◎ウェブ3.0の課金モデルを開発 Teckler
◎ウェブ3.0の課金モデルを開発 Teckler
AsiaNet 52945
共同JBN 0526 (2013.5.16)
【リオデジャネイロ2013年5月16日PRN=共同JBN】
*Tecklerは現在、ユーザーが100%のパワーを握るインターネット利用の新しいコンセプトを創り出しつつある。これは既にに存在しているツールの進化であり、ユーザーが特定のコンテンツを制作することで副収入を得られるようにするものだ。
ウェブ3.0はTecklerと共にやって来る。Tecklerは露出に金をつぎ込んで、コンテンツ制作者への支払いに充てる。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130506/BR08621)
Match.com Latin Americaの元最高経営責任者(CEO)でTecklerの創立者、クラウジオ・ガンデルマン氏は「Tecklerはインターネット世界における次のステップである。インターネット1.0では、大半のサービスが無料だった。インターネット2.0では、企業がユーザーの制作したコンテンツで実際に金をもうけ始めた。インターネット3.0で金もうけを始めるのは、コンテンツを制作するユーザー自身である」と語った。
Tecklerはブログより簡単に関わり合いを推進し、ひっきりなしにコンテンツを更新する義務はない。コンテンツはテキスト、写真、ビデオ、オーディオを通して制作、共有ができる。そのうえ、そのコンテンツにリーチしたオーディエンスからの支払いが発生する。コンテンツ制作者の取り分は収入の70%だ。
「6カ月間の開発段階後、われわれは世界164カ国で13の異なる言語による同時立ち上げを行っており、これは40億人の潜在的オーディエンスを獲得していることになる」とガンデルマン氏は指摘している。Tecklerは、特定のコンテンツへのトラフィックに応じて広告料金収入を確保し、コンテンツ制作者に配分する。アイデアは、大勢の人々が規制を気にせずに、楽しみながら知識や文化、情熱を共有するプラットフォームを作り、創造性をシェアし、さまざまな問題について議論することが可能になる。
Tecklerに集う「Tecklers」はコンテンツ内容の視覚化の数によって支払いを受ける。ガンデルマン氏は「われわれはこのモデルによってパラダイムを破壊している。社会性のレベルにかかわらず、また制作される内容の違いに基づいて、普通の人々に世論を形成する潜在的な力を与えることになるからである」と述べている。
Tecklersはアカデミズムの住民から、技術に夢中な人々、文学愛好者、アーティスト、写真家、ウィークエンド・シェフ、そしてエンターテインメント、旅行、健康、美容などに詳しい人たちへと広がっている。Tecklerはまた、何か情報を求めている人の関心も引き寄せることになる。
ガンデルマン氏は「Tecklerをスマートに利用できる方法を見つけた企業は、驚くべきツールを手にすることになる。例えば食料会社はレシピを書いてTecklerにアップし、自社サイトにそのページをリンクさせることができる。そこは新しい世界であり、Tecklerを上手に使うことを知っている人はだれでも、これまで決して存在することのなかった機会を持つことになる」と語っている。
www.teckler.com
Sing Comunicacao de Resultados
Henrique Cavinatti
hcavinatti@singcomunica.com.br
Eder rezende
erezende@singcomunica.com.br
Tatiane Dantas
tdantasp@singcomunica.com.br
Melissa Sayon
msayon@singcomunica.com.br
+55 11 5091 7838
www.singcomunica.com.br
ソース:Teckler
Teckler launches service that gives money to content generators
PR52945
RIO DE JANEIRO, May 16, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
- Teckler is creating a new concept for Internet use where power is 100% in the
hands of the user, it is an evolution of tools that already exist, enabling
users to create specific content and earn extra income
The Web 3.0 has arrived with Teckler, which is putting its money on exposure
and payment of content generators.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130515/BR08621LOGO)
"Teckler is the next step in the world Internet. We think that with Internet
1.0 the vast majority of services were free, and on Internet 2.0 companies
actually began to make money with content generated by users. On Internet 3.0,
the ones who are starting to make money are the users themselves who create
this content," explains Claudio Gandelman, company founder and ex-CEO of
Match.com Latin America.
Teckler promotes engagement more easily than a blog, and with no obligation to
update content all the time. Content can be created and shared through texts,
photos, video and audio and still generate payment from the audience it
reaches. Generators of this content get to keep 70% of revenues earned.
"After six months of development, we're carrying out a simultaneous launch in
164 countries, in 13 different languages, that is, we've got a potential
audience of more than 4 billion people," Gandelman notes. Teckler generates
income with advertising for content generators, depending on the traffic in
that specific content. The idea is to be a platform for sharing knowledge,
culture and passion in a way that is entertaining, without a lot of rules,
where people can share their creativity and debate a variety of subjects.
The Tecklers are paid by the number of visualizations of content items. "We are
shattering a paradigm with this model, because we are giving ordinary people
the potential to become shapers of opinion, regardless of their level of
sociability and based on the differential of what they produce."
Tecklers range from academics and people who are crazy about technology to
lovers of literature, artists, photographers, weekend chefs, and folks with
tips on entertainment, travel, health, beauty, and so on. Teckler will also be
of interest to anyone looking for any kind of information.
"Companies that figure out smart ways to use Teckler will have an extraordinary
tool in their hands. A food company, for example, can write recipes, post them
on Teckler and put a link on the page connecting to their site. It's a new
world, and whoever knows how to make good use of it is going to have
opportunities that never existed before," adds Gandelman.
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SOURCE: Teckler
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