◎iPad版のCOSMOSを発表 オーストラリアのCOSMOS Media
◎iPad版のCOSMOSを発表 オーストラリアのCOSMOS Media
AsiaNet 49783
共同JBN 0844 (2012.6.22)
◎iPad版のCOSMOSを発表 オーストラリアのCOSMOS Media
【シドニー(オーストラリア)2012年6月22日AAPメディアネット・インターナショナル=共同JBN】出版業界を席巻している破壊的技術変化のツナミは、危機ではなくチャンスである。雑誌として単に生き残るだけでなく成長するには、自分自身を改革しなければならない。革新的なiPad(アイパッド)エディションCOSMOSを22日に立ち上げたオーストラリアの著名な科学雑誌COSMOSの発行人は、このように指摘している。このiPadエディションCOSMOSは、計画中のマルチプラットフォーム出版シリーズの第一号となる。iPadエディションは、9カ月にわたる開発・テストの結果生まれ、プリント版雑誌のコンセプトを完璧に再構成した形となっている。
COSMOS編集長のウィルソン・ダシルバ氏は「iPad上で単に印刷の複製を再現するだけでは不十分だ。雑誌とは何かを、われわれがそうしたように、編集者として徹底した洗い直しが必要であり、全体を通して明確に物語性がある構成を整える必要がある。iPadの機能は業界の形勢を根本的に変革しつつあり、この状況をうまく利用する人だけが成功することになる」と語り、さらに次のように述べた。
「メディアは、長すぎるほど広告主のことを過度に気にしてきた。現在、広告収入は減少し、多くの出版社は編集関連出費を削減している。しかし、これは誤りだ。出版業界がしなければならないのは、ファンダメンタルズ、つまり読者に再び焦点を合わせることだ。COSMOSはこれまで、収入の大部分を広告主からよりも読者から得ている。このためわれわれは、読者が望み、さらには喜んで金を支払う魅力あふれる物語性に富むコンテンツをつくることが最も重視される世界の到来に大きな期待を膨らませている。というのも、このことこそ、われわれは長年にわたり得意としてきたことだからである」
iPadでは、これは単に優れたコンテンツを低料金で提供することだけを意味するに留まらず、ビデオ、アニメ、ライブ・アップデートのシームレスな統合、さまざまな段階での読者との相互作用、プラットフォームにまたがってオーディエンスとつながるためのアプローチをも意味する。
ダシルバ編集長はまた「質の高いジャーナリズムを救済するものが何かあるとすれば、優れた文章、写真、デザインに喜んで金を払う読者である。他のメディアより雑誌をよく読む読者は、広告主を引きつけることになるし、またそうあるべきだ」と語った。
2012年6月号で創刊7周年を迎えるCOSMOSは、長編の特集記事と豊かなデザインが特徴である。COSMOSはこれまでにジャーナリズム、出版で45の賞を獲得している。これらには、出版社のあるオーストラリアで2度にわたる年度最優秀雑誌賞の受賞が含まれ、世界中で大きな読者層を開拓している。本社はシドニーにあるが、そのコンテンツはグローバルで、リチャード・ドーキンス、マーガレット・ワータイム、スティーブン・ピンカー、ポール・デービス、サイモン・シンの各氏のような魅力的著者が寄稿している。
COSMOSは明快かつ魅力ある文章が変革の力になると信じる科学者とメディア専門家によって創立され、今やiPadエディションの出版によって世界に乗り出すことになる。
メルボルンのモナッシュ大学学長で雑誌COSMOSの出版元COSMOS Mediaの会長兼共同創立者であるアラン・フィンケル博士は「COSMOSがiPadプラットフォームで行ったことは革新的であると同時に破壊的でもある」と指摘し、次のように述べた。
「われわれはiPad用にCOSMOSを洗い直しただけでなく、iPad用ボーナスエディションを創刊して発行回数を増やし、プリント版のCOSMOS読者にはiPadエディションを無料購読できるだけでなくデジタルアーカイブにも無制限の無料アクセスを提供する。他の出版社には、これほど完璧にビジネスモデルを徹底見直しできないと思う」
「COSMOSが実施できたのは、われわれが将来を見据えたからである。われわれは単に印刷の来るべき終焉に備えるだけでなく、新たに生じたタブレット市場で支配的な地位を確立することを目指している。われわれは5年以内に世界一の科学雑誌になることを目標にしている」
22日発表されたCOSMOS Magazineアプリは、シドニーをベースにするデベロッパーで100を超えるiOSアプリ、アンドロイド・アプリの開発で成功しているMogenerationが制作した強力なOomphデジタル出版プラットフォーム上で動作する。Mogenerationは、機能面で新境地を開くのを目指してCOSMOSチームと緊密に協力した。
COSMOS Mediaのカイリー・アハーン最高経営責任者(CEO)は「iPadは予測不可能な形で出版業界を変革しており、これは当社にとっては良い方向に向かっている。App Storeはグローバルであり、従ってこれまでもグローバル志向だったCOSMOSのiPadエディションはすぐさま、国際市場を開拓できる。COSMOSは世界大手の科学雑誌と対等に競争できる。なぜならば、プリント版が抱えざるをえなかったオーストラリアからの配達遅滞、配送コスト、配布の制約がなくなり、安価でかつ出版と同時に入手できるからである」と語った。
アハーンCEOはまた「この理由から、われわれはこれまでの半年で編集スタッフを2倍に増やし、当社の事業戦略を総点検した。われわれにとって、印刷物のCOSMOSは別のプラットフォームに過ぎない。われわれはニューiPad用のデジタル・オンライン製品を1年半の内に多数発表する」と述べた。
COSMOS Magazineアプリは無料。読者はまたApp Storeから完全版をダウンロードできる。月別の各号は1号4.99米ドルで購入でき、年間購読料は24.99米ドル。
