上海国際児童書展(CCBF)の展示スタンドは売り切れ 11月20-22日開催

上海国際児童書展

2014/10/14 16:47

上海国際児童書展(CCBF)の展示スタンドは売り切れ 11月20-22日開催

AsiaNet 58232(1124)

【上海2014年10月14日PRN=共同通信JBN】

*2014年11月、25カ国の190出展者がアジア太平洋地域で唯一の第2回国際児童書展に参加する

*世界と中国の大手出版業者も代表を送る

*プロフェッショナル向けプログラムパッケージには100人以上の国際的著名人のスピーチが予定されている

第2回となる上海国際児童書展(Shanghai World Expo Centre、CCBF)はこの種の催しとしてはアジア太平洋地域で唯一であり、大成功を収める途上にある。

すべてのスタンドは現時点で満席売り切れとなっており、児童書の出版では業界内で世界的名声を博している人々が顔をそろえる。2013年の展示スペースを倍増するため会場を上海ワールド・エキスポセンターに移した。

CCBFは11月20日から22日まで開かれ、中国の上昇しつつある児童書出版部門の内情に関する、配給、権利、販売を含めたワンステップ情報収集の場となる。

出展者は中国の大手児童書出版社が名を連ねている。China Children's Press and Publication Group、Shanghai 99 Readers、New Buds Publishing House、Hunan Children's Publishing Houseなどである。中国の強力なデジタル業界の有力者であるTencent、Dandang、Amazon Chinaの存在は国外からの参加者に中国の児童書出版市場への権利や配給・販売でアクセスできることを保証するものである。

展示会の国際ゾーンは英国、欧州、米国、それに東南アジアの20カ国から参加する世界的な大手出版業者で占められる。

米国からの著名な出展者はCengage Learning、マグローヒル、Scholastic、初出展のThe AZ Group、Victoria Productions、Dancing Penguinである。英国からは出版業者18社が参加。その中にはマクミラン、オックスフォード大学出版局、ピアソン、Letterland、Bloomsburyも出展。他の欧州出版社はイタリアのMoon、ドイツのRavensburger、それにフランスのDargaudとBayard。日本と韓国はそれぞれ国内最大の出版社が出展する。ポプラ社とKywonである

CCBFの展示マネジャー、ランディー・ワン氏は次のように説明する。「中国の児童書出版はこの2年間に2桁の成長を遂げた。年間11%という驚くべき成長率である。2014年上半期だけでもベストセラー100冊で50%の成長を記録した。コンテンツに大きな需要があり、マルチメディアによって喚起されている。中国ではベストセラーのトップカテゴリーに児童書が並んでいる」

▽プロフェッショナルプログラム

CCBFはプロフェッショナルイベントがめじろ押しで、来客に最大限の展示体験をしてもらうように計画されている。中国と国外の100人以上が27のセミナーやフォーラムで発言することになっている。大きなテーマは4つあり、若い読者、業界内部情報、創作者のハブ、それにデジタルマインドである。

Reed Exhibitionsの姉妹ショーであるロンドン・ブックフェアとパートナー関係にあるCCBFは共同でプロフェッショナルフォーラムを主催する。テーマは「メディアを超えた成功のためのパートナー提携:クリエーティブなビジネスのパースペクティブ(Partnering for Transmedia Success: Creative and Business Perspectives)」。フォーラムは半日間の予定で、出席者の理解を最大限に保証するために同時通訳がつく。

▽作者は展示会の中心

展示会は一般にも顔を向けており一般参加者の日を設けており、児童書作家フェスティバルに数千人の参加を見込んでいる。数十人が行う著者サイン会、作者との会話、相互交流セッションなどである。児童文学界の立役者、ブラジルのロジャー・メロ氏(2014年国際ハンス・クリスチャン・アンデルセン・イラストレーター賞受賞者)は3日間数々のライブイベントに参加する。

CCBF マネジャーのランディー・ワン氏は結論として語っている。「2013年にわれわれが築いた固い土台の上に、CCBF2014は地球全体を対象にした児童書出版のすべての側面を網羅するワンストップのビジネスプラットフォームである。出展者は権利取引、出版交渉、直接販売の領域で熱心な消費者の急速に成長する市場で商業的な成功を納めることは確実である」

