◎バーニーズNYがディズニーとコラボ  エレクトリック・ホリデーで

バーニーズ・ニューヨーク

◎バーニーズNYがディズニーとコラボ  エレクトリック・ホリデーで

AsiaNet 50461

共同JBN 1098 (2012.8.30)

◎バーニーズNYがディズニーとコラボ  エレクトリック・ホリデーで

【ニューヨーク2012年8月29日PRN=共同JBN】高級小売店のバーニーズ・ニューヨーク(Barneys New York)と世界の大手エンターテインメント企業ウォルト・ディズニー・カンパニーは29日、バーニーズ・ニューヨークの小売店舗でコラボレーションを展開し、2012年ホリデーキャンペーンの「エレクトリック・ホリデー(Electric Holiday)」を開催すると発表した。ファッションとファンタジーに彩られたマルチプラットフォームのイニシアチブであるエレクトリック・ホリデーは、バーニーズ・ニューヨークが毎年開催するホリデーキャンペーンにつきもののウィットとサプライズとともに、ディズニーの創造性とマジックを取り込んだものととなり、お祭り気分にあふれた最新の刺激に富んだライト、音楽、ファッションの祝典を演出する。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120822/NY59866-a

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120822/NY59866LOGO-b

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バーニーズ・ニューヨーク・マディソンアベニューのショーウインドーは、11月半ばからエレクトリック・ホリデー・キャンペーンの目玉的な存在となり、ディズニーのアーティストによる特別なムービング・アート・ショートが祝日のライトに彩られて展示される。ディズニーはまた、モダンな3次元のエレクトリックライト・ショーを制作しており、これがマディソンアベニュー店の入り口を包み、ショーウインドーの中のムービング・アートを照らし出す。このファサード、ムービング・アートに合わせて、オスカー(登録商標)受賞の作曲家マイケル・ジアッキーノが、このショーを生き生きさせるオリジナルの強烈な曲を作曲している。

エレクトリック・ホリデー・プログラムとマディソンアベニュー旗艦店のウインドーは11月14日にお披露目される。エールフランスは2012年ホリデーキャンペーンを提携プロモーションとしてサポートする。エレクトリック・ホリデーのライトショーは、Christie Digital Systems USA, Inc.のChristie(登録商標)MicroTiles(登録商標、http://www.mocrotiles.com)を用いた革新的ディスプレー技術を使用する。

バーニーズ・ニューヨークのマーク・リー最高経営責任者(CEO)は「ディズニーが制作した有名なキャラクターと世界は、世界のほとんどの人々の心と記憶に生きている。バーニーズ・ニューヨークは今年のホリデーシーズンにエレクトリック・ホリデー・キャンペーンでディズニーとその優れたタレントとともに協力できる光栄にあずかった。このキャンペーンでは、これらのアイコニックなキャラクターが当社のファッション世界の中心に登場する」と語った。

ディズニー・コンシューマー・プロダクツのボブ・チャペック社長は「伝説的なニューヨーク・ホリデー小売りキャンペーンの伝統の中にあって、エレクトリック・ホリデーは年齢にかかわらずすべての人を楽しませる華やかな祭典である。あっと驚くような視覚効果からアイコニックなディズニーの物語性にあふれたかつユニークな品そろえに至るまで、伝統を誇るバーニーズ・ニューヨークとの今回のコラボレーションは、ホリデーシーズンにふさわしい祭典である」と述べた。

エレクトリック・ホリデーは最もクリエーティブな精神が融合したもので、クリエーティブ・ディレクターのデニス・フリードマン氏、ディズニーのベテランでディズニー・グローバル・プロダクツ(Disney Global Products)のルイス・フェルナンデス上級副社長(グローバル・クリエーティブ担当)、ディズニー・キャラクター・アートディレクターのジョン・クイン氏の指示を受けてバーニーズ・ニューヨークのチームが協調して取り組んだ。

