo,

Spain and Tel Aviv. Jajah, TokBox, Terra, Media Networks Latin America, 48 and

giffgaff are all managed under the Telefonica Digital umbrella.

    To sign up for news alerts and read commentary on Telefonica Digital, visit

www.telefonica.com/digitalhub and track them on Twitter @tefdigital

[http://www.twitter.com/tefdigital ].

    About Microsoft Mediaroom

    The award-winning Microsoft Mediaroom Internet Protocol Television (IPTV)

and multimedia software platform is the most widely deployed IPTV platform in

the world. Mediaroom is driving the future of television by enabling broadband

service providers to deliver new connected TV and entertainment experiences to

consumers worldwide. It provides new ways for consumers to experience TV as

part of their connected, digital lifestyle, while also creating new business

opportunities for broadband service providers, hardware manufacturers, content

creators, advertisers and application developers. Over 40 of the world's

leading service providers across four continents have selected the Mediaroom

platform to drive their digital TV services. More information on Mediaroom and

the opportunity to deliver the best in TV plus all your media in one place is

available at http://www.microsoft.com/mediaroom.

    About Microsoft

    Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in

software, services and solutions that help people and businesses realize their

full potential.

    * This is an increase from previously reported 8 million consumer

households and 16 million set-top boxes.

    CONTACT: Rapid Response Team, Waggener Edstrom Worldwide, +1-503-443-7070,  

rrt@waggeneredstrom.com, or Microsoft Mediaroom, +1-206-223-1606,

Mediaroom@edelman.com, or Telefonica Press Office, +34 91 482 38 00,

prensa@telefonica.es

Note to editors: For more information, news and perspectives from Microsoft,

please visit the Microsoft News Center at http://www.microsoft.com/news. Web

links, telephone numbers and titles were correct at time of publication, but

may have changed. For additional assistance, journalists and analysts may

contact Microsoft's Rapid Response Team or other appropriate contacts listed at

http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.

    SOURCE: Microsoft Corp.

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