◎日本食の世界ランキングが上昇 Hotels.com調べ
◎日本食の世界ランキングが上昇 Hotels.com調べ
AsiaNet 50177
共同JBN 0996(2012.7.31)
◎日本食の世界ランキングが上昇 Hotels.com調べ
【ロンドン2012年7月31日PRN=共同JBN】Hotels.com(ホテルズドットコム)が行った最新の世界食べ物調査によれば、日本食は世界の旅行客の投票で好きな食べ物の3番目に選ばれ、日本食がいつか世界に君臨する可能性もあると発表した。この調査は27,000人以上の旅行客に対する質問に基づいており、今まで人気の高かった伝統的なイタリア料理やフランス料理に対して、極東地域の食べ物が激しく追い上げていることを示すものとなった。
(Logo:http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164)
今のところ、国際旅行客は依然としてイタリア料理、フランス料理をそれぞれ32%、24%の割合で支持しており、これらの料理が1位、2位になったが、「日出づる国」日本の食べ物は世界の食道楽の間で支持を広げている。全調査対象者の18%がすし、天ぷら、ラーメン、そばなどが好きだと回答しており、高級な食事になるほど日本食好みの傾向はより強くなっている。
Hotels.comのアリソン・クーパー氏は、「日本食は健康的な食事の一つに数えられており、多様な国の都市にはバラエティに富んだ日本料理レストランが多数見受けられる。私自身も日本食が大好きで、今回の順位には特に驚いてはいない。タパスやブリトーなどの伝統的な旅先での食事以上の評価を得たという事実は、世界が日本人シェフに対して高い評価をしている証なのだろう」と答えている。
世界の食べ物トップ10には他にいくつかのアジアの国が出ており、順番に中国(13%)、タイ(8%)、台湾(5%)、インド(5%)になった。パエリヤやタパスの人気のおかげでスペインは辛うじて5位(11%)になったが、米国はハンバーガーやフライドポテトの好きな人によって6位(10%)になっている。
▽世界の旅行者が選ぶ、旅行先のローカルフードが一番美味しいと思う国
順位 国 投票数(%)
1 イタリア 32%
2 フランス 24%
3 日本 18%
4 中国 13%
5 スペイン 11%
6 米国 10%
7 メキシコ 8%
8 タイ 8%
9 台湾 5%
10 インド 5%
生粋の日本人によると、すし以外にも日本食は多く、これら日本の伝統的な食べ物も外国人旅行者の間でじわじわと支持を伸ばしている。
▽日本人が選ぶ、日本の一番美味しいローカルフード
順位 食べ物 日本人による推薦(%) 説明
1すし 74%:
すし飯(しゃり)と魚介類などの具(ねた)との組み合わせ。
2天ぷら 57%:
衣をつけて揚げた(http://en.wikipedia.org/wiki/Batter_(cooking)またはフライにした(http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_frying)魚介類(http://en.wikipedia.org/wiki/Seafood)や 野菜。
3ラーメン 33%:
中国式の小麦粉の麺(http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_noodles)で、肉またはまれに魚介類でだしをとったスープ(http://en.wikipedia.org/wiki/Broth)で食べ、多くの場合、醤油(http://en.wikipedia.org/wiki/Soy_sauce)
またはみそ(http://en.wikipedia.org/wiki/Miso)で味付けされており、各種の具(http://en.wikipedia.org/wiki/Topping)が入る。
4そば 31%:
細麺(http://en.wikipedia.org/wiki/Noodle)の一種でそば粉(http://en.wikipedia.org/wiki/Flour)から作られている。
5お好み焼き 27%:
風味のあるパンケーキ(http://en.wikipedia.org/wiki/Pancake)で小麦粉、卵、キャベツ、豚肉、小エビ、または魚介類など多様な具材からなる。
6しゃぶしゃぶ 24%:
鍋料理(http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_pot)の一種で、薄切り肉や野菜を汁につけて食べる。
7日本式のカレー 14%:
日本(http://en.wikipedia.org/wiki/Japan)の食べ物(http://en.wikipedia.org/wiki/Japan_cuisine)の中で最も人気があり、カレーライスを野菜または肉とともに食べる。
8焼肉 9%:
韓国にルーツを持つ焼き肉。
9納豆 7%:
大豆(http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean)を
枯草菌(http://en.wikipedia.org/wiki/Bacillus_subtilis)
を使って発酵(http://en.wikipedia.org/wiki/Fermentation_(food))させたもので、朝食の食べ物として人気がある。
10フグ 6%:
フグ(http://en.wikipedia.org/wiki/Tetraodontidae)と関連した食べ物。
いただきます!