エレクトリック・ホリデーのムービング・アートは、ミニーマウス、ミッキーマウスやその他のアイコニックなディズニー・キャラクターを元にしたモデルが登場し、モデルはマジカルなディズニーワールドの電飾カラーと輝くライトに彩られたハイファッションの世界の本質を捉えたファンタジーなパリ・ファッション・ショーで主演を演じる。ミニーとミッキーは、伝統的なディズニーの格好から、流行に敏感な夢のようなファッションモデルに変身するファンタジーワールドに運ばれ、そのパリ・ランウエーで他のアイコニックなディズニー・キャラクターであるグーフィー、デージーダック、白雪姫、ティアナ姫、クルエラ・ド・ビルの5人想起させるモデルと一緒になる。

変身したディズニー・モデルはそれぞれ、世界で最も影響力を持つファッションデザイナーたちによって制作された独自の特別仕立てを身にまとう。これらデザイナーにはバレンシアガのニコラス・ゲスキエール、バルマンのオリヴィエ・ルスタン、ドルチェ&ガッバーナ、ランバンのアルベール・エルバス、ニナリッチのピーター・コッピング、プロエンザ・スクーラー、リック・オウエンスが含まれている。

アイコニックなディズニー・キャラクターをバーニーズの世界で完全に再現するために、ムービング・アート・ショートの中で、超一流のファッションショーにはいつも列席するデザイナーから有名なヘア/メーキャップのアーティスト、写真家、著名ジャーナリスト、エディター、セレブ、著名人に至るまで、現実のファッション・インサイダーたちが登場する。その結果、バックステージから最前列、ランウエーといった実際のファッションショーの要素が絵に描いたようにそろったユニークなファンタジー・パリ・ショーとなっている。

バーニーズ・ニューヨークは一連の特別版(XO)、限定版ホリデーギフトを製作しており、一定期間だけ、ニューヨークのバーニーズ・ニューヨークのマディソンアベニュー旗艦店9階Chelsea Passage、その他米国内の厳選されたバーニーズ・ニューヨーク店およびBarneys.comで購入できる。製品の取り合わせには、ポール・スミスとダイアン・フォン・フォステンバーグがデザインした収集対象ともなるディズニーのVinylmationフィギャー、ラグ&ボーンとローレン・スコットがデザインしたミッキーマウスの耳やホリデーの飾り物、食べられるスイーツ、子供用玩具などの小さなアイテムなどが含まれる。

バーニーズ・ニューヨークはホリデーシーズンの精神にのっとり、エレクトリック・ホリデー製品売上の25%を特別コラボレーションにちなんで慈善団体に寄付する。

オリジナルで特別のエレクトリック・ホリデー・アートワークは、ホリデーシーズン期間中に店内とBarneys.comで購入した際に入手できるバーニーズ・ショッピングバッグ特別版に描かれる。

▽バーニーズ・ニューヨーク(Barneys New York)について

バーニーズ・ニューヨーク(Barneys)は高級専門小売店としてニューヨーク、ビバリーヒルズ、シカゴ、シアトル、ボストン、ダラス、サンフランシスコ、ラスベガス、スコッツデールに旗艦店を構えている。また、Barneys.comでオンラインビジネスを極めて成功裏に展開している。1923年にマンハッタンのダウンタウンで紳士服の小売店として創業し、1970年代には紳士、婦人服両方でハイファッションの権威として国際的な存在になり、新しい革新的デザイナーを発掘、養成することで有名になった。バーニーズは既製紳士、婦人服、アクセサリー、シューズ、宝飾、化粧品、香水、家庭向けギフト製品を含め、世界のトップデザイナーの魅力的な製品を販売することで有名な存在。バーニーズは独特のユーモアのセンス、スタイルを持っており、クリエーティブな広告キャンペーン、独創性豊かなホリデーテーマ、有名なウインドーディスプレーなどに表されている。バーニーズは1985年に革新的なコープ(CO-OP:コンテンポラリースポーツウエア)店を創設し、それ以来、全米8州の12カ所余で営業する独立型店舗に発展した。バーニーズ・ニューヨークの詳しい情報はwww.Barneys.comを参照、心躍るデザイナー、ファッション、イベント、バーニーズ・チームの舞台裏が分かるバーニーズ・ワールドの内部は高級コンテンツサイト「The Window」で探検できる。

