◎バカルディが創立150周年で40の新製品発表

バカルディ

◎バカルディが創立150周年で40の新製品発表

AsiaNet 50142

共同JBN 0985(2012.7.26)

◎バカルディが創立150周年で40の新製品発表

【ハミルトン(バミューダ)2012年7月25日PRN=共同JBN】世界で最初のスムーズで軽い味わいのミックス可能なラム酒、バカルディ(BACARDI)を生み出し1862年のスピリッツの世界に革命を起こしたバカルディ(Bacardi)は、150周年にわたる革新の歴史に基づいて、素晴らしい味のスピリッツとカクテルを楽しむ新鮮な方法を備えた新しいユニークな味わいのプレミアム・スピリッツという新カテゴリーを設けた。この記念碑的な150周年は、ドン・ファクンド・バカルディ・マッソがバカルディ・ラム酒でスピリッツの世界を永遠に変えて以来、バカルディにとって150年間で2度目の偉大なる革新の年にあたる。アイコニックなバカルディ・ポートフォリオには、自分たちの生活をより一層楽しく、便利で、味わい深いものにする飲み物を求める消費者が増えているのに対応して、新たに40種類の製品が加わる。

この発表にかかわるマルチメディア資料は以下のサイトを参照。

http://www.multivu.com/mnr/53409-bacardi-innovation-new-products-quality-spirits-flavor-rum-150-anniversary

  (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120725/MM45064

バカルディ会長でバカルディ家の第5代メンバーであるファクンド・L・バカルディ氏は「過去150年間、バカルディは私の高祖父の遺産を基に構築された製品革新のリーダーだった。この150周年は品質、フレーバー、新鮮な原料、持続可能なパッケージ、新しい消費方法で消費者の高い期待を超えるためにちょうど良い時だと思う。バカルディの新製品のすべての背景には、当社顧客の複数感覚の体験を強化するようなカクテル選びを楽しむために、理想的な味わい、フレーバー、オケージョンの完ぺきなバランスを創りだしたいという希望が存在している。今日の消費者は新しいエキゾチックなフレーバーを探し求めており、新しいカテゴリーを試したいと思っている」と語った。

この革新の150周年記念は、バカルディ・オークハート(BACARDI OAKHEART)の世界発売の成功とは別に行われる。バカルディ・オークハートは、新しいスムーズなちょっとスモーキーな味わいのスパイスド・ラム・スペシャルティーで、すでに米国でスパイスド・ラム酒として発売量4位になっており、急速に世界で好のまれるラム酒になっている。

150周年を記念したバカルディ酒限定品は、アイコニックなブランドの豊かな歴史を記念している。バカルディ・デ・マエストロ・デ・ロン、ビンテージ(BACARDI, de Maestros de Ron, Vintage):MMXIIは20年間以上オーク樽に寝かせて、それぞれがバカルディ家のメンバーである8人のマエストロ・デ・ロン(マスターブレンダー)によってブレンドされた最上級ラム酒のコンビネーションである。このビンテージ・ラムは最終仕上げとして60年物のコニャック樽に入れられ、受賞歴を持つ手吹きのクリスタル・デカンタに納められている。ごく限定品として1本2000ドルで200本が購入可能である。

150周年のバカルディスペリオール(BACARDI Superior)・ラム特別包装品は、限定パッケージ品として鮮やかな歴史的な広告イメージで包まれ、空港の旅行小売店頭に飾られている。背面にはファクンド・L・バカルディ会長からのメッセージが載っており、1862年に彼の高祖父がどのようにしてスムーズで洗練された革命的ラム酒を作り上げたか、そのラム酒がオリジナルのダイキリ(Daiquiri)、正統派のモヒート(Mojito)、オリジナルのキューバ・リブレ(Cuba Libre)を含む最初のクラシック・カクテルのレシピを創りだしたこと、カクテルのパイオニアたちにどのようにインスピレーションを与えたかなどが記されている。

バカルディは最新鋭の新しい製品開発施設を米国、イタリア、インドに持ち、近く中国にも所有することに誇りを持っている。アジアのセンターは、多くの人たちにとってプレミアム・カクテルの体験が目新しいことであるこれらの主要な新興市場で、消費者のユニークな要求が増えていることに対応している。当社のフレーバー専門家は、消費者が喜ぶようなユニークなコンビネーションを創りだすため、最も新鮮な原料、最高のフレーバー、エキゾチックな植物を求めて世界中を探索している。

