◎SQLサーバー2008R2へ移行完了 マレーシアのMACROKIOSK社
◎SQLサーバー2008R2へ移行完了 マレーシアのMACROKIOSK社
AsiaNet 49087
☆共JBN 外0547(産業、サーバー)(12・4・23)
【産業担当デスク殿】49087
◎SQLサーバー2008R2へ移行完了
マレーシアのMACROKIOSK社
【クアラルンプール(マレーシア)23日PRN=共同JBN】企業向けモバイルテクノロジー・イネーブラーであるマレーシアのマクロキオスク社(MACROKIOSK)は23日、マイクロソフトSQLサーバー2008R2を展開すると発表した。同社はリレーショナルデータベース・システムのパフォーマンスを更新し、企業向けにモバイルテクノロジーを可能にすることでビジネスの持続的成長に優位な立場になる。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO
マクロキオスクは2000年に設立されて以来、世界のモバイル事業者との関係を確立して、世界の20億余りのモバイル加入者への同社イートラッカー(etracker、世界的モバイル・メッセージング・ネットワーク)接続範囲を広げてきた。マクロキオスクはSQLサーバー2008R2に移行することで、大量のデータを管理するさらに効果的なツールの恩恵を受けて、顧客に最適なサービスを提供することになる。
MACROKIOSKは現在、37カ国余りの18の業界で2000以上のクライアントにサービスを提供しており、業界は航空、医療、ホスピタリティー、エンターテインメント、銀行および金融、電気通信、輸送、ロジスティックスにわたる。マクロキオスクはイートラッカーを通じて、モバイルバンキング取引アラート、モバイル航空便予約、その他多くの包括的モバイルサービスなどエンドユーザー体験プラットフォームとして有効な一流かつ双方向の大量メッセージング・サービスを提供する。
MACROKIOSKのジョアンナ・ヒュー最高技術責任者(CTO)は「マクロキオスクは多数国へのモバイルテクノロジー・イネーブラーであり、われわれは社内の業務効率を高めることあるいは顧客へのサービスを拡大することを通じてでも、成長に向けた新しい機会を常に探し求めている。われわれはSQLサーバー2008R2に機能とルールの広さを見いだして非常に喜んでいる。このサーバーによって顧客はより多くのことを成し遂げることができ、われわれも市場の変化により柔軟に対応できる立場になる」と語った。
▽社員および顧客が受ける利点
マクロキオスクはマイクロソフト・プレミア・サポートと協力して、サーバー移行計画を立案し、あり得る問題点を判別した。この結果マクロキオスクは、僅か4時間でSQLサーバー2005から移行を完了することができた。それ以来、マクロキオスクは生産性と運用上の効率が強化された。
*パフォーマンスと可用性の向上:SQLサーバー2008R2のテーブルパーティショニング(分割)機能によって、マクロキオスクはさまざまな物理的デバイスにわたってそれぞれデーターベース・テーブルを分割することができた。さらにデータ・ミラーリング機能とフェイルオーバー構成機能とを結合して、データベースの可用性を高めた。
*ハードウエア必要条件を軽減:SQLサーバー2008R2は、より小容量にした圧縮バックアップファイルを作成しながら高速のバックアップを実行した。マクロキオスクは現在、3・8テラバイトほどのデータを管理し、200ユーザーが同時にこのデータにクエリーを行うことができる。圧縮されていない作成中のデータのサイズはそのまま残し、同社は圧縮されたバックアップデータファイルのサイズを50%削減した。
*より容易な管理:強化されたユーザーインターフェース、強化管理ツール、より単純化されたメンテナンス手続きの組み合わせによって、データベース管理者は生産性と効率を強化するよう支援する。例えば、インテリセンス(IntelliSense)データベース管理者のコマンドを支援するオートサジェスト/オートコンプリート機能である。そしてデータ・コレクター(Data Collector)機能は、応答が遅いテーブルを見分けて、パフォーマンスを向上するなどのコンフィギュレーション指示を出す。
SQLサーバー2008R2の強化データベース管理機能はまた、多数がリポート作成にマクロキオスクのサーバーからデータをダウンロードする顧客のユーザー体験を向上する。テーブルパーティショニングなどの機能は、リポートを作成する顧客が費やす時間を目立って減らすことになる。
マクロキオスクのSQLサーバー2008R2利用に関する詳しい情報は、ケーススタディー(http://www.microsoft.com/en-my/business/casestudies/linkpage4262.aspx)およびマイクロソフト・カスタマー・ニュースセンター(http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight)で入手できる。
マイクロソフト(Nasdaq:MSFT)は1975年に設立され、人や企業がその潜在力を最大限に生かすソフトウエア、サービス、ソリューションを提供する世界のトップ企業である。
(了)
▽問い合わせ先
Michael Ang of Microsoft APAC,
micang@microsoft.com
Rapid Response Team,
Waggener Edstrom Worldwide,
+1-503-443-7070,
rrt@waggeneredstrom.com
(編集者注意)
マイクロソフト社からの情報、ニュース、概要についてはマイクロソフト・ニュース・センターhttp://www.microsoft.com/newsを参照。各種ウェブリンク、電話番号、肩書きなどは本リリース作成時のもので、その後変わった可能性もある。記者、アナリストがさらに詳しい情報を 必要な場合はマイクロソフト・ラピッド・レスポンス・チームまたはウェブサイトhttp://www.microsoft.com/news /contactpr.mspxを参照。
Malaysian Mobile Technology Enabler Delivers Faster, More Reliable Data Access With Move to SQL Server
PR49087
KUALA LUMPUR, Malaysia, April 23, 2012 /PRNewswire-AsiaNet/ --
- Data management features help MACROKIOSK improve database performance and
query execution speeds, enabling employees and customers to get more done.
