◎11月の販売台数は23.0%の伸び  BMWグループ

BMWグループ

◎11月の販売台数は23.0%の伸び  BMWグループ

AsiaNet 51612

共同JBN 1486 (2012.12.10)

【ミュンヘン2012年12月10日PRN=共同JBN】

 *BMWグループ2012年11月の販売台数は、過去最高の17万932台

 *BMWブランドの販売総数は26.4%増加

 *ロバートソン氏:年間総販売数で最高記録達成の見込みは十分

BMWグループは2012年11月、すべての大陸で成長を記録し、月間売り上げで新たな記録を達成した。世界で総数17万932台のBMW、MINI、ロールス・ロイス各ブランドの自動車が納車され、売上高は前年同月比23.0%増加した。これによって1-11月は過去最高の販売台数となり、前年同月間比で10.1%の伸びとなった。この期間に総数で166万4088台のBMWグループ自動車が納車された(前年同期151万857台)。この数字は2011年全体の納車台数166万8982台に若干及んでいないにすぎない。

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121210/582298

BMW AG取締役でBMWセールス&マーケティング担当上級副社長のイアン・ロバートソン氏は次のように語った。「当社の魅力的な製品ポートフォリオは、引き続き世界中で引っ張りだこになっており、月間販売台数で新たな記録を達成した。当社モデルの成功は、当社高級製品の力を証明しており、またわれわれが人々の望む自動車を製造していることを証明している。われわれは先月、多くの市場で堅調な伸びを記録しており、このモーメンタムを継続する。これによって2012年の販売記録目標を十分達成できるところにまで来ており、われわれは再び高級車市場のナンバーワンになる」

11月の世界におけるBMWブランド販売数は14万5452台(前年同月1万5106台)と前年同月比26.4%増加した。BMW X3の販売は好調で11月に1万4653台(前年同月1万1397台、28.6%増)が納車された。現在のBMW X3は過去2年間にわたって、成長のけん引力の一つになってきており、2010年11月の発売開始以来25万台を超えるBMW X3が顧客に届けられた。現在のBMW X3の販売は同期間に前の型式と比較して23.0%増加している。BMW X1は引き続き勢いがあり、前年同月の1万714台に比べて37.3%増の1万4711台となった。

BMW 1シリーズの需要は引き続き高く、前年同月の1万5234台から37.3%増の2万914台となった。大幅増はBMW 3シリーズによって達成され、4万700台と前年同月の2万998台から35.7%増となった。新しいBMW 3シリーズのTouringは11月に7766台販売され、前年同月の5739台から35.3%増となった。BMW 5シリーズの販売は、28.1%増の3万232台(前年同月2万3607台)となり、BMW 6シリーズの需要も高く11月に2166台販売された(前年同月1391台、+55.7%)。

BMWブランド自動車は、2012年1月から11月までに総数138万8274台が納車され、前年同期(125万2202台)に比べて10.9%増となっている。

MINIは11月に世界で2万5077台が納車され、前年同月の2万3528台から6.6%増となった。米国ではMINIの販売が10.5%増の5248台(前年同月4750台)となり、中国本土では前年同月(1255台)に比べ66.1%急増し2085台となった。同月のMINI Hatchの世界販売は10.5%増の1万1820台(前年同月1万694台)となり、MINI Countrymanの販売は8602台と堅調だった(前年同月8199台、+4.9%)。1-11月のMINI販売は6.7%増の27万2773台(前年同期25万5593台)だった。

経済状況が引き続き問題含みの欧州でBMWグループは、11月に9.9%増の7万6084台(前年同月6万9237台)販売した。BMWグループは、1月から11月までに欧州で前年同月間比微増の78万7286台(前年同期77万5837台、+1.5%)を納車した。

アジアにおけるBMWグループの販売は11月、48.9%急増して4万5990台(前年同月3万886台)となった。BMWグループは最初の11カ月間に、アジアで大幅に販売数を増やし前年の34万2176台から30.0%増の44万4859台を販売した。中国本土では11月に3万1090台を納車し、前年同月の1万9155台から62.3%増となった。この大幅な伸びは、現地生産のBMW X1とBMW 3シリーズのロング・ホイールベースの増産、および昨年末はBMW 3シリーズが在庫切れとなったためである。これまでに中国本土で販売されたBMWとMINIは29万5974台(前年同期21万5023台)で37.6%増となっている。

米州におけるBMWグループも11月に高い伸びを示して4万3356台が納車され、前年同月の3万3599台から29.0%増となった。米州の顧客には年初以来、総数37万3398台が納車された(前年同期33万9789台、+9.9%)。米国におけるBMWグループの販売は11月に前年の2万6271台に比べ38.8%増の3万6461台となった。2012年初から11月末までにBMWグループは前年同期の27万2873台から11.3%増の30万3728台を販売した。

