◎GoProがベストセラーカメラHERO3+を小型・軽量化で発売

GoPro

2013/10/2 10:55

◎GoProがベストセラーカメラHERO3+を小型・軽量化で発売

AsiaNet 54468

共同JBN 1137 (2013.10.2)

【サンマテオ(米カリフォルニア州)2013年10月1日 PRN=共同JBN】

*GoProはパーソナルコンテンツの撮影と共有を実現する

GoPro(http://www.gopro.com/)は1日、新しいHERO3+シリーズのカメラ(http://www.gopro.com/products)の発売を発表した。新しいカメラは従来モデルに比べて20%小型・軽量化し、バッテリー寿命は30%伸びる。今回のアップグレードによって、性能が向上したレンズと便利なビデオ撮影モードが組み合わされ、現時点で最も高度で使い勝手がよいGoProが誕生した。さらにGoProは新たなマウント・アクセサリーを発表、あらゆるアクティビティーにおいて臨場感があるコンテンツが撮影できるようになる。一連のHERO+3カメラとアクセサリーは、ウェブサイトhttp://GoPro.comと世界中の厳選された小売店で購入できる。

このリリースに関連したマルチメディア資料を閲覧するには以下をクリック。

http://www.multivu.com/mnr/63632-gopro

 (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131001/MM87803

GoProは、これまで不可能のだった方法で誰もが生活体験を撮影し共有できるようにする。GoProが出現する前には、誰かの助けを受けずに自らが活動する様子をカメラに収めるコンテンツを撮影することは極めて困難だった。GoProは自分撮りの新時代を開き、誰もが小型超ワイドレンズのGoProカメラを容易に装着したり、マウントしたりして、自らが演じるほとんどすべてを、どこでも記録することが可能となった。GoProのカメラとアクセサリーの多用途性と安価によって可能となった結果、ユーザー作成の臨場感あふれるプロレベルのコンテンツが急増した。GoProのタグがついたビデオがYouTubeに平均して毎分3本アップロードされているほか、GoProは世界の大手プロダクション企業に使用され、現代で最も魅力ある映画およびテレビコンテンツの一部を製作することに役立っている。

ビデオ:The HERO3+ Black Edition Camera - Smaller, Lighter, Mightier Still(http://www.youtube.com/watch?v=3wbvpOIIBQA

世界の消費者市場のベストセラーカメラ(注)であるだけでなく、GoProのHERO3カメラは専門プロダクション企業から大量注文を受け、ベストセラーカメラとなっている。National Academy of Television Arts & Sciencesはこのほど、映画製作およびテレビ製作に寄与したとして、HERO3カメラにエミー賞を授与した。

エミー賞を受賞したマーク・ブルネット氏は「われわれは『Survivor/野獣地帯』や『The Bible』など大作でGoProカメラを使用した。GoProを使用することによって、われわれは以前には不可能か、あまりにも費用がかかりすぎた魅力ある新たなパースペクティブを撮影し共有することが可能となり、その結果、優れたストリー展開を生み出すことができた。われわれはGoProが次に何を仕掛けてくるかを、いつも期待を持って見守っている」と語った。

GoProの創設者で最高経営責任者(CEO)であるニコラス・ウッドマン氏は「HERO3+はGoProのイノベーションに対するコミットメントを体現している。われわれが世界のベストセラーカメラである超小型カメラを取り上げ、それを改善したのは、われわれが顧客にできる限り最善のユーザー体験を提供することを常に追及しているからである。われわれはHERO3+を大幅に小型・軽量化でき、同時にバッテリー寿命を30%伸ばせると判断した。シャープさを増したレンズを設計する好機を見いだしたので、それを実行に移した。すなわち、高い評価をすでに受けているGoProのイメージ品質をさらに向上させた。われわれは、世界で最も臨場感がある超ワイドアングルのビデオを撮影できるSuperViewなどのエクサイティングな新機能を考案した。熱烈なGoProユーザーとしてわれわれ自身がほしかったすべての機能が盛り込まれている。われわれはこの機能を世界中の顧客と共有できることを大変うれしく思う」と語った。

▽HERO3+ Black Edition(http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition)-現時点で最も高度なGoProカメラ