フレーバーの技法に関する特別な知識を持つ専門家は、バカルディ醸造のマエストロ(と緊密に協力して、製品ごとに1年もしくはそれ以上かけて新製品を開発している。彼らが目指すのは完ぺきな味わい体験で、成功するまで何度でも繰り返す。バカルディ・チームはこのコミットメントと創造性の証として、最新のフレーバーを持つラム酒としてバカルディ・ウルフベリー(BACARDI Wolfberry)、バカルディ・ブラックラズ(BACARDI Black Razz)を決めるまでに40種類の異なる処方を作った。バカルディ・ウルフベリーでのブルーベリーとエキゾチックなウルフベリー、バカルディ・ブラックラズのラズベリーとメキシコ・ブラック・サポーテというフレーバーのコンビネーションは、これまでラム酒に使われたことはなく、新鮮な新しい冒険心のある味わいをもたらしている。米国では購入できないこれらの2つフレーバーはまた、冷やした際に見え方が違うよう温度で活性化する画期的なビンを使っている。ウルフベリーはラベル上に赤いクロー・マークを浮かび上がらせ、ブラックラズは大きく鮮やかなラズベリーのロゴが現れる。

カロリーを気にする人のためにバカルディの新しい「ライト」製品は、カロリーを減らした素晴らしい新鮮な味のするカクテルを提供する。米国ではバカルディ・クラシック・カクテル・ライト(BACARDI Classic Cocktails Light)がバカルディとして最初のレディ・トゥ・サーブ(RTS)カテゴリーでのローカロリー製品で、自然のフレーバーと1回当たり95カロリー以下の新鮮な味を提供する。

いつでもどこでもカクテルという便利さを求める世界の消費者の需要が増えていることから、バカルディは米国、カナダ、オーストラリア、欧州、インド、中国、日本、タイの各国で、予めミックスしたカクテルであるBACARDI+のレディ・トゥ・ドリンクのビン入りと缶入りを投入する。同社の新しいスパイスド・カクテルであるバカルディ・オークハート&コーラ(BACARDI OAKHEART & Cola)はベルギー、オランダ、ドイツ、英国、カナダの各国で缶入りが購入できる。

カナダでは現在、新しいフレーバーと便利さ進め、レモネード、ラズベリー・シトラス、ピーチ・マンゴー入りのBACARDI BREEZER Splitzerが楽しめる。またタイでは便利にいつでも香りが爆発するBACARDI BREEZER Pink Grapefruitを探求でき、中国ではブルーベリーとルビー・グレープフルーツのそれが楽しめる。カナダと英国では、BACARDI BREEZER 100 Caloriesで新しい香りをいろいろ楽しむことができる。

世界最高の味のウオッカでスーパープレミアム・ウオッカのリーダーであるグレイグースはGREY GOOSE Cherry Noirで最高レベルの香りに到達している。この新しい表現はフランスからのスーパープレミアム・ブランドが持つ大胆さ、豊かさ、官能性の側面を表しており、100%最高級のブラックチェリーのエッセンスからとったダークフルーツのフレーバー、多層なスパイスと温かみのある後味の続くフィニッシュで仕上げられている。

D’USSE(デュ・セー)コニャックは幾分ほこりをかぶったカテゴリーに新しくエントリーする。この新しい表現は、ボールドな味わいとスムーズでバランスの良いフィニッシュを備え、影響力のある主立った人たちを惹きつける。D‘USSEは、フランスで唯一の王城である権威あるシャトー・ド・コニャックで生み出され製造されている。コニャックのこのすばらしい新たな味わいは、そのままかコーラを加えておいしく味わえる。D’USSEはニューヨークで販売中であり、9月にその他の市場に出荷される。

世界一のイタリアン・スパークリングワイン・ブランドであるマティーニは、MARTINI Royaleの新鮮な味わいで引き続き欧州の消費者に届けられている。この人気の高いカクテルは現在、便利なレディ・トゥ・サーブのパッケージとして購入可能である。これは泡立ちと共に強烈で新鮮なフレーバーを生み出すため、MARTINI BiancoやMARTINI RosatoのデリケートなフルーティーさとMARTINI Proseccoの芳香性のある新鮮なスパークリングでバランスをとっている。氷の上から注いでそのまま楽しむことができる。