COSMOSアプリのビデオデモは以下で視聴できる。
http://www.cosmosmagazine.com/ipadtv1
*iPADエディションの基本内訳
発行回数:年間12号
年間購読料(iPadのみ)24.99米ドル
単月(iPadのみ)4.99米ドル
年間購読料(印刷物・iPad・ブラウザー・アーカイブ)60米ドル
iPadアプリ発表日時2012年6月21日木曜日
アプリの無料ダウンロードは以下から。
http://itunes.apple.com/wa/app/cosmos-magazine/id512425888?mt=8
▽COSMOS Magazineのバックグラウンド
COSMOSはオーストラリアでナンバーワンの科学メディア・ブランドで、最大の発行部数を持つ科学雑誌であり、最も評価が高い科学ニュースサイトであり、教育リソースは65%の高等学校で使用されている。出版元のCOSMOS Magazineは3人の人物により創立された。メルボルンの神経科学者で起業家のアラン・フィンケル博士、雑誌出版担当のカイリー・アハーン、科学ジャーナリストのウィルソン・ダシルバの3氏である。同社はまたウェブサイト、書籍、ポスター、DVDなど一連の特別編集製品を制作している。COSMOSの生みの親はダシルバ氏で、同氏は世界科学ジャーナリスト連盟の元議長であり、オーストラリアのABCテレビの科学リポーターでもあった。COSMOSは編集諮問委員会の支援を受けており、そのメンバーにはアポロ11号のバズ・オルドリン氏が含まれている。
より詳細は以下へ連絡を。
Call Arnold Perez at COSMOS on
+61 2 9310 8510 or
email publicity@cosmosmagazine.com
Also available is
Wilson da Silva on
+61-2-9310-8502,
Mobile +61-407-907-017 or
wilson@cosmosmedia.com.au
ソース:Cosmos Media Pty Ltd
Future of Media is Bright - If You Reinvent to Expand
PR49783
SYDNEY, Australia, June 22 /Medianet International=KYODO JBN/--
Magazine company doubles staff, expands across platforms,
pursues global markets
The tsunami of disruptive technological change sweeping the publishing
industry is an opportunity, not a crisis, and magazines must reinvent
themselves if they are to not only survive, but thrive.
So argue the publishers of COSMOS, the celebrated science magazine, who today
launched an innovative iPad edition - the first of a series of planned
multi-platform products. The iPad edition is the result of nine months of
development and testing, and represents a complete reconceptualization of the
print magazine.
"It's not good enough to just produce a print replica on the iPad," said
Wilson da Silva, editor-in-chief of COSMOS. "You need to completely re-imagine
what a magazine is editorially, which is what we've done, but also maintain a
clear narrative structure throughout. The functionality of the iPad is
fundamentally changing the game, and only those who capitalise on this will
prosper.
"The media has been overly concerned with advertisers for too long. Now
that ad revenue is declining, many publishers are cutting back on editorial
resources - and that's a mistake. What the industry needs to do is refocus on
the fundamentals: their readers. At COSMOS, our revenue has always come mostly
from readers rather than advertisers. Hence, we're excited about a world where
creating engaging narrative content that readers want, and are willing to pay
for, is the name of the game, because that's been what we've excelled at for
years."
