◎台湾の永豊銀行、Temenos T24で勘定系システムを立ち上げ
◎台湾の永豊銀行、Temenos T24で勘定系システムを立ち上げ
AsiaNet 50415
共同JBN 1077 (2012.8.23)
◎台湾の永豊銀行、Temenos T24で勘定系システムを立ち上げ
【ジュネーブ(スイス)2012年8月23日PRN=共同JBN】銀行業務ソフトウエアの有数なプロバイダー、テメノス社(Temenos、スイス証券取引所:TEMN)は23日、台北に本拠を置く台湾有数の銀行、永豊銀行(Bank SinoPac)が「Temenos T24」勘定系システムの立ち上げに成功し、今後、業務の集中化、および台湾内だけでなく、香港、マカオ、中国、ベトナム、米国に広がる世界的な支店ネットワークの成長をサポートすることになったと発表した。同システムは300万人の顧客を持ち、1日の処理量が200万を超える台湾内の129支店すべてでも同時に立ち上がった。香港、マカオ、中国、ベトナム、米国などの海外拠点は今後の第2期中に中央ハブに組み込まれる予定。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120823/557223)
同行は今までも商品改革におけるリーダーとして確固とした地位を築いてきたが、同行のシステムは時代後れのシステムになったとして、より柔軟で、最新の勘定系システムに変換し、永豊銀行の台湾および海外の業務に向けた最新で、集中的なプラットフォームを構築する必要性を認識していた。「Temenos T24 for Universal Banking」が選ばれた理由は同システムの持つ機能の豊富さ、オープンで柔軟なアーキテクチャー、さらに永豊銀行が競争力を獲得するための新商品、サービスの迅速な提供をサポートする能力による。
「T24」はマイクロソフト・ウィンドウズサーバー、SQLサーバーに実装され、基幹プラットフォームを高い利用可能性、スケーラビリティー、パフォーマンス性能、さらに低い総保有コストで提供する。「T24」をウィンドウズサーバー、SQLサーバーにインプリメントした形で提供を受けた結果、永豊銀行はテメノスとマイクロソフトとの間の戦略的関係の恩恵を受けることになり、同行の銀行業務ソリューションは今日の基幹システムが抱える課題にコスト効率良く取り組むことができるだけでなく、今後のビジネス、技術両面における進歩にも対応できるアジリティーを得ることになった。
新システムは永豊銀行の「.Net」ブランチ・システムが持つフロントエンドに完全に統合され、同行が今後革新的で顧客志向の銀行サービスを迅速、効率的に提供してビジネスの拡大を図るためのサポートを行うことになる。「T24」は設定可能でパラメタ方式を採用したソリューションとして実装され、迅速な新商品の商品化を可能にし、同時に台湾の規制に対するコンプライアンスを確実なものにする。新プラットフォームは台湾の資金洗浄防止の所要条件、台風時の処理、日歩見越しなどを効率的にサポートする。同プラットフォームはまた、台湾と中国本土との間で人民元の送金を迅速かつ効率的に60分以内で行い、永豊銀行の提供する革新的な投資管理口座商品をサポートしている。この口座は一つの預金口座で複数の通貨、複数の信用供与枠を提供し、顧客が投資リスクをより良く評価できるよう、口座の全体像を見られるようにしている。
新勘定系システムが最新でオープンな技術の上で稼働するようになったため、永豊銀行は柔軟性を高め、同時にメンテナンス、運転費用を削減できるようになった。永豊銀行はシステム・アーキテクチャーを単純化し、ビジネスプロセスを合理化することができたため、注文から決済までの自動処理の割合を大きく改善し、同時に業務の完了時間を50%削減できた。預入、融資、国際バンキングがすべて一つのプラットフォームの元に統合され、すべての支店で顧客のビジネスを一元的に概観することが可能になり、銀行としてリスク、与信の管理を改善できるようになった。柔軟なシステム・アーキテクチャーのおかげで銀行はメンテナンス、新開発時におけるオーナー権を増大することができる。システムのユーザーがデータの獲得、修正を迅速に行えるため、革新が促進され、銀行全体も変化に対応するためのアジリティー、適応性を増大することができる。
永豊銀行社長のティナ・チャン氏は「当行は競争力を得る手段としてITを非常に重視している。T24を使って、当行は迅速かつ効率的に基幹的な変換を行って来ており、当行の台湾内外における成長をサポートするための先端的な勘定系プラットフォームを築き上げている。T24は当行の現在と未来のニーズに応えるものだ。T24の持つ豊富な機能のおかげで当行は商品、サービスの提供をさらに改善することができ、台湾における指導的な立場を維持し、さらに国際間取引もリードするブランドとして事業を急速に拡大できている」と述べた。
テメノス社最高執行責任者(COO)のマーク・カリネイン氏は「永豊銀行は同行の技術アーキテクチャーの基幹的な変換において指導的な立場を取ってきた。最近の出来事を見ても、古いシステムからの移行の問題に向かい合い、注意を払い、そして行動をおこした銀行がうまくいっていることが分かる。テメノス社としても永豊銀行のプロジェクトのパートナーになれたことを喜んでいる」と述べた。
永豊銀行の最高情報責任者(CIO)ロバート・ツァイ氏も最近のスタートアップにコメントを出し「今回の変革によって永豊銀行は年間のハードウエア・メンテナンス料金で50%、5年間のソフトウエア・メンテナンスで最大50%の節約をしており、将来のビジネス拡大のためのコンピューターのスループットはさらに高くなる」と述べた。
マイクロソフト社のインダストリ-・ソリューション・ディレクターであるコリン・カー氏は「永豊銀行は基幹システムの変革を今日の銀行業界で競争力を保ち、成長するためのテコだと見ているが、当社も同じ見方である。永豊銀行はマイクロソフトの基幹プラットフォームの上で稼働するT24を使ってめざましい成果を残しているが、それが何よりもこの見方の正しさを証明している。今回のことは最適化された勘定系システムを提供することで銀行各社が効率を最大化し、総保有コストを最小化し、さらに将来の成長のための確実性、柔軟性を確保することに対して当社とテメノス社との戦略的提携関係が引き続き成功を収めていることを表している」と述べた。
▽永豊銀行について
