◎広告のインプレッションにはビジビリティーが不可欠  GfKが警鐘

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◎広告のインプレッションにはビジビリティーが不可欠  GfKが警鐘

AsiaNet 49763

共同JBN 0840 (2012.6.28)

◎広告のインプレッションにはビジビリティーが不可欠  GfKが警鐘

【ニュルンベルク(ドイツ)2012年6月28日PRN=共同JBN】大手リサーチ企業のGfKは28日、広告のインプレッションだけに依存するとオンライン・キャンペーンの実績を示す際に不十分である可能性があると警告した。

インプレッション、クリックスルーレート、あるいはブランドメトリックスだけが、もはやキャンペーンの成功を評価するうえでの指標ではない。その理由は、広告のインプレッションだけでは広告がユーザーの目に触れるスクリーン上にあるのか、表示される時間がどのくらいなのかについて考慮されないからである。

GfKのデジタル技術専門家の一人であるアルノ・フンマーストン氏は「ユーザーは貴社の広告が含まれているページを訪問するかもしれないが、貴社の広告がまったく見えないところ、ないしは一部しか見えないところに直ちにスクロールしてしまうかもしれない。そのような場合、提供された広告インプレッションだけに従って広告の掲載を決めているとすれば、お金の無駄になっている可能性もある。投資に対する利益を十分に納得がいくものにするためには、貴社の広告が閲覧者のスクリーンでどれだけ見えるか、またどの程度の時間見えるかに関するビジビリティーを考慮に入れたうえで、提供された広告インプレッションを評価することが不可欠である」と語った。

GfKのデジタル戦略の一環として、GfKはまさにこれを実現するグローバルな手段を市場に投入する。DeliveryControl.dxは、ブラウザーのアクティビティー(ブラウザウインドウないしはアクティブタブ)、ウェブサイトの広告の位置、ユーザーのスクリーン解像度、ユーザーのスクロールのすべてをトラッキングする。トラッキング・リポートは、ユーザーのスクリーンに広告全体(100%)が表示されているのか、90%、75%、50%あるいは1%だけが見えるのかなど、さまざまなレベルの広告のビジビリティーを表示する。さらに、そのリポートは、サイト、チャンネル、場所、広告フォーマット、クリエーティブによって分類することもできる。

ビジビリティーと閲覧時間を測定するために、GfKはタグ付けシステムをコスト効率に優れかつ容易に実装できるnurago社の方式を採用している。広告へのコンタクトは回答者を使用せずにパッシブ方式で計測され、その結果は絶えず報告される。オンライン・パネルが必要でないため、小規模のキャンペーンでも信頼できる評価が得られる。

フンマーストン氏は「最終的に広告主が恩恵を受ける。なぜなら、広告主はパフォーマンスに基づいて広告代理店とマーケティング企業に支払いをするからだ。DeliveryControl.dxによって、広告主は、自らの広告の実際の閲覧時間に関してはるかに正確な評価ができるとともに、即時に報告を受け取ることができるので、キャンペーンを展開している際にキャンペーンのモニターや最適化が可能となる」と語った。

同氏はまた「われわれはまた、DeliveryControl.dxと、(AdudienceProfiles.dxとExposureEffects.dxからの)GfKの既存調査回答者のデモグラフィック・データとを組み合わせることによって、これを次の段階に進めることができる。これによって閲覧者レベルでのビジビリティーの解析が可能となり、キャンペーンの効果と効率に関して、これまでよりも実態を詳しく、正確に、かつ深掘りして示すことができる」と述べた。

▽GfKについて

GfKは世界最大のリサーチ企業の一つであり、1万1500人以上の専門家が毎日100以上の市場で、人々の生活、考え方、ショッピングに関する慣習について新しい洞察を見いだす取り組みを行っている。GfKは常に最新技術と最もスマートなメソドロジーを採用し、同社の顧客が世界で最も重要な人々、すなわち消費者について完全に把握することを可能にする。2011年のGfKの総売上は13億7000万ユーロ。詳細についてはウェブサイトhttp://www.gfk.com、または、Twitter(http://www.twitter.com/gfk_group)まで。

問い合わせは以下まで。

Research Contact

Masaki Tachibana

GfK

Tel. +65 6826 8694

Masaki.Tachibana@gfk.com

PR contact

Amanda Wheeler

Global PR & Communication

GfK

T +44(0)7919-624-688

Amanda.Wheeler@gfk.com

Ad Impressions Must be Backed by Actual Visibility, Warns GfK

PR49763

NUREMBERG, Germany, June 28 /PRNewswire-AsiaNet/ --

     Leading research agency, GfK, today warned that relying on ad impressions

alone could be giving a misleading impression of online campaign performance.

    Impressions, click-through rates or even branding metrics are no longer the

sole indicators in evaluating a campaign's success. This is because the ad

impressions alone do not take into account whether the advertisement was on the

visible screen of the user, nor for how long.

    "Users may land on a page that includes your ad, but almost immediately

scroll to a point where your ad is no longer visible - or only partially

visible." says Arno Hummerston, one of GfK's experts in digital technologies.

"In that case, basing your ad placement on delivered ad impressions alone would

have been wasted money. To fully understand your return on investment, it's

essential to measure the delivered ad impressions alongside the visibility of

your ad: how much of your ad was visible on the viewer's screen and for how

long."

    As part of its digital strategy, GfK is launching a global instrument that

does exactly that. DeliveryControl.dx tracks browser activity (browser window

or active tab), the position of the advertisement on the website, the user's

screen resolution, and any scrolling by the user. The reporting displays the

different levels of visibility of the advertisement - whether it was fully

displayed (100%) or if at least 90%, 75%, 50% or 1% were visible on the user's

screen - and the average view time for each of these visibility levels.

Furthermore it can be segmented by site, channel, placement, ad format, and

creative.

    To measure the visibility and view time, GfK applies nurago's cost

efficient and easy to implement tagging system. Ad contacts are passively

measured without the necessity of panels, and results are continuously

reported. As there is no need for an online panel, even small volume campaigns

can be evaluated reliably.

    "Ultimately, the benefit is with the advertisers," says Hummerston, "since

they pay their ad agencies and marketers based on performance.

DeliveryControl.dx gives them a far truer measurement of the actual view time

that their ad is getting - plus, it gives immediate reporting, which means that

campaigns can be monitored and optimized as they are running.

    "We can also take this to the next level, by combining DeliveryControl.dx

with existing GfK panel-based demographic data (from AudienceProfiles.dx and

ExposureEffects.dx ). That lets us analyze visibility on an audience level, to

produce a richer, truer and deeper picture of campaign effectiveness and

efficiency."

    About GfK

    GfK is one of the world's largest research companies, with more than 11,500

experts working to discover new insights about the way people live, think and

shop, in over 100 markets, every day. GfK is constantly innovating to use the

latest technologies and the smartest methodologies to give its clients the

clearest understanding of the most important people in the world: their

customers. In 2011, GfK's sales amounted to EUR 1.37 billion. To find out more,

visit http://www.gfk.com or follow GfK on Twitter:

http://www.twitter.com/gfk_group

    

    Research contact

    Arno Hummerston

    Managing Director

    GfK DMI Global

    Tel. +44(0)20-7890-9404

    Mob. +44(0)7540-261926

    Arno.Hummerston@gfk.com

    PR contact

    Amanda Wheeler

    Global PR & Communication

    GfK

    T +44(0)7919-624-688

    Amanda.Wheeler@gfk.com

Source: GfK

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