◎ほぼ70%が失明するより人生の10年分をあきらめる  ボシュロムが調査

ボシュロム

◎ほぼ70%が失明するより人生の10年分をあきらめる  ボシュロムが調査

AsiaNet 50061

JBN 0955(2012.7.18)

◎ほぼ70%が失明するより人生の10年分をあきらめる  ボシュロムが調査

【ロチェスター(米ニューヨーク州)2012年7月18日PRN=共同JBN】目を見張るような数字がある。世界中のひとびとのほぼ70%は視力を失うよりもむしろ人生のうち10年をあきらめるか、あるいは手足の1本を犠牲にする。ボシュロムが18日明らかにした新しい世界的調査「世界的な目の健康のバロメーター」によると、視力の保護に必要な基本的措置をしているのはそれでも調査対象者の3分の1にすぎない。

マルチメディア向け報道発表は以下をクリック。

http://www.multivu.com/mnr/57240-bausch-lomb-globally-losing-sight-of-our-eye-health

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120718/MM40745

世界中の眼科医と協力して開発し、26カ国の147人の眼科医療従事者に保証されているボシュロムは、調査パートナーのKRCリサーチを通じて、ブラジル、中国、フランス、ドイツ、インド、イタリア、日本、ロシア、スペイン、英国、米国の1万1000人の消費者を調査した。

この種では初めてのこの世論調査は、眼科医療に関連する消費者の理解、態度、行動に新たな光を当てている。視力損傷の80%は事前に発見され、治療を受けていれば予防可能なのに(注)、調査結果によれば、目の定期検査を受ける人は十分でなく、受けない理由はばらばらである。

「ある人にとって、目は魂の窓である。しかし、健康管理専門家にとって目はその人の全体的な健康状態の窓である。ボシュロムと医学共同体内のそのパートナーは、定期検査を受けることが視力の保護を助けるだけでなく、ほかの深刻な病気の早期発見を可能にすることを知っている」とボシュロムのカル・ロバーツ最高医学責任者は語っている。

不幸なことに、定期検査を受けない理由の1つは眼科医療と全身の健康の間のつながりについての理解の欠如だと思われる。目はその人の静脈、動脈の健康状態を簡単に見ることができる1つの器官であるため、眼科医療従事者は患者がほかの症状を示すより何年も前に糖尿病、高コレステロール症、高血圧など150以上の病気の兆候を発見できるのである。

この基準調査を通じてボシュロムは白内障、黄斑変性、緑内障を含む深刻な目の病気を回避し、ほかの慢性病の早期発見のチャンスを広げるため、定期的に眼科医と会うことの重要性について世界中の何百万人もの消費者に情報を知らせ、教育したいと希望している。

「目の健康に関するグローバル・バロメーター」の主な結果は次のようなことを示している。

 *調査を受けたひとびとの3分の1以下が視力を保護するのに必要な基本的措置をとっている。

 *選択を余儀なくされた場合、視力を失う代わりにむしろ味覚を失う人が79%、聴覚を失う人が78%、手足の1本を失う人が68%、人生を10年間短くする人が67%だった。

 *ひとびとの4分の3は視力の質が永久に50%低下するよりも給与の半分カットの方を選んだ。

 *調査対象の68%は目の健康について詳しいと述べているが、過去5年間に目の定期検査を受けたのはわずか21%だという主張は事実に反すると述べた。

 *女性は男性よりサングラスをかける(81%対77%)、健康的な食事をする(82%対75%)、喫煙を控える(79%対73%)など視力を保護する措置をとることが多い。

 *既婚者の方が独身者より前年に包括的な目の検査を受けた人が多い(既婚者46%対独身者38%)。

 *目の定期検査を受けなかった人のうち65%は何も症状がないので眼科医に行かなかったと語り、60%は目がはっきり見えるからいかなかったと語ったが、多くの眼病は患者が気のつく兆候なしに起こるので、これは危険な理由付けである。

 *世界的に調査した医師の97%は消費者が十分な眼科医療の知識を持っていないと信じている。

 *眼科医療従事者の94%は女性の方が男性より目のケアをよくしていると語っている。

ロバーツ氏は「ひとびとは視力について深く気をつけているが、視力を保護する基本的な措置をとっていないだけで。このギャップを埋める必要がある。この調査が目を開かせるものとなり、これが世界中のひとびとを励まして視力と全体的な生活の質の改善を助けるためによりよい目のケアをするようになることを希望している」と述べている。

