◎オーストラレーシア協議会、UBM クルーズ展示会をサポート
◎オーストラレーシア協議会、UBM クルーズ展示会をサポート
AsiaNet 49542
共同JBN 0742(2012.6.5)
◎オーストラレーシア協議会、UBM クルーズ展示会をサポート
【ニューヨーク2012年6月4日PRN=共同JBN】拡大するアジア太平洋地区のクルーズ業界に特化した展示会とカンファレンスのCruise Shipping Asia-Pacificは4日、オーストラレーシア・クルーズ協議会(International Cruise Council Australasia 、ICCA)が同イベントを独占的にサポートすることになったと発表した。
(写真:http://photos.prnewswire.com/prnh/20120604/NY17001LOGO)
ICCAはすでに同様に独占的サポートを表明しているクルーズライン国際協会(CLIA)およびAsia Cruise Association(ACA)、Florida Caribbean Cruise Association(FCCA)とならんで2012年のCruise Shipping Asia-Pacificに参加する。イベントは2012年9月17日と18日、シンガポールのマリーナ・ベイ・サンズ・ホテルで開催される。
ICCAゼネラルマネジャーのブレット・ジャーディン氏はICCAとしてUBM Liveが開催するCruise Shipping Asia-Pacificを支持することを喜んでいるとして次のように述べた。
「Cruise Shipping Asia-Pacificは世界中からクルーズ業界の人士が集まり、ニーズや機会について話し合うことのできる業界にとって重要なものだ。オーストラリアのクルーズは現在、ブームになっており、当社が見ても当地をベースにする船、訪れる船の数が増えている。今年のCruise Shipping Asia-Pacificでは当社としてはまったく新しい顧客層に接触し、この地域について教育できることを期待している」
ジャーディン氏は、ICCAの最新の業界調査によるとオーストラリアのクルーズ旅客数は2011年に過去最高の623294人に達したと述べた。
同氏は「この数字は年に34%の伸びを表しており、昨年の世界クルーズ市場で記録されたものとしては最大の伸び幅だ」と言う。
ICCAはクルーズ会社27社を会員として持っており、今回のサポートは世界のクルーズ業界のなかにおけるオーストラレーシア市場の重要性を裏打ちしている。
UBM LiveのCruise Shipping Groupでポートフォリオ・ディレクターを努めるダニエル・リード氏は「ICCAのサポートはCruise Shipping Asia-Pacificにとって極めて重要だ」として次のように述べた。「過去5年間でホリデー・クルーズを楽しむオーストラリア人は23%増加しており、この地域はクルーズ業界にとっての一大拠点になっていることは明らかだ。当社はICCAと協力してこの地域に関する認識や教育だけでなく当地においても認識や教育のレベルを上げることを喜んでいる」
ICCAは単に同イベントに独占的なサポートを与えるだけでなく、会期中に旅行代理店に対するトレーニングも開始する。
ICCAのトレーニングは2コースあり、どちらも2時間で、アジアおよび世界の代理店に対してツールやテクニックを提供する。最初のコース、Introduction to Cruising(クルーズ入門)は、なぜ人はクルーズが好きなのか、パンフレットやインターネットを販促ツールとして使うにはどうしたら良いか、クルーズの予約はどう取るか、などに焦点を当てている。2番目のコース、Cruise Holidays Selling Techniques(ホリデー・クルーズ販売テクニック)はクルーズ業界の販売流通チャンネルに光を当て、クルーズ販売プロセスの8ステップを学ぶもの。
Cruise Shipping Asia-Pacificの教育コースについての詳しい情報はウェブサイト(http://www.cruiseshippingevents.com/asia-conference-program)を参照。
Cruise Shipping Asia-Pacificに登録するための詳しい情報はウェブサイト(http://www.cruiseshippingevents.com/asia-register-now)を参照。
出展についての詳しい情報はウェブサイト(http://www.cruiseshippingevents.com/asia-exhibitors)を参照。
▽Cruise Shipping (http://www.cruiseshippingevents.com)について
UBM Liveが主催するCruise Shipping Portfolioに含まれるのはCruise Shipping Miami、 Cruise Shipping Asia-Pacific、Seatrade Medの他、多岐にわたるデジタル製品があり、その中にはオンラインセミナーやオンライン・トレードショーのCruise Shipping Virtualがある。Cruise Shipping Miamiは1985年以来、クルーズ産業の世界最高の年次イベントとして、3日間の展示会、4日間のカンファレンスを催し、120カ国から11000人を越える参加者、900社を超える出展企業が参加してきた。新興アジア太平洋地区に焦点を当てたCruise Shipping Asia-Pacificが主催するトレードショー、カンファレンス、ソーシャル・プログラムは明日の市場への入り口となる。Seatrade Medが主催する展示会、カンファレンス、旅行代理店トレーニングおよびソーシャル・イベントは地中海地域最大のクルーズ業界の集まりになっている。Cruise Shipping Virtualは最先端技術を使ってオンライン・イベントを催しており、教育およびネットワーキングのバーチャル・トレードショー、オンラインセミナーが含まれ、パソコンからアクセスできる。