 *革新的な最新ハウジングは、カメラがハウジング(水深40メートルの防水)に搭載された際パッケージ全体で20%の小型・軽量化を果たした

 *30%伸びたバッテリー寿命

 *GoProアプリを使って4倍速いWiFi機能で、HERO3+カメラからモバイル機器への写真、ビデオの迅速な送信、プレーバック

 *SuperViewは世界で最もイマーシブなワイドアングル・パースペクティブを撮影する新しいビデオ・モード

 *自動低光量モードは変化する照明条件に合わせてフレームレートを適切に調整

 *シャープなビデオ撮影のための新しいレンズと向上したイメージ品質

HERO3+ Black Editonカメラの希望小売価格は399.99ドル。

▽The HERO3+ Silver Edition (http://gopro.com/cameras/hd-hero3-silver-edition)

 *2倍の威力を発揮

 *前モデルに比べて2倍速いイメージプロセッシング

 *高解像度で高フレーム速度のビデオ・モードを実現(1080p60および720p120fpsビデオ

 *革新的な最新ハウジングは、カメラがハウジング(水深40メートルの防水)に搭載された際パッケージ全体で15%の小型・軽量化を果たした

 *GoProアプリを使って4倍速いWiFi機能で、HERO3+カメラからモバイル機器への写真、ビデオの迅速な送信、プレーバック

HERO3+ Silver Edition カメラの希望小売価格は299.99ドル

▽新しいマウント、より多目的、よりよいコンテンツ

GoProは世界で2番目に大きなカメラアクセサリー・ブランド(注)で、それは業界をリードするウエラブル、ギアマウンタブルアクセサリーのおかげである。マウント(http://gopro.com/mounts)とアクセサリー(http://gopro.com/accessories)は世界中で数百万人のGoProカスタマーの人生をつかんで離さない創造性を広げるキーポイントだ。GoProは今日、いくつかの新しいマウントを発表した。その一部は:

 *ジョー:フレックスクランプ-GoProカメラに何でも手軽に挟んでぶら下げておける道具。多様なカメラポジショニングとアジャスタビリティーを可能にするため、オプションでオポサブルネックを利用。ジョーは革新的なデザインのおかげで安全にイレギュラーな形状や極薄のオブジェクトをしっかりとグリップできる。

 *ジュニアチェスト(チェストハーネス)-大人向けのチェストハーネスを子供向けにサイズを小さくした。3歳以上の子供にパーフェクトに装着できる。スキーやスケートボードから滑り台やブランコまで、ジュニア向けチェストハーネスを装着すれば子供の世界の臨場感ある映像を撮ることができる。

 *ヘッドバンド+QuickClip-QuickClipはGoProのヘッドバンドとセットで売られている新しいアクセサリー。超コンパクトで取り付けても目立たないQuickClipは3ミリから10ミリの厚さの野球帽やベルト、そのほかのオブジェクトに取り付け可能。

そのほかの新しいマウントやアクセサリーは以下のウェブサイトを参照。

www.gopro.com/products

▽面倒な編集作業はGoPro Studio 2.0で簡単

HERO 3+カメラとアクセサリーは素晴らしい映像の撮影を容易にし、その編集はGoPro Studio 2.0で簡単にでき、すばらしいビデオをみんなで共有できる。Studio 2.0で新しいのはGoPro編集テンプレートで、GoProで人気のビデオがカスタマイズされたテンプレートは無料でユーザーが利用できる。お気に入りのGoProビデオクリップを選び、すでに用意された編集テンプレートに自分が撮影したGoProビデオクリップを落とし込めば簡単に作成できる。キラーサウンドトラックは用意されており、GoProの有名な制作チームによる音楽に合わせて全ての編集はスタイリッシュに行われる。だれでもプロ並みのビデオを簡単に作成でき、今までよりももっとGoProが楽しめる。