またこの調査は、視力と眼科医療について広がっている多くの神話を明らかにしている。*調査を受けた人の44%は「問題がない限り目の検査は必要ないと思っていたことを認めており、42%は「見えるのだから自分の目は健康に違いない」と話している。

 *ほぼ10人中4人(正確には39%)は「眼科医に行く唯一の理由は視力矯正のためだ」と正直に信じていた。

 *自分の目に何かが起きた場合、調査を受けた人の30%は「傷つかないなら深刻ではない」と語っている。

ロバーツ氏はこれに付け加えて「これらの誤解を表に出し、訂正することが重要だ。視力損傷の大半は早期に発見して治療すれば予防可能であり、明らかに世界中のひとびとは基本的なビジョンケアと毎年の目の検査の重要性がわかっていない」と述べている。

「目の健康に関するグローバル・バロメーター」の詳しい結果を知り、ひとびとの眼科医療についてのストーリーを読み、地元の眼科医療開業医を見つけ、調査に参加し、インスピレーションを与えるビデオを見るにはhttp://www.bausch.com/barometerへ。

▽ボシュロムの「目の健康に関するグローバル・バロメーター」について

ボシュロムは現在の眼科医療の習慣と理解を判定するために、11カ国(ブラジル、中国、ドイツ、フランス、インド、イタリア、日本、ロシア、スペイン、英国、米国)で1万1000人以上を対象に調査を行った。ボシュロムは、質問を適切にものにして消費者についての重要な知見を生み出せるように構築するため、当初は26カ国の無給の眼科医療従事者140人以上と協力した。調査結果は包括的な定期的な眼科医療-目のためだけでなく健康全般のための検査―の重要性について患者にさらに情報を提供する努力のなかで、既存の教育プログラムへの情報提供、強化に使われる。ボシュロムの「目の健康に関するグローバル・バロメーター」はひとびとがよりよく見て、よりよく生きるのを助けるための重要な一面である眼科医療についての理解を高めるという同社のコミットを反映している。

▽ボシュロムについて

ボシュロムは、世界で最も有名で最も尊敬されている健康管理会社である。同社の中核事業にはコンタクトレンズ、レンズケア製品、眼科手術機器と装置、眼科医薬品が含まれている。創立は1853年、本社は米ニューヨーク州ロチェスターで、従業員は世界で1万1000人以上。同社の製品は100カ国以上で入手可能。詳しい情報はhttp://www.bausch.comへ。

Nobutoshi Yoshida

Director, Business Development

0120 328 342 or Nobutoshi.Yoshida@bausch.com

Kaz Ito

Weber Shandwick for Bausch + Lomb Japan “Barometer of Global Eye Health”

03 5427 7365 or kito@webershandwick.com

(注)世界保健機関。視力損傷の世界推定2010年。

ソース:Bausch + Lomb

Globally, We Are Losing Sight of Our Eye Health, a New Public Opinion Poll Reveals

PR50061

ROCHESTER, N.Y., July 18, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

   - People Would Rather Sacrifice Limbs and Decades of Living than Lose Their

      Vision Yet Only a Third of Those Polled Take Basic Steps to Preserve

                               Their Eye Sight

    An eye-opening stat: almost 70 percent of people from around the world

would rather give up 10 years of their life, or even sacrifice one of their

limbs, than lose their eyesight. Yet less than one third of those polled take

the basic steps necessary to preserve eye sight, according to the "Barometer of

Global Eye Health," a new global survey released today by Bausch + Lomb.

    To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/57240-bausch-lomb-globally-losing-sight-of-our-eye-health

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120718/MM40745 )

    Developed in concert with eye care experts around the world and validated

by 147 eye health professionals from 26 different countries, Bausch + Lomb,

through its research partner KRC Research, surveyed 11,000 consumers across

Brazil, China, France, Germany, India, Italy, Japan, Russia, Spain, U.K., and

the U.S.

    This first-of-its-kind public opinion poll sheds new light on the state of

consumer awareness, attitudes and behaviors related to eye health. While 80

percent of visual impairment is preventable if detected and treated early

enough[1], according to the findings not enough people are getting regular eye

exams and their reasons for doing so vary wildly.

    "For some, the eyes might be the windows to the soul. But for healthcare

professionals, the eyes are the windows to one's overall health," said Cal

Roberts, M.D., Bausch + Lomb's chief medical officer. "Bausch + Lomb and its

partners in the medical community know first-hand that getting regular

examinations not only helps preserve one's vision but also can provide early

detection of other serious diseases."

