◎ハイウエーパトロールがテーマ LAオートショー・デザインチャレンジ
◎ハイウエーパトロールがテーマ LAオートショー・デザインチャレンジ
AsiaNet 50534
共同JBN 1131 (2012.9.6)
◎ハイウエーパトロールがテーマ LAオートショー・デザインチャレンジ
【ロサンゼルス(米カリフォルニア州)2012年9月5日PRN=共同JBN】世界の設計事務所は、第9回年次ロサンゼルス・オートショー・デザインチャレンジ(Los Angeles Auto Show Design Challenge):2025年のハイウエーパトロール車両で競う。
社会の変化は毎年激しさを増し、世界経済のルールも技術革新、高成長を続ける新興国によって常に書き換えられている。これらが公共の道路交通にどのような影響を与えているかは議論の余地があるが、法の執行機関にとっては死活的に重要な課題になっている。道路のパトロールを向上させ、効果的に「市民を守り、奉仕する」ためには、将来のハイウエーパトロール車両の設計にあたって、まったく新しく考慮し直すことが必要だが、その中には先端的なパワートレイン、代替燃料、遠隔測定、さらにダイナミックな都市環境の中で効果的に走行するために車のサイズを再考することなども含まれる。
(ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
今年のロサンゼルス・オートショー・デザインチャレンジは、米国、ドイツ、日本などで非常に厳しい競争下にある大手自動車メーカーのデザイン設計事務所に対してこの難問を解決し、2025年の究極の警察パトロール車両を創造するよう求めている。今までのところ、ベントリー、BMW、ゼネラル・モーターズ、ホンダ、現代、スバル各社の設計事務所が自らの革新力、識見を使い創造的なソリューションで今年のデザイン賞の栄誉を狙おうとこの挑戦を受けている。
Design Los Angelesディレクターで、The Design Academy, Inc.のパートナーでもあるチャック・ペリー氏は「デザインをする上で最も困難でしかしながら重要な課題は、将来を考えて今まで想像されることさえなかったトレンドやツールを想像し、これを創造することだ。今年のコンテストにはその上に警察活動という要素が入り、一層このコンテストの重要さが増し、参加企業のレベルにふさわしい挑戦になっている」と語っている。
受賞したデザインは11月29日のLAオートショー・プレスデーのイベントで発表されることになっている。審査基準はいくつかの要素に基づいているが、その中には将来における先端技術の必要性、将来のフリーウエーの速度、アジリティ、ソリューションの創造性などが考慮されていること、地域ごとの排気規制に対応していること、さらにメンテナンス、リサイクルを含めた環境に対する感度の高さなどが含まれる。すべての参加企業は11月初めにウェブサイト(http://www.LAautoshow.com)で明かされることになっている。
参加作品の審査を担当するのはサンフランシスコのAcademy of Art UniversityのSchool of Industrial Designでエグゼクティブ・ディレクターを務めるトム・マタノ、デトロイトのCollege for Creative Studies学長でチーフ・アカデミック・オフィサーのイムレ・モルナール、パサデナのArt Center College of Designで交通デザイン・チェアを努めるスチュワート・リードの各氏。今年のゲスト審査員ブルース・マイヤー氏はCalifornia Highway Patrol 11-99 Foundationの理事会メンバーだが、この団体はカリフォルニア・ハイウエーパトロールの従業員や家族が困難な状況におかれた時に援助を行っている。マイヤー氏は有名コレクター、元レーサー、元ピーターセン自動車博物館会長としての知名度の方が高いかも知れない。
デザインチャレンジのスポンサー企業は以下の通り。世界第6位の自動車部品企業で自動車シート、排気規制技術、内装、外装などを専門にする仏フォルシア社(Faurecia、http://www.faurecia.com/Pages/Default.aspx)、米、欧州、日本の自動車メーカーとの密接な協力のもと最新コンセプトで作られた車両用タイヤを作るヨコハマタイヤ(http://www.yokohamatire.com/)。その他Design Los Angelesのスポンサーはダッソー・システムズ(Dassault Systemes、http://www.3ds.com)、米国不織布工業会(the Association of the Nonwoven Fabrics Industry 、INDA、http://www.inda.org/)、Lacks Enterprises(ラックス・エンタープライズ、http://www.lacksenterprises.com)。
▽Design Challenge(デザインチャレンジ)について
The Design Challengeは2012年11月28-29日のLA オートショー・プレスデーの期間に毎年開催される。過去9年間、Design Challengeは毎年新しいテーマを選び、大手自動車設計事務所が自らの能力を示し、互いに競い合いながら自動車設計の新しいアイデアを探ってきた。LAオートショー・プレスデーは北米最大の設計プロフェッショナルの集まりで、デザインに特化した各種行事を行っているが、その中には世界中の自動車業界の指導者が一堂に会する「デザイナーズ・ナイト」パーティーもある。
ソース:Los Angeles Auto Show
▽問い合わせ先
Jessica Schmidt,
Rogers Finn Partners,
+1-310-552-4177,
LAautoshow@finnpartners.com
Automotive Design Studios Envision Law Enforcement's Road Ahead
PR50534
LOS ANGELES, Sept. 5, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
- Design studios from around the world to compete in the ninth annual Los
Angeles Auto Show Design Challenge: Highway Patrol Vehicle - 2025
The pace of change in society accelerates every year, with breakthrough
technologies and rapidly developing countries constantly rewriting the rules in
a global economy. How this translates into life on the road for the general
public is open to interpretation, but for law enforcement, it is a
mission-critical assignment. To better patrol our roads and effectively
"protect and serve," the future highway patrol vehicle will have to be designed
with an entirely new set of considerations, including advanced powertrains,
alternative fuels, telemetrics and new sizes to effectively navigate dynamic
urban environments.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
