◎日中正常化40年記念のショー NE-TIGERがファッション披露
◎日中正常化40年記念のショー NE-TIGERがファッション披露
AsiaNet 49985
共同JBN 0915 (2012.7.10)
◎日中正常化40年記念のショー NE-TIGERがファッション披露
【北京2012年7月10日PRN=共同JBN】中国の大手高級ファッションブランド、NE-TIGERは7月2日、国務院新聞弁公室の招きに応じ、日中国交正常化40周年を祝うキャンペーン「2012 Experience China - On Tour in Japan」に参加した。NE-TIGERはキャンペーン中、中国のトップモデルたちとともに独自スタイルのファッションショー「Forever Lasting - Fashion Embodying Chinese Traditions」を出席者に披露した。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120710/CN36496)
NE-TIGERの張志峰会長は7月3日午後、中国流行色協会と日本ファッション協会が共催した日中ファッションフォーラムで基調演説、日中両国の著名ファッションデザイナーと両国ファッション業界幹部らの「ブランドと市場」に関する突っ込んだ討議にも参加した。
張氏は現在、アジアファッション連合会中国委員会の委員長と中国流行色協会の副会長も務めている。中国は衣服文化の長い歴史を誇りにしている。中国文明の伝播と地域における中国文化の歴史的影響により、中国スタイルの衣服は国境や国籍にかかわらず、日本、韓国など東アジア周辺諸国の衣服スタイルに深く広範な効果を与えてきた。
NE-TIGERの「華服(Hua Fu)」は中国の伝統的なドレス様式から着想を得てデザインされ、中国文化、文明の真髄を具体化している。そのデザインはなお伝統に極めて忠実でありながら、新しく革新的なモダンコンセプトと巧妙かつ創造的に合体されている。「中国は常に精巧で込み入った『夏』という作法システムを堅持してきたため、その歴史を通じて『華夏』と呼ばれてきた」。The NE-TIGERの華服シリーズは華夏の美の真の展示であり、伝統的な中国の世界観による普遍的調和を表すものである。
中国の高級品は世界を席巻しており、NE-TIGERはこの分野を先導している。5000年の中国文化に基づくNE-TIGERが中国と世界のファッション界に新たな驚異をもたらし続けることは間違いない。
公式サイトはhttp://www.ne-tiger.com
中国版ツイッター「微博」はhttp://weibo.com/netiger
ソース:NE-TIGER
Experience China: Beauty of Chinese Fashion
PR49985
BEIJING, July 10, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --
NE-TIGER 'Experience China -- On Tour in Japan'
On July 2, NE-TIGER, at the invitation of the State Council Information Office
of China, participated in the "2012 Experience China -- On Tour in Japan"
campaign celebrating the 40th anniversary of the normalization of Sino-Japanese
diplomatic relations. During the campaign, together with China's top models,
NE-TIGER presented a uniquely stylized fashion show entitled "Forever Lasting
-- Fashion Embodying Chinese Traditions" to the guests in attendance.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120710/CN36496 )
On the afternoon of July 3, Zhang Zhifeng, chairman of NE-TIGER, delivered a
keynote speech at the Sino-Japanese Fashion Forum co-organized by the China
Fashion Color Association and the Japan Fashion Association, where he took part
in an in-depth discussion with prominent fashion designers from both China and
Japan as well as senior executives in the Chinese and Japanese fashion
industries about "brands and markets".
Mr. Zhang is also concurrently chairman of the China Committee of the Asia
Fashion Federation and deputy chairman of the China Fashion Color Association.
China boasts a long history of clothing culture. Due to the spread of Chinese
civilization and the historical influence of Chinese culture across the region,
Chinese-style clothing has had a profound and far-reaching effect on clothing
styles in a number of neighboring eastern Asian countries, regardless of
boundary and nationality, including Japan and South Korea.
NE-TIGER Hua Fu designs draw their inspiration from China's traditional modes
of dress, embodying the quintessence of Chinese culture and civilization. The
designs remain genuinely faithful to tradition, while also deftly and
creatively incorporating new and innovative modern concepts. "China has been
called Hua Xia throughout its history as China has always had an elaborate and
intricate system of etiquette (referred to as "Xia") and a sophisticated style
of dress (meaning "Hua")". The NE-TIGER Hua Fu series is a true demonstration
of the beauty of Hua Xia and, from the traditional Chinese way of viewing the
world, a representation of universal unity!
Chinese luxury goods are taking a leading position across the globe and
NE-TIGER is taking the lead in this domain. NE-TIGER, which is based on China's
culture stretching back five thousand years, is certain to continue creating
new surprises for the Chinese and global fashion world.
Weibo: http://weibo.com/netiger
SOURCE: NE-TIGER
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