◎バーニーズ・ドットコムを一新  高級小売りのバーニーズ・ニューヨーク

バーニーズ・ニューヨーク

◎バーニーズ・ドットコムを一新  高級小売りのバーニーズ・ニューヨーク

AsiaNet 49364

☆共JBN 外0667(産業、ファッション)(12・5・18)

【産業担当デスク殿】49364

◎バーニーズ・ドットコムを一新  高級小売りのバーニーズ・ニューヨーク

【ニューヨーク18日PRN=共同JBN】高級小売店のバーニーズ・ニューヨーク(Barneys New York)は18日、同社の新しくなったウェブサイト、バーニーズ・ドットコム(Barneys.com、http://www.Barneys.com)を発表した。バーニーズ・ドットコム(http://www.Barneys.com)は、新しいデザインを採用し、高級品市場で最もパーソナル化され魅力あるeコマース(電子商取引)サイトを開設した。新しいデザインはクラス最高のデジタル体験とバーニーズの圧倒的な商品提供とが融合し、顧客は他では経験できない効率的な方法で、視覚的に洗練されたサイトを利用することができる。

バーニーズは自社サイトを新しいアーキテクチャーや商品分類で一新し、サイトのブラウジングやショッピングが一段と速く、効率的になった。登録済みユーザーは今後、わずか2回のクリックで商品を購入できるようになり、サイトではダイナミックな方法でショッピング体験のあらゆる側面でバーニーズ専売の商品がハイライトされるようになる。顧客はまた、検索に「新着商品」や「一番好まれる商品」といった独自のフィルターを用いることもできる。

デジタル広告代理店のヒュージ(Huge)と協力して制作された一連の新しい独自機能は、新しいバーニーズ・ドットコムをもっとパーソナル化しより応対が良い買い物体験にするように制作されており、ほかの電子商取引とは一線を画するものになっている。

▽お好み(Favorites)とマイリスト(My List)

新しい「お好み(Favorites)」ツールは、顧客がバーニーズ・ドットコムで自分の好きなファッションの流れを追跡できる道具である。顧客は、個別商品、全商品カテゴリー、デザイナー、サイズやカラー別で「お好み」として選べ、選択した商品を自分の「リスト」に加えることができる。バーニーズ・ドットコムはそのあと、顧客が好みそうな新商品を提案することによって「リスト」を更新することが可能になり、ユーザーがサイトを再訪するたびにそのユーザー向けの買い物体験を提供することができるようになっている。さらに、顧客はフェイスブック、ツイッター、ファンシー(Fancy)、ピンテレスト(Pinterest)など複数のソーシャルメディア・プラットフォームで自分の「リスト」を共有することも可能である。

ユーザーは「お好み」ツールによって、ファッション界に影響力を持っている人たちによって制作され、バーニーズ・ドットコムのホームページに掲載された「リスト」をブラウジングしたり、フォローしたり、そこからヒントを得ることも可能である。新サイトの立ち上げに際して、何人かのファッション界に影響力を持つ人たちが自分の「リスト」を制作し共有にしている。それらの人たちには以下が含まれる。

 *ファッションデザイナーのメアリーケイト・オルセン&アシュレー・オルセン

 *俳優・作家のジュリアン・ムーアと彼女のスタイリスト、レスリー・フレマー

 *「シー・オブ・シューズ」のブロガー、ジェーン・オルドリッジ

 *スタイリスト、キーガン・シン

 *写真家、レイチェル・チャンドラー・ギネスと夫のクリエイティブディレクター、トム・ギネス

 *ファッションデザイナー、ケイティー・ホームズとジャンヌ・ヤン

 *ザ・スマイルのシェフ、メリア・マーデンとミートボール・ショップのシェフ、マイケル・チャーナウ

▽一番好まれる商品(Most Loved)

自分の「お好み」として複数のユーザーがある商品を選択した場合、この商品はバーニーズ・ドットコム上で「一番好まれる商品」もしくは「流行の商品」に挙げられる。

▽バーニーズ専売(Exclusively Ours)

新しいバーニーズ・ドットコムは、オンラインショッピング体験のあらゆる場面を通じて、顧客にバーニーズ専売である特選商品やデザイナー商品を提供することでスタイル、文化、ライフスタイルに独自の観点を提案する。すべての特選商品には「バーニーズ専売」のアイコン「Exclusively Ours」がタグ付けされており、コレクション分類からやバーニーズ・ドットコムに備え付けの監修済みのルックブックから、独占デザインを簡単に検索フィルターで見つけるようになっている。