▽Hotels.comについて
Hotels.com (http://jp.hotels.com)は代表的なオンライン宿泊予約サイトで、世界で15万件近くの施設が予約でき、その中には国際的なホテルチェーンやすべて込みのリゾートホテルから地方色豊かな宿やベッド・アンド・ブレックファスト(B&B)に至るまで含まれ、完全な宿泊を予約するために必要なすべての情報も提供している。Hotels.com (http://jp.hotels.com)は業界最大級の予約専門チームを擁しており、顧客に最安値を提供し、たびたび料金値下げ、特別料金、販促料金などを提供している。定期客には電子メールでニュースレターを送り、特別提供や今後の料金値下げなどを通知している。同サイトには実際にホテルに泊まった650万人を超えるユーザーからのコメントが掲載されており、予約する際に納得した選択ができるようになっている。業界を代表するWelcome Rewardsと名付けられたロイヤルティプログラムを使えば、顧客は65,000を超えるホテルのどこでも10泊するたびに1泊の無料宿泊を獲得できる。さらにPrice Match Guaranteeを利用すれば、顧客がすでに宿泊料金を払い込んでしまったホテルで、低料金で同じ条件で宿泊できることが分かった場合、Hotels.com (http://jp.hotels.com)は差額を払い戻す。予約はオンラインまたは多言語を話せるコールセンターのどれかに電話をすることで可能になる。モバイル電話やタブレット用のアプリをウェブサイト(http://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/)からダウンロードすれば、外出先からでも2万件にもおよぶ直前の特別料金にアクセスすることができる。Hotels.comは過去8年間、受賞した国際ホテルの宿泊料金傾向についてのレビュー、Hotels.com Hotel Price Indexを年2回発行してきており、現在は31カ国版が発行されている。
Hotels.com (http://jp.hotels.com)をフェイスブックでフォローするためには(http://www.facebook.com/Hotels.comJapan)、ツィッターは(Twitter at @ Hotels_com_JP)、モバイル用のアプリのダウンロードは(http://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/)を参照。Hotels.com (http://jp.hotels.com) は世界最大のオンライン旅行企業で世界で最も知名度の高いブランドを含め、大規模なポートフォリオを持つExpedia Inc.(エクスペディア社)の一部である。
ソース:Hotels.com
▽問い合わせ先
・ホテルズドットコム広報事務局(共同PR内)國時真紀
Email: hotelsteampr@kyodo-pr.co.jp、 TEL: 03-3571-5326、 FAX: 03-3574-0316
・Zoe Chan、ホテルズドットコム アジア・パシフィック シニア PR マネージャー
Email: zchan@expedia.com、 TEL: +852 3607 5719
Japanese Food on the tip of the World's Tongue
PR50177
LONDON, July 31, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
27,000 travellers from around the world voted Japanese as 3rd best
cuisine when on holiday
Japanese food could one day rule the world after being voted global
travellers' third favourite culinary delight, a new worldwide food survey from
Hotels.com reveals. The survey, which questioned more than 27,000 travellers,
shows there is now tough competition for more traditional favourites such as
Italian and French cuisine from food from the Far East.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
Although international travellers do still favour Italian (32%) and French
(24%) cuisine, with them taking first and second spot in the rankings, the
dishes from the 'Land of the Rising Sun' Japan are gaining in popularity with
more cosmopolitan palates. Eighteen percent of all people surveyed favoured
Sushi, Tempura, Ramen and Japanese Soba, particularly when it comes to fine
dining.
"Japanese food is seen as great example of healthy eating and there are a
variety of Japanese restaurants in every multicultural capital," said Alison
Couper from Hotels.com. "I'm a big fan of Japanese and not surprised at its
elevated ranking. The fact that it beat more traditional holiday dishes such as
Tapas and Burritos is testament to the world class reputation of Japanese
chefs."
Several other Asian countries appear in the Top Ten list, including China
(13%), Thailand (8%), Taiwan and India (5%). The popularity of Paella and Tapas
could have contributed to Spain clinching fifth place (11%) on the list, while
those who love Burger and Fries have helped the USA secure sixth place (10%) in
the table.
