◎Serials Solutions、Summonディスカバリサービスが、ネットアドバンスのコンテンツを搭載

Serials Solutions

2013/6/7 11:00

AsiaNet 53303

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

    共同通信JBNでは一切編集を行っておりません。

Serials Solutions、Summonディスカバリサービスが、ネットアドバンスのコンテンツを搭載

ジャパンナレッジのデータベースにより、価値あるコンテンツを提供

ワシントン州シアトル-2013年6月7日 /PRNewswire/ --ProQuest(R)の傘下企業であるSerials Solutions(R)(http://www.serialssolutions.com)は、ネットアドバンス(http://www.netadvance.co.jp)と提携して、Summon ディスカバリサービス(http://www.serialssolutions.com/en/services/summon)を介して、ジャパンナレッジ(http://www.japanknowledge.com/top/freedisplay)内のコンテンツをディスカバリの対象とするための作業を行いました。日本語コンテンツの最大かつ最も信頼性の高いプロバイダー、ジャパンナレッジによる13のデータベースには百科事典、辞書、引用文献索引などが含まれ、インデックス化され、両社サービスの契約者に利用していただけるようになります。

(ロゴ:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20120620/DE27948LOGO-c)

世界中の学生や研究者の方々は、図書館のほかのリソースと共に、日本の権威ある総合・文化参照資料の発見が可能となります。このコンテンツの追加によって、単独の統一インデックスで日本語資料を総合的に網羅したディスカバリサービスを学術機関に提供するための新たな第一歩が踏み出されました。

Serials Solutionsディスカバリサービス担当副社長のジョン・ロウは、次のように説明しています。「定評あるネットアドバンスとその高い価値を誇るコンテンツによって、権威ある日本語資料の発見が迅速にできるようになり、研究者の方々にとって、より便利になります。Summon 2.0を始めとする革新的な新機能の推進に加えて、Summonは世界中の図書館に導入されているため、最も関連のあるカバレッジを提供する単一インデックスを構築・維持していくことが重要であると考えています。」

ネットアドバンス  ビジネスセンター ゼネラルマネージャーの田中 政司氏は、次のように述べられています。「日本と世界の研究者の方々が待ち望んでいるのは、それぞれの期待を満たし、ジャパンナレッジを始めとする、複数言語のコンテンツへのアクセスを提供するユーザーエクスペリエンスをもたらすディスカバリサービスであると、当社では認識しています。Summonが提供する高度な母語検索機能や17ヶ国語の言語別の関連度は、関連のある日本語コンテンツが発見されるよう確実を期するものです。」

Summonサービスは、コンテンツに関する単一の統合インデックスに基づく、今までにない初めてのディスカバリサービスであり、独自の「マッチ・アンド・マージ」テクノロジーを活用して、複数ソースからのリッチメタデータと全文を組み合わせることによって、文献を根本的に発見しやすくしています。Summonのインデックスには11億件以上の文献が含まれ、ほとんどの記事および書籍コンテンツの全文検索が可能です。

40ヶ国以上、約600の図書館で利用されているSummonディスカバリサービス(http://www.serialssolutions.com/en/services/summon)は、フォーマット、ベンダー、プラットフォームに制約されることなく、図書館のコレクション全体のリソースの利用が増加することが実証されています。画期的な機能と先進的な新インターフェースを誇る、Summon(R) 2.0(http://www.serialssolutions.com/en/services/summon/summon-2.0)の導入によって、Summonは引き続き、インターネットでのオープン検索エンジンを使い慣れたユーザーに受け入れられるユーザーエクスペリエンスを提供することにより、研究者を図書館に引き戻すというミッションを果たしていきます。シンプルなナビゲーションと文脈ガイダンス機能によって、リサーチエクスペリエンスが飛躍的に向上し、司書の方々がさらに多くのユーザーとつながるための価値を提供し、サービスを拡大する機会が広がっています。

Serials Solutionsについて

Serials Solutions は、世界中の図書館のための業界トップのテクノロジーソリューションを提供しています。同社では、ディスカバリとマネジメントのための革新的かつ実践的なSoftware-as-a-Service (SaaS) ソリューションを提供することによって、図書館業務の改善を推進しています。総合的なナレッジベースを推進力として、他の追随を許さないクライアントサポートサービスを組み合わせることによって、これらのソリューションは図書館に関する卓越した理解を独自の形で結集させています。Serials Solutionsは、ユーザーやコミュニティにとって重要な位置を占め、関連するために取り組む図書館のパートナーとして特化しています。

