◎本年3月は過去最高の販売台数 BMWグループが発表
◎本年3月は過去最高の販売台数 BMWグループが発表
AsiaNet 48933
☆共JBN 外0476(産業、自動車)(12・4・11)
【産業担当デスク殿】48933
◎本年3月は過去最高の販売台数
【ミュンヘン11日PRN=共同JBN】BMWグループは今年3月、グループ史上最高の単月販売台数を記録した。同社はBMW、MINI、ロールスロイスの3ブランドの販売台数が3月単月で18万5728台となり、昨年3月の販売台数(16万5846台)を12%と大幅に上回っただけでなく、これまで単月最高値だった2011年6月の16万5855台も上回った。BMWグループはまた、四半期ベースの販売台数も1-3月期で、過去最高を記録した。3月末までの販売台数は前年同期比4万台以上増加の42万5528台(前年同期38万2763台)となり、2011年第1四半期比11・2%の伸びとなった。
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20120411/525131)
BMW AGセールス&マーケティング担当上級副社長であるイアン・ロバートソン氏は「BMWグループは3月に単月と第1四半期における販売台数で、過去最多を記録した。この素晴らしい結果は、BMWグループの魅力的で市場投入したばかりのモデル・ライナップと世界市場におけるバランスの取れた成長戦略の成果である。6月にBMWで初めての4ドア・クーペ・モデルとなるBMW 6 シリーズ・グラン・クーペのような新型車やフラッグシップモデルであるBMW 7シリーズのモデルチェンジなどを加えることで、今後もこの勢いを持続していく」と語った。
BMWグループは2012年に、市場全体を上回るスピードで急速な成長を計画しており、BMW、MINI、ロールスロイスの各ブランドで販売台数の記録更新を目指している。
▽BMW:3月に過去最高の販売台数を記録
3月期のBMWブランドの販売台数は15万3004台で前年同月(13万4895台)を13・4%上回り、単月として過去最高を記録した。今年1月から3月末までの3カ月間の販売台数は、35万6548台(前年同期32万1180台)で前年同期比11・0%の増加だった。3月はすべてのモデルの売れ行きが順調で、中でも新型BMW 3シリーズ・セダンは2万9004台と前年同月の2万4331台を19・2%上回る好調なスタートを切った。BMW 1シリーズ5ドアハッチバックは、1万8598台と前年の1万3210台から40・8%という大幅な伸びを示し、同時にBMW X3は1万4847台で、前年の9316台から59・4%もの伸びを示した。3月の販売台数増加はまた、BMWブランドの上位モデルが大きく貢献した。BMW X5とX6モデルは引き続き好調で、それぞれ9496台(前年同月の7932台から19・7%増)、4261台(同3971台から7・3%増)となった。
BMW 6シリーズの販売は2247台で、前年同月の405台からほぼ6倍増となり454・8%増加した。現行のBMW 7シリーズは3月に新たなマイルストーンに到達し、2008年末の市場投入以来、累計売台数は20万台に達した。3月の販売台数はBMW 7シリーズとして同じ期間に販売された同シリーズの前身車種より20%増を記録した。このフラッグシップモデルは、3月に6648台販売され前年同月の5804台に比べ14・5%増加した。
▽MINIブランド:サクセスストーリーは継続中
世界における3月のMINIの販売台数は3万2421台で、前年同月の3万690台を5・6%上回り、2012年第1四半期の販売台数は前年同期の6万860台から6万8210台に増加した。これは前年同期比12・1%の上昇で、MINIブランドの第1四半期の販売台数としては過去最多である。特に、新型クロスオーバー(Crossover)であるミニ・カントリーマン(MINI Countryman)に対する需要が大きく、第1四半期の好調に貢献した。第1四半期のMINI Crossoverの販売台数は、2万2001台と前年同期の1万6079台を36・8%も上回った。
▽ロールスロイス:第1四半期として新記録
ロールスロイス・ブランドは第1四半期に販売台数新記録を達成した。第1四半期のロールスロイスの販売台数は、770台と前年同期の723台から6・5%増を記録した。
▽モーターサイクル:過去最高の第1四半期
モーターサイクルのBMW Motorrad(モトラッド)についても過去最高の第1四半期販売実績を達成した。第1四半期の販売台数は2万4373台で前年同期の2万3109台から5・5%増だった。2012年3月の販売台数は1万2295台で、前年同月の1万1675台から5・3%増となった。ハスクバーナ(Hasqvarna)はディーラー・ネットワークへの販売台数が1182台と前年の676台から74・9%増となった。今年1月から3月末までの販売台数は、前年同期の1940台から36・2%増の2642台だった。
▽米国、中国で記録的な第1四半期:3月はドイツで好調
BMWグループはドイツ、米国、中国の3大市場で販売台数を増やしている。ドイツでの3月のBMWグループの販売台数は、3万981台となり、前年同期の2万7755台に比べ11・6%増となった。ドイツにおける第1四半期の販売台数は6万6222台で前年同月の6万4923台から2・0%増。米国と中国においても第1四半期の過去最高を記録し、BMWグループの好調な第1四半期決算に貢献した。米国における3月の販売台数は前年同月の2万6382台から13%増の2万9806台に増加した。四半期ベースでは前年同期の6万4957台から16・6%増の7万5729台となった。中国におけるBMWグループの販売台数は3月も3万593台と引き続き好調であった(前年同月の2万1687台から41.1%増)。第1四半期の販売台数は8万14台で、前年同期の5万506台から36・8%増だった。
▽BMWグループ販売概観(3月、第1四半期)
2012年3月 前年同月比 第1四半期 前年同期比
台数 台数
BMWグループ自動車 185,728 +12.0% 425,528 +11.2%
BMW 153,004 +13.4% 356,548 +11.0%
MINI 32,421 +5.6% 68,210 +12.1%
ロールスロイス 770 +6.5%
BMW モーターサイクル 12,295 +5.3% 24,373 +5.5%
ハスクバーナ・モーターサイクル 1,182 +74.9% 2,642 +36.2%
▽BMWグループについて
BMWグループは、BMW、MINI、ハスクバーナ・モーターサイクル、ロールスロイスというプレミアム・ブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルのトップメーカーの一つであり、世界14カ国に25の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。
2011年におけるBMWグループの自動車総販売台数は約167万台、モーターサイクルは11万3000台以上となっている。2011年度の売上高は688億2000万ユーロ、税引前利益は73億8000万ユーロを計上した。また、2011年12月末時点における従業員は、約10万人である。
BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリューチェーンにおける環境的および社会的持続可能性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可欠な要素として確立している。このような努力が実を結び、BMWグループは、ダウ・ジョーンズ・サステイナビリティ・インデックスの自動車部門において、7年連続でトップに選定されている。
フェイスブック:http://www.facebook.com/BMWGroup
ツイッター:http://twitter.com/BMWGroup
ユーチューブ:http://www.youtube.com/BMWGroupview
問い合わせ先
Corporate Communications
Linda.Croissant@bmw.de, Business Communications
Telephone: +49-89-382-35617
Alexander Bilgeri, Head of Business, Finance and Sustainability
Communications
Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418
alexander.bilgeri@bmw.de
Media website: http://www.press.bmwgroup.com
Email: presse@bmwgroup.com
(了)
BMW Group Sales Reach All-Time High in March
PR48933
MUNICH, Apr. 11, /PRN=KYODO JBN/ --
- Deliveries increase by 12% to 185,728 vehicles in March
- Best ever first quarter with 425,528 units sold
- Record sales in first quarter for all three brands
The BMW Group sold more vehicles in March than in any other month in its
history. The company sold a total of 185.728 BMW, MINI and Rolls-Royce vehicles
in the past month, not only significantly exceeding the figure for March of
last year (165,846 units / +12%) but also the previous sales high of 165,855
vehicles recorded in June 2011. The company also achieved a new high for the
first three months: Retail volumes for the year to the end of March increased
by more than 40,000 vehicles to 425,528 units (prev. yr. 382,763 units), which
represents a growth of 11.2% compared with the first quarter of 2011.
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20120411/525131 )
Ian Robertson, Member of the Board of Management, Sales and Marketing BMW: "The
BMW Group achieved an all-time high in sales last month and the best first
quarter in its history. These outstanding results are due to our attractive,
young model range and our strategy of healthy, balanced growth across the
globe. We aim to continue the momentum with additional new models this year,
such as the luxurious BMW 6 Series Gran Coupe and a model revision of the
flagship BMW 7 Series".
The company plans to grow faster than the market as a whole in 2012 and expects
to achieve new sales volume records for its BMW, MINI and Rolls-Royce brands.
BMW: Sales reach record high in March
With sales of 153,004 vehicles (prev. yr.: 134,895 / +13.4%), more BMW brand
vehicles were sold in a single month than ever before. Sales for the year to
the end of March reached a record 356,548 vehicles (prev. yr. 321,180), an
increase of 11.0% over the first three months of last year. All models
performed well in March, including an excellent start for the new BMW 3 Series
Sedan with 29,004 vehicles delivered (prev. yr. 24,331 / +19.2%). Strong gains
were achieved by the BMW 1 Series 5-door Hatch with sales climbing +40.8% to
18,598 vehicles (prev. yr. 13,210) as well as for the BMW X3, with a +59.4%
growth in sales and 14,847 vehicles delivered (prev. yr. 9,316). Growth in
March was also driven by the brand's larger vehicles. Sales of the BMW X5 and
X6 models continued to be strong with 9,496 (prev. yr. 7,932 / +19.7%) and
4,261 (prev. yr. 3,971 / +7.3%) vehicles sold respectively.
