◎スバルのSHARCが優勝 LA Auto Show Design Challenge
◎スバルのSHARCが優勝 LA Auto Show Design Challenge
AsiaNet 51538
共同JBN1458(2012.12.3)
【ロサンゼルス2012年12月1日PRN=共同JBN】Subaru Global Designは1日、2012 LA Auto Show Design Challenge(http://laautoshow.com/DesignChallenge)コンペティションで同社のSHARC(Subaru Highway Automated Response Concept)カーを紹介し、今年のコンペ優勝者に選ばれた。SHARCは、ハイウエーを24時間監視するための未来型モデルで、ハワイのハイウエーパトロールに防護と迅速な緊急出動ソリューションを提供する。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
今年のDesign Challengeは「Highway Patrol Vehicles 2025(2025年のハイウエーパトロール)」がテーマ(http://laautoshow.com/DesignChallenge)で、2025年のダイナミックな都市環境で必要とされる機能をサポートする法執行機関向けパトロールカーを創造するため、大手デザインスタジオに参加を招請していた。BMW、ゼネラルモーターズ、ホンダ、メルセデスベンツ、スバルからデザインスタジオ6社が参加し、無人操縦技術、空陸性能、電気自動車システム、地形スキャナーを備えた再生可能燃料車など最先端の自動車デザインをエントリーしていた。
Design LAのチャック・ペリー氏は「すべての審査員が今年の優勝作品の革新性と高い技術レベルに感動した。SHARCは、ダイナミックで今後起こりうる物語の周辺に機能性と問題解決技術を結びつけることによって、Design Challengeのテーマの趣旨を捉えている」と語った。
スバルの創造力は、同社デザインスタジオ間のコラボレーションによって、ハワイの極めて厳しい二酸化炭素排出規制に見合った実現可能性を持つ、環境に配慮した最先端のハイウエーパトロールカー、SHARCを開発した。SHARC車両は、世界的にハイウエーパトロール予算が目に見えて減少している傾向に合わせて、再生可能燃料で動き、自動で操縦でき大規模なフルタイムのパトロール隊員の必要をなくしている。
候補作は多くの専門分野のプロフェッショナルによって審査され、審査員は将来必要とされる先端技術、将来の高速道路システム上でのスピードとアジリティー、ソリューションの創造性、特定地域での排出量規制への対応、メンテナンスとリサイクル上の環境配慮などさまざまな要素に基づいて優勝者を選んだ。
審査員にはサンフランシスコのAcademy of Art UniversityのSchool of Industrial Designでエグゼクティブ・ディレクターを務めるトム・マタノ、デトロイトのCollege for Creative Studies学長でチーフ・アカデミック・オフィサーのイムレ・モルナール、パサデナのArt Center College of Designで交通デザインのチェアを努めるスチュワート・リードの各氏とPetersen Automotive Museumの創立者で自動車業界後援者のブルース・マイアー氏。
Design Challenge(http://www.laautoshow.com/DesignChallenge)は、世界のデザインスタジオが自分たちの創造力を発揮して互いに競う待望のコンペティションである。各社デザイナーたちは、自動車デザインで自分たちの才能を示し、さらに新しいアイデアを探る強力な場所として参加するのを楽しんでいる(http://www.laautoshow.com/DesignChallenge)。
参加したデザインスタジオは以下の通り。
*BMW Group DesignworksUSA
*General Motors Advanced Design California
*Honda R&D Americas, Inc., Advanced Design Studio, California
*本田技研研究所アドバンスド・デザインスタジオ、東京
*Mercedes-Benz Research & Development North America, Inc.: Advanced Design Center California
*Subaru Global Design
LA Auto Show Design Challengeのスポンサーは、自動車用シート、排出制御技術、インテリアシステム、外装を専門にする世界6位の自動車サプライヤーであるフォルシア(Faurecia)、米、欧州、日本の自動車メーカーとの密接な協力のもと最新コンセプトで作られた車両用タイヤを作るヨコハマタイヤ。その他Design Los Angelesのスポンサーは、米国不織布工業会(the Association of the Nonwoven Fabrics Industry、INDA)、Lacks Enterprises(ラックス・エンタープライズ)、ダッソー・システムズ(Dassault Systemes)、ボーズ(Bose)が含まれる。
▽Design Challenge(デザインチャレンジ)について
Design Challengeは2012年11月28-29日のLA オートショー・プレスデーの最終日に毎年開催される。過去9年間、Design Challengeは毎年新しいテーマを選び、大手自動車設計事務所が自らの能力を示し、互いに競い合いながら自動車設計の新しいアイデアを探ってきた。LAオートショー・プレスデーは北米最大の設計プロフェッショナルの集まりで、デザインに特化した各種行事を行っている。デザイナーズ・ナイトのパーティーはプレスデーの2日目に行われ、新たに加わったEastman、Autodeskの2スポンサーとともに世界のデザイン界のリーダーが一堂に会する。
Design Challengeはジャーナリストから称賛され、アジア、欧州、米州にわたって広く報道されている。写真を含む詳細はLAAutoShow.com/DesignChallenge.htmlで入手できる。
▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)について
シーズン最初の主要な北米自動車ショーとして、2012年LAオートショーは業界で最重要な新型車デビューの舞台になり、シーズンの方向を決定する。プレスデーに続く一般公開は世界でも最高の人出となる自動車ショーの一つになっている。最新のショー関係ニュースおよび情報を得るには、Twitter:http://www.twitter.com/laautoshow、Facebook:http://www.facebook.com/LosAngelesAutoShowでフォローし、アラートを受け取るためにはLAAutoShow.com(http://www.laautoshow.com/)で登録が必要。
ソース:Los Angeles Auto Show
▽問い合わせ先
Jessica Schmidt
Rogers Finn Partners
+1-310-552-4177
LAAutoShow@FinnPartners.com
Subaru Highway Automated Response Concept (SHARC) Named 2012 Design Challenge Winner At LA Auto Show
PR51538
LOS ANGELES, Dec. 1, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --
Subaru Global Design wins the 2012 Los Angeles Auto Show Design Challenge
(http://laautoshow.com/DesignChallenge ) competition after the presentation of
its SHARC (Subaru Highway Automated Response Concept) vehicle. As a futuristic
model for 24-hour highway monitoring, the SHARC provides protection and rapid
emergency response solutions for Hawaii's highway patrol.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20060612/LAM005LOGO)
This year's Design Challenge theme, Highway Patrol Vehicle 2025, called
upon premier automotive design studios (http://laautoshow.com/DesignChallenge
)to create the ultimate 2025 law enforcement patrol vehicle that supports the
needs of dynamic urban environments. Six automotive design studios from BMW,
General Motors, Honda, Mercedes-Benz and Subaru showcased entries featuring
cutting-edge vehicle designs with drone technology, land and air capabilities,
electric vehicle systems and renewable resource-fueled vehicles equipped with
topographical scanners.