ボンベイ・サファイア・イースト(BOMBAY SAPPHIRE EAST)は、米国と世界の空港小売店での販売を拡大している。25年間でこのブランド最初の新しいジンは、アジアのフレーバーであるタイのレモングラス、ベトナムの黒コショウの実にちなんで名付けられた。これらのフレーバーは、完ぺきなジントニックとなるスパイシーで鼻孔と口中に広がる味わいを生み出す。

バカルディのエド・シャーリー最高経営責任者(CEO)は「バカルディは新しいスピリッツ製品を生み出すという点で150年間の経験を持った証明済みの革新のリーダーである。バカルディは、今日の活発なカクテル文化へと道を切り開いてきた技術のパイオニアであり、われわれは業界を主導する品質と受賞歴を持つ味わいへのコミットメントを揺るぎないものにし続ける。世界の消費者に喜んでもらうことこそ当社の最優先事項である。われわれは、カクテル作りをもっと楽しくできるよう、また消費者体験の全体をよりよいものに常に革新しながら、消費者が新しい味わいやフレーバーとして何を望んでいるのかをよく知るために、定期的に消費者と交流する」と述べた。

バカルディは、150年の後も引き続き味覚を新しいレベルに引き上げるため、芸術と科学の両方で感覚を研ぎ澄ましている。バカルディとそのパイオニアとしての伝統を知るには以下のサイトを参照。

http://www.BacardiLimited.com/150 

http://www.BacardiMediaCentre.com

▽バカルディ(Bacardi Limited)について

バカルディは世界最大手の非上場スピリッツ・メーカーであり、国際的に知られたスピリッツとワインを製造、販売している。バカルディのブランド・ポートフォリオは、200以上のブランドとラベルで構成され、世界で好まれよく知られた製品をそろえている。その中には世界で最も好まれ多数の受賞歴を持つバカルディ・ラム、スーパープレミアム・ウオッカの世界リーダーであるグレイグース・ウオッカ、米国で最も売れ筋のブレンド・スコッチウィスキーであるデュワーズ、世界でトップ評価を受け急速に伸びている最高級ジンのボンベイ・サファイア、ベルモットの世界リーダーであるベルモットとスパークリングワインのマティーニ、メキシコ最高級の100%ブルーアガヴェのテキーラで、米国で最も売れているテキーラのカサドレス、世界で急速に伸びているウオッカであるエリストフ・ウオッカ、その他有力で伸び盛りのブランドが含まれている。

バカルディは1862年2月4日キューバのサンティアゴデクーバで設立され、過去7世代にわたり家族が所有している。バカルディは6000人近くを雇用し、4大陸の16市場にある27施設でブランドを製造し、世界150カ国以上で販売している。バカルディはBacardi International Limitedを含むバカルディ企業グループ。http://www.BacardiLimited.com

ENJOY RESPONSIBLY

(C)2012 BACARDI

この発表で言及されたBACARDI, BAT DEVICEとバカルディ企業グループに関係するその他のマークはBACARDI & COMPANY LIMITEDもしくはその他のBACARDI LIMITEDの子会社の商標である。

連絡先

Patricia M. Neal

Amy Federman,

+1-441-294-1110

afederman@bacardi.com

ソース:Bacardi Limited

Bacardi Limited Celebrates 150-Year Legacy Of Innovation With New Products, Categories & Ways For Consumers To Enjoy Premium Spirits

PR50142

HAMILTON, Bermuda, July 25, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Bacardi, the company that revolutionized the spirits world in 1862 with the

creation of the world's first smooth, light bodied, mixable

rum--BACARDI--builds on its 150-year legacy of innovation with new category

entries, new premium spirits with unique tastes, and fresh ways to enjoy

great-tasting spirits and cocktails. This milestone anniversary marks the

second greatest year of innovation for the Company in the past century and a

half since Don Facundo Bacardi Masso forever changed the spirits world with

BACARDI rum. Forty new products join the iconic Bacardi portfolio to meet

growing consumer demand for drinks that make their lives more enjoyable,

convenient and tasty.

