◎コティが韓国LG H&Hと合弁会社Coty Koreaの創設発表

コティ

◎コティが韓国LG H&Hと合弁会社Coty Koreaの創設発表

AsiaNet 50148

共同JBN 0983(2012.7.25)

◎コティが韓国LG H&Hと合弁会社Coty Koreaの創設発表

【ニューヨーク2012年7月25日PRN=共同JBN】世界の大手ビューティー企業であるコティと、韓国の大手化粧品会社のLG Household & Health Care(LG H&H)は25日、韓国化粧品市場での両社のプレゼンスを拡大するために設立された合弁企業Coty Koreaの創設を発表した。

今回の提携は、コティがアジアにおけるプレゼンスを一層拡大し、世界の化粧品およびスキンケア事業を戦略的に構築していく重要な足がかりとなる。LG H&Hにとって、この提携は、韓国の消費者市場でLG H&Hのリーダーとしての地位を一層強化するものであり、絶え間なく続く本業の成長と相次ぐ買収および新規事業に基づいたものである。Coty Koreaの最高経営責任者(CEO)にはCoty幹部が就任することになる。

Coty Prestigeのミシェル・スカンアビニ社長は「韓国はビューティー産業にとって主要な新興市場であり、われわれ各組織は韓国で成功する計画を進めるために幅広く協力してきた。アジアで増大するコティのプレゼンスに加え、今回の提携は世界中で化粧品事業の拡大を目指す当社の意欲的な目標達成に向けての重要な一歩となる。当社の『Faster. Further. Freer.』の社風にLG H&Hの韓国市場における力強いリーダーシップとが加わり、当社は自社のために設定した革新的ビジョンを達成することが可能となる」と語った。

LG H&Hのスク・チャ最高経営責任者(CEO)は「コティの戦略的パートナーになり、同社が成長する韓国市場に同社の化粧品ポートフォリオを拡大する第一段階に参加できて大変うれしい。この提携はまたLG H&Hの韓国での有力なプレゼンスをさらに強化することになる。ビューティー業界における主要なグローバル企業であるコティとの長期にわたり実りある関係を期待している。コティは、その社風と目標が当社のそれらを補完し、海外でその他の共通プロジェクトの話を進める可能性がある企業である」と語った。

Coty Koreaは今秋、韓国市場へアイコニックなビューティー・ブランドのフィロソフィー(philosophy)を導入することを開始する。フィロソフィー・ブランドは、インスピレーションに富んだビューティー製品であることで最も有名であり、コティの製品ポートフォリオ、とりわけアジアの中のスキンケア製品構成を拡大するうえで重要な役割を果たすことになる。アジア市場でのスキンケア製品の重要性は計り知れないものがある。特に韓国、中国、日本でスキンケアは完璧な肌を求める女性には、カラー化粧品よりも重視されている。(注1)

フィロソフィーの発売に続いて、Coty Koreaは韓国市場でのプレゼンスを一層拡大、強化するチャンスを探っていく。

フィロソフィーおよびコティ・ブランドのすべてについての完全情報はウェブサイトhttp://www.coty.comを参照。

▽コティ(Coty Inc.)について

コティは近代フレグランス産業の創始者とされるフランソワ・コティが1904年にパリで創立した。

今日、コティは世界ビューティー界に新たに登場したリーダーとして認められており、年間の純売上高は45億ドルに達する。起業家精神、情熱、革新、創造性に推進されてコティは有名ブランドの比類のないポートフォリオを開発し、世界の130カ国以上の消費者に革新的な製品を提供している。