▽UBM Liveについて
UBM Live(http://www.ubmlive.com)は人々をつなげ、5大陸の企業に向けてビジネス機会を創造するもので、新ビジネスの開発、顧客との接触、新製品の発売、ブランドの促進、市場の拡大などを行っている。UBM LiveはMD&M、CPhI、IFSEC、TFM&A、Cruise Shipping Miami、Concrete Showその他多くの有名ブランドの元で、展示会、カンファレンス、表彰プログラム、ウェブサイト、トレーニング・認証プログラムなどを行い、20以上の業界で企業が行うマーケティング・プランの必要不可欠な一部になっている。
▽UBM Asia(http://www.ubmasia.com)について
UBM Asiaはロンドン証券取引所に上場されたUBM plcが所有しており、香港を本拠に18市場で活動し、子会社をアジア中に持っており、その中には上海、杭州、広州、北京に拠点を持つUBM Chinaが含まれる。当社は200を超える製品を持っており、その中には業界見本市、カンファレンス、業界出版、企業間や企業と消費者の取引のためのポータルサイト、バーチャルイベントなどのサービスがある。当社はアジアの代表的な展示会主催者でアジアで最も高い成長率を誇る2大市場、中国とインドでは最大の営利主催者であり、アジアを代表するイベントを多く開催している。当社は150を超えるイベント、24の出版物、18のポータルサイトを使い、世界の100万人強の質の高い出展者、来場者、カンファレンス出席者、広告主、定期購読者に向けて、高価値で対面式のビジネスのマッチングを行うイベント、高品質でスピードの速い市場・業界傾向に関するニュース、24時間のオンライン・トレードのネットワーク、購入のためのプラットホームなどを提供している。当社は日本からインドまで、アジアの主要21都市に1000人のスタッフを抱えている。
▽メディア問い合わせ先
Allison Dowd,
Cruise Shipping Portfolio Brand Marketing Manager,
+1-609-759-4702,
allison.dowd@ubm.com, or
Caitlin Read,
Cruise Shipping Portfolio PR Manager,
+1-609-759-4735,
caitlin.read@ubm.com.
ソース:Cruise Shipping Asia-Pacific
ICCA Exclusive Support Spotlights Australian Growth at Cruise Shipping Asia-Pacific
PR49542
NEW YORK, June 4, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Cruise Shipping Asia-Pacific - a conference and trade show focusing on the
emerging Asian-Pacific cruise industry - announced today the International
Cruise Council Australasia (ICCA) will give its exclusive support to the event.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120604/NY17001LOGO )
The ICCA joins Cruise Lines International Association (CLIA), which has
also pledged exclusive backing, and the Asia Cruise Association (ACA) and the
Florida Caribbean Cruise Association (FCCA) as supporters of Cruise Shipping
Asia-Pacific 2012, which will be held at the Marina Bay Sands, Singapore on
September 17-18, 2012.
ICCA General Manager Brett Jardine said the ICCA was pleased to be
supporting UBM Live's Cruise Shipping Asia-Pacific.
"Cruise Shipping Asia- Pacific is important to the industry because it
allows cruise industry members from around the world to get together to discuss
their needs and opportunities," Mr. Jardine said. "Cruising is booming in
Australia and we continue to see more ships based here and visiting our shores.
At this year's Cruise Shipping Asia-Pacific event we will be able to reach and
educate an entire new demographic about our region."