    To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/53409-bacardi-innovation-new-products-quality-spirits-flavor-rum-150-anniversary

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120725/MM45064)

    "For the past 150 years, Bacardi has been a leader in product innovation,

building on the legacy of my great-great grandfather. We see this anniversary

year as the perfect time to exceed the high expectations of our consumers in

quality, flavor, fresh ingredients, sustainable packaging and new ways to

consume," said Facundo L. Bacardi, Chairman of Bacardi Limited and fifth

generation Bacardi family member. "Behind every new Bacardi product is the

desire to create the perfect balance of taste, flavor and occasion ideal for

enjoying a selection of cocktails to enhance our consumers' multi-sensory

experiences. Today's consumers are hungry for new and exotic flavors, and

willing to try new categories."

    This anniversary year of innovation builds off the success of the global

launch of BACARDI OAKHEART, a new smooth, slightly smoky spiced rum specialty

already the number four ranked spiced rum in volume in the U.S. and fast

becoming a global favorite.

    In celebration of the 150th anniversary, BACARDI rum limited-editions

commemorate the rich history of the iconic brand. BACARDI, de Maestros de Ron,

Vintage: MMXII is a combination of the finest rums laid to rest in oak barrels

over the last 20 years, blended by eight Maestros de Ron (Master Blenders),

each a Bacardi family member. Finished in 60-year-old Cognac barrels, the

vintage rum is displayed in an award-winning design hand-blown crystal

decanter. Truly exclusive, only 200 are available for $2,000 each.

    The 150th anniversary specialty pack for BACARDI Superior rum creates a

striking display in travel retail stores as the limited-edition package is

decorated with vibrant historical advertising imagery. On the back, a note from

Chairman Facundo L. Bacardi recalls how in 1862 his great-great-grandfather

created a revolutionary rum with a smooth and refined taste which would inspire

cocktail pioneers to create some of the first classic cocktail recipes

including the original Daiquiri, the authentic Mojito, and the original Cuba

Libre.

    Bacardi prides itself on state-of-the-art new product development

facilities in the United States, Italy, India and coming soon in China. The

centers in Asia meet the needs of the ever-growing and unique demands of

consumers in these key emerging markets--many who are new to the premium

cocktail experience. Our flavor experts search the world for the freshest

ingredients, best flavors, and exotic botanicals to create unique combinations

consumers will enjoy.

    Specialists with extraordinary knowledge of the art of flavors work closely

with our Maestros for often a year or more to develop each new product. Their

goal is a perfect taste experience and will tweak until just right. As a sign

of this commitment and creativity, the Bacardi team created 40 different

formulations before determining its latest flavored rums, BACARDI Wolfberry and

BACARDI Black Razz. These flavor combinations of blueberry and exotic wolfberry

for BACARDI Wolfberry and raspberry and Mexican black sapote for BACARDI Black

Razz have never before been infused with rum and bring a fresh, new and

adventurous taste. Now available in the U.S., these two new flavors are also

first to use breakthrough temperature activated bottles that change appearance

when chilled. Wolf Berry reveals a red claw mark across the label while Black

Razz unveils an enlarged brilliant red berry logo.

    For the calorie-conscious, our new "light" products offer the great taste

of a freshly-made cocktail with reduced calories. In the U.S., BACARDI Classic

Cocktails Light are the Company's first low-calorie offering in the

ready-to-serve category, with just-made tastes using natural flavors and under

95 calories per serving.

    Meeting the growing global consumer demand for convenience with cocktails

any time, any place; Bacardi introduces BACARDI+ ready-to-drink bottles and

cans of pre-mixed cocktails with mixers in the U.S., Canada, Australia, Europe,

India, China, Japan and Thailand. BACARDI OAKHEART & Cola, our new spiced

cocktail, is available in cans in Belgium, Netherlands, Germany, UK and Canada.