コティ・プレステージのブランド・ポートフォリオは一流・超一流店で販売されている。ポートフォリオの一部は次の通り。バレンシアガ、ボッテガ・ヴェネタ、 カルバンクライン、チェルッティ、クロエ、ショパール、ダビドフ、ジェニファー・ロペス、ジル・サンダー、 ジョープ!、カール・ラガーフェルド、ケネス・コール、グウェン・ステファニー、ランカスター、マーク・ジェイコブス、ニコス、フィロソフィー、ロベル ト・カバリ、サラ・ジェシカ・パーカー、マドンナのトゥルース or デア、ヴェラ・ウォン、ヴィヴィアン・ウエストウッド、ウォルフガング・ジョープ。

コティ・ビューティーのブランド・ポートフォリオはさらに広く流通している。アディダス、アスター、ビヨンセ・ノウルズ、セリーヌ・ディオン、デビッド&ビクトリア・ベッカム、エリート・モデル、エスプリ、エクスクラメーション、フェイス・ヒル、ゲス?、ハル・ベリー、 ハイディ・クルム、ジョーバン、ケイト・モス、カイリー・ミノーグ、レディー・ガガ、マンハッタン、マンハッタン・クリアフェース、ミス・スポーティー、 ノーティカ、N.Y.Cニューヨーク・カラー、ニコル・バイ OPI、OPI、ピエール・カルダン(注2)、プレイボーイ、リンメル、サリー・ハンセン、ステットソン、ティム・マグロー、TJoy、トニノ・ランボルギーニが含まれる。

コティとプッチ・ファッション・アンド・ビューティーSLはアントニオ・バンデラス、キャロライナヘレラ、ニナ・リッチ、パコラバンヌ、プラダ、シャキーラ、ヴァレンティノの香水製品を米国、カナダで販売する戦略提携関係を結んでいる。

コティについての詳細はウェブサイトhttp://www.coty.comを参照。

(注2)北米ではピエール・カルダンを販売していない。

▽LGについて

LGは年間売上高1240億ドルのグローバル企業である。同社は世界中に21万人以上を雇用し、年間総売上の70%以上は海外業務から生じている。

LGに関する詳細はウェブサイトhttp://www.lgcorp.comを参照。

▽LG H&Hについて

LG Household & Health Care, Ltd.は、LGの子会社として1947年に創設された。同社は韓国で最大の日用消費財企業である。

LG H&Hに関する詳細はウェブサイトhttp://www.lgcare.com/english/を参照。

(注2)http://www.marieclaire.com/hair-beauty/trends/skincare-tips-korea

ソース:Coty Inc.

▽問い合わせ先

Cindy Tanenbaum,

+1-917-538-1259,

cindy.tanenbaum@eurorscg.com;

or

Ahsun Rhee,

+82 26 024 6579 ,

ahsun@lgcare.com

                  

Coty Inc. And LG Household & Health Care Announce The Creation Of Coty Korea  

PR50148

NEW YORK, July 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

  - Partnership Promises Joint Benefits to Coty and LG H&H in Both Companies'

     Increasing Ambitions to Further Make Their Strategic Mark on Korean

                       Cosmetics Market

Coty Inc., the new emerging leader in beauty, along with Korea's leading

cosmetic company, LG Household & Health Care ("LG H&H") are pleased to announce

the creation of Coty Korea, a joint venture established to expand the presence

of both companies in the Korean cosmetics market.

The partnership marks an important move by Coty to further increase its

presence in Asia and strategically build its cosmetics and skin care business

worldwide. While for LG H&H, the partnership demonstrates further enhancement

in LG H&H's leadership in Korean consumer market, which was built on nonstop

organic growth and a continuous stream of acquisitions and new ventures. Coty

Korea will be led by a Coty executive as CEO of the new venture.

"Korea is a key emerging market for the beauty industry, and our respective

organizations have worked together extensively in our plan for success there,"

said Michele Scannavini, President, Coty Prestige. "On top of growing Coty's

presence in Asia, this partnership represents an important step toward our

ambitious goal of expanding our cosmetic business across the globe. Our

'Faster. Further. Freer.' culture, combined with LG H&H's dynamic leadership in

the marketplace, will allow us to fulfill the innovative vision we've set forth

for the company."

