◎来客増えて利益は世界7位に Mall of the Emirates

Majid Al Futtaim Properties

◎来客増えて利益は世界7位に Mall of the Emirates

AsiaNet 51076

共同JBN 1330(12.10.22)

◎来客増えて利益は世界7位に Mall of the Emirates

【ロンドン2012年10月21日PRN=共同JBN】Majid Al Futtaim Propertiesのアラブ首長国連邦(UAE)ドバイにある旗艦モールで、中東最高のショッピングリゾートであるMall of the Emiratesが、世界で7番目に利益の高いショッピングセンターにランキングされた。International Council of Shopping Centres (ICSC)が21日発行したShopping Centre Todayによると、Mall of the Emiratesの1平方フィート当たりの年間利益は1423ドルに上った。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121021/568149

ICSCによると、広さ250万平方フィートのMall of The Emiratesは、1平方フィート当たりの利益が業界平均の3倍以上。売上高で見ても、国際的に有名なロサンゼルスやトロント、オーランドのショッピングセンターを上回る。

Mall of the Emiratesは2005年のオープン以来、着実に客足が増え、小売会社からの出店需要も高い。過去7年間、来客数は毎年8-10%増加し、2012年は上期だけで2000万人を超え、今年全体では昨年実績の3600万人を上回る勢いだ。モールには高級店80店を含む国際小売りブランドの535店が出店しているが、それでも現在160以上の業者が出店待ちリストに登録している。

Majid Al Futtaim Propertiesのピーター・ワリコノウスキ最高経営責任者(CEO)は「国際水準と認められて喜ばしい。ドバイを含む中東地域の小売業界のリーダーとして、われわれの地位は世界で最も高級なショッピング街の一つと確認された」と語った。

ワリコノウスキCEOは「成功を続ける鍵は、最も要望の強いブランド品やレジャーに最高の形で接する機会を提供することだ。消費者とのつながりを保つだけでなく、われわれが将来的な資産管理と呼ぶ顧客の期待に十二分に応えようと努めている。提供する物の刷新や店舗の入れ替え、新しいエンターテインメントの開発に絶えず投資を続ける。そのことが、この市場や地域内外での指導力につながるばかりか、ロンドンに次ぐ世界第2の小売りハブ(注)としてのドバイを築く上で、基本的な役割を果たすことになる」と強調した。

Mall of the EmiratesはICSCのランキングで、シドニーやニューヨーク、ロンドン、ラスベガス、マイアミなどに次ぐ第7位のショッピングセンターに位置付けられた。

ICSCの年間調査は世界の小売りセンターを調べ、高級モール15カ所を選び出し、その成功要因を分析している。Mall of the Emiratesは中東でただ一つ、上位15カ所のモールのひとつに選ばれた。人口密度や消費者の富裕度、強いブランド志向が販売の原動力とされた。Green Street Advisors、KPMG、Thomas Consulting、Shopping Centre Newsなどのデータが、この分析の材料に採用された。

(注)CBRE 2012

▽Mall of the Emiratesについて

Mall of the Emiratesは世界初のショッピングリゾート。総賃貸面積(GLA)23万3467平方メートルの敷地に、デパートのほか、衣料品やライフスタイル用品、スポーツ用品、家電製品、住宅用品のアウトレットなど国際ブランドの535店以上が出店している。家族向けの魅力的なレジャー施設としては、Magic Planetエンターテインメントゾーンや、14スクリーンのVOX Cinemas、中東初の室内スキーリゾート兼スノーパークである有名なSki Dubai、500席のDubai Community Theatre、Arts Centreがある。それに加えて95カ所以上の国際色豊かなレストランやカフェーもある。モール内のFashion DomeとVia Rodeoには、世界の有名デザイナーブランドの80店以上が軒を連ね、五つ星ホテルのKempinski Mall of the Emiratesと四つ星ホテルのThe Pullman Hotel, Mall of the Emiratesも隣接している。

▽Majid Al Futtaim Propertiesについて

Majid Al Futtaim Propertiesはショッピングモールやホテル、住宅の開発、保有、運営で中東・北アフリカ地域の指導的企業である。Majid Al Futtaim PropertiesはUAEとバーレーン、オーマン、エジプトに11の世界クラスのモールを運営し、カイロとベイルートの2カ所ではモールを開発中で、この地域のショッピングやレジャー、エンターテインメント業界を刷新している。同社のモールへの客足は着実に増加を続け、2011年の総来客数は1億4000万人を突破した。

Majid Al Futtaim Propertiesは4つの旗艦ショッピングモールを保有している。UAEに9つのホテル、バーレーンには2つのホテルも所有し、いずれも自社モールに隣接している。ホテルをモールに隣接させる戦略により、国際的に多様な人々が集まり、ホテルの年間来客数は120万人以上に上る。現在はオーマン、レバノン、UAEのシャルジャの3カ所で合弁事業による住宅地開発に携わっている。

