◎プリペイド携帯のリチャージ・プロバイダー2社と提携 アフガン・ワイヤレス社
◎プリペイド携帯のリチャージ・プロバイダー2社と提携 アフガン・ワイヤレス社
AsiaNet 48874
☆共JBN 外0447(産業、携帯電話)(12・4・2)
【産業担当デスク殿】48874
【カブール31日PRN=共同JBN】アフガニスタンの有力通信会社で同国最大の民間雇用企業であるアフガン・ワイヤレス社(AWCC)は31日、プリペイド携帯電話チャージの世界大手2社のモア・マジック(More Magic、商標)とイージートップ(ezetop、商標)が好評なAWCC社のTOHFA(商標)チャージサービスに加わることによって、AWCCのサービス範囲を拡大すると発表した。イージートップの加入は近日中となる。世界中のアフガン・ワイヤレスの顧客およびその友人と家族は、これら国際的に有力なトップアップ(前払い料金の追加)・プロバイダー3社を利用して、自分だけでなくあらゆる人が所有するAWCC携帯電話をいつでも、どこでも料金を追加チャージできる。
2009年に立ち上げたAWCCのTOHFAは、アフガニスタン最初の高品質の携帯電話チャージサービスの一つである。顧客がTOHFAを通じてAWCC携帯番号にチャージするには、アフガン・ワイヤレスのウェブサイト(http://www.afghan-wireless.com/tohfa)で自分や家族、ないしは友人のAWCC番号を入力し、追加料金額を選択してグーグル・チェックアウトを通じてクレジットカード支払いすればよい。AWCC加入者は1時間以内に使用可能な時間を受け取ることになる。
モバイル金融ソリューション・プロバイダーであるモアマジック・ソリューションズ(MoreMagic Solutions、商標)は近く、AWCCの国際携帯電話が世界中でプリペイド追加を可能にできるようサービスを拡大する。モアマジックは、ウェブサイトhttp://www.etopuponline.comを通じるか、あるいは世界に数十万カ所展開する参加店を訪問することによってAWCCトップアップ・サービスを提供する。AWCCモアマジック・ソリューションは2011年12月以前には開始される予定。
イージートップとAWCCは、アジア、中東、太平洋、アフリカ、カリブ海、南米、北米、欧州にある携帯電話チャージをAWCCの顧客が利用できる合意を締結した。イージートップはこの合意に従い、世界中のAWCC顧客にサービスを提供するために、AWCCのプラットフォームをイージートップの携帯電話トップアップ・サービスに統合する。イージートップは海外で生活ないしは働く人々が帰国する家族や友人の携帯電話に追加料金を簡単にチャージすることを可能とする。このサービスは世界中の35万以上の販売店や同社のオンライン・ウェブサイトhttp://www.ezetop.comで利用することができる。
AWCCのイーサン・バヤト会長は「AWCCは、モアマジック・ソリューションズとイージートップを当社の既存TOHFAサービスと提携する付加価値サービス・プロバイダーとして歓迎する。AWCCは当社のすべての顧客に加え、AWCC顧客にリチャージクレジットを提供したいと考える遠く離れた家族や友人にもサービスを提供できるよう努める。3つの国際的携帯電話トップアップ・プロバイダーのサービスを当社顧客に提供することによって、われわれはAWCC顧客がいつでも、その次の重要な電話をかけたり、受けたりできることを保証できる」と語った。
▽アフガン・ワイヤレス(Afghan Wireless)について
カブールに本社を置くAWCCはアフガニスタン全域で約400万の加入者にサービスを提供し、アフガニスタン人を最も多く雇用する企業の一つである。AWCCは4300人以上を直接雇用し、そのほかに1万人を間接雇用している。AWCCは家庭および企業顧客に無線とブロードバンド通信を提供するリーダーである。詳細についてはウェブサイトhttp://www.afghan-wireless.comか、テレフォン・システム・インターナショナル(TSI)のウェブサイトhttp://www.tsiglobe.comを参照。
連絡先は以下まで。
Alberto Lopez,
a.lopez@tsiglobe.com,
+97-142278695
(了)
Afghan Wireless Extends Global Customer Reach with Recharge Partnerships
PR48874
KABUL, Afghanistan, Mar. 31, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Afghan Wireless ("AWCC"), Afghanistan's leading telecom operator and one of
Afghanistan's largest private employers, has today announced an expanded
services footprint by adding More Magic(TM) and very soon, ezetop(TM), two
world leaders in mobile recharge, to their already popular TOHFA(TM) recharge
service. With these three leading international top-up providers, Afghan
Wireless customers and their friends and families throughout the world can
recharge their own, or anyone's, AWCC mobile phone at any time and from
anywhere.
AWCC's TOHFA(TM), launched in 2009, was one of Afghanistan's first online
mobile phone recharge services. To recharge an AWCC mobile number through
TOHFA(TM) a customer simply visits the Afghan Wireless website
(http://www.afghan-wireless.com/tohfa) enters their/family or friend's AWCC
number, selects a denomination & pays with a credit card through
Google-Checkout. The AWCC subscriber receives the airtime within an hour.
MoreMagic Solutions(TM), a leading mobile financial solutions provider,
will soon expand AWCC's international mobile phone recharge capabilities
throughout the world. More Magic(TM) will provide AWCC top-up services through
the internet at http://www.etopuponline.com, or by visiting any of the hundreds
of thousands of participating retail locations worldwide. The AWCC More
Magic(TM) solution is planned for activation before December 1, 2012.
ezetop(TM) and AWCC have reached an agreement to facilitate AWCC customers
with additional mobile recharge access across Asia, the Middle East, Pacific,
Africa, the Caribbean, Latin America, North America and Europe. As per this
agreement, ezetop(TM) will integrate their mobile top-up services with AWCC's
platform to serve AWCC customers across the globe. ezetop(TM) enables people
living or working abroad to instantly top-up mobile phones of family and
friends back home. Services are available from over 350,000 retail stores
across the world as well as from their online website, http://www.ezetop.com.
"AWCC welcomes MoreMagic Solutions and ezetop as new value added service
providers along with our existing TOHFA service", said Ehsan Bayat, AWCC's
Chairman. "AWCC strives to serve all of our customers as well as their
geographically distributed family and friends who want to provide the AWCC
customer with recharge credit. By providing our customers services from 3
international mobile top-up providers we can offer assurance that AWCC
consumers will always be able to make or receive that next important call."
About Afghan Wireless - Headquartered in Kabul, AWCC serves approximately
4,000,000 subscribers throughout Afghanistan; and is one of the largest
employers of Afghans. AWCC employs over 4,300 people directly and another
100,000 indirectly. AWCC is a leader in delivering wireless and broadband
communication solutions to residential and business customers. Additional
information is available at http://www.afghan-wireless.com or through Telephone
Systems International ("TSI") website at http://www.tsiglobe.com
CONTACT: Alberto Lopez, a.lopez@tsiglobe.com, +97-142278695
SOURCE: Afghan Wireless
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。