◎ファイザー社とマイラン社、独占的な長期戦略的業務提携を締結
AsiaNet 50413
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ファイザー社とマイラン社、日本における後発医薬品事業の 持続的成長を目指し、独占的な長期戦略的業務提携を締結
協力体制によりファイザー社の持つ強い販売網と グローバル市場で培われたマイラン社の高い品質、生産能力、サプライ・チェーンの さらなる活用を図る
ニューヨーク/ピッツバーグ‐2012年8月23日-本日、ファイザー社(NYSE:PFE)とマイラン社(Nasdaq:MYL)は、両社が日本における後発医薬品の開発、製造、流通、販売について、独占的な長期戦略的業務提携を締結したと発表しました。この提携により、両社の持つ高い競争力と資産を補完し、後発医薬品事業のさらなる発展が図られることになります。
この提携により、ファイザー社は、これまで培ってきた強いブランド力と、日本市場への新薬導入の非常に優れた実績をもとに、両社の後発医薬品事業のポートフォリオの市場化、およびセールスとマーケティング業務を担当します。マイラン社は、研究開発、製造を含む技術分野を担い、同社がグローバル市場で培った、製品開発力、製造品質、サプライチェーンにおける信頼性、卓越したサービスの一層の強化に努めます。
ファイザー社とマイラン社の業務提携には、幅広い治療分野における350以上の製品群と、125以上の開発中の製品が含まれます。この業務提携においては、日本市場において競争力のあるファイザーブランドのもと、両社名を表示した製品の販売を行う予定です。
「この度のマイラン社との提携により、日本においてますます期待される高い品質の後発医薬品の需要に応える機会を得たことを嬉しく思います。この業務提携によって両社が互いの強みを効率的に生かし、今まで以上に日本の患者さんや顧客のニーズに応えることができると確信しています。」と、ファイザー社のエスタブリッシュ医薬品事業部門のプレジデント及び事業部門長のアルバート・ブーラはこう述べています。「過去59年にわたり、ファイザー株式会社は、強いファイザーブランドを構築するとともに、患者さんや顧客との強い信頼関係を築いてまいりました。この提携により、『エスタブリッシュ医薬品で2020年までに日本の医療を変える』というファイザー株式会社の当事業部門のビジョン達成に向けて、さらに前進できるものと信じています。」
マイラン社の最高経営責任者であるヘザー・ブレッシュは以下のように述べています。「この度のファイザー社との提携により、当社の既存資産を活かし、後発医薬品の使用拡大が期待でき、他の事業分野でも大きな成長を見込める日本市場で、より安定した持続性のある後発医薬品事業を推進できることを嬉しく思います。ファイザー社は、世界でも有数のバイオ医薬品企業であり、日本市場におけるトップ企業の一つであることから、特に製品の市場への導入において、多大な恩恵をもたらしてくれることでしょう。また当社の既存ビジネスにおける強みを補完してくれるものと思います。両社の強みを結束する提携が後発医薬品事業の基盤となり、規模、領域、品質において日本のトップクラスへと成長できると信じています。
「ファイザー社との提携は、近い将来および長期にわたり、当社の日本でのさらなる貢献につながり、弊社日本法人の全社員にとって喜ばしい機会になると期待しています。そして、重要なことは、このパートナーシップによって、日本における成長と製品の普及が強化され、高い品質の医薬品を世界70億の人々に提供するという当社の目標の達成にまた一歩近づくということです。」
日本は、アメリカに次いで世界第2位の医薬品市場であり、後発医薬品市場でも、2011年11月締めの決算期でおよそ52億ドル*の売上高を有し、世界で6番目の市場となっています。日本は、人口の高齢化、多くの医薬品が特許満了を迎える、医療費の軽減に対する政府の様々な取り組みなどの要因から、高い成長性を持つ魅力のある市場です。日本政府は後発医薬品の使用を2012年の末までに現在のおよそ24パーセントから30パーセントまで引き上げることを、目標としています。
この提携のもと、ファイザー社とマイラン社は日本でそれぞれに独立した企業として業務を行いますが、現行および将来の後発医薬品については提携し、それによって生じる経費と利益を共有します。本取引は契約締結のために必要な要件を履行することを条件とします。取引条件は機密情報となっています。
*出典:IMS Healthcare, Market Prognosis, 2012
ファイザーについて:より健康な世界の実現のために
ファイザーでは、あらゆるライフステージにおける健康と福祉の向上を目指し、科学、そして当社のグローバルのリソースを活用しています。ヒト、動物用の医薬品の発見、開発および製造における品質、安全性、価値に関して高い基準を設ける努力を続けています。当社の多角化したグローバルなヘルスケア製品のポートフォリオには、ヒト、動物用の生物学的製剤および低分子化合物、ワクチンと共に、栄養管理製品や世界でも知名度の高い多くの一般消費者向けの製品が含まれています。毎日の生活のなかで、ファイザー社のスタッフは先進国や新興国市場で業務に携わり、今の時代に最も恐れられている病気と闘うため、福祉、予防、治療などの進歩に努めています。世界をリードするバイオ医薬品企業としての責務を果たすべく、当社は医療従事者、政府、そして地域のコミュニティと協力して、世界中で信頼性が高く適切なヘルスケアを支援し拡大していきます。150年以上もの間、ファイザーは当社を信頼してくださる全ての方々のために、少しでもよい結果をもたらすことができるように事業に取り組んで参りました。当社の取り組みの詳細はホームページをご覧ください。
www.pfizer.com (Pfizer Inc.)、www.pfizer.co.jp (ファイザー株式会社)
マイランについて
世界的製薬企業であるマイランは、ヘルスケア分野に新たなスタンダードを確立することを目指して取り組んでいます。グローバルネットワークを通じて、70億の人々に高品質の医薬品をお届けし、革新的な技術でアンメットニーズに応えています。常に高い信頼性と卓越したサービスを目指し、容易なことではなく、正しいことを行うことで、熱意あふれるグローバル・リーダーシップを発揮して未来を切り開いています。当社は、1,100以上の後発医薬品といくつかのブランド医薬品で構成される潤沢な製品ポートフォリオを提供しています。さらに、さまざまな抗レトロウイルス医薬品も提供しており、発展途上国ではHIV/エイズ患者さんの約3分の1が使用しています。また、傘下には世界最大級の規模を誇る医薬品原料供給会社を有しており、約150の国と地域で製品を供給しています。18,000人を超える当社の社員は、世界中で顧客満足と製品アクセスの向上に取り組んでいます。 マイラン・インクについての詳細はウェブサイトをご覧ください(英語のみ)。mylan.com
情報開示に関する通告:
