◎Secooが1億ドルの資金調達 ニューヨークのブランドを中国へ

Secoo

2014/7/30 11:00

◎Secooが1億ドルの資金調達 ニューヨークのブランドを中国へ

AsiaNet 57464

共同JBN 0840 (2014.7.30)

【北京2014年7月30日PRN=共同JBN】

*世界戦略を展開へ

中国最大の高級・ハイエンド・ファッションeコマース企業のSecoo.comはこのほど、約1億米ドルにのぼる新たな資金調達を完了したと発表した。この資金調達額は、中国高級・ハイエンド・ファッションeコマース業界で1回の調達として過去最大規模になる。

資金調達はCMC Capital Partnersが主幹事社となり、IDG Capital Partners、Ventech China、 Crehol Capital(Mulliez Family Fund)、Vangoo Capitalが参加した。Silicon Valley Bankも数百万ドルの与信枠を提供した。

Bain & Companyが発行しているChina Luxury Market Study 2013によると、中国の消費者は高級品購入のため年間3500億元(約550億米ドル)消費しており、そのうち3分の2は海外で消費した。Secooは中国の高級・ハイエンドeコマース企業大手として、この市場動向に呼応して中国の高級品購買層に商品の識別、鑑定、高級品販売からアフターセール・メンテナンス、高級品の競売まで「ワンストップ」の高級品専門サービスを提供している。Secooは何年にもわたって熱心に営業を行い、現在では300万人以上のハイエンド会員を擁し、資本市場から称賛と認知を勝ち取っている。

Secooは現在、国際的ブランド品数百種を販売している。欧州、米国、日本の著名高級品ブランド小売業の何社かと戦略的提携を結び、また最も包括的で最新の世界の限定高級品を販売できるようしたため、Secoo.comはすでに中国最大の高級品、ハイエンド・ファッション製品のオンラインセールス・プラットフォームとなっている。同社はまた、中国で最大の商品識別・鑑定・メンテナンス・サービスセンターを確立しており、オフライン・クラブ(庫クラブ)が中国本土、香港、東京に点在している。Secooはさらにミラノ、ニューヨーク、パリにオフライン体験クラブを開設する準備の真っ最中である。

Secooのリ・リーシュエ最高経営責任者(CEO)は「今回の調達資金は主として、当社の世界的な戦略的配置と海外ビジネス拡大、そしてマーケティング、情報技術インフラ予算の増加に使用する。将来に向けて、われわれは中国本土と海外のハイエンド・クライアントに本物の、季節ごとに魅力ある高級品を提供し、需要に応えられるよう最善を尽くす」と語っている。

ソース:Secoo

Secoo.com Announces the Completion of Around 100M in New Financing: Brings Fifth Avenue to China

PR57464

BEIJING, Jul. 30, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

   Rolls out global strategy

   Secoo.com, China's largest luxury and high-end fashion e-commerce company,

recently announced the completion of a new round of financing that has raised

around US$100 million. The event represents the largest amount of financing

raised in one round across the Chinese luxury and high-end fashion e-commerce

sector to date.

   The financing was led by CMC Capital Partners, with the participation of IDG

Capital Partners, Ventech China, Crehol Capital (Mulliez Family Fund), and

Vangoo Capital. Silicon Valley Bank also provided a credit line valued at

several tens of millions dollars to the company.

   According to China Luxury Market Study 2013 released by Bain & Company,

Chinese consumers spend 350 billion yuan (approx US$55 billion) buying luxury

products annually, about two thirds of which are spent in overseas purchases.

As the leading luxury and high-end fashion e-commerce firm in China, Secoo

responded to this market trend, providing Chinese high-end consumers with

"one-stop" professional luxury services, from the identification, appraisal and

sale of luxury products to after-sales maintenance and auction sale of luxury

goods. As a result of years of dedicated operations, Secoo now has more than 3

million high-end members and has received acclaim and recognition from the

capital market.

   Secoo now sells products from hundreds of top international brands. After

having formed strategic alliances with several European, American and Japanese

name-brand luxury retailers, as well as making available a collection of the

most comprehensive and newest limited luxury products worldwide, Secoo.com is

already the largest online sales platform of luxury products and high-end

fashion products in China. The firm has also established the largest luxury

identification, appraisal and maintenance service center in the country, with

off-line clubs dotted across mainland China, Hong Kong and Tokyo. Secoo is in

the midst of opening more off-line experience clubs in Milan, New York and

Paris.

   Secoo CEO Li Rixue said, "The funds will mainly be used in our global

strategic layout and overseas business expansions, as well as higher budget in

marketing, developing its information technology infrastructure. In the future,

we will try our best to meet the demands of high-end clients, both in mainland

China and abroad, providing them with authentic, seasonal, and desirable luxury

products."

   SOURCE:  Secoo

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