On the iPad, this means not just providing excellent content at lower cost,
but also the seamless integration of video and animation, live updates,
multiple layers of reader interaction and a cross-platform approach to engaging
audiences.
"If anything can save quality journalism, it will be the readers who are
willing to pay for excellence in writing, photography and design. And those
readers, who engage with magazines more than any other medium, will attract the
advertisers - which is the way it should be," said da Silva.
COSMOS, which celebrates its 7th birthday with the June 2012 issue,
specializes in long-form features and lush design. The winner of 45 journalism
and publishing awards - including Magazine of the Year awards twice in its
native Australia - it has developed a strong following around the world. Based
in Sydney, its content is nevertheless global in scope, attracting authors such
as Richard Dawkins, Margaret Wertheim, Steven Pinker, Paul Davies and Simon
Singh.
Founded by scientists and media professionals who believe in the
transformative power of clear and engaging writing, it is now set to take on
the world with the launch of its iPad edition.
"What COSMOS has done on the iPad platform is both innovative and itself
disruptive," said Dr Alan Finkel, the Chancellor of Monash University in
Melbourne and the chairman and co-founder of Cosmos Media, the magazine's
publisher.
"We've not only re-imagined COSMOS for the iPad, but will be boosting
frequency, creating bonus iPad issues, giving print subscribers free access to
the iPad editions, as well as free access to the complete digital archive. I
don't think any other publisher has so completely overhauled its business model.
"COSMOS has done so because we've set our sights on the future. We're
preparing not just for the eventual demise of print, but looking to take a
dominant position in the emerging tablet market. We aim to be the world's
number 1 science magazine in five years," said Finkel.
The COSMOS Magazine app, launched today, runs on the powerful Oomph digital
publishing platform created by Mogeneration, a successful Sydney-based
developer of over 100 iOS and Android apps who worked closely with the COSMOS
team to push the boundaries of functionality.
"The iPad is changing the media industry in unpredictable ways - in our
case, for the better," said Kylie Ahern, CEO of Cosmos Media. "The App Store is
global, so the iPad edition of COSMOS - which has always been global in outlook
- can suddenly tap an international market. COSMOS can compete with the world's
leading science magazines on an equal footing: at a compelling price and
available as soon as it is published, without the delays and cost of shipping
and distribution from Australia, which the print issue has had to face.
"That's why we've doubled our editorial staff in the past six months, and
have completely overhauled our business strategy. For us, print is now just
another platform. And we have a raft of new iPad, digital and online products
set to launch in the next 18 months," added Ahern.
The COSMOS Magazine app is free, and readers can also download a complete
issue free from the App Store. Individual copies of each monthly edition can be
purchased for US$4.99 each, and annual subscriptions for US$24.99.
See a video demonstration of the COSMOS app here -
http://www.cosmosmagazine.com/ipadtv1
iPAD EDITION BASICS
Frequency: 12 issues per year
Annual subscription, iPad-only: US$24.99
Single iPad-only issue: US$4.99
Annual subscription, Print + iPad + Browser + Archives: US$60
iPad app launch date: Thursday, 21 June 2012
Download the app free here:
http://itunes.apple.com/wa/app/cosmos-magazine/id512425888?mt=8
BACKGROUND ON COSMOS MAGAZINE
COSMOS is Australia's #1 science media brand: the biggest-circulation
science magazine, highest rating science news site and its education resources
are used in 65% of high schools. Its publisher, Cosmos Media, was founded by
three people: Melbourne neuroscientist and entrepreneur Dr Alan Finkel,
magazine publishing executive Kylie Ahern and science journalist Wilson da
Silva. The company also produces a range of custom editorial products such as
websites, books, posters and DVDs. COSMOS is the brainchild of da Silva, a past
president of the World Federation of Science Journalists and a former science
reporter at Australia's ABC TV. It is backed by an Editorial Advisory Board
that includes Apollo 11 astronaut Buzz Aldrin.
FOR MORE INFORMATION
Call Arnold Perez at COSMOS on
+61 2 9310 8510 or
email publicity@cosmosmagazine.com
Also available is
Wilson da Silva on
+61-2-9310-8502,
Mobile +61-407-907-017 or
wilson@cosmosmedia.com.au
SOURCE: Cosmos Media Pty Ltd
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