◎Omnicom Media GroupのAccuenが中南米市場に進出 プログラム・バイイング

Omnicom Media Group

2013/7/18 11:45

◎Omnicom Media GroupのAccuenが中南米市場に進出 プログラム・バイイング

AsiaNet 53740

共同JBN 0845 (2013.7.18)

【ニューヨーク2013年7月18日PRN=共同JBN】

*中南米20カ国への進出でAccuenがグローバル・プログラマティック・バイイングのリードを世界60カ国に拡大

Omnicom Media Groupのクロスチャンネル・プログラマティック・バイイング部門であるAccuenはこのほど中南米20カ国の市場で業務を開始し、そのグローバルプレゼンスを北米、欧州・中東、アジア太平洋および中南米地域60カ国以上に拡大した。プログラマティックカテゴリーでは世界最大の事業展開となる。

Accuen は、ノキアのデジタル部門を経て2011年にOmnicom Media Groupに入社したアンドレス・プエンテス(Andres Puentes)を今回の市場拡大に伴う日常業務を管理する責任者に任命した。

本社に集中化した企画部門と中南米地域を統括するマイアミ地域本部の下での業務遂行を集約したAccuenの中南米オペレーションは市場でベストのテクノロジーとプロバイダーを擁し、国内でのキャンペーンで顧客に最適の効率でサービスを提供しながら、グローバルなスケールでも対応できる能力を有している。

それに加えてAccuenのチームはOmnicom Media GroupのエージェンシーであるOMDとPHDの双方にも統合されており、より幅広いエージェンシー・ネットワークにも全体として包括されている。業界で初めてのオープンでフレキシブルなテクノロジー・プラットフォームと共に中南米市場の専門知識と戦略に加わることになる。プラットフォームは幅広い能力で親会社のグローバルプレゼンスとポジションを支援し、強化する。

Accuenのグローバル最高経営責任者(CEO)であるジョシュ・ジェイコブズは以下のように語った。「2011年にわれわれがグローバル市場に進出した時、当社のグローバル展開戦略における一つのカギとなる要素は-決定的な差別化要素でもあるが-グローバル市場の顧客に対して地域の専門知識と合わせた双方の世界のベスト・ソリューションを提供することにこだわることだった。そのソリューションが地域市場の専門性と世界でベストのプログラマティック・バイイング能力とスケールを統合するのである。このモデルにより、われわれは地域のプロバイダーと諸技術によってプラットフォームを拡大することが可能になり、けん引力を勝ち取り、あらゆる地域で継続的に深く広くサービスを提供できるようになるのである」

中南米市場への進出でこれまで4地域でカバーしてきたグローバル展開の最後の穴がふさがった、とジェイコブズ氏は指摘し、これからの拡大はそれぞれの地域への浸透と能力拡大に焦点が当てられ、AccuenとOmnicomのグローバルベースの顧客のニーズと優先順位、予測目標をベストの状態に整理することだ、と述べた。

▽ACCUENについて 

Accuen は Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)のメディアサービス部門である Omnicom Media Group傘下のプログラマティック・バイイング部門である。世界60カ国で事業を展開するAccuenはメディア、データ、テクノロジーと戦略を組み合わせ、世界のトップレベルのブランドで視聴者にバイイングソリューションを提供している。

▽問い合わせ先

Isabelle Gauvry

+1-917-435-6457

isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

ソース:Omnicom Media Group

Omnicom Media Group's Accuen Launches In Latin America

PR53740

NEW YORK, July 18, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

    - With the Addition of 20 LATAM Markets, Accuen Widens Its Lead in Global

Programmatic Buying to Include More Than 60 Countries

    Accuen, the cross-channel programmatic buying arm of Omnicom Media Group,

had launched operations in 20 Latin American markets, bringing its total global

presence to more than 60 countries across the North American, EMEA, APAC and

LATAM regions - the largest global imprint in the programmatic category.

    Accuen has tapped Andres Puentes, who joined Omnicom Media Group in 2011

following a stint in Nokia's digital division, to manage day-to-day operation

for this latest expansion market.

    Combining centralized planning and execution from Accuen's regional

headquarters for Latin America in Miami with the best in-market technologies

and providers, Accuen's LATAM operation offers clients both optimum efficiency

servicing in-country campaigns, as well as the capability to execute at global

scale.

    Additionally, Accuen teams are also integrated with both Omnicom Media

Group agencies OMD and PHD, as well as the broader Omnicom agency network as a

whole, joining Latin America market expertise and strategy with the industry's

first, open, flexible technology platform - an alignment of programmatic

tactics and broader marketing capabilities that supports and enhances the

parent brands' global presence and position.

    "Since we first entered the global market in 2011, a key component - and

critical differentiator - to the Accuen global expansion strategy has been our

commitment to offering global clients a 'best-of-both-worlds' solution that

integrates local market expertise with world-wide best in class programmatic

buying capability and scale," says Accuen Global CEO Josh Jacobs. "This model

allows us to expand our platform with local providers and technologies as they

gain traction, ensuring continuous increase in depth and breadth of coverage

across every region we service."

    Noting that the LATAM launch closes the loop on comprehensive global

coverage across the four major regions, Jacobs says that future expansion will

focus on increasing penetration and expanding capabilities in each individual

region, to best align with the needs, priorities and expectations of the Accuen

and Omnicom global client bases.

    ABOUT ACCUEN

    Accuen is the programmatic buying division of Omnicom Media Group, the

media services division of Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC). With operations in

60 countries around the world Accuen combines media, data, technology and

strategy to deliver audience buying solutions at scale to the world's leading

brands.

    CONTACT:

    Isabelle Gauvry

    +1-917-435-6457

    isabelle.gauvry@omnicommediagroup.com

    SOURCE: Omnicom Media Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中