◎ニューズ・コーポレーション、独占的な欧州サッカーコンテンツ、「ボールボール」を発表

ニューズ・コーポレーション

AsiaNet 53963

【編註】クライアントからの要請により、提供された原稿をそのまま配信します。

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ニューズ・コーポレーション、日本、インドネシア、ベトナムの独占的な欧州サッカーコンテンツ、「ボールボール(BallBall)」を発表

ジープ(Jeep)(R)ブランドはボールボールのローンチスポンサーとして署名

2013年8月19日ニューヨーク/PRNewswire/ -- ニューズ・コーポレーション (NASDAQ:NWS, NWSA; Temp. ASX ティッカー:NNC, NNCLV) は本日、世界最速で成長している東アジア市場向けに、ほぼ生中継で世界トップレベルのフットボール・リーグのハイライト映像その他の独占コンテンツを携帯端末とオンラインに配信する新商品の発売を発表しました。ボールボールは、最初、インドネシア、ベトナム、日本のファンをターゲットとします。市場規模は合わせて4億人を超え、イングランド、バークレーのプレミアリーグのすべてのゴール映像など、独占的なハイライト映像を配信します。ジープ(Jeep(R))ブランドは、3カ国全てでボールボールのローンチスポンサーとして契約しました。

ボールボールは、新しい取り組みとして、既存のリソースを活用し、フォックス・スポーツ・オーストラリア、ニュースDK、ダウ・ジョーンズ、ウォールストリート・ジャーナルなど、ニューズ・コーポレーション全体の協力を得て開発されました。

ニューズ・コーポレーションの最高経営責任者、ロバート・トムソンは次のように述べています。「ボールボールの発売は、新しいニューズ・コーポレーションの電子メディアにとって重要な進化の瞬間です。それは、独自コンテンツの可動性とアジア社会の上昇気流を意味しています。独占ハイライト映像に加え、当社は、フィールドと業界の両方で、サッカーに関する素晴らしい文献、統計、そしてプレーヤーにアクセスできるユニークな立場にいます。そのため、アジアのファンは今よりもずっと容易に行動できるようになるでしょう。サッカーは、グローバル化とデジタル化が進む時代の究極的なグローバル・スポーツです。--新会社は、この2つのメガトレンドの勢いに乗るでしょう。」

ボールボール (@ballball)は、イングランドのバークレイズ・プレミアリーグ、Bundesliga(ドイツ)、Ligue 1(フランス)、Serie A(イタリア)、FAカップ(イングランド)、チャンピオンシップ(イングランド)、キャピタル・ワン・カップ(イングランド)、ブラジル・チャンピオンシップ、メジャー・リーグ・サッカーなどの独占映像を交え、1,600以上のゲームのハイライトを特集します。この映像は日本、インドネシア、ベトナムのファンしか見ることができません。また、試合当日のゲーム前、ゲーム後の映像のパッケージも提供します。モバイル用のアプリケーションは、アンドロイド・マーケットを通じて、対象3地域のスマートフォンにダウンロードすることができます。さらに、BallBall.comでは、これらの地域でのみ閲覧可能なビデオや、関連の試合の放送を見ることができます。

試合の映像は、生の得点や専門家による取材の生中継、タイムズ、サンデイタイムズ、ザ・サンのコメントや分析、さらに、ナショナル・チームのプレーヤーに関する情報や、すぐに入手可能なローカルニュースの情報源、寄稿者、ユーザー発信のコンテンツなどによっても補完されます。ユーザーはアプリケーションをパーソナライズして、好きなチームの情報を追ったり、ビデオやニュースの更新を知らせるアラート機能をアクティベートさせたりすることができます。すべてのコンテンツは現地の言語で利用できる一方、ファンの皆さんは、コンテンツを共有して互いに読みあい、コンテンツのコミュニティを作って世界中のファンと交流することができます。

今後数ヶ月のうちに、ソーシャルの特性、試合のデータ、統計分析、新たな機能などが追加され、さらにiOSでも利用できるようになります。

ニューズ・コーポレーションは、元フォックス・スポーツ・アジアのUnmish Parthasarathiを、シンガポールを拠点とするゼネラル・マネージャーに指名しました。最近発表されたように、ニューズ・コーポレーションは、2015~2016年のシーズンまでの3年間、イギリス・プレミアリーグの独占映像を、日本、インドネシア、ベトナムにモバイルとインターネットで配信する権利を持っています。他のいくつかのリーグとも2年間の契約を結んでいます。

以下のリンクで、ボールボールのロゴとスクリーンショットをダウンロードできます:

https://www.dropbox.com/sh/0i2vwi9la3nueg5/L8__wgHG5q

ニューズ・コーポレーションについて

ニューズ・コーポレーション(NASDAQ: NWS, NWSA; ASX: NNC, NNCLV) は、全世界の消費者を対象とした信頼性が高く魅力溢れるコンテンツの制作・配信を目的とする、グローバルな総合メディア・情報サービス企業です。ニュースおよび情報サービス、オーストラリアでのスポーツ番組制作、オンライン不動産ビジネス、書籍出版、オンライン教育ビジネス、オーストラリアでの有料テレビ放送等、その事業内容は有数のメディア関連事業で幅広く構成されています。米ニューヨークを本拠地とし、主に米国、オーストラリア、英国で事業を展開しています。詳細についてはwww.newscorp.comをご参照ください。