▽ウォルト・ディズニー・カンパニー(The Walt Disney Company)について

ウォルト・ディズニー・カンパニーは子会社、関連会社とともに、メディアネットワーク、パーク&リゾート、スタジオエンターテインメント、消費製品、インタラクティブメディアビジネスの5分野で事業を展開する大手の多角的国際ファミリーエンターテインメント・メディア企業である。ディズニーはダウ工業株30種のひとつで、昨年度は約409億ドルの収益を上げた。

ウォルト・ディズニーが1923年、世界で名高い企業を創業して以来、「ディズニー」の名は二十世紀を特徴づける果てなき創造性と自由な想像力と同義語になった。今日、ウォルト・ディズニー・カンパニーと関連会社は、良質の創造的コンテンツと並外れた話術の豊かな遺産に基づいて比類のない娯楽体験をつくり出すという誓約に忠実であり続ける。テレビや映画からテーマパーク、商品、バーチャルワールドなどまで、ディズニーは幻想的な物語、愛すべきキャラクター、比類ないファミリーエンターテインメント体験によって、世界中の消費者、ゲストを楽しませている。

▽エールフランス(AIR FRANCE)について

エールフランス(AIR FRANCE)は傘下の地域企業、Brit Air、City Jet、Regionalとともにフランス、欧州、世界で1日1500便を運航、航空機387機を展開している。エールフランスとKLMオランダ航空が2004年に合併して誕生したエールフランスKLMは欧州有数の大手航空企業グループである。主要業務は乗客と貨物の空輸および航空機のメンテナンスである。エールフランスKLMは2011年、乗客7580万人と貨物110万トンを輸送した。グループが保有する航空機は提携先のBrit Air、City Jet、Regional、KLM Cityhopperが運航する短距離機173機を含め586機。そのネットワークはシャルルドゴール、アムステルダム・スキポールをハブとして113カ国、230地点をカバーしている。フライング・ブルー(Flying Blue)というマイレージサービスは欧州の大手で、会員は2000万人以上。エールフランスとKLMは現在、ジョイントベンチャーのパートナー、デルタ航空(Delta Air Lines)を通じて米国の玄関口12地点から全米125都市に運航している。エールフランスとKLMはパートナーのデルタ航空、アリタリア航空(Alitalia)とともに、1日250便以上と大西洋を横断する最大のジョイントベンチャーを展開している。エールフランスとKLMは航空会社16社のネットワーク、スカイチーム(SkyTeam)のメンバーで、173カ国958地点に1日1万4700便を超える世界航空網へのアクセスを顧客に提供している。

詳しい情報、チケット購入はwww.airfrance.usを参照するか1-800-237-2747に電話、あるいは旅行代理店に問い合わせを。購入、最新情報はエールフランスのfacebook.com/AirFranceUSA かTwitter@AirFranceUSへ。

ソース:Barneys New York

▽問い合わせ先

Marisa Pucci

+1-212-450-8696

mpucci@barneys.com

or

Nidia Caceros Tatalovich

+1-818-544-0399

nidia.tatalovich@disney.com

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AsiaNet 50461 電説

◎バーニーズNYがディズニーとコラボ  エレクトリック・ホリデーで

バーニーズ・ニューヨークがウォルト・ディズニーとコラボするエレクトリック・ホリデー

*メディアの方は、写真を自由にご利用ください。掲載の場合、「PRN=共同JBN」のクレジットを記載願います。

Barneys New York And The Walt Disney Company Announce Holiday 2012 Campaign: Electric Holiday

PR50461

NEW YORK, Aug. 29, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

Barneys New York, the luxury specialty retailer, and The Walt Disney Company,

the world's leading entertainment company, announced today their collaboration

on the 2012 Holiday campaign at Barneys New York retail venues: Electric

Holiday. A multi-platform initiative infused with fashion and fantasy, Electric

Holiday will merge the creativity and magic of Disney with the wit and surprise

of the legendary Barneys New York annual holiday campaign to create a

celebration of festive modern electric lights, music and fashion.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120822/NY59866-a )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120822/NY59866LOGO-b )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120822/NY59866LOGO-c )