    Unfortunately one of the reasons seems to be lack of awareness about the

connection between eye health and overall health. That's because the eyes are

the one organ where the health of a person's veins and arteries can be easily

seen, allowing eye care professionals to detect signs of more than 150

diseases, such as diabetes, high-cholesterol and hypertension, years before a

patient displays other symptoms.

    Through this benchmark survey, Bausch + Lomb hopes to inform and educate

millions of consumers around the world about the importance of seeing an eye

doctor on a regular basis to avoid serious eye diseases including cataracts,

macular degeneration, glaucoma and to increase the chances of early detection

of other chronic conditions.

    Key results for from the "Barometer of Global Eye Health" showed:

    - Less than one third of those polled take the basic steps necessary to

  preserve eye sight.

    - If forced to choose, people would rather lose their sense of taste (79%),

hearing (78%), one of their limbs (68%) or 10 years off their life (67%)

instead of their eyesight.

    - Three-fourths of people would rather have their pay cut in half than have

a permanent 50% decline in the quality of their vision.

    - 68% of those surveyed say they are knowledgeable about eye-health, but

this assertion is contradicted by the fact that only 21% had regular eye exams

over the past five years.

    - Women were more likely than men to take steps to protect their vision,

such as wearing sunglasses (81% vs. 77%), eating a healthy diet (82% vs. 75%)

and refraining from smoking (79% vs. 73%).

    - Married people were more likely than singles to have had a comprehensive

eye exam in the past year (46% married vs. 38% single).

    - For those who did not have regular eye exams, 65% said they had not

visited an eye doctor because they did not have any symptoms and 60% because

they had  clear vision, dangerous reasoning since many eye diseases occur

without any noticeable signs to the patient.        

    - 97% of doctors surveyed globally believe consumers do not have sufficient

eye health knowledge.

    - 94% of eye health professionals said women took better care of their eyes

than men.

    "People care deeply about their eyesight, but they're simply not taking

basic steps to preserve their vision.  We need to bridge that gap," Dr. Roberts

said. "We hope this research will be an eye opener and it will encourage people

around the world to take better care of their eyes to help improve their vision

and overall quality of life."  

    The survey also revealed multiple myths that prevail regarding vision and

eye health.

    - 44% of those polled admitted they thought "I don't need an eye test

unless there is a problem," while 42% said they believe "If I can see, then my

eyes must be healthy."  

    - Almost four in 10 (exactly 39%) honestly believed "The only reason to

visit an eye doctor is for vision corrections."

    - When it came to their eyes, 30% of those surveyed said "If it doesn't

hurt, it's not serious."  

    "It's critical that we expose and correct these misconceptions," Dr.

Roberts added. "While the majority of visual impairments are preventable when

caught and treated early, clearly people around the globe are not seeing the

importance of basic vision care and annual eye exams."

    For detailed results of 'The Global Barometer on Eye Health,' to read

stories about people's eye health, find your local eye health practitioner,

participate in a poll or view an inspirational video, please visit

http://www.bausch.com/barometer.   

    About Bausch + Lomb's Barometer of Global Eye Health

    Bausch + Lomb surveyed more than 11,000 people in 11 countries (Brazil,

China, Germany, France, India, Italy, Japan, Russia, Spain, the U.K. and the

U.S.) to gauge current eye health habits and perceptions. Bausch + Lomb

initially collaborated with more than 140 unpaid eye health professionals from

26 countries to construct the survey to ensure the questions were relevant and

would yield important consumer insights. The findings will be used to inform

and augment existing educational programming in an effort to further inform

patients about the importance of regular comprehensive eye health - not only

for their eyes, but also for their health in general. Bausch + Lomb's Barometer

of Global Eye Health reflects the company's commitment to raise eye health

awareness, an important aspect of helping people see better, to live better.

    About Bausch + Lomb

    Bausch + Lomb is one of the best-known and most respected healthcare

companies in the world. Its core businesses include contact lenses and lens

care products, ophthalmic surgical devices and instruments, and ophthalmic

pharmaceuticals. Founded in 1853, the company is headquartered in Rochester,

NY, and employs more than 11,000 people worldwide. Its products are available

in more than 100 countries. More information is available at

http://www.bausch.com.

    News Media Contacts:

    Nobutoshi Yoshida

    Director, Business Development

    0120 328 342 or Nobutoshi.Yoshida@bausch.com

    Kaz Ito

    Weber Shandwick for Bausch + Lomb Japan "Barometer of Global Eye Health"

    03 5427 7365 or kito@webershandwick.com

    [1] World Health Organization. Global estimates of visual impairment. 2010.

    SOURCE: Bausch + Lomb

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