This year's Los Angeles Auto Show Design Challenge asks a highly competitive
field of major auto manufacturer design studios, from the U.S., Germany and
Japan, to solve this puzzle and create the ultimate law enforcement patrol
vehicle for the year 2025. So far, design studios from Bentley, BMW, General
Motors, Honda, Hyundai and Subaru have accepted the challenge to use their
innovation and insight to explore creative solutions as they contend for this
annual design honor.
"One of the most difficult, yet important, tasks in design is looking into the
future to envision and create the trends and tools that haven't been imagined,"
said Chuck Pelly, director of Design Los Angeles and partner in The Design
Academy, Inc. "Adding the element of law enforcement to this year's competition
creates another layer of importance that makes a challenge equal to the level
of our participants."
The winning design will be announced Nov. 29 during an event at the LA Auto
Show Press Days. Judging criteria will be based upon various factors including:
consideration of future needs for advanced technology, speed and agility on
future freeway systems; creativity of the solution; meeting a specific region's
emission standards; and environmental sensitivity, including maintenance and
recyclability. All entries will be unveiled online at http://www.LAautoshow.com
in early November.
Entries will be judged by Tom Matano, executive director, School of Industrial
Design at San Francisco's Academy of Art University; Imre Molnar, provost and
chief academic officer at Detroit's College for Creative Studies; and Stewart
Reed, chair of Transportation Design at Pasadena's Art Center College of
Design. This year's guest judge, Bruce Meyer, is a board member of the
California Highway Patrol 11-99 Foundation, which provides emergency benefits
to CHP employees and the members of their families in times of crisis. Mr.
Meyer is perhaps better known as a high-profile collector, former racer and
past chairman of the Petersen Automotive Museum.
The Design Challenge is sponsored by Faurecia
http://www.faurecia.com/Pages/Default.aspx, the world's sixth-largest
automotive supplier specializing in automotive seating, emissions control
technologies, interior systems and auto exteriors, as well as Yokohama Tire
http://www.yokohamatire.com/, which works closely with auto manufacturers in
the U.S., Europe and Japan to develop tires for the latest concept vehicles.
Other sponsors that make Design Los Angeles possible include, Dassault Systemes
http://www.3ds.com/ , the Association of the Nonwoven Fabrics Industry (INDA)
http://www.inda.org/ and Lacks Enterprises http://www.lacksenterprises.com/.
About the Design Challenge
The Design Challenge takes place annually during the LA Auto Show Press Days,
Nov. 28-29, 2012. For each of the past nine years, a new Design Challenge theme
is chosen and the major automotive design studios showcase their talents,
competing against one another to further explore new ideas in automotive
design. The LA Auto Show Press Days hosts the largest gathering of design
professionals in North America for a variety of design-focused activities
including a Designers' Night party that brings together design industry leaders
from around the world.
SOURCE: Los Angeles Auto Show
CONTACT: Jessica Schmidt,
Rogers Finn Partners,
+1-310-552-4177,
LAautoshow@finnpartners.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。