"We are very excited to be the strategic partner for Coty Inc., and be a part

of Coty's first steps in expanding its cosmetics product portfolio into this

growing market. This partnership will also further increase LG H&H's leading

presence in Korea," said Suk Cha, CEO of LG H&H. "We look forward to a long and

fruitful relationship with Coty, which is also a major global player in beauty.

It is a company whose culture and goals are complementary to our own and with

whom we can potentially discuss other common projects abroad."

This fall, Coty Korea will kick off its efforts by introducing iconic beauty

brand philosophy into the Korean marketplace. Best known for its lines of

inspirational beauty products, the philosophy brand will play a key role in the

expansion of Coty's portfolio of products, particularly its skin-care structure

throughout Asia. The importance of skin care products cannot be overestimated

in the Asian marketplace -- particularly in Korea, China and Japan, where skin

care is valued over color cosmetics by women who are looking for flawless

skin.( i )

Beyond the launch of philosophy, Coty Korea will continue to look for

opportunities to further expand and enhance its presence in the market.

For complete information on philosophy and all of Coty's brands, please visit

http://www.coty.com.

About Coty Inc.

Coty was created in Paris in 1904 by Francois Coty, who is credited with

founding the modern fragrance industry.

Today, Coty Inc. is the new emerging leader in beauty with annual net sales of

$4.5 billion. Driven by an entrepreneurial spirit, passion, innovation and

creativity, Coty Inc. has developed an unrivaled portfolio of notable brands

and delivers its innovative products to consumers in over 130 countries and

territories worldwide.

The Coty Prestige brand portfolio is distributed in prestige and ultra-prestige

stores and includes Balenciaga, Bottega Veneta, Calvin Klein, Cerruti, Chloe,

Chopard, Davidoff, Jennifer Lopez, Jil Sander, JOOP!, Karl Lagerfeld, Kenneth

Cole, Gwen Stefani, Lancaster, Marc Jacobs, Nikos, philosophy, Roberto Cavalli,

Sarah Jessica Parker, Truth or Dare by Madonna, Vera Wang, Vivienne Westwood

and Wolfgang Joop.

The Coty Beauty brand portfolio is more widely distributed and includes adidas,

ASTOR, Beyonce Knowles, Celine Dion, David and Victoria Beckham, Elite Models,

Esprit, Exclamation, Faith Hill, GUESS?, Halle Berry, Heidi Klum, Jovan, Kate

Moss, Kylie Minogue, Lady Gaga, Manhattan, Manhattan Clearface, Miss Sporty,

Nautica, N.Y.C. New York Color, Nicole by OPI, OPI, Pierre Cardin(1), Playboy,

Rimmel, Sally Hansen, Stetson, Tim McGraw, TJoy and Tonino Lamborghini.

Coty and Puig S.L. have a strategic partnership for the distribution of the

perfume lines of Antonio Banderas, Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne,

Prada, Shakira and Valentino in the United States and Canada.

For additional information about Coty Inc., please visit http://www.coty.com.

1. Not available in North America

About LG

LG is a global company with annual net sales of $124 billion. The company has a

workforce of over 210,000 people around the world and over 70% of total annual

sales are generated from overseas operations.

For additional information about LG, please visit http://www.lgcorp.com.

About LG H&H

LG Household & Health Care, Ltd., founded in 1947, is a subsidiary of LG. The

Company is the biggest FMCG company in Korea.

For additional information about LG H&H, please visit

http://www.lgcare.com/english/.

( i ) http://www.marieclaire.com/hair-beauty/trends/skincare-tips-korea

SOURCE: Coty Inc.

CONTACT:  Cindy Tanenbaum

          +1-917-538-1259

          cindy.tanenbaum@eurorscg.com;

       or Ahsun Rhee

          +82 26 024 6579

          ahsun@lgcare.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中