BMW Motorradの11月販売台数は6749台だった(前年同月6112台、+10.4%)。1月から11月までのモーターサイクルとマキシスクーターの供給は、総数10万289台(前年同期10万54台、+0.2%)だった。Husqvarnaモーターサイクルは、1月から11月までにHusqvarnaディーラー・ネットワークに総数9484台が引き渡された(前年同期7956台、+19.2%)。11月の供給は1151台(前年同月1181台、2.2%減)だった。

▽2012年BMWグループの11月および1-11月の販売台数概観

                     2012年11月   前年同月比  1月-11月度   前年同期比

BMWグループ           170,932      +23.0%      1,664,088   +10.1%

BMW             145,452    +26.4%     1,388,274   +10.9%

MINI            25,077      +6.6%      272,773    +6.7%

BMW Motorrad              6,749      10.4%      100,289    +0.2%

Husqvarnモーターサイクル   1,155    -2.2%    9,484    +19.2%

▽BMW Groupについて

BMWグループは、BMW、MINI、Husqvarna Motorcyclesおよびロールス・ロイスのブランドを擁する、自動車およびモーターサイクルの世界的なトップ・メーカーのひとつであり 、世界14カ国に29の製造工場を有し、140カ国以上に販売網を構築しているグローバルな企業である。

2011年におけるBMWの自動車総販売台数は約167万台、二輪総販売台数が11万3,000台以上となっている。2011年度の売上高は688億2000万ユーロ、税引き前利益は73億8,000万ユーロを計上した。また、2011年12月末時点における従業員数は約10万人である。

BMWグループは常に長期的な視野と責任ある行動を企業の指針とすることで成功をおさめており、その結果、すべてのバリュー・チェーンにおける環境的および社会的持続性、責任のある製品作り、さらには資源保護に対する明確なコミットメントを企業戦略の不可分な要素として確立している。このような努力が実を結び、BMWグループはダウ・ジョーンズ・サステイナビリティ・インデックスの自動車部門において、8年連続でトップに選定されている。

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ソース:BMW Group

BMW Group Sales Climb 23.0% In November

PR51612

MUNICH, Dec. 10, 2012 /PRN=KYODO JBN/ --

    

    Best ever November with 170,932 BMW Group vehicles delivered

    BMW brand sales volume up 26.4%

    Robertson: Record sales year well within reach

    The BMW Group experienced growth on all continents in November and achieved

another record month in sales. With 170,932 (prev. yr. 138,954) BMW, MINI and

Rolls-Royce brand automobiles delivered worldwide, sales were 23.0% higher than

in the same month last year. It was also the best first eleven months for the

company, with sales up 10.1% compared to the same period last year. A total of

1,664,088 BMW Group vehicles were delivered during this time (prev. yr.

1,510,857), just short of the total number of vehicles delivered in the whole

of 2011 (1,668,982).

    (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121210/582298 )

    Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, responsible for

Sales and Marketing BMW: "Our attractive product portfolio continues to be in

strong demand right across the globe and we have achieved another record month

in sales. The success of our models proves the strength of our premium brands

and that we are building the vehicles people desire. We posted solid gains in

many of our markets last month and we aim to continue the momentum. This puts

our record sales target for 2012 well within reach and we will once again be

the number one premium car company worldwide."

    BMW brand worldwide sales increased by 26.4% in November to 145,452

vehicles (prev. yr. 115,106). Sales of the BMW X3 remained strong with 14,653

units delivered last month (prev. yr. 11,397/ +28.6%). The current BMW X3 has

been one of the growth drivers for BMW over the past two years, with over

250,000 BMW X3 vehicles delivered to customers since its launch in November

2010. Sales for the current BMW X3 have risen by over 23.0% compared to its

predecessor in the same period of time. The BMW X1 continued its momentum

with sales climbing by 37.3% to 14,711 vehicles (prev. yr. 10,714).

    Demand for the BMW 1 Series remained high, with sales climbing 37.3% to

20,914 units (prev. yr. 15,234). Strong gains were achieved by the BMW 3

Series, with sales jumping by 35.7% to 40,700 vehicles last month (prev. yr.

29,998). The new BMW 3 Series Touring contributed to this growth with 7,766

units sold last month, an increase of 35.3% compared to the previous year

(5,739). Sales of the BMW 5 Series increased by 28.1% to 30,232 vehicles (prev.

yr. 23,607) and demand for the BMW 6 Series continued to be strong with 2,166

vehicles delivered last month (prev. yr. 1,391/ +55.7%).