    Continuing with new flavors and convenience, Canada now enjoys BACARDI

BREEZER Spritzer bottles in Lemonade, Raspberry Citrus and Peach Mango. While

Thailand can now explore the convenient, any time flavor explosion of BACARDI

BREEZER Pink Grapefruit; and Blueberry and Ruby Grapefruit in China. In Canada

and the UK, consumers can now enjoy a variety of new flavors in BACARDI BREEZER

100 Calories.

    GREY GOOSE, the world's best-tasting vodka and leader in super-premium

vodka, takes flavors to a higher level with GREY GOOSE Cherry Noir. This new

expression represents a bold, rich and sensuous side of the super-premium brand

from France and is crafted with 100% natural essence from the finest black

cherries, dark fruit flavors and layers of spice, plus a warm, lingering finish.

    D'USSE Cognac is a fresh entry into the somewhat dusty category. This new

expression with a bold taste and smooth, balanced finish has quickly attracted

a following of key influencers. D'USSE was created and produced at the

prestigious Chateau de Cognac, the only royal house of Cognac in all of France.

This great new taste in Cognac is delicious neat or with cola. D'USSE is on

shelves in New York and will begin rollout to additional markets in September.

    MARTINI, the number one Italian sparkling wine brand in the world,

continues to reach consumers in Europe with the refreshing taste of MARTINI

Royale. This favorite-call cocktail is available now in convenient

ready-to-serve packages. It balances the delicate fruitiness of MARTINI Bianco

or MARTINI Rosato and the aromatic, refreshing sparkle of MARTINI Prosecco to

create a vibrant, fresh flavor with effervescent bubbles. Just pour over ice

and enjoy.

    BOMBAY SAPPHIRE East expands distribution in the U.S. and global travel

retail. The brand's first new gin in 25 years is named for the flavors of

Asia--Thai lemongrass and Vietnamese black peppercorns--which give a spicy,

full nose and taste to create the perfect gin and tonic.

    "Bacardi is a proven leader in innovation with more than 150 years of

experience in creating new spirit products. Bacardi pioneered techniques which

paved the way for the vibrant cocktail culture of today, and we continue with

our unwavering commitment to industry-leading quality and award-winning taste,"

said Ed Shirley, President and CEO of Bacardi Limited. "Delighting consumers

around the world has always been the Company's top priority. We regularly

engage consumers to better understand what they want in new tastes and flavors

as we are always innovating to improve enjoyment, the making of cocktails, and

the overall consumer experience."

    After 150 years, Bacardi continues to excite the senses with both art and

science to take palates to new levels. To learn more about Bacardi and its

pioneering heritage, visit http://www.BacardiLimited.com/150 and

http://www.BacardiMediaCentre.com.

    About Bacardi Limited

    Bacardi Limited, the largest privately-held spirits company in the world,

produces and markets internationally-recognized spirits and wines. Its brand

portfolio comprises more than 200 brands and labels, including BACARDI rum, the

world's best-selling and most-awarded rum; GREY GOOSE vodka, the world's

leading super-premium vodka; DEWAR'S Blended Scotch whisky, the top-selling

blended Scotch whisky in the U.S.; BOMBAY SAPPHIRE gin, the top-valued and

fastest-growing premium gin in the world; MARTINI vermouth and sparkling wines,

the world's leading vermouth and the world's favorite Italian sparkling wines;

CAZADORES 100% blue agave tequila, the #1 premium tequila in Mexico and a

top-selling premium tequila in the United States; ERISTOFF vodka, one of the

fastest-growing vodka brands in the world; and other leading and emerging

brands.

     Founded in Santiago de Cuba on February 4, 1862, and family-owned for the

past seven generations, Bacardi employs nearly 6,000 people, manufactures its

brands at 27 facilities in 16 markets on four continents, and sells in more

than 150 countries. Bacardi Limited refers to the Bacardi group of companies,

including Bacardi International Limited. http://www.BacardiLimited.com

     ENJOY RESPONSIBLY

     (C)2012 BACARDI

     BACARDI, THE BAT DEVICE AND OTHER MARKS RELATED TO BACARDI GROUP PRODUCTS

QUOTED IN THIS NEWS RELEASE ARE TRADEMARKS OF BACARDI & COMPANY LIMITED OR OF

OTHER SUBSIDIARIES OF BACARDI LIMITED

     CONTACT:

     Patricia M. Neal

     Amy Federman,

     +1-441-294-1110

     afederman@bacardi.com

     SOURCE: Bacardi Limited

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中