◎Pantos Logisticsがインドネシアに全国配送システムの構築を完了
◎Pantos Logisticsがインドネシアに全国配送システムの構築を完了
AsiaNet 50323
【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。
Pantos Logisticsがインドネシアに全国配送システムの構築を完了
2012年8月16日韓国・ソウル /PRニュースワイヤ・アジア/--
Pantos Logisticsはインドネシアの国内物流市場へ積極的に攻勢をかけるため、「ホームデリバリーサービス」を開始すると発表しました。
Pantos Logisticsは韓国最大の総合物流会社で全国レベルの配送ネットワークの構築を完了しており、今回国内物流市場を重点ターゲットとします。
(写真:http://www.prnasia.com/sa/2012/08/13/20120813180251949851.html )
GSショップのインドネシア法人として現地に合弁で設立されたMNC GSショップと物流契約を結んだPantos Logisticsは、インドネシア全土で展開する「ホームデリバリーサービス」の開始を発表しました。
Pantos Logisticsはこの新システムの下、ジャカルタ、メダン、ランポン、バンドン、スマラン、ジョグジャカルタ、スラバヤ、マカッサルなどの都市に11カ所の自社物流拠点を置くホームショッピングを通して発注された商品の配送と決済業務を引き続き行います。この「ホームデリバリーサービス」によりまかなわれる配送件数は年間20万件にのぼるものと見られています。
東南アジア最大の経済国であるインドネシアでは内需がGDPの60%超を占め、国内消費市場が活発である上に、内需が安定的な拡大基調にあります。しかし国土が約17,500の島で構成されるという地理的条件や物流インフラが未発達であることから、物流サービスを提供する上での制約も多数存在しています。
信頼される配送の実現のため、Pantos Logisticsは全国を24時間ゾーン、48時間ゾーン、72時間ゾーンの3つの配達サービスゾーンに区分けしました。そして航空機、中小型トラック、バイクを活用した各ゾーンに最適の総合配達システムを確立しています。さらに貨物追跡システムを導入する一方で、ジャカルタ近郊に7万平米の巨大物流センターを建設し、またインドネシア主要地域に倉庫(地域配送センター)や事務所を増設するなど、保管および配送・輸送インフラの安定的確保を実現しています。
Pantos Logisticsの役員は「Pantos Logisticsは成功しているホームデリバリーシステムを全国レベルの物流ネットワークを基盤とする新ビジネスとして展開するなど、様々な手段を用いてインドネシア物流市場の需要を積極的にターゲットとしていくつもりです」と話しています。
お問い合わせ
HJ Jung
hj.jung@pantos.com
出所:Pantos Logistics Co., Ltd.
Pantos Logistics Completes Building Nation-wide Delivery System in Indonesia
PR50323
SEOUL, South Korea, Aug. 14, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Pantos Logistics launching "Home Delivery Service" and aggressively targeting
the local logistics market in Indonesia
Pantos Logistics, the biggest integrated logistics company of Korea, has
finalized building the nation-wide delivery network system and is now focus on
targeting the domestic logistics market.
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2012/08/13/20120813180251949851.html )
Making a logistics agreement with MNC GS SHOP, which is a local joint
corporation of GS SHOP in Indonesia, Pantos Logistics announced that it has
launched the 'Home Delivery Service' that will be offered nation-wide in
Indonesia.
Under the new system, Pantos Logistics keeps and delivers goods and offers a
payment settlement service for products ordered by Home shopping consumers
through its own 11 delivery bases including Jakarta, Medan, Lampung, Bandung,
Semarang, Yogyakarta, Surabaya and Makassar. It is expected that the amount of
delivery cases done through the 'Home Delivery Service' will reach as much as
200,000 annually.
In Indonesia, the biggest economy in South-East Asia, domestic demand accounts
for more than 60% of GDP, which means the domestic consumers' market is active,
and domestic demand is in the constant rise. However, due to its geographic
condition in which the country consists of about 17,500 islands and poor
logistics infrastructure, there are also many restrictions for carrying out
logistics service in Indonesia.
For the reliable delivery, Pantos Logistics has classified the whole nation
into three different zones: zones of 24 hours, 48 hours and 72 hours delivery
service each. Moreover, using flight, middle & small sized trucks and
motorcycle, Pantos Logistics has finalized the most optimized integrated
delivery system for each zone. Furthermore, while coming up with a
cargo-tracking system, it has constantly been securing warehouses and
delivery/transportation infrastructure as in the case where warehouses
(Regional Distribution Center) and offices were additionally secured in major
regions of Indonesia in addition to the 70,000 square meters of huge logistics
center near Jakarta.
"Pantos Logistics is going to aggressively target the demands on Indonesian
logistics market through a series of measures such as successful Home Delivery
Service, a new business based on the nation-wide logistics network," a Pantos
Logistics official said.
Media Contact:
HJ Jung
hj.jung@pantos.com
SOURCE: Pantos Logistics Co., Ltd.
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。