◎Hotels.com、「休暇中モバイルが手放せない国」Top3に日本がランクイン
AsiaNet 57548
【編註】クライアントから提供された原稿をそのまま配信します。
共同通信JBNは編集していません。
報道関係各位
2014年8月12日
Hotels.com、「休暇中モバイルが手放せない国」Top3に日本がランクイン
~Hotels.comの調査により、休暇中に携帯機器を最も手放せないのは
アジアの国々であることが明らかに~
~テクノロジーと最も密接な国は「タイ」と発表~
ホテルズドットコム ジャパン
オンラインホテル予約サイト世界最大手のHotels.com(http://Hotels.com/ )が新たに発表した世界的な調査により、休暇の際に携帯機器を最も手放せないのはタイ人旅行者であることが判明しました。タイ人旅行者の大多数である85%が、大事な携帯機器を持たずに休暇に出ることを考えるだけで冷や汗が出ると回答しています。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
休暇中のデジタル機器の使用に関して28ヵ国を対象に行なった今回の調査の結果、今もなお重要なテーマであるワークライフバランスを保ち休暇中に携帯機器のスイッチを切ることが最も難しい国が明らかになり、タイと僅差で2位にランクインしたのは韓国で、78%が携帯機器を持たずに休暇に出るのは困難だと回答しています。3位は日本で、同回答は69%でした。
日本人においては、38%が休暇中に携帯機器を長時間使い過ぎたことを帰宅後に後悔しています。77%が休暇中に仕事関係のメールをチェックしている一方で、69%が休暇を利用して仕事のことを忘れようとしていることを考えると、後悔するのも無理はないと言えます。しかし、ソーシャルメディアへのアクセスはどこにいてもとても重要であると考える日本人は42%にのぼり、携帯機器を手放せない理由は仕事だけではないようです。
休暇中に携帯機器を手放せない国のランキング
順位 国名 % 順位 国名 %
1 タイ 85% =15 ドイツ 36%
2 韓国 78% =15 イギリス 36%
3 日本 69% 17 アメリカ 35%
4 中国 67% 18 コロンビア 33%
5 シンガポール 60% 19 ニュージーランド 30%
=6 台湾 53% =20 デンマーク 29%
=6 ノルウェー 53% =20 オーストラリア 29%
8 ブラジル 52% =20 オランダ 29%
9 アイルランド 51% 23 メキシコ 28%
10 フィンランド 50% 24 カナダ 27%
11 香港 46% =25 スウェーデン 23%
=12 フランス 40% =25 スペイン 23%
=12 ロシア 40% 27 アルゼンチン 22%
14 イタリア 39% 28 インド 20%
Hotels.com(http://Hotels.com/ )の今回の調査により、日本人にとって重要な旅行アイテムのトップ10も明らかになりました。携帯電話・スマートフォンの重要度はとても高く2位にランクインした一方で、1位の座は海外旅行の必携アイテムであるパスポートに譲り渡し、日本人は依然として国内よりも海外での休暇を好むことが浮き彫りになりました。旅行ガイドは3位、日焼け止めは4位でしたが、デオドラントは最下位の10位という結果になり、日本人旅行者は最も重要な物を持参し、ちょっとした物は現地で調達しているようです。
日本人旅行者にとって重要な旅行アイテムトップ10
順位 旅行アイテム
1 パスポート
2 スマートフォン
3 旅行ガイド
4 日焼け止め
5 旅行保険
6 サングラス
7 水着
8 シェーバー
9 ジム用品
10 デオドラント
また、休暇中の体験を誇張する傾向が最も強い国は中国で、67%が帰宅後に家族や友人に嘘をつくことがあると回答しました。僅差で2位につけたのは同回答64%のドイツで、3位の韓国は半数弱(48%)が他の人を感心させるために話を大きくすることがあるという結果になりました。日本はオランダと同位の9位で、36%が自分の旅行についてちょっとした嘘をつくことがあると回答しています。
休暇中の体験を誇張する傾向が強い国のランキング
順位 国名 % 順位 国名 %
1 中国 67% =15 フィンランド 29%
2 ドイツ 64% =15 コロンビア 29%
3 韓国 48% 17 ノルウェー 28%
4 スペイン 47% 18 フランス 25%
5 タイ 46% =19 アメリカ 24%
6 台湾 44% =19 イタリア 24%
7 インド 40% =21 ニュージーランド 20%
8 ロシア 37% =21 カナダ 20%
=9 オランダ 36% =23 オーストラリア 19%
=9 日本 36% =23 デンマーク 19%
11 シンガポール 35% 25 スウェーデン 14%
12 アイルランド 34% 26 アルゼンチン 12%
13 イギリス 31% 27 香港 9%
14 ブラジル 30% 28 メキシコ 8%
Hotels.comのゾイ・チャンは、「セイシェルのビーチで寝そべっていようとカナダでスノーボードをしていようと、休暇は一歩立ち止まってリラックスする時間でなければなりません。スマートフォンは天気や地図のチェック等で休暇中も役立ちますが、メールをオフにすればとても重要なワークライフバランスを少し取り戻すことができ、旅行者にとってプラスになると思います。」と述べています。
本調査は28ヵ国の2,495名を対象に2014年7月に行われました。
■Hotels.comについて
