◎マイクロソフトのインセンティブ報酬制度を管理 Excentive International

Excentive International

2012/12/4 12:45

◎マイクロソフトのインセンティブ報酬制度を管理 Excentive International

AsiaNet 51550

共同JBN1464(2012.12.4)

【レッドモンド(米ワシントン州)2012年12月4日PRN=共同JBN】Excentive Internationalは4日、マイクロソフトの世界各地の直接販売およびサービス関係従業員に対するインセンティブ報酬制度の管理を行うことになったと発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121203/580235

Excentive Internationalの北米担当ゼネラルマネジャー、ジョー・カディス氏は「マイクロソフトの企業体質の奥行きが広く厚いことから、同社のインセンティブ報酬金制は複雑な仕組みになっている。マイクロソフトは当社以外12のソリューションを8カ月にわたって集中的な評価を行った結果、この複雑な仕組みの管理に役立ち、変更が容易かつ早急に可能で、情報のやり取りが効率的に行えるソリューションとして当社を選定した」と述べた。

またExcentive Internationalのファビオ・ロンガ最高経営責任者(CEO)は「この評価プロセスによってExcentive Internationalは自社チームのやる気とコミットメント、自社プロダクトの力を示すことができる。マイクロソフトはソフトウエア・プロバイダーが顧客として抱えたい企業の一つであるばかりでなく、われわれが過去3年間にわたって欧州、中東、アフリカで成功してきたのと同じグローバル・ビジネス・モデルおよびソリューションを使用するディールを獲得した点で、今回の選定はExcentive Internationalに大きな意味を持っている。また今回の選定は、北米を当社最大の業務地域にするとの当社の目標に近づくものである」と述べた。

Excentive InternationalはSaudi Aramco、Total、Turkcell、Vodafone、Veoliaなど50社以上の世界的大企業を顧客ベースに有しており、マイクロソフトはこれに新たに加わることになる。

▽ Excentive Internationalについて

Excentive International(http://www.excentive.com)は、本社をスイスのフリブールに置く従業員パフォーマンス管理(EPM)、販売パフォーマンス管理(SPM)などを対象とする総合報酬管理ソフトウエア・ソリューションを提供する企業。顧客はほぼすべての業種にわたる大企業、大規模な業界主要企業が多く、人的資本をテコに競合他社との差別化するほか、当社ソリューションを利用して人的資本を引き付け、動機付けを行い、人材をとどまらせることを図っている。Excentive Internationalの総合報酬管理ソフトウエアは従業員のパフォーマンス向上のため、販売パフォーマンス、給与、賞与、株式報奨制度などインセンティブ報酬制度を管理している。

▽問い合わせ先

North America: Jeff Yoder

tel +1(203)820-1032

jeff.yoder@excentive.com

International: Tanya Jansen

tel +41-26-552-0385

tanya.jansen@excentive.com

ソース:Excentive International

Excentive International Selected by Microsoft Corporation to Manage Commissions of Employees Worldwide

PR51550

REDMOND, Washington, Dec 4, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    Excentive International announced today that Microsoft Corporation has

chosen Excentive International to manage the incentive compensation for all of

its direct sales and services employees worldwide.

    (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121203/580235)

    "By the very nature of Microsoft's depth and breadth, Microsoft's incentive

compensation is the definition of complex. After an intense eight-month process

in which Microsoft evaluated 12 other solutions, they chose Excentive

International as the solution to help them to manage complexity, to make

changes easily and quickly and to communicate effectively with the field,"

shared Joe Kaddis, North America GM of Excentive International.

    "This evaluation process allowed Excentive International to communicate its

team enthusiasm and commitment and demonstrate its product capability,"

comments Fabio Ronga, CEO of Excentive International. "This win means a lot to

Excentive International not only because Microsoft is one of the companies you

really want as a customer when you are a software provider, but because we won

this deal using the same global business model and solution we have been using

successfully for three years in Europe, Middle East and Africa. This moves us

closer to our goal of making North America our largest operation," concludes

Ronga.

    Microsoft is joining a customer base including more than 50 large global

enterprises such as Saudi Aramco, Total, Turkcell, Vodafone and Veolia.

    About Excentive International

    Headquartered in Fribourg, Switzerland, Excentive International

(http://www.excentive.com) provides a Total Compensation software solution

covering Employee Performance Management (EPM) and Sales Performance Management

(SPM). Its customers typically range from large to very large leading

companies, across all industry sectors, leveraging human capital to

differentiate from competitors; using the solution to attract, motivate and

retain human capital. Excentive International's Total Compensation Management

software manages Incentive Compensation to drive Sales Performance and Salary,

Bonus and Equity Compensation to drive Employee Performance.

    For more information contact:

    North America: Jeff Yoder

    tel +1(203)820-1032

    jeff.yoder@excentive.com

    International: Tanya Jansen

    tel +41-26-552-0385

    tanya.jansen@excentive.com

    SOURCE: Excentive International

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中