Beginning in mid-November, the Barneys New York Madison Avenue windows will

serve as the centerpiece of the Electric Holiday campaign in which an exclusive

moving art short created by Disney artists, will be showcased amid a

celebration of lights. Disney has also created a modern, three-dimensional

electric light show that will encompass the Madison Avenue store entrance and

showcase the moving art housed within the windows. To accompany the facade and

moving art, Oscar(R)-winning composer Michael Giacchino is creating an original

score of highly-charged music to bring the show to life.  

The Electric Holiday program and the Madison Avenue flagship's windows will be

unveiled on November 14th Air France will be supporting the Holiday 2012

campaign with an integrated promotion and the Electric Holiday light show will

feature innovative display technology, using Christie(R) MicroTiles(R)

(http://www.microtiles.com/ ), from Christie Digital Systems USA, Inc.

"The legendary characters and world created by Disney live in the active mind

and memory of virtually every citizen of the world," said Mark Lee, Barneys New

York CEO.  "Barneys New York has been privileged to collaborate with Disney and

its remarkable talents this holiday season on the Electric Holiday campaign,

which places these iconic characters into the center of our fashion world."

"In the tradition of legendary New York Holiday retail campaigns, Electric

Holiday is a festive extravaganza that will delight people of all ages," said

Bob Chapek, president of Disney Consumer Products. "From the stunning visuals,

to iconic Disney storytelling and unique merchandise assortment, this

collaboration with the venerable Barney's New York is a celebration worthy of

the season."

Electric Holiday is a fusion of some of the most creative minds, a

collaboration comprised of the Barneys New York team under the direction of

Creative Director Dennis Freedman and Disney veterans Luis Fernandez, senior

vice president of global creative, Disney Consumer Products, and John Quinn,

Disney character art director.

The Electric Holiday moving art will feature models inspired by Minnie Mouse

and Mickey Mouse as well as other iconic Disney characters as they star in a

fantasy Paris runway show, capturing the essence of the high-fashion world

along with the electrically-charged colors and brilliant lights of the magical

world of Disney.  Minnie and Mickey are transported into a fantasy world where

they are transformed from their traditional Disney form into dream-like

fashion-forward runway models, and are joined on the Paris runway by five other

models evocative of other iconic Disney personalities: Goofy, Daisy Duck, Snow

White, Princess Tiana, and Cruella de Vil.

Each transformed Disney model is dressed in a one-of a-kind exclusive look

created by some of the most influential fashion designers in the world,

including: Nicholas Ghesquiere for Balenciaga, Oliver Rousteing for Balmain,

Dolce & Gabbana, Alber Elbaz for Lanvin, Peter Copping for Nina Ricci, Proenza

Schouler, and Rick Owens.

To fully bring the iconic Disney characters into the Barneys world, true

fashion insiders will be featured within the moving art short, from designers

featured in the fantasy runway show, to revered hair and make-up artists,

photographers, respected journalists and editors, and the celebrities and

notable guests that typically attend the high profile shows.  The result

depicts a unique, fantasy Paris show with all of the real-world elements of

backstage, front-row and runway in illustrated form.

Barneys New York has worked to create a range of exclusive (XO),

limited-edition holiday gift items, which will be available for a limited time

only at Chelsea Passage on the ninth floor in Barneys' Madison Avenue flagship

location in New York, at select Barneys New York locations nationwide and

Barneys.com. The product assortment includes Disney's highly collectible

Vinylmation figures designed by Paul Smith and Diane von Furstenberg, Mickey

Mouse ears designed by Rag & Bone and L'Wren Scott, and smaller items such as

holiday ornaments, edible sweets, toys for children, and much more.

In the spirit of the holiday season, Barneys New York will donate 25% of sales

from all Electric Holiday products to a charity in honor of their special

collaboration.