Hotels.com (http://jp.hotels.com) は、国際的ホテルチェーンからオールインクルーシブリゾート、B&Bまで、世界の約325,000軒以上の施設予約と情報提供を行う世界最大手のオンライン宿泊予約サイトでHotels.com, L.P.が運営しています。業界最多の宿泊施設を提供するサイトのひとつでもあり、顧客へのセール、お得情報やプロモーションの提供を行っています。そして、ニュースレターによる割引特典や事前セール情報などの最新情報も提供しています。また実際に宿泊されたお客様によるユーザーレビュー1,100万件の情報を参考に予約の検討ができます。さらに、10泊すると1泊無料となる特典プログラム「Welcome Rewards」は世界100,000万軒以上から選ぶことができます。価格保証プログラムを採用しており、別サイトでより安い料金が提示されている場合、その差額を払い戻します。日本語版サイト、または日本語によるカスタマーサービスセンターを通じてホテルを予約も可能です。モバイルおよびタブレット用アプリはhttp://jp.hotels.com/otoku-joho/mobile_jp/ より ダウンロードでき、外出先からも20,000軒の直前割引情報を確認することができます。Hotels.comのFacebookは、facebook.com/Hotels.comJapan、そしてTwitterは@Hotels_com_JPです。
Hotels.com L.P.はオンライン旅行会社の世界最大手の一つであるExpedia Inc. (NASDAQ:EXPE)の子会社です。
Over A Quarter Of Aussies Not Switching Off While On Holiday
PR57548
SYDNEY, Australia, Aug. 12, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --
- Global Hotels.com survey reveals Aussies rate their smartphone as the
third most important travel item
Over a quarter of Australians have admitted to being reluctant to fob their
phones off while holidaying, according to a global study from Hotels.com.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )
The study, which looks into digital holiday habits across 28 different
countries worldwide, explores which nationalities find it most difficult to
achieve that ever-important work/life balance and switch off when holidaying.
While a substantial number of Aussies need to learn to ditch their devices
while holidaying, compared with the rest of the globe, Australians aren't doing
too badly in the work/life balance stakes, ranking at 20th position, alongside
the Danish and the Dutch.
Thailand travellers have been revealed to be the nation least prepared to
give up their mobile devices when going on holiday. For a huge 85% of them, the
thought of going on holiday without their beloved gadgets would have them
breaking out into a cold sweat. Sitting closely behind Thailand was Korea in
second place with 78% of the nation finding it difficult to be without their
devices, with Japan occupying third place at 69%.
Countries least willing to ditch their devices while on holiday:
RANK COUNTRY % VOTES RANK COUNTRY % VOTES
1 THAILAND 85% =15 GERMANY 36%
2 KOREA 78% =15 UK 36%
3 JAPAN 69% 17 US 35%
4 CHINA 67% 18 COLOMBIA 33%
5 SINGAPORE 60% 19 NEW ZEALAND 30%
=6 TAIWAN 53% =20 DENMARK 29%
=6 NORWAY 53% =20 AUSTRALIA 29%
8 BRAZIL 52% =20 NETHERLANDS 29%
9 IRELAND 51% 23 MEXICO 28%
10 FINLAND 50% 24 CANADA 27%
11 HONG KONG 46% =25 SWEDEN 23%
=12 FRANCE 40% =25 SPAIN 23%
=12 RUSSIA 40% 27 ARGENTINA 22%
14 ITALY 39% 28 INDIA 20%
The study also further revealed almost one in five (17%) Aussies regret
spending too much time on their mobile devices upon returning to home soil.