    From January to November, 1,388,274 BMW brand vehicles were delivered,

which was 10.9% higher than for the same period in the previous year

(1,252,202).

    MINI delivered 25,077 vehicles worldwide in November (prev. yr. 23,528),

which was an increase of 6.6% compared to the previous year. In the U.S., MINI

sales increased by 10.5% to 5,248 (prev. yr. 4,750) and in Mainland China sales

soared by 66.1% to 2,085 vehicles (prev. yr. 1,255). Worldwide sales for the

MINI Hatch grew by 10.5% in November to 11,820 vehicles (prev. yr. 10,694) and

MINI Countryman sales remained solid with 8,602 vehicles delivered (prev. yr.

8,199/ +4.9%). In the first eleven months of the year, MINI sales have

increased by 6.7% to 272,773 vehicles (prev. yr. 255,593).

    In Europe, where conditions remain challenging, the BMW Group increased

sales of its vehicles by 9.9% to 76,084 in November (prev. yr. 69,237). For the

period from January to November, BMW Group sales increased slightly in Europe,

with a total of 787,286 vehicles delivered (prev. yr. 775,837/ +1.5%).

    In Asia, BMW Group sales soared by 48.9% last month to 45,990 vehicles

(prev. yr. 30,886). The company made strong gains in Asia in the first eleven

months of the year, with sales climbing 30.0% to 444,859 vehicles (prev. yr.

342,176). Mainland China accounted for 31,090 deliveries in November, an

increase of 62.3% over the same month in the previous year (19,155). The

substantial growth is due to the current ramp-up of the locally-produced BMW X1

and BMW 3 Series Long Wheelbase, as well as the year-on-year effect related to

the run-out of the BMW 3 Series at the end of last year. Year-to-date, 295,974

BMW and MINI vehicles have been sold in Mainland China (prev. yr. 215,023),

which reflects an increase of 37.6%.

    In the Americas, the BMW Group also experienced strong growth in November

with 43,356 vehicles delivered, an increase of 29.0% on the previous year

(33,599). Since the beginning of the year, 373,398 vehicles have been delivered

to customers in the Americas (prev. yr. 339,789/ +9.9%). In the U.S., BMW Group

sales climbed 38.8% in November to 36,461 vehicles (prev. yr. 26,271).

Year-to-date, the BMW Group is up 11.3% on sales of 303,728 vehicles in the

first eleven months of 2012 compared to 272,873 in the same period in 2011.

    BMW Motorrad delivered 6,749 units in November (prev. yr.: 6,112/ +10.4%).

Supplies of motorcycles and maxi scooters from January up to and including

November totaled 100,289 units (prev. yr.: 100,054/ +0.2%). Husqvarna

Motorcycles supplied a total of 9,484 vehicles (prev. yr.: 7,956/ +19.2%) to

the Husqvarna dealer network from January up to and including November.

Supplies in the month of November totaled 1,155 vehicles (prev. yr.: 1,181/

-2.2%).

    BMW Group sales in/up to November 2012 at a glance

    

                                           Comp. to                   Comp. to

                                In Nov     previous   Up to/incl.     previous

                                  2012         year      Nov 2012         year

    BMW Group Automobiles      170,932       +23.0%     1,664,088       +10.1%

    BMW                        145,452       +26.4%     1,388,274       +10.9%

    MINI                        25,077        +6.6%       272,773        +6.7%

    BMW Motorrad                 6,749        10.4%       100,289        +0.2%

    Husqvarna Motorcycles        1,155        -2.2%         9,484       +19.2%

    The BMW Group

    The BMW Group is one of the most successful manufacturers of automobiles and

motorcycles in the world with its BMW, MINI, Husqvarna Motorcycles and

Rolls-Royce brands. As a global company, the BMW Group operates 29 production

and assembly facilities in 14 countries and has a global sales network in more

than 140 countries.

    In 2011, the BMW Group sold about 1.67 million cars and more than 113,000

motorcycles worldwide. The profit before tax for the financial year 2011 was

euro 7.38 billion on revenues amounting to euro 68.82 billion. At 31 December

2011, the BMW Group had a workforce of approximately 100,000 employees.

    The success of the BMW Group has always been built on long-term thinking and

responsible action. The company has therefore established ecological and social

sustainability throughout the value chain, comprehensive product responsibility

and a clear commitment to conserving resources as an integral part of its

strategy. As a result of its efforts, the BMW Group has been ranked industry

leader in the Dow Jones Sustainability Indexes for the last eight years.

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