"All judges were impressed with the high level of innovation and
technology from the finalists this year," said Chuck Pelly from Design LA. "The
SHARC captured the vision of the Design Challenge theme by combining
functionality and problem-solving technology around a dynamic and plausible
story."
With global collaboration among its design studios, the creative minds at
Subaru developed the cutting-edge SHARC as an affordable and environmentally
conscious highway patrol vehicle that meets Hawaii's strict UltraGreen
carbon-neutral environmental regulations. With visible trends in reduced
highway patrol budgets worldwide, SHARC vehicles are powered by renewable
energy and operate autonomously, eliminating the need for a large full-time
highway patrol staff.
Entries were judged by multi-discipline design professionals who selected
the winner based upon various factors including: consideration of future needs
for advanced technology; speed and agility on future freeway systems;
creativity of the solution; meeting the specific region's mandated emission
standards; and environmental sensitivity for maintenance and recyclability.
Judges included Tom Matano, Executive Director, School of Industrial
Design at San Francisco's Academy of Art University; Imre Molnar, Provost and
Chief Academic Officer at Detroit's College for Creative Studies; Steward Reed,
Chair of Transportation Design at Pasadena's Art Center College of Design and
Bruce Meyer, founder of the Petersen Automotive Museum and benefactor to
automobile world.
The Design Challenge (http://www.laautoshow.com/DesignChallenge )is a
highly anticipated competition where automotive design studios from around the
world battle against each other to flex their creativity. Designers enjoy
participating in the challenge because it is a strong venue to showcase their
talents and further explore new ideas in automotive design
(http://www.laautoshow.com/DesignChallenge ).
Participating design studios included:
-- BMW Group DesignworksUSA
-- General Motors Advanced Design California
-- Honda R&D Americas, Inc., Advanced Design Studio, California
-- Honda R&D Company, Ltd., Advanced Design Studio, Tokyo
-- Mercedes-Benz Research & Development North America, Inc.: Advanced
Design Center California
-- Subaru Global Design
The LA Auto Show Design Challenge is sponsored by Faurecia, the world's
sixth-largest automotive supplier specializing in automotive seating, emissions
control technologies, interior systems and auto exteriors, as well as Yokohama
Tire, which works closely with auto manufacturers in the U.S., Europe and Japan
to develop tires for the latest concept vehicles. Other sponsors that make
Design Los Angeles possible include the Association of the Nonwoven Fabrics
Industry (INDA), Lacks Enterprises, Inc., Dassault Systemes, and Bose.
About the Design Challenge
The Design Challenge takes place annually on the final Press Day of the LA
Auto Show. For each of the past nine years, a new Design Challenge theme is
chosen and the major automotive design studios showcase their talents,
competing against one another to further explore new ideas in automotive
design. The LA Auto Show Press Days hosts the largest gathering of design
professionals in North America for a variety of design-focused activities. A
Designers' Night party concludes the second press day that brings together
design industry leaders from around the world with two additional sponsors
Eastman and Autodesk.
The Design Challenge has received rave reviews from journalists and
extensive media exposure throughout Asia, Europe and the Americas. More
information, including images, is available at
LAAutoShow.com/DesignChallenge.html.
About the Los Angeles Auto Show
As the first major North American auto show of the season, the 2012 LA
Auto Show will host some of the industry's most important new vehicle debuts
and set the tone for the rest of the year. Following Press Days, the show
becomes one of the best attended public auto shows in the world. To receive the
latest show news and information, follow the LA Auto Show on Twitter at
twitter.com/LAAutoShow (http://www.twitter.com/laautoshow ), visit the Facebook
page at facebook.com/LosAngelesAutoShow
(http://www.facebook.com/LosAngelesAutoShow )and sign up for alerts at
LAAutoShow.com (http://www.laautoshow.com/ ).
SOURCE: Los Angeles Auto Show
CONTACT: Jessica Schmidt
Rogers Finn Partners
+1-310-552-4177
LAAutoShow@FinnPartners.com
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