永豊銀行(Bank SinoPac、BSP)はSinoPac Financial Holdings Co., Limited (SPFH)の完全所有子会社で、フルサービスの商業銀行で法人、個人に対する業務の双方に等しく力を入れている。SPFHの純資産は1兆台湾ドルを優に超える。永豊銀行は現在、台湾に18事業部、1オフィス、129支店を持っている。海外関連では、同行はオフショア銀行センター(OBU)、ロサンゼルス、香港島、マカオ、香港九竜半島の4海外支店、ベトナムと南京の2連絡事務所、カリフォルニア州に子会社を持っている。カリフォルニア州子会社は米国内に10支店、ベトナムにフルサービスの支店、北京に連絡事務所を持っている。
▽テメノス社(Temenos)について
テメノス・グループAGは1993年の創立でスイス証券取引所(SIX:TEMN)に上場されており、銀行業務ソフトウエア・システムの代表的なプロバイダーとして小売り、法人、ユニバーサル、プライベート、イスラム、マイクロファイナンス、コミュニティーバンク、富裕層向け資産運用マネジャー、金融機関に向けサービスを提供している。スイス・ジュネーブに本拠を置き、世界60カ国以上にオフィスを持ち、世界125カ国以上の顧客向けのシステム設置数で1500件を超える。テメノスのソフトウエア商品は先進技術と豊富な機能を備え、テメノスが世界で築いた知識をテコにした最優良事例のプロセスを提供している。テメノス社の顧客は同業他社に比べて利益率が高いことが確かめられている。2012年4月までの3年以上の期間、テメノス社顧客は平均して30%以上高い総資産収益率、46%以上高い資本利益率、8.5ポイント低い営業利益に対する営業経費の比率を享受している。
詳しい情報はウェブサイト(http://www.temenos.com)を参照。
▽問い合わせ先
Michael Golding
Head of Communications
Tel: +44(0)207-423-3751
Email: mgolding@temenos.com;
Stuart Cooper
Hotwire for temenos
Tel: +44(0)207-608-4695
Email: temenos@hotwirepr.com
ソース:Temenos
Bank SinoPac Goes Live With TEMENOS T24 on Microsoft Windows Server and SQL Server to Fuel Innovation and Gain Competitive Edge
PR50415
GENEVA, Aug. 23 /PRN=KYODO JBN/ --
New banking system centralises operations and supports domestic and
international expansion
Temenos (SIX: TEMN), the market leading provider of banking software, today
announced that Bank SinoPac (SinoPac), a leading Taiwanese bank based in
Taipei, has successfully gone live with Temenos T24 core banking system to
centralise its operations and support the growth of its domestic and global
branch network in Hong Kong, Macau, China, Vietnam and the US. All 129 domestic
branches in Taiwan, serving three million customers and processing up to two
million transactions per day, went live simultaneously. The overseas locations
in Hong Kong, Macau, China, Vietnam and the in US will be added to the central
hub in Taipei in a second phase.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120823/557223 )
Having established itself as a market leader for product innovation in
Taiwan, the bank recognised the need to replace its outdated legacy system with
a flexible, state-of-the-art core banking system to create a modern,
centralised platform for SinoPac's domestic and overseas business. TEMENOS T24
for Universal Banking was selected based on its functional breadth, open and
flexible architecture, and its ability to support SinoPac in the rapid delivery
of new products and services to gain competitive edge.
T24 was implemented on Microsoft Windows Server and SQL Server, providing a
mission critical platform with high availability, scalability and performance
capabilities at a low total cost of ownership. Implementing T24 on Windows
Server and SQL Server has enabled SinoPac to benefit from Temenos' strategic
relationship with Microsoft to provide banking solutions that address today's
mission critical industry challenges in a cost effective way, while offering
the agility to respond to the business and technology opportunities of tomorrow.
