◎ウェスタンユニオン社(Western Union)、UEFAヨーロッパリーグのプレゼンティングパートナーに

ウェスタンユニオン社

◎ウェスタンユニオン社(Western Union)、UEFAヨーロッパリーグのプレゼンティングパートナーに

AsiaNet 49991

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

ウェスタンユニオン社(Western Union)、UEFAヨーロッパリーグのプレゼンティングパートナーに

2012年7月12日、ロンドン/PRニュースワイヤ-アジア/ --

国際決済サービスの大手であるウェスタンユニオン社(Western Union)(NYSE: WU)は、最も権威あるサッカー大会の一つであるUEFA(Union of European Football Associations)ヨーロッパリーグの新グローバルパートナー、およびプレゼンティングスポンサーとなったことを発表しました。このスポンサー契約は直ちに発効し、2015年のUEFAヨーロッパリーグの決勝戦まで続きます。

53カ国、193のプロサッカーチームから成る世界最大のクラブ大会は200カ国以上で放送され、シーズン毎に13億人の平均累積観客を動員する(1)もので、そのスポンサーシップにより、ウェスタンユニオン社は世界的なブランド認知の絶好のチャンスをつかむことになります。

200以上の国と地域(2)に50万以上のエージェントロケーションを抱える豊富なネットワークを持つ、この世界的勢力を利用するとことによってウェスタンユニオン社は、UEFAヨーロッパリーグに興奮を呼ぶよう世界中の消費者およびエージェントを引き込むことができます。この契約はまた、ビデオ、デジタルおよびソーシャルメディアコンテンツを利用し、またUEFAヨーロッパリーグブランドの持つ資産を使用する機会をも与えるものです。

ウェスタンユニオンベンチャーズ社の上級副社長兼最高マーケティング責任者兼社長である、ダイアンスコット(Diane Scott)氏はこのように話しています。「UEFAヨーロッパリーグのプレゼンティングパートナーになることができ光栄です。サッカーを真にユニークなものとしているのは、比類のないグローバルなアピールができるほどユニバーサルであることです。世界中の約200の国と地域に勢力の及ぶブランドとして、ウェスタンユニオン社は、消費者やエージェントが、地球上のどこにいてもUEFAヨーロッパリーグに興奮を呼ぶ機会と方法を提供したいと考えています。」

ウェスタンユニオン社グローバルブランド副社長のMarc Audrit氏はこう加えています。「UEFAとウェスタンユニオン社の提携は、世界規模で当社のブランドを伝える素晴らしい機会です。UEFAヨーロッパリーグの認知度は、完全に全地球規模であり、メキシコ、ナイジェリア、香港などの場所では、サッカーファンの92%が大会を国際的に認知しています。昨年の大会では113カ国を代表する1,400人以上の選手が関与しています(1)。」

UEFAヨーロッパリーグの全体的なサポートの一環として、ウェスタンユニオン社は、世界中から消費者を、また大会参加選手を、ユニークで刺激的な方法で取り込もうとする総合的なマーケティングおよび通信プログラムの開発中です。

注:

    1. 情報源: UEFA

    2. 2012年4月24日現在

ウェスタンユニオン社について

ウェスタンユニオン社 (Western Union Company)(NYSE: WU)は、国際送金サービスの大手です。Vigo、Orlandi Valuta、Pago Facil、そしてウェスタンユニオンビジネスソリューションズ(Western Union Business Solutions)のブランドで提供する決済サービスと共に、ウェスタンユニオン社は、個人及び法人に向けて迅速で、信頼でき、便利な方法で支払いおよびマネーオーダー購入を提供するために世界中から送金と受領を行っています。2012年4月24日の時点で、ウェスタンユニオン社のVigo、Orlandi Valutaの各ブランドのサービスは、200の国や地域で約50万のエージェントロケーションの複合ネットワークを通して提供されています。2011年には、ウェスタンユニオン社は世界中で、2億2600万回の消費者間の決済取引を行い、主に個人間で810億アメリカドルを動かし、および4億2500万回のビジネス決済を履行しました。さらに詳しい情報については、www.westernunion.com.をご覧ください。

メディア担当窓口:

ウェスタンユニオン社アジア太平洋地域、企業間コミュニケーション副社長

Pia de Lima氏

+852-3405-8091

pia.delima@westernunion.com

情報源 ウェスタンユニオン社(Western Union)

Western Union to be Presenting Partner of UEFA Europa League

PR49991

LONDON, July 10, 2012 /PRN-Asia=KYODO JBN/ --

Western Union (NYSE: WU), a leader in global payment services, has become the

new Global Partner and the Presenting Sponsor of the UEFA (Union of European

Football Associations) Europa League, one of the most prestigious football

competitions.  This sponsorship will commence immediately and run through to

the UEFA Europa League Final in 2015.

This sponsorship of the world's largest club competition, comprising 193

professional football teams from 53 countries, provides Western Union with a

unique opportunity for worldwide brand visibility, with the competition

broadcast in more than 200 countries and enjoying an average cumulative

audience of 1.3 billion every season (1).

Drawing upon this global reach allows Western Union, with its extensive network

of 500,000 Agent locations in over 200 countries and territories (2), to engage

its consumers and agents around the world in the excitement of the UEFA Europa

League.  The agreement also provides video, digital and social media content

opportunities, and use of the UEFA Europa League brand assets.

Diane Scott, Executive Vice President and Chief Marketing Officer and

President, Western Union Ventures, said: "We are delighted to become the

Presenting Partner of the UEFA Europa League. What makes football truly unique

is being universal, with an unmatched global appeal.  As a brand in 200

countries and territories worldwide, Western Union wants to enable its

consumers and Agents to engage in the excitement of the UEFA Europa League, and

provide them with opportunities and ways to do so anywhere on the planet."

Marc Audrit, Vice President Global Brand at Western Union, added: "Western

Union's association with UEFA is a fantastic opportunity to communicate our

brand on a global scale.  Awareness of the UEFA Europa League is totally

global, with 92% of football fans internationally knowing of the competition,

in places such as Mexico, Nigeria and Hong Kong.  Over 1,400 players

representing 113 countries were involved in last year's competition (1)."

As part of its overall support for the UEFA Europa League, Western Union is

developing a comprehensive marketing and communications programme that will

seek to involve consumers from around the world and the players in the

competition in a unique and inspiring way.

Note:

    1. Source: UEFA

    2. As of April 24, 2012

About Western Union

The Western Union Company (NYSE: WU) is a leader in global payment services.

Together with its Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil and Western Union Business

Solutions branded payment services, Western Union provides consumers and

businesses with fast, reliable and convenient ways to send and receive money

around the world, to send payments and to purchase money orders.  As of April

24, 2012, the Western Union, Vigo and Orlandi Valuta branded services were

offered through a combined network of approximately 500,000 agent locations in

200 countries and territories.  In 2011, The Western Union Company completed

226 million consumer-to-consumer transactions worldwide, moving US$81 billion

of principal between consumers, and 425 million business payments. For more

information, visit www.westernunion.com.

Media Contact:

Western Union

Pia de Lima

Vice President, Corporate Communications, Asia Pacific

+852-3405-8091

pia.delima@westernunion.com

SOURCE  Western Union

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中