▽ザ・ウインドー(The Window)

バーニーズの高級コンテンツサイトである「ザ・ウインドー」はユーザーにアート、ライフスタイル、文化と当然ながらファッションに関連した他では手に入らない情報を提供している。新しいバーニーズ・ドットコムには顧客に提供可能な各ブランドのホームとしてデザイナー・ページがある。ザ・ウインドーの編集者による記事とそれぞれのデザイナーの最新商品をリンク付けして強調されているため、ユーザーはバーニーズで購入できるすべてのデザイナー/ブランドについてインサイダー・ファッション情報を受け取れる。

バーニーズ・ドットコムには高品質の商品写真と詳細な編集者による記事が掲載されており、購入可能なそれぞれの商品独自の特性が浮き彫りにされている。バーニーズ・ドットコム上の主な商品のほとんどは、監修済みのルックブックに商品スタイル一式の一部として掲載されており、ユーザーが「装いを完成」できるようになっている。ザ・ウインドーのコンテンツはまた新商品のページにも載っており、それぞれの商品に関する物語が分かるようになっている。

新バーニーズ・ドットコムの詳細とこのオンラインショッピングの目的地を体験するには以下のサイトを参照。http://www.Barneys.com

▽バーニーズ・ニューヨーク(Barneys New York)について

バーニーズ・ニューヨーク(Barneys)は高級専門小売店としてニューヨーク、ビバリーヒルズ、シカゴ、シアトル、ボストン、ダラス、サンフランシスコ、ラスベガス、スコッツデールに旗艦店を構えている。1923年にマンハッタンのダウンタウンで紳士服の小売店として創業し、1970年代には紳士、婦人服両方でハイファッションの権威として国際的な存在になり、新しい、革新的なデザイナーを発掘、養成することで有名。バーニーズは既製紳士、婦人服、アクセサリー、シューズ、宝飾、化粧品、香水、家庭向けギフト製品を含め、世界のトップデザイナーの魅力的な製品を販売することで有名な存在。バーニーズは独特のユーモアのセンス、スタイルを持っており、クリエーティブな広告キャンペーン、独創性豊かなホリデー・テーマ、有名なウインドーディスプレーなどによく表されている。バーニーズは革新的なコープ(CO-OP:コンテンポラリースポーツウエア)店を展開し、若者や新進デザイナーのメッカになっているが、これは1985年に創設され、現在ではバーニーズの中で独立した店として展開されている。コープ店は米国8州で 12店余りが営業されている。バーニーズ・ニューヨークの詳しい情報はhttp://www.Barneys.comを参照。

▽ヒュージ(Huge)について

2012年にアドバタイジング・エイジ誌によってすべての市場分野における大手10広告代理店の1社に選ばれたヒュージは、いくつかの世界最大企業、ブランドについてコアとなるデジタル戦略、マーケティング、展開に関与している。ヒュージは1999年に設立され、ブランドを変革し事業を成長させるため、調査、ユーザー中心のデザイン、技術、マーケティングの最も強力な側面を結合する方法論と文化を進化させてきた。500人のヒュージ社員は、ニューヨーク、ロサンゼルス、ロンドン、リオデジャネイロのオフィスで仕事をしている。ヒュージの詳細はhugeinc.com/about(http://hugeinc.com/about)を参照。

(了)

▽問い合わせ先

Marisa Pucci

+1-212-450-8696

mpucci@barneys.com

It's More Than Shopping...It's Shopping With A Story -- The New Barneys.com

PR49364

NEW YORK, May 18, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Barneys New York, the luxury specialty retailer, announced today that its

website, Barneys.com (http://www.Barneys.com) has been redesigned to establish

the most personalized and socially-engaging e-commerce site in the luxury

market. Fusing Barneys' unparalleled product offering with a best-in-class

digital experience, the redesign allows customers to engage with the visually

sophisticated site in a unique and effective way.

    Barneys has revamped its site with new architecture and product

categorization, making navigation and shopping faster and more streamlined.

Registered users are now able to purchase products with as few as two clicks,

and the site will highlight, in a dynamic way, products that are exclusive to

Barneys throughout the shopping experience. Customers are also able to use

unique filters such as New Arrivals and Most Loved.

