◎ハイセンスが北米でリクルート活動 上級職を含む100人以上
◎ハイセンスが北米でリクルート活動 上級職を含む100人以上
AsiaNet 53753
共同JBN 080854 (2013.7.19)
【青島(中国)2013年7月19日PRN=共同JBN】中国家電大手ハイセンス(Hisense、http://www.hisense.com/index.html)は7月17日から再び北米地域で大規模な採用活動を開始した。巡回採用活動の最初の都市はカナダのトロントで、カナダのウォータールー、オタワ、モントリオール、米国のボストンとシリコンバレーの計5カ所が続く。ハイセンスはこれらの都市で人材リクルーティングやシンポジウムを主催して、通信、IT、マルチメディア、スマートインフォメーション・システム、冷暖房、空調や医療電子などの分野で100以上の上級レベルを含むポストをオファーする。ハイテク研究開発から製品デザインに至る分野で、同社はマーケティングからトップおよびミドルマネジメント・ポジションまでのすべてのレベルで世界中の多くの勤務地での採用を目指している。ボストンとシリコンバレーではハイセンスグループのユ・シューミン社長自身が「最高採用責任者(CRO)」となる。
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/07/19/20130719114612786266.html)
ハイセンスは最初の大規模リクルート活動を2011年に開始した。海外からのリクルート、包括的なハイテクチームの引き抜き、最高のITリーダーたちを自社に招くなどで才能のギャップを埋めることに加えて、同社はエクイティー・インセンティブを通じた革新的な報酬パッケージを用意して人材を確保してきた。昨年末にハイセンスはCanadian Jamdeoのチーム、American Archcom 光学チップ研究開発・製造チームやHuaya TV チップの開発チームを採用した。さらに米国、日本、韓国から100人近くのテクノロジー開発のリーダーたちがハイセンスの研究開発チームに加わった。これらすべてはそれぞれの分野で絶頂期にある世界レベルの有名な科学者や最高の人材である。ハイセンスが2011年以降に採用した146人の人材は同社内の技術リーダーとなり、レーザーテレビ、チップ設計、人工頭脳やシステム設計など多様な部門で活躍している。VIDAA TVはCanadian Jamdeo のチームとハイセンスの国内チームが共同で設計したが、今や中国国内でヒット商品となり、来年初めには北米でも発売される予定である。
ハイセンスのトップ級人材の採用戦略はハイセンスの世界3大テレビブランドの一つになるという計画の中核部分を強化するものである。
ソース: Hisense
Hisense to Recruit in Silicon Valley and Other Cities across North America for Over 100 High End Positions
PR53753
QINGDAO, China, July 19, 2013 /PRN=KYODO JBN/--
Hisense (http://www.hisense.com/index.html) has again kicked off a large
scale recruitment roadshow across North America on July 17. Toronto, Canada
will be the roads how's first stop, followed by five cities: Waterloo, Ottawa,
Montreal in Canada as well as Boston and Silicon Valley in the United States.
Hisense will hold talent recruiting and symposia in these five locations,
offering more than 100 high end positions in communications, IT, multimedia,
smart information systems, refrigeration, heating and ventilation as well as
medical electronics,among other sectors. Ranging from high-tech research and
development to product design, the company plans to offer jobs at all levels
from marketing to top and middle management positions in many locations around
the world. Hisense Group president Yu Shumin will personally act as the "chief
recruitment officer" during the stops in Boston and in Silicon Valley.
(Photo: http://www.prnasia.com/sa/2013/07/19/20130719114612786266.html)
Hisense began its first large-scale recruitment drive in 2011. Besides
filling the talent gap via overseas recruitment, through the acquisition of
entire tech teams and by attracting the top IT leaders to their organization,
the company also offers innovative remuneration packages to attract and retain
talent through equity incentives. As of the end of last year, Hisense had
acquired the teams from Canadian Jamdeo, American Archcom optical chip's R&D
and manufacturing team and Huaya TV chip's development team. Furthermore,
nearly a hundred technology leaders from the USA, Japan and South Korea have
joined Hisense's R&D team. All are well-known and respected world-class
scientists and top talents at the top of their game in their respective
sectors. Hisense's 146 key hires since 2011 have become the company's
technology leaders in several diverse fields including laser television, chip
design, artificial intelligence and system design. VIDAA TV, which was jointly
designed and developed by the team from Canadian Jamdeo team and by Hisense's
domestic team, is now selling well in China's domestic market and is expected
to be available in North America at the beginning of next year.
Hisense's strategy for recruiting top of the line talent is adding strength
to the core of Hisense's plan to become one's of the world's top three TV
brands.
SOURCE: Hisense
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。