▽問い合わせ先

Cosmina Li

+86-10-5933-9496

cosmina.li@reedexpo.com.cn

ソース:China Shanghai International Children's Book Fair

Huge Demand For Stands Sells Out The Shanghai International Children's Book Fair 20 - 22 November 2014

PR58232

SHANGHAI, Oct. 14, 2014 /PRN=KYODO JBN/ --

-- 190 exhibitors from 25 countries taking part in the second edition of the

only Asia-Pacific children's book fair, November 2014

-- Major global and Chinese publishing houses represented

-- Packed Professional Programme features over one hundred international

speakers

The second Shanghai International Children's Book Fair (CCBF), the only one of

its type covering the Asia-Pacific region, is on course to be a stunning

success.

All stands are now sold and major world names in the children's publishing

industry will be well represented at the fair, which has moved to the Shanghai

World Expo Centre in order to double the exhibition area of 2013.

CCBF, running from November 20th to 22nd, provides a one-stop insight into

China's buoyant children's publishing sector, including distribution, rights

and sales.

Exhibitors include major children's publishers such as China Children's Press

and Publication Group, Shanghai 99 Readers, New Buds Publishing House and Hunan

Children's Publishing House. A strong line up of Chinese digital players

including Tencent, Dangdang and Amazon China ensures international exhibitors

and visitors will be able to access the Chinese children's publishing market

across rights and distribution sales.

The fair's international zone will present publishing giants from twenty

countries around the world, with the UK and Europe, the United States, and

South East Asia all well represented.

Key names exhibiting from The United States include Cengage Learning, McGraw

Hill, Scholastic -- and, for the first time -- The AZ Group, Victoria

Productions and Dancing Penguin. Eighteen UK publishers will be present,

including Macmillan, Oxford University Press and Pearson, with Letterland and

Bloomsbury also represented. Other European names include Italy's Moon

Publishing, Germany's Ravensburger and Dargaud and Bayard from France. Japan

and South Korea's largest publishers, Poplar Publishing and Kywon respectively,

will be exhibiting.

CCBF exhibition manager Randy Wang explained: "Children's book sales in China

have enjoyed double digit growth in the last two years, with a phenomenal 11%

year on year increase and representing 50% of the 100 best-selling titles in

the first six months of 2014 alone. There is a huge demand for content, fuelled

by multi-media opportunities, which is pushing children's books to the top of

the best-selling book categories in China."

PROFESSIONAL PROGRAMMES

CCBF is running a busy programme of professional events with forums designed to

maximise visitors' experience at the fair. Over one hundred Chinese and

international speakers from the industry will take part in 27 seminars and

forums centred on four themes: Young Readers, Industry Insights, The Creators'

Hub and Digital Minds.

Partnering with their Reed Exhibitions sister show, The London Book Fair and

CCBF are jointly launching a professional forum entitled 'Partnering for

Transmedia Success: Creative and Business Perspectives'. Simultaneous

translation is provided to ensure that everyone gets maximum benefit from this

half day forum.

PUTTING THE AUTHOR AT THE HEART OF THE FAIR

The fair is also public-facing with a Public Visitors' Day attracting thousands

to the Children's Writers' Festival, with dozens of book signings, author talks

and interactive sessions. International children's literature guru Roger Mello

from Brazil -- winner of the 2014 International Hans Christian Andersen

Illustrator Award -- will take part in a series of lively events over the three

days of the fair.

CCBF manager Randy Wang concluded: "Following the strong foundations we built

in 2013, CCBF 2014 is now a one-stop business platform that caters for all

aspects of children's publishing across the globe. Exhibitors can be sure to

find commercial success both in the areas of rights trading, publishing deals

and direct sales to a fast-growing market of keen consumers."

Cosmina Li

+86-10-5933-9496

cosmina.li@reedexpo.com.cn

SOURCE:  China Shanghai International Children's Book Fair

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中