◎非常時に即、代替ルート提示  航空データのOAGが新商品

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◎非常時に即、代替ルート提示  航空データのOAGが新商品

AsiaNet 49979

共同JBN 0910 (2012.7.10)

◎非常時に即、代替ルート提示  航空データのOAGが新商品

【ロンドン2012年7月10日PRN=共同JBN】大幅な運航の乱れによる旅の混乱対策がOAG(http://www.oag.com)の革新的なオンライン新商品で容易になる。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO

英国、欧州各地の空の便が欠航を強いられる火山の噴煙や大雪、ストライキ、土壇場の運航障害など大規模な問題に際して、OAGは独自の新支援策を考案した。開発したMigoを使えば、空港、旅行代理店の処理チームが乗客のため直ちに、空路だけでなく陸路や海路を含む代替ルートを特定できる。

UBM Aviationのブランドの一つ、OAGは地球規模のフライトスケジュールと最新の運航状況データで実証された専門知識を駆使するMigo(http://www.migo.aero)を開発した。重要な点は、新データが陸海の代替旅行オプションを与える第三の分野が付け加えられたことである。

Migoは直感で理解できる使い勝手のよいデザインに基づいており、荒天、スト、自然災害などの発生時に対処する空港、旅行会社、旅行代理店の対策チームの主要ツールになる。Migoは広範囲の列車時刻表、道路地図にリンクしており、旅行者に印刷物か電子メールで完全な旅程を提供する能力がある。

Migoのホームページは地図にスーパーインポーズされる進路表示システムを通じて、空港の混乱を描き出す。「詳しい情報」のポップアップ・ボックスは原因と混乱の度合いを説明、それに続く検索画面は世界中のどこに向かう乗客にも代替ルートを指し示す。

PC、タブレット、iPad(アイパッド)との互換性はMigo に独自の携帯ソリューションをもたらしている。この商品の適応性により、乗客が長蛇の列をなす過酷な混乱時でも、空港や航空会社の対策チームはデスクの背後にいる必要はなく、群衆に分け入って迂回路探しを助けることができる。

Migoには日常的なアプリケーションもある。例えば、旅行者がクリスマスやのような旅行シーズン最盛期、間際になってからどこかに行かなければならないとき、あるいは、主要スポーツ大会の開催時期に目的地への代替ルートを見つける必要があるときなどに使える。

航空各社は悪名高い2010年のアイスランド火山噴火で数百万ポンドの損害を出し、メディアはそれに続く混乱期の顧客サービス問題、特に同年の豪雪による空港閉鎖を大きく取り上げた。

OAGの製品ディレクター、エマ・スウィナートン氏は「旅行者はおおむね、厳しい天候や噴煙発生のような非常時、航空便に大きな影響が出ることを認識している。本当の不満は、空港や航空会社の職員がすべてのオプションを与えられないのも無理はないと分かっているものの、行きたい場所に達する代替手段捜索で大きな困難に出合ったときに生じる」とコメントした。

同氏はさらに「Migoは初めて、使いやすく即座にアクセスできるパッケージにすべての答えを盛り込み、各社に顧客サービスの優位を与える。彼らは即時、簡単、確実に旅行者を迂回させるよう予約を変更、いかなる問題があっても目的地にたどり着けるようにさせられる」と説明した。

Migoパッケージは個々の顧客の注文仕立てになっている。詳しい情報は専用サイト、http://www.oagaviation.com/Migoを参照。現在、特許申請中。

ソース:OAG

▽問い合わせ先

David Ezra

+44 (0)7889 229 108

david@glintpr.co.uk

or

Rebecca Genin

+44 (0)7896 487 148

rebecca@glintpr.co.uk

both of Glint Communications

OAG launches new solution to ease travel chaos

PR49979

LONDON, July 10, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Handling the travel chaos caused by major flight disruptions is set to

become easier with the launch of an innovative new online product by OAG

[http://www.oag.com ].

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO )

    In the wake of wide-scale problems caused by volcanic ash clouds, snow,

strikes and last minute operational situations grounding flights across the UK

and Europe, OAG has devised a unique new aid. It has developed Migo to enable

airport and travel agency handling teams to instantly identify alternative

travel options for passengers - not just by air but by land and sea as well.

    OAG, a UBM Aviation brand, has developed Migo [http://www.migo.aero ] using

its established expertise in global flight schedules and up-to-the-minute

flight status data. Crucially, a third element is added - new data feeds for

alternative land and sea travel options.

    Based on an intuitive and user-friendly design, Migo is set to become a key

tool for operational teams at airports, travel management companies and travel

agents dealing with the fallout from such events as adverse weather, strikes

and natural disasters. With links to comprehensive train schedules and road

directions, Migo has the ability to generate complete travel itineraries which

can be printed or emailed to the traveller.

    The Migo homepage highlights airport disruption via a traffic light system

superimposed on a map. Pop-up 'further information' boxes explain the cause and

extent of the disruption, while subsequent search screens deliver alternative

routings to any passengers' worldwide destination.

    Compatibility with PCs, tablets and iPads makes Migo a uniquely portable

solution. This flexibility of product means that during severe disruption, with

lengthy queues of passengers waiting, airport or airline operational teams can

move into the crowds and help with re-routing them, rather than having to be

behind a desk.

    It also has an everyday application, including for example, instances where

travellers have to get somewhere at the last minute or in peak travel periods,

such as Christmas, or major sporting events when the traveller needs to find an

alternative route to their destination

    Airlines suffered a multi-million pound loss in revenue and costs during

the infamous Icelandic ash cloud of 2010 and the media has also focussed on

customer service issues during subsequent disruptions, particularly airport

closures as a result of heavy snow the same year.

    OAG Product Director Emma Swinnerton commented: "Travellers generally

recognise that severe weather and extraordinary events like the ash cloud are

going to have a significant impact on flights.

    "The real frustration comes when they encounter huge difficulty in finding

alternative ways to get to where they want to go and the understandable

inability of airport and airline staff to give all the options.

    "For the first time, Migo delivers all those answers in one easy-to-use,

instantly accessible package and which will provide those companies with a real

customer service advantage. They will quickly, easily and reliably be able to

re-route and re-book travellers and get them round whatever the problem may

be," Swinnerton explained.

    The Migo package will be tailor-made for each individual customer, for

further information visit http://www.oagaviation.com/Migo. Its patent is

pending.

    SOURCE: OAG

    CONTACT: David Ezra, +44 (0)7889 229 108, david@glintpr.co.uk, or Rebecca

Genin, +44 (0)7896 487 148, rebecca@glintpr.co.uk, both of Glint Communications

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