Original and exclusive Electric Holiday artwork will be featured on special

Barneys shopping bags available with all in-store and Barneys.com purchases

during the holiday season.  

About Barneys New York

BARNEYS NEW YORK (Barneys) is a luxury specialty retailer with flagship stores

in New York City, Beverly Hills, Chicago, Seattle, Boston, Dallas, San

Francisco, Las Vegas, and Scottsdale. The Company also operates a highly

successful online business at Barneys.com.  Founded as a men's retailer in 1923

in downtown Manhattan it turned into an international arbiter of high style for

both women and men in the 1970s and became renowned for discovering and

developing new and innovative design talent. Barneys is famous for selling the

most intriguing edit from the world's top designers including women's and men's

ready-to-wear, accessories, shoes, jewelry, cosmetics, fragrances, and gifts

for the home. Barneys' signature sense of wit and style is manifested in its

creative advertising campaigns, original holiday themes, and celebrated window

displays. Barneys' innovative CO-OP was launched in 1985 and has since expanded

into a freestanding store concept operating more than a dozen locations in

eight states across the U.S. For more information about Barneys New York please

visit www.Barneys.com and explore its luxury content site, The Window, for an

insider's look into the Barneys world: a behind-the-scenes visit with exciting

designers, fashion, events, and the Barneys team.

About The Walt Disney Company

The Walt Disney Company, together with its subsidiaries and affiliates, is a

leading diversified international family entertainment and media enterprise

with five business segments: media networks, parks and resorts, studio

entertainment, consumer products and interactive media. Disney is a Dow 30

company and had annual revenues of about $40.9 billion in its last fiscal year.

Ever since Walt Disney founded his world-famous company in 1923, the name

"Disney" has become synonymous with boundless creativity and an unbridled

imagination that helped define the 20th century.  Today, The Walt Disney

Company and its affiliated companies remain faithful to their commitment to

produce unparalleled entertainment experiences based on the rich legacy of

quality creative content and exceptional storytelling. From television and

movies, to theme parks, merchandise, virtual worlds and beyond, Disney delights

consumers and guests everywhere with magical stories, beloved characters and

unparalleled family entertainment and experiences.

About AIR FRANCE

AIR FRANCE, with its three regional subsidiaries, Brit Air, City Jet and

Regional, operates 1,500 daily flights in France, Europe and worldwide. Its

fleet comprises 387 aircraft in operation.

AIR FRANCE KLM, the result of a merger between AIR FRANCE and KLM in 2004, is

one of the leading European air transport groups. Its main activities are the

air transport of passengers and cargo as well as aircraft maintenance. In 2011,

AIR FRANCE KLM carried 75.8 million passengers and 1.1 million tons of cargo.

The group's fleet comprises more 586 aircraft, including 173 regional aircraft

operated by its partners Brit Air, City Jet, Regional and KLM Cityhopper. Its

network covers 230 destinations in 113 countries from its hubs at Paris-Charles

de Gaulle and Amsterdam-Schiphol. The Flying Blue frequent flyer program is

leader in Europe and has over 20 million members. AIR FRANCE and KLM currently

operate from 12 U.S. gateways and provide service from 125 U.S. cities through

joint venture partner Delta Air Lines. With their partners Delta Air Lines and

Alitalia, AIR FRANCE and KLM operate the biggest transatlantic joint venture

with more than 250 daily flights. AIR FRANCE and KLM are members of the SkyTeam

alliance which has 16 member airlines, offering customers access to a global

network of over 14,700 daily flights to 958 destinations in 173 countries.

For more information or to purchase tickets, visit www.airfrance.us, call

1-800-237-2747 or contact your travel professional. For deals and the latest

information follow Air France on facebook.com/AirFranceUSA and Twitter

@AirFranceUS.

SOURCE:  Barneys New York

CONTACT: Marisa Pucci, +1-212-450-8696, mpucci@barneys.com; or Nidia Caceros

Tatalovich, +1-818-544-0399, nidia.tatalovich@disney.com

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