Despite this, almost 2 in 5 (39%) admit to checking work e-mails while away,
even though well over half (69%) concede to trying to use their holiday to
forget about work. But being unable to disconnect isn't just about being
connected to work. Having access to social media, wherever they are, is very
important to a quarter (25%) of Aussies
When it comes to Aussies' top ten most important travel items, the mobile
phone ranked as high up as no. 3, superseded only by the ever-important
passport, which came in at no.1. Travel insurance came in at no.2, while the
good old gym gear came in last at no.10 - seems Aussies' thumbs are the only
thing getting a workout while on holiday!
Zoe Chan of the Hotels.com brand said, "Going away on holiday should be a
time to take stock and unwind, whether you're lying on a beach in the
Seychelles or snowboarding down a mountain in Canada. While smartphones have
their plus points while on holiday, using them to check the weather, view maps
and book accommodation on the go, travellers would benefit from switching off
their devices to disconnect, restoring a little more of the all-important
work/life balance."
Top ten most important travel items for Aussies:
RANK TRAVEL ITEM
1 Passport
2 Travel insurance
3 Smartphone
4 Sunglasses
5 Sunscreen
6 = Swimwear
6 = Travel Guide
8 Deodorant
9 Razor
10 Gym Kit
The Hotels.com study also uncovered which nationalities are most likely to
exaggerate their holiday experiences, when returning home. Chinese travellers
came top of the pile (67%) when it comes to adding a bit of creative license to
holiday stories. Close behind in second place came German travellers (64%),
with Korea in third place with almost half (48%) of respondents admitting they
would embellish a story to impress others. Aussies came in at equal 23rd, along
with the Danish, with almost 2 in 5 (19%) of Aussies admitting to exaggerating
their holiday yarns.
Countries most likely to exaggerate their holiday experience
RANK COUNTRY % VOTES RANK COUNTRY % VOTES
1 CHINA 67% =15 FINLAND 29%
2 GERMANY 64% =15 COLOMBIA 29%
3 KOREA 48% 17 NORWAY 28%
4 SPAIN 47% 18 FRANCE 25%
5 THAILAND 46% =19 US 24%
6 TAIWAN 44% =19 ITALY 24%
7 INDIA 40% =21 NEW ZEALAND 20%
8 RUSSIA 37% =21 CANADA 20%
=9 NETHERLANDS 36% =23 AUSTRALIA 19%
=9 JAPAN 36% =23 DENMARK 19%
11 SINGAPORE 35% 25 SWEDEN 14%
12 IRELAND 34% 26 ARGENTINA 12%
13 UK 31% 27 HONG KONG 9%
14 BRAZIL 30% 28 MEXICO 8%
Issued on behalf of Hotels.com by Sefiani Communications Group
*2,495 respondents surveyed in July 2014 across 28 countries.
About Hotels.com
Hotels.com is a leading online accommodation booking website operated by
Hotels.com, LP. with nearly 325,000 properties around the world, ranging from
international chains and all-inclusive resorts to local favourites and bed &
breakfasts, together with all the information needed to book the perfect stay.
Hotels.com benefits from one of the largest hotel contracting teams in the
industry, and offers frequent sales, special deals and promotions. Regular
customer e-newsletters provide exclusive offers and advance warning of
up-coming sales. There are more than 11 million reviews on the site from users
who have actually stayed in the hotels to ensure customers can make an informed
choice when booking.Through its industry-leading loyalty program -- Welcome
Rewards -- customers can earn a free night at more than 100,000 hotels for
every 10 nights stayed, subject to the terms and conditions set on
http://www.hotels.com. Under its Best Price Guarantee, if a customer can find
the same deal for less on a prepaid hotel, Hotels.com will refund the
difference, subject to the terms and conditions set out on
http://www.hotels.com. Travellers can book online or by contacting one of the
multilingual call centres. Special apps for mobile phones and tablets can also
be downloaded at http://au.hotels.com/deals/mobile_au/ enabling customers to
book on the go with access to 20,000 last minute deals. Follow Hotels.com on
Facebook facebook.com/Hotels.comANZ and on Twitter at @Hotels_com_ANZ.
Hotels.com, LP. is part of Expedia, Inc., one of the world's largest online
travel companies with an extensive portfolio that includes some of the world's
best-known brands.
SOURCE: Hotels.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。