Mr. Jardine said the Council's latest industry report showed that
Australian cruise passenger numbers reached a new high of 623, 294 in 2011.
"This represents a record 34 percent annual increase - the largest recorded
by any key world cruise market last year," Mr. Jardine said.
The support of the Council, which represents 27 member cruise lines,
underscores the growing importance of the Australasian cruise marketplace in
the global cruise industry.
"The ICCA support is vitally important to the Cruise Shipping Asia-Pacific
event," said Daniel Read, Portfolio Director of UBM Live's Cruise Shipping
Group. "With a 23 percent increase in Australians taking cruise holidays in the
last 5 years, it is apparent that the region is a stronghold for the cruise
industry. We are delighted to be working with the ICCA to bring even more
awareness and education about, and into, the region."
Along with lending their exclusive support to the event, the ICCA will be
debuting travel agent training during the conference.
The ICCA will offer two training modules, each two hours long, to provide
tools and techniques for agents from Asia and around the world. The first
module, Introduction to Cruising, will focus on why people like to cruise, how
to use brochures and the internet as sales tools, and how to make cruise
reservations. The second module, Cruise Holidays Selling Techniques, will
highlight the sales distribution channels of the cruise industry and work
through the eight steps of the cruise sales process.
To learn more about the education sessions at Cruise Shipping Asia-Pacific
please visit: http://www.cruiseshippingevents.com/asia-conference-program.
To register for the Cruise Shipping Asia-Pacific event please visit:
http://www.cruiseshippingevents.com/asia-register-now.
For exhibiting information visit:
http://www.cruiseshippingevents.com/asia-exhibitors
Cruise Shipping (http://www.cruiseshippingevents.com) The Cruise
Shipping Portfolio organized by UBM Live includes Cruise Shipping Miami, Cruise
Shipping Asia-Pacific, Seatrade Med and an array of digital products including
webinars and Cruise Shipping Virtual online tradeshows. Since 1985 Cruise
Shipping Miami has been the world's premier annual event for the global cruise
industry, featuring a three-day exhibition and four-day conference that draw
more than 11,000 attendees and over 900 exhibiting companies from 120
countries. Focused on the emerging Asia-Pacific region, Cruise Shipping
Asia-Pacific's tradeshow, conference and social program are the gateway to
tomorrow's marketplace. Seatrade Med's exhibition, conference, travel agent
training and social events constitute the Mediterranean region's largest cruise
gathering. Using cutting-edge technology, Cruise Shipping Virtual's online
events include educational and networking virtual tradeshows and webinars
accessible via computer.
About UBM Live
UBM Live (http://www.ubmlive.com) connects people and creates opportunities
for companies across five continents to develop new business, meet customers,
launch new products, promote their brands and expand their markets. Through
premiere brands such as MD&M, CPhI, IFSEC, TFM&A, Cruise Shipping Miami, the
Concrete Show and many others, UBM Live exhibitions, conferences, awards
programs, publications, websites and training and certification programs are an
integral part of the marketing plans of companies across more than 20 industry
sectors.
About UBM Asia (http://www.ubmasia.com)
Owned by UBM plc listed on the London Stock Exchange, UBM Asia operates in
18 market sectors with headquarters in Hong Kong and subsidiary companies
across Asia, including UBM China in Shanghai, Hangzhou, Guangzhou and Beijing.
We have over 200 products including trade fairs, conferences, trade
publications, B2B/B2C portals and virtual event services. As Asia's leading
exhibition organizer and the biggest commercial organizer in the two fastest
growing markets in Asia: China and India, we stage the leading events of their
kind across Asia. Our 150 events, 24 publications and 18 vertical portals serve
a 1,000,000 plus quality exhibitors, visitors, conference delegates,
advertisers and subscribers from all over the world with high value
face-to-face business-matching events, quality and instant news on market and
industry trends and round-the-clock online trading networks and sourcing
platforms. We have 1,000 staff in 21 major cities across Asia, stretching from
Japan to Turkey.
Media Contact:
Allison Dowd,
Cruise Shipping Portfolio Brand Marketing Manager,
+1-609-759-4702,
allison.dowd@ubm.com, or
Caitlin Read,
Cruise Shipping Portfolio PR Manager,
+1-609-759-4735,
caitlin.read@ubm.com.
SOURCE: Cruise Shipping Asia-Pacific
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。