◎北米でルミア900発売開始  ノキアがN・ミナージュと連携

ノキア

◎北米でルミア900発売開始  ノキアがN・ミナージュと連携

AsiaNet 48937

☆共JBN 外0479(産業、スマートフォン)(12・4・9)

【産業担当デスク殿】48937

◎北米でルミア900発売開始  ノキアがN・ミナージュと連携

【ニューヨーク7日PRN=共同JBN】大手携帯電話機メーカーのノキア(Nokia、http://www.nokia.com)は国際的スーパースターのニッキー・ミナージュの協力で、ニューヨークのタイムズスクエアのビルを最大級のLED照明で鮮明に浮かび上がらせ、ウィンドウズフォン方式のスマートフォン(多機能携帯電話)「ノキア・ルミア900(Nokia

Lumia 900)」の発売開始を盛り上げた。(http://www.facebook.com/nokiaus

(写真: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120406/NY83594

世界的なビジュアルアーティストが最先端のコンピューター画像技術を駆使し、有名ビルに60フィートの電飾の波を走らせる中で、ニッキーがヒット曲を歌い、数万人が見守った。

タイムズスクエアでおなじみの9基の大型スクリーンには、観客の熱狂ぶりが映し出された。

ノキア・ルミア900(http://www.facebook.com/nokiaus)の北米での発売開始に合わせて行われたこのユニークなビジュアルイベントは、ニッキーのヒット曲「スターシップス(Star Ships)」のノキア・ルミア版リメイクが振り付けられ、ディスクジョッキー兼演出家ドーリーの司会でライブ公演された。

全体のイベントは、「スターシップス」をリメイクする最新ミュージックビデオの一部として撮影された。

ニッキーはこう話した。「ノキアのアイデアは、ノキア・ルミア900の発売開始を祝うためにタイムズスクエアのビルを活かし、私のファンの前で公演すること。これが私に持ち込まれた時、一つ返事しかなかった」

「アイデアを紙で見て驚いたけど、実際に見た時は感動物だった。タイムズスクエアは動きが止まった。私にとって本当にプレゼントになったのは、私を常に応援してくれているファンがスターシップス・ノキア・リメイクのビデオに入ったこと」

「新しい私のアルバム『ピンクフライデー:ローマンリローデッド(Pink Friday: Roman Reloaded)』がリリースされた同じ週に、地元ニューヨークで公演できたのは素晴らしい。本当に夢のよう」。

イベントについてもっと知るにはhttp://www.facebook.com/nokiausを参照。

ノキア・ルミア900は北米向けで、4月8日からAT&Tが99.99ドルで販売する。第4世代携帯電話通信仕様(4G LTE)で斬新なデザインのノキア・ルミア900は、メールや音楽、ソーシャルメディアに高速でアクセスできる。

ノキアは世界最大の携帯電話会社。毎日13億人以上の人々がノキアの携帯電話を使い、経験を分かち合い、情報にアクセスし、行き先を見つけたり、話し合ったりしている。

さらに詳しい情報はhttp://www.nokia.com/about-nokiaまで。

(了)

▽問い合わせ先

Sabrina Lynch

sabrina@thisismission.com

Zara Swift

zara@thisismission.com

Mission

+1-212-219-2787 (NY)

+44-207-845-7800 (UK)

Nokia and Nicki Minaj Illuminate Times Square

PR48937

NEW YORK, April 7, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

         Nokia Lumia 900 handsets dominate the iconic New York skyline

    Nokia [http://www.nokia.com ] teamed up with international superstar Nicki

Minaj to bring a building in Times Square alive and create one of the biggest

LED displays ever seen to celebrate the launch of the Windows Phone-based Nokia

Lumia 900. [http://www.facebook.com/nokiaus ]

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120406/NY83594 )

    Tens of thousands of people watched as Nicki performed a medley of her hits

before some of the world's leading visual artists turned the prominent building

into a living, breathing entity using cutting-edge CGI technology with 60ft

waves appearing to cascade down the building.

    Nine of Times Square's famous electronic screens showed the fantastic

reaction of the crowd.

    The unique visual event, to launch the Nokia Lumia 900

[http://www.facebook.com/nokiaus ] in North America, was choreographed to an

exclusive Nokia Lumia remix of Nicki's hit 'Starships', performed live by DJ

and producer Doorly.

    The entire show was filmed as part of the singer's new music video for the

'Starships' remix.

    Nicki said: "When Nokia came to me with the idea to make a building come

alive and to perform in Times Square in front of my fans to celebrate the

launch of the Nokia Lumia 900 there was only ever one answer.

    "To see the idea on paper was amazing but to see it for real blew me away.

It brought Times Square to a standstill. The absolute bonus for me is that my

fans, who have been so loyal to me, are now part of the video for the Starships

Nokia remix.

    "Performing in my home town of NYC the same week as the release of my new

album, Pink Friday: Roman Reloaded is amazing and it really is a dream come

true."

    To see more of the event go to http://www.facebook.com/nokiaus

    The Nokia Lumia 900 will be available exclusively in North America from

AT&T from April 8 for $99.99. With 4G LTE speeds and outstanding design, the

Nokia Lumia 900 lets customers access their email, music and social media

quickly.

    Nokia is a global leader in mobile communications. Every day, more than 1.3

billion people use their Nokia to capture and share experiences, access

information, find their way or simply to speak to one another.

    For more information, visit http://www.nokia.com/about-nokia

    SOURCE: Nokia

    CONTACT: Sabrina Lynch, sabrina@thisismission.com or Zara Swift,

zara@thisismission.com, Mission, +1-212-219-2787 (NY), +44-207-845-7800 (UK)

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