Sales of the BMW 6 Series increased nearly six fold compared to the same month
last year with a total of 2,247 vehicles delivered to customers (prev. yr. 405
/ +454.8%). The current BMW 7 Series reached a new milestone in March with a
total of over 200,000 vehicles sold since its introduction at the end of 2008.
This makes it the best performing BMW 7 Series ever, reaching around +20%
higher sales than its predecessors in the same period of time. With 6,648
vehicles delivered in March, the flagship model achieved a 14.5% increase in
sales (prev. yr. 5,804).
MINI brand: The success story continues
A total of 32,421 MINI brand vehicles were delivered worldwide to customers in
March (prev. yr. 30,690 / +5.6%) and 68,210 (prev. yr. 60,860) vehicles were
sold in the first quarter of 2012. This represents a sales increase of 12.1%
compared with the first three months of last year and a new record in first
quarter sales for the brand. Continued strong demand for the MINI Countryman
contributed to the brand's positive performance in the first three months. With
22,001 vehicles delivered, sales climbed +36.8% over the same period last year
(prev. yr. 16.079).
Rolls-Royce: Record sales in first quarter
Rolls-Royce continued its success with a record first quarter in sales. For the
year to the end of March, the number of Rolls-Royce motor cars delivered
climbed 6.5% to 770 (prev. yr. 723) vehicles.
Motorcycles: Best first quarter ever
BMW Motorcycles exceeded the previous year's figures in the first three months
of the year, thus achieving the best first quarter result in its history. Sales
rose +5.5% to 24,373 vehicles (prev. yr. 23,109). A total of 12,295 BMW
motorcycles were delivered in March 2012 - an increase of 5.3% (prev. yr.
11,675). Husqvarna delivered 1,182 (prev. yr. 676 / +74.9%) motorcycles last
month to its dealer network. Year to date, deliveries grew +36.2% to 2,642
motorcycles compared with the first three months of 2011 (prev. yr. 1,940).
Record first quarters in the U.S. and China; strong March in Germany
The BMW Group increased retail volumes in its three largest single markets of
Germany, the U.S. and China, among others. In Germany the company reported a
+11.6% increase (30,981 / prev. yr. 27,755) for BMW Group vehicle registrations
in March. A total of 66,222 vehicles have been registered year-to-date in
Germany, an increase of +2.0% over the first quarter in 2011 (prev. yr.
64,923). Record first quarters in both the U.S. and China contributed to the
BMW Group's outstanding first quarter sales results. In the U.S., sales climbed
+13% in March to 29,806 vehicles (prev. yr. 26,382). Year to date, 75,729
vehicles have been delivered in the U.S., an increase of +16.6% over the
previous year (64,957). BMW Group sales in China remained high in the month
under review - 30,593 (prev. yr. 21,687 /+41.1%) vehicles were delivered. From
January to the end of March a total of 80,014 vehicles were delivered, an
increase of 36.8% compared with the same period last year (prev. yr. 58,506).
BMW Group sales in/up to March 2012 at a glance
Compared
Compared to to
In March previous Up to/incl. previous
2012 year March 2012 year
BMW Group Automobiles 185,728 +12.0% 425,528 +11.2%
BMW 153,004 +13.4% 356,548 +11.0%
MINI 32,421 +5.6% 68,210 +12.1%
Rolls-Royce Motor Cars 770 +6.5%
BMW Motorcycles 12,295 +5.3% 24,373 +5.5%
Husqvarna Motorcycles 1,182 +74.9% 2,642 +36.2%
The BMW Group
The BMW Group is one of the most successful manufacturers of automobiles and
motorcycles in the world with its BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles and
Rolls-Royce brands. As a global company, the BMW Group operates 25 production
and assembly facilities in 14 countries and has a global sales network in more
than 140 countries.
In 2011, the BMW Group sold about1.67 million cars and more than 113,000
motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2011 was
euro 7.38 billion on revenues amounting to euro 68.82 billion. At 31 December
2011, the BMW Group had a workforce of approximately 100,000 employees.
The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking and
responsible action. The company has therefore established ecological and social
sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility
and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its
strategy. As a result of its efforts, the BMW Group has been ranked industry
leader in the Dow Jones Sustainability Indexes for the last seven years.
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview
If you have any queries, please contact:
Corporate Communications
Linda.Croissant@bmw.de, Business Communications
Telephone: +49-89-382-35617
Alexander Bilgeri, Head of Business, Finance and Sustainability Communications
Telephone: +49-89-382-24544, Fax: +49-89-382-24418
alexander.bilgeri@bmw.de
Media website: http://www.press.bmwgroup.com
Email: presse@bmwgroup.com
Source: BMW Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。