    Working with digital agency Huge, this set of new and unique features has

been created to make the new Barneys.com a more personal and social shopping

experience and sets it apart from other e-commerce websites.

    Favorites and My List:

    The new Favorites tool is a way for customers to keep track of fashion they

like on Barneys.com. Customers can "Favorite" individual items, entire product

categories, designers, or size and color choices and add these selections to

their "List." Barneys.com is then able to update these "Lists" by suggesting

new products that may be of interest to the customer- providing users with a

personalized shopping experience every time they return. Additionally,

customers have the ability to share their "List" across multiple social media

platforms such as Facebook, Twitter, The Fancy, and Pinterest.

    The Favorites tool allows users to browse, follow, and be inspired by

"Lists" that have been created by Fashion Influencers and featured on the

Barneys.com homepage. As part of the site's launch, several fashion influencers

have created and shared their own "Lists". Among them:

    -- Fashion Designers Mary-Kate Olsen & Ashley Olsen

    -- Actor and Author Julianne Moore and her stylist Leslie Fremar

    -- Blogger Jane Aldridge from Sea of Shoes

    -- Stylist Keegan Singh

    -- Photographer Rachael Chandler Guinness & her husband, Creative Director

       Tom Guinness

    -- Fashion Designers Katie Holmes & Jeanne Yang

    -- Chefs Melia Marden from The Smile & Michael Chernow from Meatball Shop

    Most Loved:

    When multiple users select an item as one of their Favorites, it becomes

designated as a Most Loved or "trending" item on Barneys.com.

    Exclusively Ours:

    The new Barneys.com offers a unique perspective on style, culture, and

lifestyle throughout the online shopping experience by providing its customers

with specially-curated products and designer goods that are Exclusively Ours.

All exclusive merchandise is tagged with the Exclusively Ours icon, making it

easy to filter and locate exclusive designs when sorting by collection or by

the curated look books featured within Barneys.com.

    The Window:

    Barneys' luxury content site, The Window, provides users with relevant and

exclusive information about art, lifestyle, culture, and of course fashion. The

new Barneys.com now features designer pages as a home for each brand available

to its customers. By highlighting editorial content from The Window and linking

to each designer's newest products, users receive insider fashion access to all

designers/brands available on Barneys.com.

    Barneys.com features enhanced product photography and detailed editorial

stories highlighting the unique characteristics of each item available. The

majority of products on Barneys.com are now featured as part of a styled outfit

in a curated look book, allowing users to "Complete the Look." Content from The

Window is also integrated into the new product pages to tell each product's

story.

    To learn more about the new Barneys.com and experience this one of a kind

online shopping destination, please visit http://www.Barneys.com

    About Barneys New York

    BARNEYS NEW YORK (Barneys) is a luxury specialty retailer with flagship

stores in New York City, Beverly Hills, Chicago, Seattle, Boston, Dallas, San

Francisco, Las Vegas, and Scottsdale. The Company also operates a highly

successful online business at Barneys.com. Founded as a men's retailer in 1923

in downtown Manhattan it turned into an international arbiter of high style for

both women and men in the 1970s and became renowned for discovering and

developing new and innovative design talent. Barneys is famous for selling the

most intriguing edit from the world's top designers including women's and men's

ready-to-wear, accessories, shoes, jewelry, cosmetics, fragrances, and gifts

for the home. Barneys' signature sense of wit and style is manifested in its

creative advertising campaigns, original holiday themes, and celebrated window

displays. Barneys' innovative CO-OP, a mecca for young and emerging designers,

was launched in 1985 and has since expanded into a freestanding store concept.

Barneys operates more than a dozen CO-OP stores in eight states across the U.S.

For more information about Barneys New York please visit http://www.Barneys.com.

    About Huge

    Recognized by Advertising Age as one of the ten leading agencies across all

marketing disciplines in 2012, Huge is responsible for core digital strategy,

marketing and implementation for some of the largest companies and brands in

the world. Founded in 1999, Huge has evolved a methodology and a culture that

combines the most powerful aspects of research, user-centered design,

technology and marketing to transform brands and grow businesses. Huge's 500

employees operate out of offices in New York, Los Angeles, London and Rio de

Janeiro. Learn more about us at hugeinc.com/about (http://hugeinc.com/about).

    SOURCE: Barneys New York

    CONTACT: Marisa Pucci, +1-212-450-8696, mpucci@barneys.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中