Serials SolutionsはProQuestの傘下企業であり、ワシントン州シアトルに本社を構えています。

www.serialssolutions.com

情報元: Serials Solutions

報道関係者窓口: Christine Gotees, 広報マネージャー, Christine.Goetz@SerialsSolutions.com, 電話:206-336-7585; Beth Dempsey, ProQuest担当, Beth@BethDempsey.com, 電話:248-349-7810

Serials Solutions Summon Discovery Service Expands Japanese-language Content with NetAdvance

PR53303

SEATTLE, June 7, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

      -- JapanKnowledge database provides highly valued reference content

Serials Solutions(R) [http://www.serialssolutions.com ], a ProQuest(R)

business, is working with NetAdvance [http://www.netadvance.co.jp ] to make

content in JapanKnowledge [http://www.japanknowledge.com/top/freedisplay ]

discoverable via the Summon discovery service

[http://www.serialssolutions.com/en/services/summon ]. Metadata for 13

reference titles from the largest and most reliable provider of

Japanese-language content, including encyclopedias, dictionaries and citation

indexes will be indexed and available to mutual subscribers of each company's

service.

(Logo:  http://photos.prnewswire.com/prnh/20120620/DE27948LOGO-c)

Students and researchers worldwide will be able to discover authoritative

Japanese general and cultural reference material alongside their library's

other resources. The addition of this content marks another step forward in

offering academic institutions a discovery service with comprehensive coverage

of Japanese-language materials in a single unified index.

"The solid reputation of NetAdvance and its highly valued content makes Summon

even more useful for researchers to quickly discover authoritative

Japanese-language materials," said John Law, vice president discovery services,

Serials Solutions. "As libraries around the world adopt the Summon service, it

is important that, in addition to driving forward innovative new features such

as Summon 2.0, we continue to build and maintain a single index that delivers

the most relevant coverage."

"We recognize scholars in Japan and around the world expect a discovery service

to deliver a user experience that meets their expectations and provides access

to content in multiple languages such as JapanKnowledge," said Masashi Tanaka,

general manager, business center, NetAdvance. "Summon offers advanced native

language searching capabilities and language-tuned relevancy for 17 languages

that ensures relevant Japanese-language content will be discovered."

The Summon service is the first and only discovery service based on a single,

unified index of content, leveraging its unique "match and merge" technology to

combine rich metadata and full text from multiple sources to ultimately make

items more discoverable. The Summon service index contains more than 1.1

billion items in which the vast majority of article and book content is

full-text searchable.

Used by nearly 600 libraries in more than 40 countries, the Summon discovery

service [http://www.serialssolutions.com/en/services/summon ] is proven to

increase usage of library resources across a library's collection without bias

to format, vendor or platform. With the recent introduction of Summon(R) 2.0

[http://www.serialssolutions.com/en/services/summon/summon-2.0 ] -

groundbreaking features and a new, modern interface - the Summon service

continues to deliver on its mission to return researchers to the library by

providing a user experience that resonates with users familiar with open web

search engines. Streamlined navigation and contextual guidance features

significantly advance the research experience and provide greater opportunities

for librarians to deliver value and scale their services to connect with more

users.

About Serials Solutions

Serials Solutions provides industry-leading technology solutions for libraries

worldwide. The company helps libraries work better by providing innovative,

practical Software-as-a-Service (SaaS) solutions for discovery and management.

Driven by a comprehensive knowledgebase and coupled with unparalleled client

support services, these solutions uniquely merge unsurpassed understanding of

libraries. Serials Solutions is a dedicated partner of libraries working to

remain vital and relevant to their users and communities.

Serials Solutions, a ProQuest [http://www.proquest.com ] business, is

headquartered in Seattle, Washington. www.serialssolutions.com

CONTACT: Christine Goetz, Public Relations Manager,

Christine.Goetz@SerialsSolutions.com, Telephone: +1-206-336-7585 or Beth

Dempsey, For ProQuest, Beth@BethDempsey.com, Telephone: +1-248-349-7810

SOURCE:  Serials Solutions

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中