◎OMDグループがカンヌライオンズで優秀メディアエージェンシー賞
◎OMDグループがカンヌライオンズで優秀メディアエージェンシー賞
AsiaNet 53454
共同JBN 0733 (2013.6.20)
【カンヌ(フランス)2013年6月19日PRN=共同JBN】OMD Worldwideはこのほど行われた2013年カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバル(2013 Cannes Lions International Festival of Creativity)で合計10個の部門メディアライオンズ賞を獲得し3年連続の最多受賞としただけでなく、同グループのOMD オーストラリアがMedia Agency of the Year(年間最優秀メディアエージェンシー)のタイトルも獲得し、Omnicom Media Groupは2013年のフェスティバルで最も多くの賞を獲得したメディア・ネットワークになった。
OMDオーストラリアはMcDonald's Restaurants(マクドナルド・レストラン)向けの「McDonald's Becomes Macca's」および「Track My Macca's」キャンペーンで2個のゴールドライオンを獲得、さらに「McDonald's Becomes Macca's」ではシルバー・ライオンも獲得している。受賞は世界中のOMD傘下エージェンシーに広がっているが、3個のシルバー・ライオン、4個のブロンズ・ライオンを以下のキャンペーンで獲得した。
*OMD デンマーク:McDonald(マクドナルド)向け「Coinoffers Coins for Clicks」キャンペーンでシルバー・ライオン
*OMD 香港:McDonald(マクドナルド)向け「I'm Amazing」キャンペーンでシルバー・ライオン
*OMD 英国:PepsicoのDoritos(ドリトス)ブランド向け「Mariachi Christmas」キャンペーンでシルバー・ライオン
*OMD ロシア:公益財団法人ロナルドマクドナルド向け「A Ring to Bring Them Closer」キャンペーンでブロンズ・ライオン
*OMD 中国:PepsicoのPepsi(ペプシ)、Lay's(レイズ)、Tropicana(トロピカーナ)ブランド向け「Bring Happiness Home」キャンペーンでブロンズ・ライオン
*OMD ウェリントン:ニュージーランド交通局向け「Flash Driving Game」キャンペーンでブロンズ・ライオン
*OMD スペイン:McDonald(マクドナルド)向け「Free WiFi」キャンペーンでブロンズ・ライオン
OMD Worldwide最高経営責任者(CEO)マイナルド・デナルディス氏は「技術の進歩と新経済学時代のマーケティングが組み合わされ、革新性や有効性を測る基準がますます高くなる昨今、今回OMDの同僚が世界のメディア界から高い評価を受けたことはグループ所属のエージェンシーが新しい基準をクリアしているだけでなく、それを常に超えていることを証明するものだ」として次のように述べた。「革新的なアイデアのために努力を続ける当社ネットワークの多くの優れた人たち、また当社が基準を上げようとすることを励まし、背中を押してくれたOMD顧客を代表して表彰を受けることを名誉に感じている」
▽OMDについて
OMD Worldwide(http://www.omd.com)は大手グローバル・メディア・コミュニケーション・エージェンシーである。世界100カ国に8000人以上の従業員を擁し、世界の有名ブランドに向けたサービスを提供している。OMDが提供する幅広いサービスにはコミュニケーション戦略、メディアプランニング・バイイング、デジタルエグゼキューション、コンテンツ制作、エンターテインメント・マーケティング、スポンサー、ブランド分析が含まれる。OMDは世界展開、包括的戦略、クリエーティブの革新性で知られている。The Gunn Reportの「最優秀クリエーティブ・メディア・エージェンシー」に前例のない7年連続で選出されたほか、2008年、2009年、2011年に「Adweek Global Media Agency of the Year」、2002年、2005年、2009年、2011年にAdvertising Ageの「Media Agency of the Year」を受賞している。OMD WorldwideはOmnicom Group Inc.(NYSE:OMC)のメディアサービス部門であるOmnicom Media Groupの1事業会社である。
ソース:OMD
▽問い合わせ先
Isabelle Gauvry,
Isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com,
+1-917-435-6457
OMD Tops Cannes Media Winners List Taking Media Agency Of The Year Honors And 10 Lions
PR53454
CANNES, France, June 19, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --
2013 Honors Mark Third Consecutive Year that Omnicom Media Group's Cornerstone
Agency Has Won Most Media Awards at Cannes Festival
Continuing its three year winning streak, OMD Worldwide captured a total of
10 Media Lions at the 2013 Cannes Lions International Festival of Creativity,
and also saw OMD Australia take home the Media Agency of the Year title, making
the Omnicom Media Group agency the most medaled media network at the 2013
Festival.
OMD Australia took two Gold Lions for its "McDonald's Becomes Macca's" and
"Track My Macca's" campaigns for McDonald's Restaurants, as well as a Silver
Lion for the "McDonald's Becomes Macca's" campaign. Spreading the wealth
across the network, OMD agencies also took three Silver Lions and four Bronze
for the following campaigns:
-- A Silver Lion awarded to OMD Denmark for its McDonald's "Coinoffers Coins
for Clicks" campaign
-- A Silver Lion awarded to OMD Hong Kong for its "I'm Amazing" campaign for
McDonald's restaurants
-- A Silver Lion to OMD UK for its "Mariachi Christmas" campaign for
Pepsico/Doritos
-- A Bronze Lion awarded to OMD Russia for its "A Ring to Bring Them Closer"
campaign for the Ronald McDonald Foundation
-- A Bronze Lion awarded to OMD China for its "Bring Happiness Home"
campaign for Pepsico/Pepsi, Lays, Tropicana
-- A Bronze Lion awarded to OMD Wellington for its "Flash Driving Game"
campaign for the New Zealand Transport Agency
-- A Bronze Lion awarded to OMD Spain for its work on the "Free WiFi"
campaign for McDonald's
"As advances in technology and the new economics of marketing combine to
continually raise the bar on the standards by which innovation and
effectiveness are measured, this latest recognition from OMD's peers in the
global media community stands as proof that our agencies are not only
consistently meeting these new standards, we are consistently exceeding them,"
says Mainardo de Nardis, CEO of OMD Worldwide. "We're proud to accept this
recognition on behalf of the many wonderfully talented people across our
network who champion innovative ideas, as well as the OMD clients who encourage
and motivate us to continually set the bar higher."
ABOUT OMD
OMD Worldwide (www.omd.com) is a leading global media communications
agency, with more than 8,000 employees across 100 countries serving the world's
high-profile brands. OMD provides a range of services globally including
communications strategy, media planning and buying, digital execution, content
creation, entertainment marketing, sponsorship and brand analytics. OMD is
recognized for its global footprint, strategic integration and creative
innovation. It has been acknowledged as Most Creative Media Agency by The Gunn
Report for an unprecedented seven years, Adweek Global Media Agency of the Year
for 2008, 2009 and 2011; and 2002, 2005, 2009 and 2011 Media Agency of the Year
by Advertising Age. OMD Worldwide is a unit of Omnicom Media Group, the media
services division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).
SOURCE OMD
CONTACT: Isabelle Gauvry,
Isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com,
+1-917-435-6457
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