◎アフリカ航空業界の発展にはインフラ整備不可欠 OAG最新航空市場リポート

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◎アフリカ航空業界の発展にはインフラ整備不可欠 OAG最新航空市場リポート

AsiaNet 50053

JBN 0950(2012.7.17)

◎アフリカ航空業界の発展にはインフラ整備不可欠 OAG最新航空市場リポート

【ロンドン2012年7月16日PRN=共同JBN】OAGは16日、アフリカ航空業界が成長を続けるには空港インフラの開発と投資を改善すべきだとする最新の航空市場展望リポート(Aviation Market Insight Report、http://www.oagaviation.com/Solutions/Reports-Guides/Africa/africa)を発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO

航空関連情報で世界的リーダーであるOAG(http://www.oag.com)とUBM Aviation(http://www.ubmaviation.com)がまとめたこの分析によると、アフリカ域内の航空輸送能力は年5%と概ね国内総生産(GDP)の伸びに沿った形で増加しているが、空港インフラへの投資はそれに見合う形では拡充されていない。アフリカ域内の中小の空港はインフラ整備の問題が依然として立ちはだかっており、一般的に貧弱な施設がそれに結び付いている場合もある。世界各地のメディアが広く伝えているように、ほとんどの国は空港間のトランジット客に宿泊設備を提供できない状態だ。これらの国々の経済がその潜在力をフルに発揮し、高い成長率を達成するようになれば、空港インフラ整備にも取り組むようになり、より進展がみられるようになるだろう。

報告によると、アフリカ域内ではインフラ関連投資が行なわれているところは繁栄がみられ、その中ではナイジェリア、ケニア、南アフリカがもっとも繁栄している。南アフリカ航空の場合は、2011年の売上高が約30億米ドルで、前年比2%の増加を記録した。また2010年にスカイチーム・アライアンスに加盟したケニア航空は、売上高が9億8800万米ドルで、前年比では21・3%の増加だった。

広大な地理的広がりによるものであるのは疑いないが、投資家からみてアフリカは、より確立された投資先としてはこれまで見落とされてきた。こうした見方は変わるのだろうか?

OAGの国際セールスディレクター(欧州、アフリカ担当)であるモリー・カマラ氏は、アフリカに対する中国の影響力が強まっていることを指摘して「中国の対アフリカ投資は長期的なアプローチ方法をとっている。戦略的鉱物資源(SMR)、中国アフリカ開発基金(CADF)が中国とアフリカの関係発展を示す2つの例だ。この貿易関係の経済的利益がアフリカ側で感じられるようになると、他の発展途上諸国でも行なわれたようにアフリカでも航空産業と飛行機による旅行需要も増えるだろう」と述べた。しかし航空会社の発展に歩調を合わせる形でインフラ需要も発展していかねばならないという基本的事実があり、これが将来への楽観的見方を抑えてしまう。政府、航空会社、投資家が一体となってこそ、アフリカはその潜在力を発揮するスタートにつくことができる。

アフリアにおける航空業界の成長、今後の成長を支えるための航空インフラ改善に航空関連当局がどのような努力をすべきかなど詳しい検討内容は、http://www.oagaviation.com/africaでダウンロード可能。

編集者注意

*UBM Aviationのブランドの一つであるOAGは航空情報、分析サービスの信頼されている情報源である。規模、正確さ、包括性 で並ぶもののない同社の有力な航空データベースは、世界の航空業界の運行にとって不可欠である。詳しい情報はhttp://www.oag.com参照。

*UBM plcの1企業であるUBM Aviationは、市場をリードする革新的な航空ソリューションのパイオニアである。即座に認識できる同社のブランドは、顧客企業の航空サービス発展、財政的成長を推進するデータ、分析、イベント、メディア、コンサルタント・サービスを提供している。詳しい情報はhttp://www.ubmaviation.com参照。

ソース:OAG

▽問い合わせ先

Andrew Sibley, Corporate Communications, UBM Aviation,

+44 (0)1582 695166, pressoffice@ubmaviation.com

OAG Analysis explores the potential and fundamental requirements for Aviation growth in Africa

PR50053

LONDON, July 16, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

Africa airport infrastructure development and investment must be improved for

the continent's Aviation industry to continue to grow, according to OAG's

latest Aviation Market Insight

Report[http://www.oagaviation.com/Solutions/Reports-Guides/Africa/africa]

released today.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110908/NY64578LOGO)

Analysis from OAG[http://www.oag.com/], the global leader in aviation

intelligence and a UBM Aviation[http://www.ubmaviation.com/] brand, reveals

that whilst airline capacity has grown recently within Africa broadly in line

with GDP increases, at 5% annually, the expansion has not been matched by

investment within the airport infrastructure. The smaller airports across the

region are still struggling with infrastructure challenges combined, in some

cases, with general poor facilities. And as widely reported in the world's

media, most States lack the ability to accommodate transit passengers between

airports. If the economies of these countries are to fully realise their

potential and aspired growth plans, then the airport infrastructure will have

to be addressed and more progress made.

Where infrastructure investments have been made in Africa, the Aviation

industry has flourished the report maintains. Nowhere is this better

illustrated than in Nigeria, Kenya and of course South Africa. In 2011, South

African Airways posted revenues of almost US$3bn, up by 2% compared to 2010,

whilst Kenya Airways, who joined the Skyteam Alliance in 2010, reported

year-on-year revenue growth of 21.3% up to US$988m.

No doubt due to its huge geographic expanse, the continent has traditionally

been overlooked for more established destinations by investors. Is that all set

to change?

International Sales Director (Europe & Africa) at OAG, Mory Camara, believes it

is, pointing to China's increasing influence within the region, "China looks to

be taking a long-term investment approach in Africa, with the Strategic Mineral

Reserve and the China-Africa Development Fund two examples of China's

developing relationships in Africa. As the economic benefits of these trade

arrangements are felt on the continent, the Aviation industry and the demand

for air travel will increase as it has done in other countries as they were

developing". The optimism for the future though is tempered by the basic fact

that the infrastructure needs to be developed in line with the rate of

development of the carriers. Only by bringing the governments, airlines and

investors together can Africa really start to develop its potential.

The detailed review of aviation growth in Africa, and how the aviation

authorities in must progress efforts to improve the airport infrastructure to

support continued growth, is available to download now at

http://www.oagaviation.com/africa.

Notes to Editors:

-- OAG, a UBM Aviation brand, is the trusted source for aviation information

and analytical services. Our leading aviation databases unrivalled in their

scale, accuracy and comprehensiveness are integral to the world's aviation

industry operations. For more information, visit www.oag.com.

-- UBM Aviation, a UBM plc company, is the pioneer of innovative market leading

aviation solutions. Our instantly recognisable brands provide the data,

analysis, events, media and consultancy services that drive air service

development and financial growth for our customers' businesses. For more

information, visit www.ubmaviation.com.

SOURCE: OAG

CONTACT: Andrew Sibley, Corporate Communications, UBM Aviation, +44 (0)1582

695166, pressoffice@ubmaviation.com

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