MACROKIOSK, a mobile technology enabler for enterprises, today announced
its deployment of Microsoft SQL Server 2008 R2. The Malaysia-based company made
the upgrade to improve performance of its relational database system and to
position itself for continued business growth through enabling mobile
technologies for enterprises.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20000822/MSFTLOGO )
Since opening its doors in 2000, MACROKIOSK has established relationships
with global mobile operators and grown its etracker (Global Mobile Messaging
Network) connectivity coverage to more than 2 billion mobile subscribers
worldwide. With the move to SQL Server 2008 R2, MACROKIOSK will benefit from
more effective tools for managing large amounts of data and providing customers
with the most optimal services.
MACROKIOSK currently serves more than 2,000 clients in more than 37
countries and in 18 industries, including aviation, automotive, medical,
hospitality, entertainment, banking and finance, telecommunications, and
transportation and logistics. Through etracker, MACROKIOSK offers premium and
bidirectional bulk messaging services that serve as the platform for end-user
experiences, such as mobile banking transaction alerts, mobile airline flight
booking and many other comprehensive mobile services.
"MACROKIOSK is a multicountry mobile technology enabler, and we constantly
look for new opportunities for growth - whether through greater internal
efficiency or expanded services for our customers," said Joanna Hew, chief
technology officer at MACROKIOSK. "We've been very pleased to see the breadth
of features and tools in SQL Server 2008 R2, which have enabled our customers
to get more done and positioned us to be more responsive to changes in the
market."
Employees and Customers Reap the Benefits
MACROKIOSK worked with Microsoft Premier Support to devise a migration plan
and identify any known issues. Consequently, MACROKIOSK was able to complete
the migration from SQL Server 2005 in just four hours. Since that time,
MACROKIOSK has seen an increase in productivity and operational efficiency:
- Improved performance and availability. The Table Partitioning feature in
SQL Server 2008 R2 has enabled MACROKIOSK to split each database table
across multiple physical devices, increasing query execution speeds by up
to 100 percent. And with a combination of Data Mirroring and a failover
configuration, MACROKIOSK improved the availability of its databases.
- Reduced hardware requirements. SQL Server 2008 R2 performed fast backups,
while producing compressed backup files that were smaller. MACROKIOSK
currently manages about 3.8 terabytes of data and has up to 200 users
querying this data simultaneously. The size of uncompressed in-production
data remains the same, but the company has seen a 50 percent reduction in
the size of compressed backup database files.
- Easier administration. The combination of an improved user interface,
enhanced management tools and simpler maintenance procedures help
database administrators increase productivity and efficiency. For
example, IntelliSense is an auto-suggest/auto-complete feature that
assists administrators when entering commands. And Data Collector
identifies tables that are sluggish and offers configuration
recommendations to improve their performance.
The enhanced database management features in SQL Server 2008 R2 have also
improved the user experience for MACROKIOSK customers, many of whom must
download data from the company's servers to create a report. Features such as
Table Partitioning have led to a noticeable reduction in how long it takes for
customers to generate these reports.
More information about MACROKIOSK's use of SQL Server 2008 R2 is available
in the case study [
http://www.microsoft.com/en-my/business/casestudies/linkpage4262.aspx ] and the
Microsoft Customer News Center [
http://www.microsoft.com/en-us/news/presskits/customerspotlight ].
Founded in 1975, Microsoft (Nasdaq "MSFT") is the worldwide leader in
software, services and solutions that help people and businesses realize their
full potential.
SOURCE: Microsoft Corp.
CONTACT: Michael Ang of Microsoft APAC, micang@microsoft.com, or Rapid
Response Team, Waggener Edstrom Worldwide, +1-503-443-7070,
rrt@waggeneredstrom.com;
NOTE TO EDITORS: For more information, news and perspectives from
Microsoft, please visit the Microsoft News Center at
http://www.microsoft.com/news. Web links, telephone numbers and titles were
correct at time of publication, but may have changed. For additional
assistance, journalists and analysts may contact Microsoft's Rapid Response
Team or other appropriate contacts listed at
http://www.microsoft.com/news/contactpr.mspx.
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。