▽問い合わせ先

Alex Blake Milton/ Katharine Cralle

Brunswick Group Phone: +97144466270

Email: Majidalfuttaim@brunswickgroup.com

ソース:Majid Al Futtaim Properties

Mall of the Emirates Among the World's Most Lucrative Malls

PR51076

LONDON, Oct. 22, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    - Mall of the Emirates is the number one in the Middle East for sales per

square foot

    Mall of the Emirates, Majid Al Futtaim Properties' flagship mall in Dubai,

UAE, the region's top shopping resort, has been ranked the 7th most productive

shopping centre in the world, earning USD 1,423 per square foot per annum,

according to recent research by the International Council of Shopping Centres

(ICSC), as published in Shopping Centre Today.

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121021/568149 )

    According to ICSC, the 2.5 million square-foot Mall of The Emirates is

nearly three times more profitable per square foot than the industry average,

and its sales surpass those of some of the most internationally renowned

shopping destinations in Los Angeles, Toronto and Orlando.

    Since opening its doors in 2005, Mall of the Emirates has witnessed

consistent footfall growth and impressive demand from retailers. In the past

seven years, Mall of Emirates' annual footfall numbers have increased by an

average eight to ten per cent annually. In the first half of 2012, the Mall

welcomed more than 20 million visitors, on track to surpass 2011's total of 36

million visitors. Despite already housing an impressive 535 international

retail brands, including over 80 luxury stores, there are currently over 160

international brands on the waiting list for space at Mall of The Emirates.

    Peter Walichnowski, Chief Executive Officer of Majid Al Futtaim Properties,

commented: "We are very pleased to be recognised on an international level,

which confirms our position as the retail leader in the Middle East region

including Dubai, one of the world's most iconic shopping destinations.

    "The key to our continued success is to provide the best access to the most

sought-after brands and leisure concepts. We strive to not only remain relevant

to consumers, but to exceed their expectations, which is what we call the art

of proactive asset management. We are constantly investing in renovating our

offerings, refreshing our retail mix and developing new entertainment concepts.

This has not only contributed to our leadership of the market, both in the

region and worldwide, but has also played a fundamental role in positioning

Dubai as the second top retail hub in the world[1] after London."

    Mall of the Emirates, was ranked seventh in the ICSC rankings, behind

shopping centres in Sydney, New York City, London, Las Vegas and Miami.

    ICSC's annual survey maps the global retail centres, classifies the world's

15 most lucrative malls and analyses factors contributing to their success.

Mall of the Emirates is the only mall in the Middle East to qualify among the

world's top 15 shopping malls. Population density, mass affluence and strong

brand identities were identified as key sales drivers. Data from Green Street

Advisors, KPMG, Thomas Consulting, Shopping Centre News and other sources was

used as a basis for this analysis.

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    1. CBRE 2012

    Mall of the Emirates

    Mall of the Emirates, the world's first shopping resort, currently features

more than 535 international brands with a total GLA of 233,467 sq. m including

department stores, fashion, lifestyle, sports, electronics and home furnishing

outlets and the largest Carrefour in the city. The compelling family leisure

offer includes a Magic Planet family entertainment area, a 14-screen VOX

Cinemas, the world-renowned Ski Dubai - the Middle East's first indoor ski

resort and snow park, the 500-seat capacity Dubai Community Theatre and Arts

Centre and more than 95 international dining and cafe options. The Mall houses

over 80 of the world's most renowned designer brands in Fashion Dome and Via

Rodeo; and has two adjoining hotels: the 5-star Kempinski Mall of the Emirates

and the 4-star The Pullman Hotel, Mall of the Emirates.

    Majid Al Futtaim Properties

    Majid Al Futtaim Properties is the leader in ownership, development and

management of shopping malls together with hotels and communities in the MENA.

Majid Al Futtaim Properties has changed the face of shopping, leisure and

entertainment across the region with eleven world-class malls operating in the

UAE, Bahrain, Oman and Egypt and two currently under development in Cairo and

Beirut. The Company's shopping malls continue to witness a steady increase in

footfall with more than 140 million visitors in 2011.

    Majid Al Futtaim Properties has four flagship shopping malls. Majid Al

Futtaim Properties also owns nine hotels in the UAE and two in Bahrain, all of

which are linked to the company's shopping malls. The hotels' strategic

proximity to the company's shopping malls promotes direct access to a wider

international demographic and attracts more than 1.2 million guests annually.

The Company is currently in joint ventures to develop three master-planned

communities in Oman, Lebanon and Sharjah, UAE.

    For further information:

    Alex Blake Milton/ Katharine Cralle

    Brunswick Group Phone: +97144466270

    Email: Majidalfuttaim@brunswickgroup.com

    SOURCE: Majid Al Futtaim Properties

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