本プレスリリースに含まれる情報は、2012年8月22日現在のものです。ファイザー社およびマイラン社とも今後生じる新しい情報や出来事、進展に関してこのプレスリリースに含まれる将来予測情報を更新する義務を負うものではありません。このプレスリリースは、ファイザー社とマイラン社との日本における将来の戦略的業務提携に関する将来予測情報を含んでおり、諸問題の他、成果または業績について、多大なリスクおよび不確実性を伴います。これらのリスクおよび不確実性には、諸問題の他、ファイザー社とマイラン社の規制上の要件を含む戦略的業務提携に関する契約締結条件の履行の有無および時期が含まれます。また、研究開発、製造、セールスおよびマーケティング、競合の動向、経済、政治、業務、業界、法規および市場などの状況にともなうリスクおよび不確定要素、フォーム10-Kによる2010年12月31日締め年次報告書、フォーム10-Qとフォーム8-Kに記されているリスクおよび不確定要素を含みます。
問い合わせ先: この件に関するお問い合わせ先, ファイザー株式会社 エスタブリッシュ医薬品事業部門, コミュニケーション部 鈴木 実, 電話:03-5309-6719. E-mail:minoru.suzuki@pfizer.com; マイラン製薬株式会社 コーポレートコミュニケーションズ 竹内まゆみ, 電話:03-5733-9820, E-mail:mayumi.takeuchi@mylan.co.jp
Pfizer and Mylan Team Up to Establish Exclusive Long-Term Strategic Collaboration to Drive Sustained Growth of Generics Business in Japan
PR50413
NEW YORK and PITTSBURGH, Aug. 23, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Collaboration Builds Upon Pfizer's Already Strong Commercial Presence and
Mylan's Strong Reputation for Global Quality, Manufacturing and Supply
Chain Reliability
Pfizer Inc. (NYSE: PFE) and Mylan Inc. (Nasdaq: MYL) today announced that
they have signed a definitive agreement to establish an exclusive long-term
strategic collaboration to develop, manufacture, distribute and market generic
drugs in Japan. The collaboration is designed to build upon each company's
highly complementary strengths and quality assets.
Under the terms of the agreement, Pfizer's responsibilities primarily
consist of the commercialization of the combined generics portfolio, managing a
combined marketing and sales effort using its strong brand reputation and
exceptional track record of bringing new products to the market. Mylan's
responsibilities primarily consist of managing operations, including research
and development and manufacturing, building upon the company's strong global
reputation for development of difficult to formulate products, quality
manufacturing, supply chain reliability and service excellence.
The collaboration between Pfizer and Mylan will include a portfolio of more
than 350 marketed products across a broad range of therapeutic categories, as
well as more than 125 additional products in development. Products included in
the collaboration are expected to be sold under the strong Pfizer brand with
joint labeling.
"We are pleased with the opportunity to collaborate with Mylan to meet the
ever-growing demand for high-quality generics in Japan. We believe this
collaboration will enable both companies to effectively build upon each other's
core capabilities to help meet the needs of more patients and customers in
Japan than ever before," said Albert Bourla, President and General Manager of
Pfizer's Established Products Business Unit. "Over the past 59 years, Pfizer
Japan has built trust with patients and customers, and developed a very strong
Pfizer brand. We are committed to delivering high quality medicines and believe
this agreement will help us accelerate our ability to achieve our vision:
Transform the Japanese Healthcare Environment with Established Products by
2020."