Fully integrated with the bank's .Net branch system front-end, the new
system supports SinoPac in the fast and efficient delivery of innovative,
customer-oriented banking services to expand its business. Implemented as a
configurable, parameter-driven solution, T24 enables a quick time to market of
new products whilst ensuring compliance with local regulation. The new platform
efficiently supports Taiwan's local anti-money laundering requirements, Typhoon
day processing and daily interest accrual. It also facilitates fast and cost
effective Renminbi Remittance between Taiwan and China within 60 minutes and
supports SinoPac's innovative Money Management Account product, a single
deposit account covering multiple currencies and multiple lines of credit to
provide customers a consolidated view so they can better evaluate their
investment risks.
The implementation of the new core banking system running on modern, open
technology has enabled SinoPac to increase flexibility and reduce maintenance
and operating costs. By simplifying its system architecture and streamlining
its business processes, Bank SinoPac was able to significantly improve its STP
rate and reduce its close of business time by fifty percent. Deposit, lending
and international banking systems are now all integrated under one common
platform, enabling a single customer overview of business in all branches to
improve the bank's risk management and use of credit lines. The flexible system
architecture
allows the bank to take more ownership of the system on maintenance and new
development. The user can obtain and modify data quickly which facilitates
innovation and increases the bank's agility and adaptability to respond to
change.
Bank SinoPac's President, Tina Chiang, said: "We are placing significant
importance on IT to gain a competitive edge. With T24 we have quickly and
efficiently undertaken a core transformation, establishing a modern core
banking platform to support our domestic and international growth. T24 caters
to our existing and future needs. The functional breadth of T24 enables us to
further improve our product and service offering, so we can maintain our
leadership in Taiwan and quickly engage in expansion activities to become a
leading brand cross continental services."
Mark Cullinane, Chief Operating Officer of Temenos said: "SinoPac has taken
a leadership position in undertaking a core transformation of its technology
architecture. Recent events have shown that banks would do well to sit up, take
notice, and take action to migrate their aging legacy systems, in a risk
controlled way. Temenos is delighted to have partnered with SinoPac in this
project."
Also commenting on the latest rollout, Robert Tsai, CIO of Bank SinoPac
said: "This transformation will enable Bank SinoPac to save fifty percent on
hardware maintenance fees annually, up to fifty percent of software maintenance
fees over a five-year-investment and provide a higher computation throughput
for future business expansion."
Colin Kerr, Industry Solutions Director of Microsoft, stated: "We share
SinoPac's vision in seeing core system transformation as a lever to drive
competitive advantage and growth in today's banking industry. The outstanding
results that SinoPac achieved with T24 based on Microsoft's mission critical
platform is testament to this vision. This highlights continued success of our
strategic alliance with Temenos in delivering optimised core banking solutions
to greatly help banks maximise efficiency and minimise total cost of ownership,
while providing the dependability and flexibility for future growth."
About Bank SinoPac
Bank SinoPac ('BSP'), a wholly owned subsidiary of SinoPac Financial
Holdings Co., Limited ('SPFH'), is a full-service commercial bank with banking
services equally emphasized in corporate and individual sectors. SPFH is with
total assets of well over NT$1,000 billion.
Bank SinoPac current operates through 18 divisions, 1 office and 129
branches in Taiwan. In addition, the bank has an offshore banking unit (OBU),
four overseas branches in Los Angeles, Hong Kong, Macao, and Kowloon, two
liaison offices in Vietnam and Nanjing, and one subsidiary in California. The
California subsidiary maintains 10 branches in the U.S., one full service
branch in Vietnam and one liaison office in Beijing.
About Temenos
Founded in 1993 and listed on the Swiss Stock Exchange (SIX: TEMN), Temenos
Group AG is the market leading provider of banking software systems to retail,
corporate, universal, private, Islamic, microfinance, community banks, wealth
managers, and financial institutions. Headquartered in Geneva with more than 60
offices worldwide, Temenos is proven in over 1,500 customer deployments in more
than 125 countries across the world. Temenos' software products provide
advanced technology and rich functionality, incorporating best practice
processes that leverage Temenos' expertise around the globe. Temenos customers
are proven to be more profitable than their peers: as of April 2012 - over the
last 3 years Temenos customers have enjoyed on average a 30% higher return on
assets, a 46% higher return on capital and a cost/income ratio that is 8.5
points lower than non-Temenos customers.
For more information please visit: http://www.temenos.com
Contacts:
Michael Golding
Head of Communications
Tel: +44(0)207-423-3751
Email: mgolding@temenos.com;
Stuart Cooper
Hotwire for Temenos
Tel: +44(0)207-608-4695
Email: temenos@hotwirepr.com
SOURCE: Temenos
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