ジープ(Jeep)ブランドについて

70年以上に及ぶ伝統の上に構築されたジープ・ブランドは、同種の車をリードする高い性能、職人の匠の技、尋常ではない旅を求める人々に向けた多用性を備えた、真のSUV(多目的スポーツ車)ブランドです。ジープ・ブランドは、どのような旅でも自信を持ってハンドルを握れる安心感のある車を、フルラインにわたって提供し続けます。それは、人生を最大限満喫するための招待状なのです。

ジープのラインナップには、チェロキー、コンパス、グランド・チェロキー、パトリオット、ラングラー、ラングラー・アンリミテッドなどがあります。世界中の消費者の要求に応えるために、北米以外でもすべてのモデルが販売されており、どのモデルも右ハンドルバージョンの入手が可能です。また、ガソリン車かディーゼル・パワートレイン車かを選択することができます。クライスラー・グループLLCは、世界の150カ国以上で、自動車の販売とサービスの事業を展開しています。

メディアの連絡先:

Linde Wolters

Ogilvy Public Relations Worldwide Limited

+852-2884-8656

linde.wolters@ogilvy.com

情報源:ニューズ・コーポレーション

News Corp Launches "BallBall" for Exclusive European Football Content in Japan, Indonesia & Vietnam

PR53963

NEW YORK, Aug. 16, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

The Jeep(R) Brand Signs on as Launch Sponsor for BallBall

News Corp (NASDAQ: NWS, NWSA; Temp. ASX tickers: NNC, NNCLV) announced today

the launch of a new mobile and online product to deliver near-live highlights

of the world's leading football leagues and other exclusive content to the

world's fastest growing markets in East Asia. BallBall will initially target

fans in Indonesia, Vietnam and Japan, a combined market of more than 400

million people, with exclusive highlight clips, including every goal from

England's Barclays Premier League. The Jeep(R) brand has signed on as launch

sponsor for BallBall across all three territories.

As a new initiative, BallBall was developed by leveraging existing resources

and collaboration from across News Corp, including Fox Sports Australia, News

UK, Dow Jones and The Wall Street Journal.

"BallBall's launch is a significant moment in the e-evolution of the new News,"

said Robert Thomson, Chief Executive of News Corp. "It is all about the

mobility of unique content and the upward mobility of Asia. As well as

exclusive highlights, our company has unique access to great football writing,

statistics, and the players, both on the field and in the industry, and we will

bring Asian fans much closer to the action. Football is the ultimate global

sport in an era of globalization and digitization -- this new company will ride

the momentum of those two mega-trends."

BallBall (@ballball) features video highlights from more than 1,600 games --

viewable only to fans in Japan, Indonesia and Vietnam -- with exclusive clips,

including England's Barclays Premier League, Bundesliga (Germany), Ligue 1

(France), Serie A (Italy), FA Cup (England), Championship (England), Capital

One Cup (England), Brazilian Championship, and Major League Soccer. BallBall

will also provide Match Day previews and post-game packages. The mobile app is

available to download to smartphones in the three regions via the Android

marketplace. In addition, BallBall.com will carry video, viewable only in those

regions, as well as related match coverage.

Match clips will be complemented by live scores and a live stream of expert

coverage, commentary and analysis from The Times, The Sunday Times and The Sun

as well as information on national team players, and forthcoming local news

sources, contributors and user-generated content. Users can personalize the app

to follow their favorite teams and activate alerts for video and updated news.

All content is available in local language, while fans can share, read and

create communities of content and interact with other fans around the world.

Additional social features, match data, statistics analysis, new functionality

and iOS availability will be added over the coming months.

News Corp has appointed Unmish Parthasarathi, formerly of Fox Sports Asia, as

General Manager of BallBall, based in Singapore. As announced recently, News

Corp holds the exclusive English Premier League mobile and Internet rights in

Japan, Indonesia and Vietnam for three years, through the 2015-16 season. The

company has a two-year agreement for the additional leagues.

Please find below link to download logo and screenshots of BallBall:

https://www.dropbox.com/sh/0i2vwi9la3nueg5/L8__wgHG5q

About News Corp

News Corp (NASDAQ: NWS, NWSA; Temporary ASX tickers: NNC, NNCLV) is a global,

diversified media and information services company focused on creating and

distributing authoritative and engaging content to consumers throughout the

world. The company comprises leading businesses across a range of media,

including: news and information services, sports programming in Australia,

digital real estate services, book publishing, digital education, and pay-TV

distribution in Australia. Headquartered in New York, the activities of News

Corp are conducted primarily in the United States, Australia, and the United

Kingdom. More information: www.newscorp.com.

About Jeep Brand

Built on more than 70 years of legendary heritage, Jeep is the authentic SUV

brand with class-leading capability, craftsmanship and versatility for people

who seek extraordinary journeys. The Jeep brand delivers an open invitation to

live life to the fullest by offering a full line of vehicles that continue to

provide owners with a sense of security to handle any journey with confidence.

The Jeep vehicle lineup includes Cherokee, Compass, Grand Cherokee, Patriot,

Wrangler and Wrangler Unlimited. To meet consumer demand around the world, all

Jeep models are sold outside North America -- and all are available in

right-hand-drive versions and with gasoline and diesel powertrain options.

Chrysler Group LLC sells and services vehicles in more than 150 countries

around the world.

Media contact:

Linde Wolters

Ogilvy Public Relations Worldwide Limited

+852-2884-8656

linde.wolters@ogilvy.com

SOURCE  News Corp

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