The world's best food when on holiday
Position Country Votes in %
1 Italy 32%
2 France 24%
3 Japan 18%
4 China 13%
5 Spain 11%
6 USA 10%
7 Mexico 8%
8 Thailand 8%
9 Taiwan 5%
10 India 5%
According to Japanese locals there is much more on the menu than just Sushi
and these traditional cuisines are creeping up the popularity scales with the
global traveller:
Japanese
recommendations
Position Dish Description in %
Cooked vinegared rice (shari) combined with other
1 Sushi ingredients (neta) such as seafood 74%
Dish of seafood
[http://en.wikipedia.org/wiki/Seafood ] or
vegetables that have been battered
[http://en.wikipedia.org/wiki/Batter_(cooking) ]
and deep fried
2 Tempura [http://en.wikipedia.org/wiki/Deep_frying ] 57%
Chinese-style wheat noodles
[http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_noodles ]
served in a meat- or (occasionally) fish-based
broth [http://en.wikipedia.org/wiki/Broth ], often
flavored with soy sauce
[http://en.wikipedia.org/wiki/Soy_sauce ] or miso
[http://en.wikipedia.org/wiki/Miso ], and uses
3 Ramen toppings [http://en.wikipedia.org/wiki/Topping ] 33%
A type of thin noodle
[http://en.wikipedia.org/wiki/Noodle ] made from
buckwheat flour
4 Japanese soba [http://en.wikipedia.org/wiki/Flour ] 31%
Savoury pancake
[http://en.wikipedia.org/wiki/Pancake ] containing
a variety of ingredients, such as flour, eggs,
5 Okonomiyaki cabbage, pork, shrimp or seafood 27%
Variant of hot pot
[http://en.wikipedia.org/wiki/Hot_pot ] with thinly
sliced meat and vegetables and usually served with
6 Shabu Shabu dipping sauces 24%
The most popular dishes
[http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_cuisine ] in
Japan [http://en.wikipedia.org/wiki/Japan ], curry
7 Japanese Curry rice served with vegetables or meat 14%
8 Yakiniku Grilled meat dish, derived from Korean roots 9%
Fermented
[http://en.wikipedia.org/wiki/Fermentation_(food) ]
soybeans [http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean ]
with Bacillus Subtilis
[http://en.wikipedia.org/wiki/Bacillus_subtilis ],
9 Natto which is very popular as breakfast 7%
Pufferfish
[http://en.wikipedia.org/wiki/Tetraodontidae ] and
10 Fugu related dishes 6%
Itadakimasu!
About Hotels.com
Hotels.com [http://hotels.com ] is a leading online accommodation booking
website with almost 150,000 properties around the world, ranging from
international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &
breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.
Hotels.com [http://hotels.com ] benefits from one of the largest hotel
contracting teams in the industry, negotiating the best rates for its
customers, and offers frequent sales, special deals and promotions. Regular
customer e-newsletters provide exclusive offers and advance warning of
up-coming sales. There are more than 6.5 million reviews on the site from users
who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make an informed
choice when booking. Through its industry-leading loyalty program Welcome
Rewards, customers can earn a free night for every 10 nights stayed at more
than 65,000 hotels. Under its Price Match Guarantee, if a customer can find the
same deal for less on a prepaid hotel, Hotels.com [http://hotels.com ] will
refund the difference. Travellers can book online or by contacting one of the
multilingual call centres. Special apps for mobile phones and tablets can also
be downloaded at http://www.hotels.com/deals/mobile enabling customers to book
on the go with
access to 20,000 last minute deals. For the last eight years, Hotels.com has
published an award-winning twice-yearly review of international hotel room
price trends called the Hotels.com Hotel Price Index which is now produced in
31 individual country editions.
Follow Hotels.com [http://hotels.com ] on Facebook at
facebook.com/hotelsdotcomuk [http://www.facebook.com/hotelsdotcomuk ], on
Twitter at @HotelsdotcomUK and download the mobile app at
http://www.hotels.com/deals/mobile. Hotels.com [http://hotels.com ] is
part of Expedia Inc., the largest online travel company in the world with an
extensive portfolio that includes some of the world's best-known brands.
For more information, please call:
Emma Pritchard or Bethany Pearson at Frank PR
+44(0)20-7693-6999
email hotels.com@frankpr.it
Kate Hopcraft
khopcraft@hotels.com
+44(0)20-7019-2165
SOURCE: Hotels.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。