◎Luxupが香港、マカオに会員制ショッピング・クラブをオープン

Luxup

2012/12/14 10:05

◎Luxupが香港、マカオに会員制ショッピング・クラブをオープン

AsiaNet 51630

共同JBN 1593 (2012.12.14)

【香港2012年12月14日PRN=共同JBN】世界の代表的なファッションや高級ブランドが特別に購入できる会員制クラブLuxup(http://www.luxup.com)がこのほど香港、マカオでのサービスをオープンした。

最新のLuxup(http://www.luxup.com)店がオープンする香港は、世界で最も重要なファッション都市のひとつで、今回の動きはロンドン、ニューヨーク出店の成功に続くものになる。Luxup(http://www.luxup.com)にとって、香港、マカオは今後数カ月以内に予定される中国大陸、韓国、シンガポール、台湾などアジアの他都市への進出の足がかりになる。

Luxup(http://www.luxup.com)はオンラインと店舗でのショッピングを巧みに組み合わせ、世界的に有名な高級ブランドとのコラボレーションを通じて会員に「ブランド・パス」を発行し、他にはない限定商品やVIP待遇での買い物を提供している。また同時にLuxup(http://www.luxup.com)は最近になって高級品としては世界初になるポイント制を導入し、獲得したLuxup(http://www.luxup.com)Rewards Pointsによって、会員は香港のダンヒル、ロンドンのバレンシアガまたはニューヨークのマルニなど、ブランドの旗艦店で買い物をする際に他の製品を手に入れられ、世界的なパーソナル・スタイリストや無料の運転手提供サービスなど付加価値サービスも受けられる。

現在、加盟ブランドはアクリス、アルフレッドダンヒル、バレンシアガ、ベルスタッフ、ランバン、リバティ、ロエベ、マルニ、ニコラスカークウッド、ポールスミス、ローランムレ、ヴァレンティノなどがあり、毎週のように新たなブランドが加入している。会員はLuxup(http://www.luxup.com)の「ブランド・パス」をオンラインで購入し、店でのショッピングに利用する。会員は高いレベルのサービスと中国語、ポルトガル語、英語のウェブサイトを利用することができ、サポートはオンラインでも店舗でも受けられる。さらに、Luxup(http://www.luxup.com)は会員に雑誌なみの高品質な編集コンテンツを提供しており、制作の指揮をとるクリエーティブ・ディレクターは世界をリードするファッション写真家フィル・ポインター氏、エディトリアル・ディレクターには、かつて英国ヴォーグ誌のファッション・フィーチャー・エディターを努めたハリエット・クイック氏が就任している。

香港の高級品市場が成長を続ける主な要因は、観光客の落とすお金であり、現在全消費金額の50%にあたる。2015年までの予測によれば、高級品消費の伸びの80%は観光客によるものになると見込まれている。香港の個人向け高級品市場は2015年には120億ユーロに達すると見込まれている。

Luxup(http://www.luxup.com)はファッション、ビジネス戦略で高い評価を受けた経営陣が運営しており、オンライン上でも成功を収めている。ファッション界からはキャサリン・ゲイナー氏(マネージング・ディレクター、香港)、エーブリル・オーツ氏(コマーシャル・ディレクター)、フィル・ポインター氏(クリエーティブ・ディレクター)、ハリエット・クイック氏(エディトリアル・ディレクター)、アニタ・ボロジススコワ(コミュニケーション・ディレクター)、フィル・レイ氏(国際マーケティング・ディレクター)、サラ・モウアー氏(ファッション・キュレーター)が参加している。経営陣を指揮するのは創業者兼共同最高経営責任者(CEO)のジェームズ・コルセリス、マーク・ワッツの両氏。

共同最高経営責任者(CEO)の一人、ジェームズ・コルセリス氏は「Luxup(http://www.luxup.com)は、会員にファッション界のインサイダーになれる特別なパスや高級品分野で世界初のポイント制も提供し、さらに高級品小売店に対しては高成長の観光客顧客に照準を合わせたプラットフォームを提供している。当社は違いの分かる会員がLuxup(http://www.luxup.com)に新たに加わったファッション都市の香港、マカオでショッピングをするための案内ができることを喜んでいる」と述べた。

ソース:Luxup

Luxup Opens in Hong Kong & Macau

PR51630

HONG KONG, Dec. 14 /PRN=KYODO JBN/ --

    - and Launches the Luxury Sector's First Global Rewards Scheme

    Luxup [http://www.luxup.com ], the members-only club giving privileged

access to the world's leading fashion and luxury brands, has opened in Hong

Kong and Macau.

    As one of the world's most important fashion capitals, Hong Kong is Luxup's

[http://www.luxup.com ] latest destination city, following successful launches

in London and New York. Hong Kong and Macau mark the start of Luxup's

[http://www.luxup.com ] roll-out to other Asian fashion capitals in Mainland

China, Korea, Singapore and Taiwan, to follow in the coming months.

    Through a unique selling platform, which combines the best elements of

online and in-store shopping, Luxup [http://www.luxup.com ] collaborates with

world famous luxury brands to offer its members "Brand Passes" for exclusive,

limited edition products and VIP shopping experiences, all alongside Luxup's

[http://www.luxup.com ] newest development - the luxury sector's first global

rewards scheme, earning luxury shoppers Luxup [http://www.luxup.com ] Rewards

Points that are redeemed for more products or value added services including

the company of world-class personal stylists and complimentary chauffeurs,

while they shop in brands' flagship stores including Dunhill in Hong Kong,

Balenciaga in London or Marni in New York.

    Current brands include Akris, Alfred Dunhill, Balenciaga, Belstaff, Lanvin,

Liberty, Loewe, Marni, Nicholas Kirkwood, Paul Smith, Roland Mouret and

Valentino, with more joining week by week, Luxup's[http://www.luxup.com ]

"Brand Passes" are purchased online and redeemed in-store by the member. The

experience is supported by high level member

services, Chinese, Portuguese and English language websites, and support both

online and in-store. Additionally, Luxup [http://www.luxup.com ] provides

members with magazine quality editorial content, overseen by Creative Director,

Phil Poynter, one of the world's leading fashion photographers and Editorial

Director, Harriet Quick, formerly fashion features editor of Vogue UK.

    Tourist spend is one of the key sources of growth in the Hong Kong luxury

goods market, currently accounting for more than 50% of spending, with

forecasts predicting travel spend to contribute over 80% of luxury growth by

2015. The Hong Kong personal luxury goods market alone is forecast to reach

EUR12 billion in 2015.

    Luxup [http://www.luxup.com ] is run by a team that combines respected

fashion talent and business strategists with a proven record of online success.

From the world of fashion, Catherine Gaynor (Managing Director, Hong Kong),

Averyl Oates (Commercial Director), Phil Poynter (Creative Director), Harriet

Quick (Editorial Director) and Anita Borzyszkowska (Communications Director)

are joined by Phil Ley (Global Marketing Director) and Sarah Mower (Fashion

Curator). The team is led by founders and joint CEOs, James Corsellis and Mark

Watts.

    James Corsellis, Joint CEO, commented:

    "Luxup [http://www.luxup.com ] offers its members unique passes into the

insider's world of fashion, wrapped up in the world's first global rewards

scheme for the luxury sector, as well as providing luxury goods retailers with

a platform to target the high growth travelling customer segment. We are

thrilled to be opening doors for our discerning members to shop in Hong Kong

and Macau - the latest fashion capitals on the Luxup [http://www.luxup.com ]

map."

    SOURCE: Luxup

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