▽Studio 2.0

 *WindowsでもMacでもストーリーボードをベースにしたビデオソフトウエアで使い方は簡単

 *トランジション、タイトル、サウンドトラック付きのビデオをマニュアルで制作

 *GoProの制作チームがもともと制作した編集をベースにプロに負けない品質のビデオを素早く作り出すGoPro編集テンプレートを使用することもできる

Studio 2.0は無料でウェブサイトhttp://GoPro.comからダウンロードできる。

▽GoProについて

GoProは世界のベストセラーで、最も多目的なカメラをつくり、誰もが好きなアクティビティーで自身の臨場感と魅力ある映像を撮影するのを可能にする。GoProのHEROシリーズはウエアラブルでかつ各種ギア装着可能なカメラで、世界中で他のどんなカメラよりもより多くの消費者やプロのスポーツ選手、ビデオ制作者に全般に使われている。本社は米カリフォルニア州サンマテオにあり、GoPro製品は世界100カ国の3万5000店で販売されているほか、オンラインでもウェブサイトGoPro.comでも直接販売されている。

GOPRO(登録商標)とHERO(登録商標)はWoodman Lab、Inc.の米国ないし他の国々で登録された商標である。他すべての会社、製品、名称はそれぞれの正当な権利を有する所有者の商標ないし登録商標である。

* 注: The NDP Group Digital Imaging and Camcorder Report & Internal GoPro Sales Data  

ソース:GoPro

▽問い合わせ先

Rick Loughery, pr@gopro.com, +1-858-324-2600

GoPro(R) Launches HERO3+(R) A Smaller, Lighter Evolution of Best Selling Camera

PR54468

SAN MATEO, California, Oct. 1, 2013 /PRN=KYODO JBN/ --

GoPro Enables New Era of Personal Content Capture & Sharing

   GoPro (http://www.gopro.com/) today announced the availability of its new

HERO3+ line of cameras (http://www.gopro.com/products), featuring a 20% smaller

and lighter design and 30% better battery life than previous models. These

upgrades, combined with an improved lens and convenient new video capture

modes, to produce the most advanced and easy-to-use GoPro, yet. In addition,

GoPro announced several new mounting accessories that further enable immersive

content capture during any activity. The HERO3+ line of cameras and accessories

are now available at http://GoPro.com and at select retailers worldwide.

   To view the multimedia assets associated with this release, please click:

http://www.multivu.com/mnr/63632-gopro

   (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131001/MM87803 )

   GoPro is enabling people to capture and share life experiences in a way that

was never before possible. Prior to GoPro, it was very difficult for anyone to

capture content of themselves doing anything without having the help of someone

else to film them. GoPro has enabled a new era of self-documentation whereby

people can now easily wear or mount miniature ultra wide-angle GoPro cameras to

record themselves doing just about anything, anywhere. The result is a surge of

immersive user-generated and professional content made possible by the

versatility and affordability of GoPro's cameras and accessories. An average of

three GoPro "tagged" videos are uploaded to YouTube every minute, and GoPro is

used by the world's leading production companies to help produce some of

today's most engaging film and television content.

   Video: The HERO3+ Black Edition Camera - Smaller, Lighter, Mightier Still

(http://www.youtube.com/watch?v=3wbvpOIIBQA)

   In addition to being the best-selling camera globally in consumer markets*,

GoPro's HERO3 camera has also been the best-selling camera to professional

production companies, on a volume basis. The National Academy of Television

Arts & Sciences recently awarded the HERO3 camera an Emmy for its contributions

to filmmaking and television production.

   "We have used GoPro cameras in some of our biggest productions, like

Survivor and The Bible. GoPro has allowed us to capture and share fascinating

new perspectives that previously weren't possible or were too costly, which in

the end makes for better story telling. We are always excited to see what GoPro

is working on next," remarks award winning producer, Mark Burnett.

   "The HERO3+ illustrates GoPro's commitment to innovation. We took the

world's best-selling ultra compact camera and made it better because we're

relentless in our pursuit of delivering the best possible user experience to

our customers. We saw that we could make the HERO3+ significantly smaller and

lighter while at the same time increasing battery life 30%. We saw the

opportunity to design a sharper lens, so we did it - improving GoPro's already

highly regarded image quality. And we thought up exciting new features like

SuperView, which enables the world's most immersive wide-angle video. These are

all features that we as passionate GoPro users want for ourselves, and we're

excited to share them with our customers around the world," said Nicholas

Woodman, Founder and CEO of GoPro.

   The HERO3+ Black Edition (http://gopro.com/cameras/hd-hero3-black-edition) -

The Most Advanced GoPro Camera Yet.