Mylan's CEO, Heather Bresch, commented: "We are very excited to have the
opportunity to be partnering with Pfizer to build upon our existing assets and
drive an even stronger, more sustainable generics business in Japan - one which
will be well-positioned to take advantage of anticipated growth in generic
utilization in this market and other significant growth opportunities. As a
leading global biopharmaceutical company and a leader in the Japanese market,
we expect Pfizer will bring significant benefits to the collaboration,
particularly in the commercialization of products, and will complement the
strengths of our existing Mylan business. With contributions from both
companies, we believe the collaboration will result in a powerful generics
platform that we believe will be a leader in Japan in terms of scale, scope and
quality.
"We expect the collaboration with Pfizer to enhance the contribution of
Japan to our overall business in the near- and long-term and provide exciting
opportunities to our employees across all areas of the business in Japan.
Importantly, by accelerating our growth and penetration in Japan, this
collaboration will bring Mylan another step forward towards achieving our
mission of providing high-quality medicine to the world's 7 billion people,"
concluded Bresch.
Japan is the second-largest pharmaceutical market in the world, behind the
U.S., and the sixth largest generic retail prescription market worldwide, with
sales of approximately $5.2 billion in 2011*. The Japanese market offers
attractive growth prospects due to factors such as its aging population,
numerous impending drug patent expiries and a broad array of government
initiatives aimed at reducing health care expenditures. The Japanese government
intends to grow the current volume of generic utilization from approximately 24
percent to 30 percent by the end of 2012.
Under the agreement, Pfizer and Mylan will each continue to operate
independent entities in Japan, but will collaborate on current and future
generic products, sharing the costs and profits resulting from the
collaboration. The transaction remains subject to the satisfaction of certain
closing conditions. Transaction terms remain confidential.
*Source: IMS Healthcare, Market Prognosis, 2012
About Pfizer
Pfizer Inc: Working together for a healthier world(TM)
At Pfizer, we apply science and our global resources to improve health and
well-being at every stage of life. We strive to set the standard for quality,
safety and value in the discovery, development and manufacturing of medicines
for people and animals. Our diversified global health care portfolio includes
human and animal biologic and small molecule medicines and vaccines, as well as
nutritional products and many of the world's best-known consumer products.
Every day, Pfizer colleagues work across developed and emerging markets to
advance wellness, prevention, treatments and cures that challenge the most
feared diseases of our time. Consistent with our responsibility as the world's
leading biopharmaceutical company, we also collaborate with health care
providers, governments and local communities to support and expand access to
reliable, affordable health care around the world. For more than 150 years,
Pfizer has worked to make a difference for all who rely on us. To learn more
about our commitments, please visit us at http://www.pfizer.com.
About Mylan
Mylan is a global pharmaceutical company committed to setting new standards
in health care. Working together around the world to provide 7 billion people
access to high quality medicine, we innovate to satisfy unmet needs; make
reliability and service a habit, do what's right, not what's easy and impact
the future through passionate global leadership. We offer a growing portfolio
of more than 1,100 generic pharmaceuticals and several brand medications. In
addition, we offer a wide range of antiretroviral therapies, upon which
approximately one-third of HIV/AIDS patients in developing countries depend. We
also operate one of the largest active pharmaceutical ingredient manufacturers
and currently market products in approximately 150 countries and territories.
Our workforce of more than 18,000 people is dedicated to improving the customer
experience and increasing pharmaceutical access to consumers around the world.
But don't take our word for it. See for yourself. See inside.
DISCLOSURE NOTICE:
The information contained in this release is as of August 22, 2012. Neither
Pfizer nor Mylan assumes any obligation to update forward-looking statements
contained in this release as the result of new information or future events or
developments. This release contains forward-looking information about a
potential strategic collaboration in Japan between Pfizer and Mylan including,
among other things, its anticipated commercial success, that involves
substantial risks and uncertainties. Such risks and uncertainties include,
among other things, whether and when Pfizer and Mylan will satisfy any
conditions to closing, including any regulatory requirements, as well as the
risks and uncertainties inherent in research and development, manufacturing,
and sales and marketing, including, among other things, competitive
developments, general economic, political, business, industry, regulatory and
market conditions, and the other risks and uncertainties set forth in Pfizer's
and Mylan's respective Annual Reports on Form 10-K for the fiscal year ended
December 31, 2011 and their other reports on Form 10-Q and Form 8-K.
CONTACT:
Mylan Inc. Contacts: Nina Devlin (Media)
+1-724-514-1968
Kris King (Investors)
+1-724-514-1813
Pfizer Inc. Contacts: Joan Campion (Media)
+1-212-733-2798,
Suzanne Harnett (Investors)
+1-212-733-8009
SOURCE: Mylan Inc.
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