◎西欧諸国はインターネット接続テレビ利用で遅れをとる
◎西欧諸国はインターネット接続テレビ利用で遅れをとる
AsiaNet 50374
共同JBN 1061(2012.8.31)
◎西欧諸国はインターネット接続テレビ利用で遅れをとる
【ニュルンベルク(ドイツ)2012年8月31日PRN=共同JBN】GfKは13カ国を対象にインターネット接続テレビ利用に関する消費者調査を実施した。その結果、中国、ブラジル、インドなどの消費者は、英国、米国、ドイツなどの諸国と比較して、インターネット接続テレビをより有効に活用していると分かった。西欧諸国の消費者が“アナログ”思考から離れられないのに対して、新興国の視聴者はインターネット接続テレビの持つデジタルの恩恵をうまく取り入れているようだ。
中国、韓国、インドにおける過去数カ月間にスマートテレビ機能を利用した消費者の割合は、西欧諸国を大きく上回った。
スマートテレビ利用度:
中国 44%
韓国 18%
インド 17%
ブラジル 14%
トルコ 13%
英国 11%
米国 11%
メキシコ 11%
スペイン 8%
ドイツ 8%
ベルギー 6%
ロシア 5%
オランダ 5%
また、調査結果は「ソーシャルテレビ」が完全に軌道に乗っていないことも示した。相互に情報の交換・交流が可能な番組に対してより興味があると回答した視聴者はわずか28%であった。さらに、テレビ番組についてツイートする、またはコメントすることにより、視聴体験が深まると考える割合は25%にとどまった。
中国、ブラジル、インドなどの視聴者は英国、米国、ドイツなどの視聴者と比較し、相互情報交換・交流が可能な番組により興味があるようだ(注1)。
GfKのリチャード・プリーディ氏は「視聴者間の交流を活発化するためには、放送事業者が番組構成に社交的な要素をより一層取り入れる必要がある」と分析している。
新しいテレビを購入する際に、インターネット接続機能が、価格、画面サイズ、ディスプレー技術に比べ優先度が低いことはすべての市場において言えた。しかしながら、西欧諸国は新興国よりはるかに無関心であり、インターネット接続可能なテレビを探すと回答した消費者は、インド61%、中国64%に対し、英国は26%、米国は29%となった。
このプレスリリースの詳細は以下のサイトを参照。
http://www.gfk.com/group/press_information/press_releases/index.en.html
(注1)相互情報交換・交流が可能な番組に対し、より興味があると回答した割合は、中国61%、ブラジル42%、インド59%、英国16%、米国18%、ドイツ15%である。
ソース:GfK
▽問い合わせ先
Yusuke Kataoka
GfK
Tel. +81 3 6279 0518
Yusuke.Kataoka@gfk.com
Western Viewers Fall Behind in the Web-connected TV Revolution
PR50374
NUREMBERG, Germany, Aug. 31/ PRN=KYODO JBN/ --
People in markets such as China, Brazil and India better exploit the
opportunities offered by web-connected television, compared to countries such
as the UK, US and Germany. This is according to research carried out across
thirteen countries by GfK's consumer research experts. The study found that
western consumers are stuck in an 'analogue' mindset, whereas viewers in
emerging markets are more likely to embrace the digital capabilities of
Connected TV.
GfK research shows that a far higher proportion of Chinese, Korean and Indian
consumers have used the functionalities of Smart TV in the past months,
compared to those in Western markets.
Connected TV usage:
China 44%
S. Korea 18%
India 17%
Brazil 14%
Turkey 13%
UK 11%
USA 11%
Mexico 11%
Spain 8%
Germany 8%
Belgium 6%
Russia 5%
Netherlands 5%
GfK's findings show that 'Social TV' has yet to fully take-off. Globally,
just 28% of viewers said that they found programmes that they can interact with
to be more interesting to watch. And just 25% thought that tweeting and
commenting on programmes 'enhances the viewing experience'.
Viewers in countries such as China, Brazil and India are more motivated by
programmes they can interact with than those in markets such as the UK, US and
Germany[1]. Richard Preedy, at GfK, said: "Our findings suggest that
broadcasters need to integrate their social elements far more engagingly into
the fabric of the programme, in order to entice the viewer's interaction."
Across all markets, the ability to connect to the internet is less
important than price, screen size and display technology, when buying a new
TV. But the West is more indifferent than the emerging markets, with only 26%
of UK and 29% of US consumers saying they look out for a net enabled set,
compared to 61% in India and 64% in China.
You can read more the full press release here:
http://www.gfk.com/group/press_information/press_releases/index.en.html
FOOTNOTES:
[1] % agreeing with statement 'Programmes I can interact with are much
more interesting to watch' Brazil 42%, China 61%, India 59% vs. UK
16%, USA 18%, Germany 15%
SOURCE: GfK
Research contact: Ryan Garner,
Ryan.Garner@gfk.com
PR contact: Amanda Wheeler,
Amanda.wheeler@gfk.com
+44-7919-624688.
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