-- Innovative new housing yields a 20% smaller and lighter overall package when

camera is installed in housing (waterproof to 40m)

-- 30% longer battery life

-- 4x faster Wi-Fi for quicker transfer and playback of photos and videos from

your HERO3+ camera to your mobile device when using the GoPro App

-- SuperView is a new video mode that captures the world's most immersive

wide-angle perspective

-- Auto Low Light mode intelligently adjusts frame rate for varying lighting

conditions

-- A new lens for sharper video and improved image quality

   The HERO3+ Black Edition camera has a suggested retail price of $399.99.

   The HERO3+ Silver Edition (http://gopro.com/cameras/hd-hero3-silver-edition)

- 2x More Powerful.

-- 2x faster image processor than the HERO3: Silver Edition

-- Enables 1080p60 and 720p120 fps video

-- Innovative new housing yields a 15% smaller and lighter overall package when

camera is installed in housing (waterproof to 40m)

-- 4x faster Wi-Fi for quicker transfer and playback of photos and videos from

your HERO3+ camera to your mobile device when using the GoPro App

   The HERO3+ Silver Edition camera has a suggested retail price of $299.99.

   New Mounts, More Versatility, Better Content

   GoPro is the world's 2nd largest camera accessory brand* thanks to its

industry-leading line of wearable and gear-mountable accessories. Mounts

(http://gopro.com/camera-mounts) and accessories

(http://gopro.com/camera-accessories) are key to enabling the life-capture

creativity of millions of GoPro customers around the world. GoPro announced

today several new mounts, including:

-- Jaws: Flex Clamp - A quick way to clamp your GoPro camera to a variety of

objects. Use the optional opposable neck to achieve a wide range of camera

positioning and adjustability. Jaws securely grips irregular shapes and super

slim objects thanks to its innovative design.

-- Junior Chesty (Chest Harness) - A smaller version of our adult-sized Chest

Harness. Perfect for kids ages 3+, the Junior Chest Harness is great for

capturing immersive footage of a child's world from their perspective―from

skiing and skateboarding to slides and swings.

-- Head Strap + QuickClip - The QuickClip is a new accessory that now comes

bundled with GoPro's Head Strap. The QuickClip enables ultra-compact,

low-profile mounting to baseball hats, belts and other objects ranging in

thickness from 3mm to 10mm.

   Check out other new mounts and accessories at: www.gopro.com/products

   Awesome Edits Made Easy: GoPro Studio 2.0

   While HERO3+ cameras and accessories make it easy to capture incredible

footage, GoPro Studio 2.0 makes it easy to edit and share incredible videos.

New to Studio 2.0 are GoPro Edit Templates - customizable templates of some of

GoPro's best videos made available for free to users. It's as easy as picking

out a GoPro video you like and dropping your own GoPro clips into the pre-made

edit template. Killer soundtracks are included and all the edits are stylishly

timed to the music by GoPro's famous production team. Now anyone can easily

create professional-looking videos, making it more fun than ever to GoPro.

   Studio 2.0

-- Simple to use storyboard-based video editing software for Windows or Mac

-- Manually create a video with transitions, titles, and soundtrack, or

-- Use GoPro Edit Templates to quickly create professional-looking videos based

upon edits originally produced by GoPro's acclaimed production team

Studio 2.0 is available for free download on http://GoPro.com

   About GoPro

   GoPro makes the world's best selling and most versatile cameras, enabling

people to capture immersive and engaging footage of themselves during their

favorite activities. GoPro's HERO line of wearable and gear mountable cameras

are used collectively by more consumers, professional athletes, and video

production professionals than any other camera in the world. Based in San

Mateo, California, GoPro's products are sold in more than 35,000 stores in over

100 countries worldwide and direct via GoPro.com.

   GOPRO(R) and HERO(R) are trademarks or registered trademarks of Woodman

Labs, Inc. in the United States and other countries. All other company, product

names are trademarks or registered trademarks of their rightful owners.

* Source: The NDP Group Digital Imaging and Camcorder Report & Internal GoPro

Sales Data  

SOURCE: GoPro

CONTACT: Rick Loughery, pr@gopro.com, +1-858-324-2600

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中