◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介  マラ財団が3分のビデオ制作

マラ・グループ

◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介  マラ財団が3分のビデオ制作

AsiaNet 48901

☆共JBN 外0457(産業、観光)(12・4・3)

【産業担当デスク殿】48901

◎ウガンダの観光、ビジネスなど紹介  マラ財団が3分のビデオ制作

【ロンドン3日PRN=共同JBN】ウガンダのマラ財団(Mara Foundation)はこのほど、バイラルビデオ「コニー2012(Kony 2012)」で描かれたのとは全く違ったウガンダを紹介するため、3分間のビデオ「ウガンダ2012―コニー2012以上」(Uganda 2012 - More than Kony 2012、http://www.youtube.com/watch?v=yi1poly673k)を発表した。このビデオはウガンダを総合的に取り上げ、ウガンダが自然の恵みにあふれ、観光、ビジネス、ライフスタイルで大きなチャンスがあることを誇示している。このビデオは「インビジブル・チルドレン(Invisible Children)」のバイラルビデオが作り上げたウガンダのネガティブな印象を打ち消すために制作されたもので、マラ財団としてはこのウガンダに対するネガティブな印象がこれからのウガンダの評判を傷つけると考えている。

マラ財団は「コニー2012」ビデオについて、主戦論者のジョセフ・コニーの活動に対する認識を深めるためにはあらゆる予想を上回る効果を上げたと考えているが、と同時に現実は全く違っているのに、現在のウガンダが安全でなく安定していないとの印象を多くの人に与えたとみている。

財団は、このビデオがコニー拘束という目標を引き下げるものではないことを希望しているものの、ウガンダをバランスよく描写して、多くのウガンダ人が正当に扱われていると感じることを望んでいる。

ロンリープラネットがウガンダを2012年トップの訪問地とした事実は、この国が世界クラスの観光地として人気が高まっている証拠である。マラ財団は、「コニー2012」を見た数多くの人々が「ウガンダ2012-コニー2012以上」も見て、ウガンダの全く違った物語を理解してもらうのが目標であるとしている。マラ・グループ、マラ財団の創設者で最近世界経済フォーラムによってヤング・グローバルリーダーに選ばれたアシッシュ・J・タッカール氏は「わたしは、情熱を持ったアフリカ支持者として、とりわけウガンダを支持するものとして、美しく、穏やかで、起業に適したありのままのウガンダを世界の人に見てもらいたい。非常に多くの人がわれわれをアフリカ大陸としてネガティブな印象をつくり出し、その背後では募金集めをしてきた」と語っている。タッカール氏はまた、東アフリカ地域を売り込む方法としてヴァージン・ギャラクティックの創設宇宙飛行士として宇宙空間へ飛行している。

今年初めウガンダのムセビニ大統領はロンドンで、持続可能観光に関する大統領イニシアチブを発表し、ウガンダが他分野で成長するチャンスのためにもまずウガンダへ観光客を誘致することの重要性を強調し「観光業は旅行に関するものだが、ウガンダの5カ年国家開発計画(NDP)では、環境業セクターを地元産品の市場を創造する経済成長の主要素のひとつとして考えている。要するに観光業は、ウガンダに格好の機会をもたらすものだ」と語った。

(編集者注)

マラ財団は、サブサハラ・アフリカに焦点を合わせた新興アフリカ起業家のためのマラ・グループによる非営利社会団体である。

http://www.mara-foundation.org

マラ・グループはアシッシュ・J・タッカール氏によって創設された汎アフリカ複合企業で、アフリカ15カ国に18のオフィスがあり5000人の従業員がいる。同グループは最近、世界経済フォーラムによって世界成長企業に選ばれた。

http://www.mara-group.com

連絡先

Meera Ashish, Strategy & Communications Director, Mara Foundation

mail@meera-ashish.com

Nigel Ball, Director, Mara Foundation

nigel@mara-foundation.org

@marafoundation

@ashishmaragroup

http://www.youtube.com/marafoundation

(了)

Mara Foundation Launches "Uganda 2012 - More Than Kony 2012" Video as Counter to Invisible Children's Kony Videos

PR48901

LONDON, Apr. 3, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    To show a very different Uganda to that depicted in the viral "Kony 2012"

video, Mara Foundation of Uganda has launched "Uganda 2012 - More than Kony

2012" http://www.youtube.com/watch?v=yi1poly673k a three-minute video that

comprehensively summarises Uganda, displaying its natural endowment and the

vast opportunities that exist in tourism, business and lifestyle. This is to

counter the negative impression of the country created by Invisible Children's

viral video, which the foundation believes may have damaged Uganda's reputation

for years to come.

    The foundation credits the "Kony 2012" video with surpassing all

expectations in raising awareness of the activities of warmonger Joseph Kony,

but says it simultaneously created an impression in the minds of many that

Uganda today is unsafe and unstable, whereas the reality is very different.

    While the Foundation hopes that the video does not downplay the goal of

capturing Kony, it hopes to present a more balanced representation of Uganda

that many Ugandans feel they rightly deserve.

    The fact that Lonely Planet named Uganda as the top destination to visit in

2012 is a testimony to the country's rising popularity as a world-class tourist

destination. Mara Foundation says that their aim is that the hundred million

people who watched "Kony 2012" view "Uganda 2012 - more than Kony 2012" as

well, and see a very different story of the country. Founder of Mara Group and

Mara Foundation, Ashish J. Thakkar, who was recently selected as a Young Global

Leader by World Economic Forum, says, "As a passionate advocate of Africa, and

most especially Uganda, I want the world to view Uganda as it is - beautiful,

serene, and entrepreneurial. We have had enough of people trying to create a

negative impression of us as a continent and fundraising on the back of it."

Ashish is also flying into space as a Founder Astronaut for Virgin Galactic

representing East Africa as a way to promote the region.

    Launching the Presidential Initiative on Sustainable Tourism in London

earlier this year, Uganda's President Museveni emphasised the importance of

attracting visitors to Uganda as the preliminary to other growth opportunities

for the nation. "While tourism is about travel, Uganda's 5-year National

Development Plan (NDP) recognizes the tourism sector as one of the primary

growth drivers of the economy that create market for local products. Tourism is

in essence the opening of a window of opportunities into Uganda", he said.

    NOTES FOR EDITORS

    Mara Foundation is the Mara Group's non-profit social enterprise for

emerging African entrepreneurs, focused on Sub-Saharan Africa.

    http://www.mara-foundation.org

    Mara Group, set up by Ashish J. Thakkar is a pan-African conglomerate with

offices in 18 African Countries with 5,000 employees, which was recently named

as a Global Growth Company by the World Economic Forum.

    http://www.mara-group.com

    

    CONTACT

    Meera Ashish, Strategy & Communications Director, Mara Foundation

    mail@meera-ashish.com

    

    Nigel Ball, Director, Mara Foundation

    nigel@mara-foundation.org

   

    @marafoundation

    @ashishmaragroup

    http://www.youtube.com/marafoundation

    SOURCE: Mara Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中