◎2012年世界旅行市場トレンド・リポートを発表 ユーロモニター

Euromonitor International

◎2012年世界旅行市場トレンド・リポートを発表 ユーロモニター

AsiaNet 51234

共同JBN 1343(2012.11.6)

【ロンドン2012年11月5日PRN=共同JBN】ユーロモニター・インターナショナル(Euromonitor International)は世界の旅行市場向けに5日、恒例となっている世界の旅行、観光に関する2012年ワールド・トラベル・マーケット・グローバル・トレンド・リポート(The World Travel Market Global Trends Report 2012、http://blog.euromonitor.com/2012/10/download-the-wtm-global-travel-trends-report-2012.htm)を発表した。このリポートは、新しく起きている世界の主要な旅行・観光トレンド9つについて紹介しており、世界、地域、各国の政治、社会、経済状態がどのように旅行業界を形成しているか考察している。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121105/573139

▽米州:禁じられた土地の魅力

2010年以降、それまで米国人旅行者にはオフリミットになっていた国々がオープンになった。米州は観光収入から経済的な恩恵を受けている。ユーロモニターの旅行・観光リサーチ部門責任者であるキャロライン・ブレムナー氏は、「小さいけれども成長市場である。これまで入国を禁じられていた国々への米国人旅行者は、ベビーブーマー世代(1940年代-1960年代生まれ)の人たちだと予測されている」と指摘している。

▽欧州:ブラジル・ロシア・インド・中国(BRIC)の大ショッピングツアー

ブラジル、ロシア、インド、中国は欧州の主要な観光目的地で盛んなショッピングツアーを行っている。BRIC諸国では、ダイナミックな経済成長によって、可処分所得のレベルが急速に上がっている。BRIC諸国の消費者は、生活の質の改善に対する認識が深まっており、旅行にもっとお金を使おうとしている。

▽中東:ショッピング・ホテルの台頭

現金を持った気前のいい人たちは、中東のショッピングモール内にホテルを建設するというトレンドを推し進めている。バーレーンやサウジアラビアからの富裕な消費者は、自由に使える収入がありショッピングが好きなため、中東の大型モールがブームになっている。ショッピングモールとそれに関連したホテル開発は、2011年に低調だった観光の回復でかなめとなる要素である。

▽アフリカ:観光目的地ノリウッド(Nollywood)

ナイジェリアの巨大な映画産業はノリウッド(Nollywood)と呼ばれ、インドのボリウッド(Bollywood)に続き、ハリウッドをしのぐ年間2000本の映画を制作している世界で2番目に大きい映画産業である。多くのアフリカ諸国でノリウッドの人気が高まっており、映画ファンを引きつけるレジャー分野で観光産業の主要な推進役になるだろう。

▽グローバル・ビレッジ:デジタル解毒(Digital Detox)

日常生活に技術が常につきまとい、消費者がますます自分のデバイスに夢中になるという時代にあって、ホテルのいくつかはこうした潮流に逆らって、宿泊客がデバイスのスイッチを切れるよう手助けしている。いくつかのホテルは、日ごろ忙しい旅行客に仕事から逃れる「テクノロジーフリー」パッケージを提供している。

詳細は以下を参照。

Travel and tourism reports worldwide:http://www.euromonitor.com/travel-and-tourism

▽ユーロモニター・インターナショナル(Euromonitor International)について

ユーロモニター・インターナショナル(http://www.euromonitor.com)は、グローバル・ビジネスインテリジェンスと戦略市場分析の大手プロバイダーである。

ソース:Euromonitor International

Euromonitor's WTM Global Trends Report Identifies Emerging 2012 Travel and Tourism Trends

PR51234

LONDON, Nov. 5, /PRN=KYODO JBN/ --

    

    The World Travel Market Global Trends Report 2012

[

http://blog.euromonitor.com/2012/10/download-the-wtm-global-travel-trends-report-2012.htm

] has been released today, November 5, at the World Travel Market, the leading

event for travel and tourism worldwide. The report highlights the nine key

emerging travel and tourism trends worldwide, looking at how the global,

regional and national political, social and economic situation is shaping the

travel industry.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121105/573139)

    Americas: The Attraction of Forbidden Lands

    Since 2010, countries previously off-limits to American tourists have

become open; benefiting economically from tourism revenue. Caroline Bremner,

Head of Travel and Tourism Research at Euromonitor said, "It's a small but

growing market. Most US visitors to previously banned countries are expected to

come from the Baby Boomer generation."

    Europe: BRIC's Grand Shopping Tour

    Brazil, Russia, India and China are embracing shopping tourism in key

European destinations. Dynamic economic growth has led to rapidly increasing

disposable income levels in these countries. Together with increased awareness

of an improved quality of life, consumers from BRIC countries are keen to spend

more on travel.

    Middle East: Rise of Shopping Hotels

    Big spenders with cash are driving the trend for Middle Eastern hotels

built inside shopping malls. Wealthy consumers from Bahrain and Saudi Arabia

have disposable income and love shopping, thus mega-malls in the Middle East

are booming. Shopping malls and associated hotel developments are key elements

in the recovery of tourism, which saw a difficult year in 2011.

    Africa: Destination Nollywood

    Nigeria's massive film industry, dubbed Nollywood, is the world's second

largest film industry in volume terms, after India's Bollywood and ahead of

Hollywood, with more than 2,000 films produced annually. The increasing

popularity of Nollywood in many African countries will be a major growth driver

with the leisure sector attracting film fans.

    Global Village: Digital Detox

    In a time when technology is an intrinsic part of everyday life, with more

consumers addicted to their devices, some hotels are going against the tide,

helping guests to check in and switch off. Some hotels are offering

"technology-free" packages as an escape for busy travellers.

    Further information:

    Travel and tourism reports worldwide:

    http://www.euromonitor.com/travel-and-tourism

    About Euromonitor International

    Euromonitor International [http://www.euromonitor.com ] is the world's

leading provider for global business intelligence and strategic market analysis.

    Source: Euromonitor International

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