◎Vodafoneとモバイル課金プラットフォームで提携 インドのVserv.mobi
◎Vodafoneとモバイル課金プラットフォームで提携 インドのVserv.mobi
AsiaNet 50146
共同JBN 0986(2012.7.26)
◎Vodafoneとモバイル課金プラットフォームで提携 インドのVserv.mobi
【ムンバイ(インド)2012年7月26日PRN=共同JBN】世界的な大手モバイル広告ネットワークであるVserv.mobi(http://www.vserv.mobi)は26日、Vodafoneと提携し、同社のアプリ・マネタイゼーション(App Monetization)を推進すると発表した。大手携帯電話会社であるVodafoneは、VStoreといわれる同社のアプリストアを通じてあらゆる機器に大量のアプリ選択をユーザーに提供している。今回の提携によって、VStoreを通じたアプリ提供を目指すVodafoneの開発者は効果的なアプリ課金が実現可能となる。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120725/546333)
開発者は、アプリを無料提供するか、有料ダウンロードとするかを選択する際、常に難しい選択を迫られる。それは、課金モデルを変更する際にコストとコーディング作業に関する大きな障壁が常に存在するからである。Vodafoneの開発者は、有料と無料の両モデルを組み合わせて運用できるVserv.mobi のAppWrapper(http://vserv.mobi/developers.html)によって恩恵を受けることになる。このAppWrapperを用いることによって、単一モデルを選択する板ばさみから解放され、最小限の作業で最大のアプリ収益を上げることができる。
このAppWrapper(http://vserv.mobi/developers.html)は、世界で最もシンプルなアプリ・マネタイゼーション・プラットフォームである。AppWrapperによって、モバイル広告および革新的なプレミアム課金モデルがコーディングをせずに、あらゆるアプリ上でワンクリックだけで実現する。現在特許申請中のAppWrapperプラットフォームを使用すれば、世界に数ある中でGlu Mobile、Digital Chocolate、 Indiagames (ディズニーの一部ではない)、Nazara、Jump Gamesなどアプリ1万以上のアプリ・マネタイゼーションを推進できる。
Vodafone Indiaのジョナサン・ビル上級副社長(事業開発・イノベーション担当)はこの革新的なアプローチを認めたうえで、「AppWrapperは、コーディング作業を伴わずにスマートフォンや多機能携帯電話で、無料および有料のアプリ・マネタイゼーション・モデルを実現するこの種では初めてのプラットフォームである。このプラットフォームによって、開発者は収益努力を加速してイノベーションを推進できるので、モバイル・インターネット・エコシステムの再活性化につながると確信している」と語った。
AppWrapperで実現できる有料のマネタイゼーション機能には、体験購入、ペイパープレイ、サブスクリプションなど革新的な課金モデルがあり、いずれも一切のコーディング作業なしにワンクリックで実現できる。AppWrapperはまた、開発者があらゆる課金方式に連動させることを可能にする。例えば、Vodafone、NokiaのApp Store、Android Marketなどのように、携帯電話会社から課金を直接請求することが可能となる。
Vserv.mobiのマーケティング責任者であるビナイ・ティワリ氏は「課金モデルに基づく小額取引に連動した広告方式は、新興市場では過半数を占めるプリペイド携帯電話ユーザーを対象とする場合に最適である。AppWrapperはワンクリックでこれを実現するので、開発者は大幅な柔軟性を持って、あらゆる地点での市場化に取り組むことが可能となる」と語った。
Vservは引き続き、開発者、コンテンツ・プロバイダー、携帯電話会社との提携を強化しており、ウェブサイトhttp://vserv.mobi/devでの登録を受け付けている。
▽報道関係問い合わせ先
Binay Tiwari,
+91-22-29275128
binay@vserv.mobi
ソース:Vserv.mobi
Vodafone Partners With Vserv for App Monetization Powered by AppWrapper
PR50146
MUMBAI, India, July 26, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Vserv.mobi [http://www.vserv.mobi ], a leading Global Mobile Ad network,
announced today its partnership to power App Monetization for Vodafone. As a
leading mobile operator, Vodafone offers its users with a vast choice of apps
across all devices, via its app store called VStore. The partnership will
enable powerful App monetization for Vodafone's developers targeting app
distribution through the VStore.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120725/546333 )
For a developer, it is always a difficult decision between choosing their
app to be offered for free or as a paid download, since changing from one model
to another always has significant barriers in terms of cost & coding effort.
Vodafone's developers will benefit from the Vserv.mobi AppWrapper
[http://vserv.mobi/developers.html ], which enables a combination of both, paid
& free models running in parallel. This approach eliminates the dilemma of
choosing only one model and maximizes App monetization with minimum effort.
The AppWrapper [http://vserv.mobi/developers.html ] is the World's SIMPLEST
App Monetization platform. AppWrapper enables premium mobile advertising &
innovative pricing models on any app, without coding, in just one click. The
patent pending AppWrapper platform currently powers App monetization for over
10,000 Apps, from developers such as Glu Mobile, Digital Chocolate, Indiagames
(now part of Disney), Nazara, Jump Games, amongst others globally.
Validating the innovative approach, Jonathan Bill, SVP, Business
Development and Innovation, Vodafone India commented, "AppWrapper is a
first-of-its-kind platform that enables free and paid App monetisation models,
across both smart phones and feature phones without any coding effort. We
believe that this will reinvigorate the mobile internet ecosystem by allowing
developers to accelerate their monetisation efforts and trigger innovation."
The paid monetization capabilities enabled by the AppWrapper include
innovative pricing models such as Try & Buy, Pay per Play and Subscriptions -
all enabled in One Click, without any coding effort. It allows developers to
connect into any billing mechanism - be it direct telco billing from mobile
operators like Vodafone or App Stores like Nokia and Android Market.
Binay Tiwari, Head of Marketing, Vserv.mobi said "Advertising combined with
Micro transaction based pricing models are ideal for targeting the vast
majority of prepaid mobile users in emerging markets. AppWrapper enables this
in One Click, thus offering developers tremendous flexibility in go-to-market
across geographies."
Vserv continues to ramp up partnerships with developers, content providers
and mobile operators and is accepting signups at http://vserv.mobi/dev
Media Contact:
Binay Tiwari,
+91-22-29275128
binay@vserv.mobi
SOURCE: Vserv.mobi
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。